Dopravci začnou platit od února v mýtném i za hluk a znečištění, stát tak vybere o 1,6 miliardy korun navíc
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Nové poplatky mají státu přinést další peníze za použití silnic.
At udělají kvalitnější silnice a pak se třeba sníží hluk, když nebudeme skákat z jedné díry do druhé. A když chtějí vybírat za hovadiny, tak ať dopravcum zaplati i znicena auta z našich úžasných silnic a dálnic…
No tak nevím nevím z čeho dopravci budou to mýto platit. Firmy a podniky začínají krachovat, takže dopravci nebudou mít co vozit. A tím pádem nebude mít kdo platit mýto. Tak pak asi vláda třeba vymyslí daň pro občany za to že dýcháme vzduch a také za to že znečišťujeme ovzduší svými prdy a tím zaviňujeme globální oteplování.
jen jak zacpat diru v rospoctu
Na údržbu asi nezbývá, když stát táhne………..ekonomiku!
V článku se zmiňuje datum od 1. února, MD a ŘSD potvrdili že to bude už od 1.ledna
Směšná částka v porovnání s tím, kolik celá silniční doprava toto vše produkuje.
A neřeší jak hluk, tak znečištění už forma různého mýta dle Euro třídy? Přeci starší motory udělají více hluku a znečištění než moderní…
Je mi jasné, že je potřeba zamáznout sekeru Andreje, ale další zdanění dopravců mi nepřijde správné.
Starší motory větší hluk nedělají někdy od dob E1 E2 se s hodnotou hluku nehýbalo nebo jen strašně málo.
Tak ještě nějakou „kapacitní složku“ (dle místa a času), a třeba to mýto začne k něčemu být. Teda za předpokladu, že mimo dálnice bude vyšší, než na dálnici.
Hele, už to nenápadně začíná-zvyšování zdanění. Pro zamáznutí Andrejova schodku.
No a jestlipak mýtné za hluk půjde do protihlukových opatření? K hlukem poškozeným lidem? Tůdle!
Zajímalo by mne, jestli tohle je žalovatelné.
Neee, půjde to zpřízněné firmě Deloitte Advisory. Asi že je nejlepší….
Proč lidem? Aby si koupili špunty do uší? Logicky by z toho měla být placena protihluková opatření…
Dopravci začnou platit od února v mýtném i za hluk a znečištění, stát tak vybere o 1,6 miliardy korun navíc… Ve svém důsledku od nás všech
Od všech něco, ale od každého různě. Od těch co spotřebovávají více zboží více, od těch s malou spotřebou skoro nic. A tak je to správné.
Tak záleží, na co se těch 1,6 mld použije. Pokud by to bylo účelově a výhradně na opravu silnic a dálnic a výstavbě nové infrastruktury, pak ať zavedou klidně i poplatek za využití odpočívadla, tedy po té, co ho z těch peněz postaví. Na nové vizitky a propisky pro MD ať si seženou peníze jinak.
Mýto jde přímo do rozpočtu SFDI.
Příplatek za hluk a znečištění by logicky měl jít přímo do zdravotnictví, ne?
Nerekl bych. Mel by jit do odstraneni/eliminace zdroje hluku/znecisteni. Zdravotnictvi resi az nasledky a obtizne se kvantifikuje, ktery zdroj a jak mnoho mel dopad na zdravi konkretniho pacienta
Poplatek za hluk bude asi potřeba utratit v protihlukových zdech, tichém asfaltu či speciálních oknech obytných místností u nemovitostí v těsné blízkosti dálnic. Jinak by to šlo napadnout. Ale to asi nebude takový problém, protihluková opatření se dělají stále.
A co to znečištění?
Krom toho to nemají být opatření pro nové stavby nebo rekonstrukce, tam je to povinnost. To má jít na „starou“ hlukovou zátěž. A na to jsem právě zvědavej.
„Stara“ hlukova zatez se da vyresit tak, ze se omezi vjezd pro motorova vozidla, nebo se ponech vjezd pouze elektrickym/vodikovym vozidlum. Zbytek jede na kole.
Což je akorát další forma zdanění, protože ve výsledku to zaplatí zákazník na dovážených produktech.
Tak se musí vozit jinak nebo snížit přepravní náročnost nebo výrobky zdražit. To vše je přeci trh, nebo ne?
A kdy začnou platit mýto také osobní automobily? Ty by také měli platit za hluk a znečištění, obzvláště ty diesly, které obcházely limity. Některé motorky by také měli platit za hluk, zejména ve městech.
A kdy cyklisti a chodci?
No v libertariánské utopii by platil každý za všechno, a to v přesném poměru k užívanému podílu a způsobu užívání, snad kromě dýchání vzduchu, který nemá majitele. V normální společnosti je ale potřeba najít rozumný poměr mezi službami, které jsou komplet placené „z veřejného“ a službami, kde si uživatel něco extra připlatí.
