Dopravci vyzvali ministra, aby rozhodl o Výtoňském mostě. Odpůrci bourání řeší novou verzi opravy

Vyšehradský železniční most na pražské Výtoni. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.czVyšehradský železniční most na pražské Výtoni. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz

Podle dopravců není možné finální rozhodnutí dál odkládat.

208 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalibor

Proč jednoduše nenahradite stávající moste jeho replikou se stejnou geometrií, ale z nových materiálů? Vyhověli byste památkářům i potřebám železnice. A klidně se třemi nebo i čtyřmi kolejemi. Vždyť jde hlavně o zachování pohledových vlastností mostu a jeho místě v panoramatech města.

bkv

A Kefalín, co si představujete po těmi novými materiály?

Martin

Špejle, párátka a šelak.

trafopajka

Budoucnost patří aluminiu!

Alibaba

Použití současných druhů oceli, které jsou pevnější a odolnější vůči korozi, v tom bych problém neviděl. Bohužel ale modul pružnosti oceli E(Pa) je pro všechny ocele skoro stejný.

Martin

Vy jste na to kápl, Mlho! Už o tom zde asi rok hovoříme.

PetrH

Geometrie se třemi kolejemi nebude stejná, Mlho!

Alibaba

Protože ve dvojkolejném provedení to ve stejné geometrii nebude vyhovovat současným požadavkům (bezpečnost, prostorová průchodnost, izolační vzdálenosti a zachování míst pro údržbu nepřístupných).
Pro více kolejí stejnou geometrii neuděláte, protože pro stejné průhyby (hodně malé) potřebujete vyšší nosníky.

Honza

Problém je potřeba „vysedět“. (Nejen) u tohoto mostu se to již mnoho desetiletí daří.

gwann

Furt by mne zajimalo, jak Kupka vyresi pamatkovou ochranu…

MartinS.

Nijak. Prostě nařídí Správě železnic, aby podala na stavební úřad žádost o územní rozhodnutí (příp. i stavební povolení). Úřad zahájí správní řízení a v něm se budou mj. vyjadřovat i památkáři. A tam se teprve uvidí, co vlastně chtějí památkáři na mostě chránit a co je možné změnit. Ten most není památkou jako Hluboká, že se nedá měnit nic (i když i na Hluboké už se svítí elektřinou). I v památkově chránéných budovách lze dělat moderní úpravy. Jinak by si do věže Staroměstské radnice jen těžko dostal výtah a jen těžko by bylo možné dostavét v Novém proboštství Pražského hradu… Číst vice »

Konečně

Domluví se s ministrem kultury (kdo to vůbec je?) na výměně šéfa NPÚ a je to, taky bych v práci prudiče takto vyřešil.

Vlastimil Kocurek

To je první konkrétní a proveditelný návrh v této diskusi. Prostě lidé, kteří měli již dávno rozhodnout, trpí nemocí, které se říká “ Nečinnost“.

Petr

Tak muze rict, ze most se bude rekonstruovat a bude mit po problemu…

Vladimír

Snad zvítězí zdravý rozum, most bude zbourán co nejdřív a studii si budou moci nebourači strčit za klobouk.

Michal82

Hlavně už nějak rozhodněte. U nás se v posledních letech furt jen analyzuje, dělají studie, ale nikdo nechce rozhodnout a začít neco dělat.

Martin

Presne tak. Kazdy jouda dostava prostor aby se mohl vyjadrovat. Furt se ceka na dalsi nove posudky. Porad se jen keca, ale nekona a proto jsou tu stavby v havarijnim stavu. Tohle katastrofalni selhani

O.K.

Stavba je v havarijnim stavu jen kvuli zanedbavani udrzby, v cemz jsme teda taky mistri. S tim studie nesouvisi.

MartinS.

Stavba je 20 let za svojí plánovanou životností po několika desetiletích provozu intenzivního, se kterým její stavitelé ani nepočítali.

gwann

Stavba je v katastrofalnim stavu diky necinnosti spravy zeleznici

MartinS.

I jakákoliv sebelepší údržbová činnost Správy železnic by ten stav vylepšila na dalších 10 nebo 20 let a potom by ten problém nastal znovu. Ten most byl postaven, aby fungoval 100 let. Funguje už více než 120 let. Možná se dožije 125. Ale některé stavební objekty, které mají sloužit současnému provozu, na který nebyly projektovány, sebelepší údržba nezachrání navždy. Kdyby někdo na Karlův most pustil opět auta a dodávky, tak ten most také pravděpodobně nevydrží, i kdyby se mu věnovala sebelepší péče, protože byl projektován a postaven na provoz pěších a sem tam nějaký povoz. Ne na 120 dodávek o… Číst vice »

