Dopravní podnik Ostrava chystá modernizaci 41 tramvají VarioLF, vybaví je klimatizací a USB zásuvkami
Tramvaj Vario LFR v Ostravě. Foto: DPO
Odhadovaná cena zakázky je 147 milionů korun.
Odhadovaná cena zakázky je 147 milionů korun.
Ta klimatizace je hodně dobrý nápad. Kéž by se přidaly i ostatní dopravní podniky.
Snad sa inspiruju aj v Kosiciach…
Palec nahoru, jsem rád, že už dopravcům začalo docházet, jak moc potřebná je klimatizace v létě, zvláště u těchto vozidel z 00. let, kde jsou často jen vyklápěcí mini okýnka.
A topit to v zimě začne nebo toho chci moc?
Nejlepší modernizace těchto tramvají je šrotace. Tenhle typ tramvají nesnáším.
Já sice taky nejsem fanoušek Várií, na druhou stranu proti T3 a T6 je to alespoň nějaký pokrok. A pokud se po odchodu T3 a T6 začnou Varia používat primárně na doplňkové a noční spoje jako sólo vozy, tak s nimi asi dokážu žít.
Posledlost USB nabíjecími porty (ideálně bez Power Delivery = s většinou moderních zařízení nepoužitelné) je fakt nepochopitelná.
On někdo píše o posedlosti? Je to služba, která může udělat veřejnou dopravu atraktivnější, lidi to využívají, tak v čem je problém?…
Já jsme s v Ostravě zvykl s sebou vozit nabéjecí USB a už jsem ho nejednou využil. Ale obešel bych se samozřejmě i bez toho.
Jaká posedlost? Lidi to používají, tak proč to nenabídnout.
Posedlost by to byla, kdyby se USB nabíječky požadovaly i v nákladích vagonech s heslem „absolutně všechny vozy!“
Já zase nechápu odpor k USB nabíjecím portům. Náklady na instalaci do vozidla jsou minimální, nevýhody pro cestující jsou naprosto zanedbatelné, přitom ale dokáží cestujícím pomoct v neočekávaných situacích. Přesto z nějakého důvodu některé lidi dráždí jako červený hadr.
Naprosto totéž platí o Wi-Fi
hodně záleží na provedení. USB není moc bytelný konektor. Já jsem USB konektory poprvé zažil, když ČSAD Havířov nakoupil autobusy s USB nabíječkami pro cestující a trvalo cca. měsíc, než jsem viděl první porty úplně vylomené (a zalepené izolepou, aby to už nikdo jiný nezkoušel).
Doufám že modernizace bude obsahovat i pořádnou prohlídku dvojkolí. Mám pocit, že pokaždé, když jedu Variem, tak aspoň jedno dvojkolí má nějakou plošku, díky které je jízda příšerně hlučná až nesnesitelná
Náchylnost na tvorbu ploch na kolech je bohužel běžná vlastnost Várií s elektrickou výzbrojí Europulse od Cegelecu. Zjednodušeně je to víceméně důsledek použité kombinace ovládání mechanické brzdy a skluzové ochrany. Elektromechanické ovládání kotoučové brzdy „vzor ČKD“ umí brzdit jenom naplno, nebo vůbec. Skluzová ochrana zase neumí ověřit jestli se dvojkolí ostatních motorových skupin otáčí, nebo ne.
Výsledkem je náchylnost na stav kdy dojde k zabrzdění dvojkolí jednoho podvozku i v situaci kdy tramvaj jede.
A co Praha a polovina 15T? Stále nic?
15T mají větší problémy než absence HVAC 😁 ale neříkám že to problém není
Počkal bych do voleb to dovybavení zase někdo vytahne a po volbách se opět ztratí na to peníze
V Praze se nechce. To je horší, než když to nejde.