Investice do silniční infrastruktury zapříčiněné automobilovou dopravou jsou o několik řádů vyšší, než investice do infrastruktury pro pěší a cyklisty.
jistě, to ovšem výnosy taky
Nikdy,
ani jedni totiž nezpůsobují hluk ani znečištění ovzduší, neboť vydechují jen páru a CO2, žádný prach ani dioxiny. Ale ty motorky, když to roztůrují, toho se leknou i zvířata. Nemluvě o exhalacích z osobních dieslů, které jsou na jednotku výkonu mnohem škodlivější než kamion, který si přidává do výfuku močovinu.
CO2 je skleníkový plyn.
Ok, přestaňte tedy dýchat, pomůžete planetě!
Mě je planeta … někde, já už to tady nějak doklepu 🙂
Bezohledný sobec?
CO2 je skleníkový plyn, ale ten co vydechujete nemá fosilní původ, takže nijak nemění jeho poměr v atmosféře. Pokud tedy nejíte plasty a nezapíjíte to motorovým olejem.
i „fosilní původ“ vznikl svého času z přírody
Fascinující slovní spojení. :-D. Tady nejde o to jestli je něco z přírody nebo ne. Jde o to, jestli to patří do naší doby. Jako sem nepatří dinosauři, kteří by lidstvo vyhladili velmi rychle a snadno, nebo obří hmyz z doby křídy, tak sem také nepatří tehdeší CO2, protože současný život vznikl v jiných podmínkách a na jiných kontinentech. Příroda (koule ve vesmíru) si to přebere, ale lecos už na ní nebude.
A navíc, když funím při jízdě do kopce, tak to je hluk. 🙂
motorky ale nikdo zpoplatňovat nehodlá. To ještě zpřízněná firma nedostala zadáno. Příště možná kápne i tohle….
A kolobezky, vlaky a vytahy
No z vás bych se fakt radši pos… a taky připlatil….
Motorky rozhodně, ty dokážou být hlučnější než kolona kamionů. A hlavně to jejich majitelé dělají schválně pro potěšení.
Není náhodou měření hlučnosti motocyklů součástí procesu, na jehož základě je umožněno vystavení technického průkazu pro jejich jednotlivé typy? Jestliže si kdokoli upraví motocykl jinak než v souladu s technickými podmínkami (třeba odstraněním nějakých složek tlumících hluk) a PČR to zjistí (třeba i na základě udání), je asi jedinou realistickou možností pro zjednání nápravy okamžité její fyzické zabavení na místě samém a pro vrácení majiteli nejdříve uvedení do „předpisového“ stavu na jeho náklady a zaplacení tučné pokuty – je to sice zdánlivě „hnusné“, ale jinak než metodou „na hrubý pytel hrubá záplata“ v těchto případech asi v ČR aspoň nějakou… Číst vice »
To sice v jádru takto je, ale náš velký vzor z Rakouska-uherska to dotáhl až tam, že v jejich tunelech již nesplňují hlukové limity ani homologované motorky bez úpravy. A hádejte kam jezdí pan Bábuška na dofču ??
Přesně tento dotaz mě napadl.
A není rozdělení podle emisních tříd placení podle znečištění? Jen pro představu máme nejdražší rozdíl mezi E2 a E6. U standartni návěsové soupravy při nájezdu 8000km po dálnicích je rozdíl v D cca 500euro, v A cca740euro a u nás cca 32000Kc. Německo je dále rozděleno podle počtu náprav a celkové hmotnosti a Rakousko má menší rozdělení podle emisí. Maximální hodnota hluku se delší dobu nemění a výrobci staví vozidla více méně na její hodnotu bo úspora nákladů. Pro kritiky, divili byste se jaký skanzen v Německu jezdí.
Tak jasně napsali, že poplatek za hluk je jen z administrativních důvodů, že na rozdíl od mýtného není v omezení z důvodů EU dotací na stavbu dálnic a silnic.
Ja taky neberu hluk jako nějaký velký problém. Jen naše slavná ministerstva vymýšlí, jak z lidí dostat ještě víc peněz. Nestačí jim, že už skoro polovinu roku vyděláváme na státní aparát a hokusy pokusy panáků nahoře. Efektivita státu je, že vydaných 100 Kč přijde na dalších 80 Kč.
Hlavně pokud vybírají za hluk, tak se to ministerstva dopravy netýká – to má dávno postavené „Husákovo ticho“. 🙂
Prachy za hluk by měli dávat jako kompenzaci lidem hlukem postiženým, který bydlí v sousedství silnic, né si je strčit za žebro…
Hlavně žádné rozdávání finančních kompenzací jako bylo pohřebné za bolševiků, vybrané peníze by měly jít do snižování hluku a znečištění-zelene stěny, obchvaty atd.