Dopravní podnik Ostrava řeší, jak spojit až tři tramvaje Vario do jedné soupravy
Tramvaj Vario LF po modernizaci. Foto: Ekova
Dopravní podnik Ostrava (DPO) hledá firmu, která připraví projekt na možnost spojení až tří tramvají Vario LFR.E do jedné soupravy.
Ok.
takže máme rok 2020. Umíme spojit miliony počítačů fyzicky rozmístěných po světě od Sahary po Arktidu do jednoho výpočetního clustru, který se tváří jako jedna logická jednotka, provádí biliony operací a tečnou jím terabajty dat za sekundu po virtuálních sběrnicích.
A neumíme propojit tři vozy tramvaje které … eee … umí jezdit dopředu, dozadu a cinkat?
Mám projekt !
A jako u eshopu na dálniční známky, skoro zadarmo. Seřadíte tři soupravy na jedné koleji. pro rýpaly, čumákama stejným směrem. To vezmete první soupravu. Vyndáte zadní kupli. Pak prostřední soupravu, té pro změnu vyndáte přední i zadní kupli. Té poslední jen tu přední…a … a spojíte to všechno 🙂
To jsou veletoče, cca 2 ryky nazpět: Z Ostravy zmizí spřažené tramvajové soupravy. Moderní náhradu dodá Škoda
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/tramvaje-zakazka-skoda-transportation-dpo-ostrava.A180907_161459_ostrava-zpravy_woj
Nejspíše neumíte číst, když si myslíte, že se to bude využívat v běžném provozu.
Abyste se nedivil, až provozovatel zjistí, že to může („smí a umí“) fungovat, a bude potřebovat prodloužit intervaly, třeba jen kvůli nedostatku řidičů: stačí se podívat, kolik leckde jezdí kloubových autobusů v delších intervalech, ačkoli z pohledu cestujících by byly výhodnější „krátké“ vozy v kratších intervalech, třeba kvůli vzájemným přestupům s navazujícími frekventovanějšími linkami.
A kdy začne řešit třicetiminutové intervaly na lince 105?
S tím asi nic neuděláte, to je nejspíš na objednávku magistrátu. Možná kdyby se zde nasadily trolejbusy s vleky, mohla by se zvýšit kapacita této linky.
Tam asi nejde o kapacitu trolejbusu, ale o to, že to jezdí v úterý a v dubnu. Než abych čekal půl hodiny na spojení do centra, tak raději pojedu autem.
Nikdy!
Toto může být hodně nebezpečné. Kdo zajistí bezpečnost cestujících v posledním voze? Tam bude nějaký průvodčí?
Jaký je rozdíl od bezpečnosti v druhém voze?
A jaký je to rozdíl od případu, kdy prostřední vůz trojčete je vlečňák? Někteří jsou fakt praštění.
Jsou svéprávní i na východě? No podle toho, jak to tam vypadá možná ne…
Nevím jestli to běžná výbava Varii ale třeba v Brně mají nad každými dveřmi kamerový systém a stejně je to ošetřeno u všech od výroby Brněnských T6A5
Průvodčí ze zadního vozu přeci poběží vpředu s praporkem….
Překvapuje mně, že to ty tramvaje neumí už od výroby. T3/T6 už z továrny uměly jezdit ve trojici.
Někde se musí šetřit, v českých podmínkách, ve kterých Varia jezdí, by se to stejně běžně nepoužívalo (+ Varia tohle umí s vlekem) i v článku je napsáno, že to chce DPO jen na mimořádné jízdy.
Ostrava už přeci trojce Varii provozovala ale bez povolení takže tady se spíš po legislativní stránce čisté
Překvapuje mě že se pro tyto účely se nepřemýšlí o soupravě 2x Stadler
Otázka je, jestli to Stadler umí… Pokud ne, může to být o dost jednodušší u Varií, která aspoň umí jezdit ve dvojicích či trojicích (když je jeden vůz nemotorový vlečňák).
Stadler to neumí, mnohočlenné řízení nebylo objednavatelem požadováno. Samozřejmě by šlo dodělat, ale za peníze. Vario trojče umí, dokonce umí i čtyřče, možná i pětiče, nebo šestiče. To umí dokonce i stará dobrá T3. Dokonce se prý kdysi kdesi kdosi nudil na noční a provedl pokus spojit do soupravy 4 dvojčata, tj. 8xT3. Nastartovalo to, svítilo, blikalo, otevíralo dveře, házelo reverzní stykače, po nášlapu seplo všech 8 linkáčů, což vyrazilo měnírnu, čímž testování skončilo. Bohužel v technických podmínkách VariaLF je napsáno, že to umí jezdit jen ve dvojčeti, nebo ve dvojčeti s vlekem. Výrobce asi nenapadlo, že by se tam… Číst vice »
A bude se ta „hromada papírů“ tvořit jen pro trojče, nebo někoho napadne to napsat rovnou už pro čtyřče? To kdyby za pár let někoho napadlo, že by se tu tam hodilo jednoduše spojit dvě dvojčata dohromady a druhý den je zase rozpojit na dvojčata.
Neumí, pretože v takom prípade nejde použiť skladacie spriahlo.
To je blbost leda by to spřáhlo bylo nějaké poddimenzované pro nouzový odtah ale Plzni vyjela zkušebně souprava 2x EVO2 spojená skládacími spřáhly a v Olomouci jezdí takto úplně běžné EVO1
Už několik let existují i skládací spřáhla schválená pro trvalý provoz v soupravě. Mají je například plzeňská Varia, nebo plzeňská a brněnská EVO2. Takže záleží jakým typem skládacích spřáhel jsou vybaveny ostravské Stadlery.
Vepředu pod krytem je jakési spřáhlo na nouzové odtažení, co je vzadu, netuším.