martin

Nevím proč soudruzi hned nejdou na 4 koleje. Třeba jako most v Kolýně n.Rýnem ( https://www.protravel.cz/destinace/k-ln-am-rhein/ ) . Ten má 6 kolejí ve 3 oddílech na společných říčních pilířích ( https://mapy.cz/zakladni?source=osm&id=1068695122&gallery=1&sourcep=foto&idp=3109692&x=6.9635377&y=50.9414179&z=19 ) a taky vše funguje jak má vč. pěších koridorů a dokonce na mostě jsou žel. výhybky na L břehu u katedrály a BH ( https://mapy.cz/zakladni?source=osm&id=1068695122&x=6.9633982&y=50.9414382&z=19 ). Nemluvím o designu a napojení z těch 4 kolejí na stávající pokračování na obou stranách…

Márty

Protože dle posudků se do nuselského údolí za železničním mostem bez bourání činžovních domů víc než tři koleje nevejdou.

Honza

A i kdyby se vešly, tak jak dále v tunelech na P.Hl.n.?

Vojtěch

V poho jednu kolej pošlete do dalšího tunelu a hlavně dvojkolejne VrsovicE. Pro Sbahn je usek Smichov -VrsovicE asi stejná komplikace jako jednokolejná Liben -Malesice ). Takže 4 koleje super

Petr

Blaznite? Udelat neco poradne aby se to nemuselo za 30 let zase predelavat? Kde jste to videl? U nas urcite ne!

Václav Datel

Pohoršovalo by někoho z Vás, kdyby pod Vyšehradem bylo třeba toto? https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/10/a01-3.1600×900.shrink_only.q85.jpg – Konstrukce mostu by byla o polovinu nižší než ta současná, takže by vizuálně daleko méně překážela i přes svou plnostěnnou konstrukci. – Díky plnostěnnému profilu by byl most takřka bezúdržbový, jednoduchý na výrobu i samotnou montáž. – Designové noční osvětlení se přímo nabízí – Lávka pro pěší by dokonale splynula s nosnou konstrukcí mostu, která by zároveň prostor kolejiště dostatečně oddělovala. – Kdyby se tento most obložil cortenovou ocelí(viz vizualizace), měl by celoplošnou a přirozenou barvu rzi, což by mohlo uspokojit památkáře i jiné zastánce starého mostu.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Rozpon je jedna věc, zatížení je věc druhá. Uvažujte 4x větší zatížení u vlaku na než na silnici, vyjde vám 4x větší ohybový moment, což bude pro tuhle konkrétní konstrukci příliš i na rozponu o 13 m kratším. Tím také rozporuju odrážku jedna. Plnostěnný svařovaný profil – beru. Jen cokoliv pod obkladem se udržuje mnohem hůř, než když je nosný prvek volně přístupný. Designové osvětlení může být na čemkoliv, to je už třešnička na dortu. Jenže takové studie a debaty se můžou vést … do stavby vesmírného výtahu. Vždycky bude někdo proti nějakému návrhu. Osobně bych bral ten vítězný se… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Souhlas, most a všechny dopravní stavby mají primárně funkční dimenzi, a v tom důležitý bezpečnostní aspekt. Z hlediska bezpečnosti upouštím od názoru opravy tohoto mostu a jsem pro rychlé nahrazení novým, třeba v té rezivé či bronzové barvě. Nejvýhodnější postup, bez ztráty tváře pro památkáře (bez legislativních změn), je prostě od svého záměru ustoupit. Ministr dopravy (a ani vláda) nemá pravomoc změnit rozhodnutí NPÚ (ani hl. města Prahy), musel by postupovat přes parlament, a to by pro NPÚ byla katastrofa, určitý precedens, jak se vypořádat s památkami, a to asi nikdo nechceme. Most mohl být dávno hotový. Rozhodně není řešení… Číst vice »

Alibaba

Jak píše Kocourek, vlaky jsou těžší a pro svůj provoz potřebují menší průhyby, takže výšku konstrukce moc neokecáte a bude v podstatě stejná jako u současného mostu, při přidání koleje ještě větší, protože bude nucena převést ještě větší zátěž (3 vlaky na mostě). Ten vítězný návrh taky byla plnostěnná svařovaná konstrukce a měla tu výhodu, že se do té konstrukce dalo vlést pro revize, což třeba u toho pardubického mostu asi nepůjde. Protože je to most (železniční), tak design může maximálně maskovat hlavní nosnou konstrukci, ale při dané konfiguraci mostu (rozpětí pilířů, niveleta tratě a nutný prostor pod mostem) toho… Číst vice »

P_V

Neprůhledné bočnice. Chodci i cestující přijdou o výhled. A corten na most nebrat, protože ta pasivační vrstva se vlivem dynamického namáhání bude stále loupat, až se oloupe skrz.

Dotaz

Ja si myslim, ze ten most ke k nicemu. Udelal bych z toho kavarnu, restauraci a misto pro volny cas!

Jiří Kocurek

A vrhnul se na tunel v Chuchli, že když se bude chtít, tak se tam profil na dvě koleje s trolejí nějak namáčkne, že stačí jen osadit zpátky obrysnice do všech větších stanic, nemusí být ani UIC-GC, stačí menší…

P_V

Nebude tam průběžný chodník. Podle dnešních požadavků to nelze zkolaudovat. Naposledy by to tak šlo někdy v 90. létech, kdy stačily výklenky.

Leinad

Proto měřit průjezdný profil. Zabezpečovačka by tam dovolila postavit jednomu tlustému vlaku nebo proti sobě pustit dvě drezíny.
Prakticky by se to chovalo jako splítka.

P_V

Tím chodník nevznikne.

martin

udělal bych z toho tzv. ,, pražskou kavárnu ´´ ať se chodí národ koukat na všechny ty idioty odtržené od reality.

Tomáš

Tvl, 100 bodou🤣🤣

Tomáš z MB

Tak já jsem „pražská kavárna“ i „žižkovská hospoda“ (právě z jedné jedu, kde jsme zapíjeli tatínka nejlepšího kamaráda) – a nový most podporuji na 100 %. Trouby najdete všude!
Na rovinu – významnou část podobných pito….í mají na triku náplavy z venkova, které si dokazují, že se staly někým v hlavním městě.

Petr
Standa

Až se bude bourat.. udělám si epické Selfíčko.. a doufám že se umístí online kamera která vše nahraje a člověk si pak zpětně bude moct zrychleně přehrát jak to odsejpalo…

Luky

Lepší novy most než oprava

Milan

Je to památka vyžadující ochranu… okamžitě rozebrat a uložit, aby ji ten destruktivní železniční provoz nadále nepoškozoval 😀

Petr

Sesypat puzle do pytlů a předat.

Jiří Kocurek

https://pamatkovykatalog.cz/pravni-ochrana/portal-tunelu-161618

A budou ležet vedle sebe. Vůbec se nedivím, že ten starý portál tunelu nechce nikdo nikam vyzdít. Dvojkolejný tramvajový profil by se do něj vešel, ale následné problémy…

Tomáš

Ohledně nedělání skanzenu z Prahy se připojuju pro mrakodrapy na Pankráci. Už mě nebaví jezdit do práce do mrakodrapů Frankfurtu a Varšavy (Vídeň jako bývalou okupační mocnost odmítám, Bratislavský mrakodrap už láká zajímavé firmy, takže možná bude).
Ať se konečně i v Praze postaví pořádné mrakodrapy, křižovatka metra C a D dostane další význam, přilákáme bohaté firmy, ze kterých budeme mít prospěch všichni.

Průvodce původní Aleš

To jste slyšel kde, že bohaté firmy chtějí ve čtvrtině 21.století do mrakodrapů? To už bylo vyvráceno snad i ve zdejších diskuzích.

libor

Ministr nemá čas na takové banality jako je most pod Vyšehradem. Musí v první řadě vyřešit ,co bude s tratí Mladotice – Kralovice. To je současná priorita!

Michal M

A co Kozí dráha?

Jiří Kocurek

Přitom loni řešil zařazení Praha-Liberec-Zhořelec do TEN-T, jaký to posun, jak hluboko!

Mickey

Jestli Karel Havlíček slíbí nový most, tak ANO vyhraje volby s nadpoloviční většinou 🙁

Joe

Pokud se nechystají předčasné volby, tak dřív ten rámusák spadne sám než aby Havlíček něco sliboval nebo začal stavět.

Karl vB.

Sázkové kanceláře by mohly začít vyhlašovat sázky na to, co dřív do Velikonoc padne, jestli to bude tahle vláda, nebo železnej most pod Vyšehradem.

Michal M

A mohli byste mi vysvětlit proč by vláda s pohodlnou většinou v parlamentu měla padat?
Protože si to přeje senilní Babiš a russácký agent Okamurov?

Karl vB.

Pokud se nestydíte za předsedu vlády, který jde v zahraničí do diskontu nakupovat Nutellu, nechá se u toho natáčet a pak se ještě v TV veřejně diví, že to tam je levnější, tak vám gratuluji k vaší spokojenosti.
Němci na to zareagovali parafrází, že Fiala jede do Bavorska nakupovat levné potraviny a Scholz zase v Česku levně nakupuje elektřinu.

gwann

Tak kdyz narod skuci, jak ma resit cenu potravin, tak s tim zacal. Jakkoliv mimoradne hloupe.

Kdyz mi cena nevyhovuje, nakoupim jinde nebo to na co mam. Ne ze cekam od Fialy, ze to vyresi. Ma to resit UOHS a mel spis v minulosti…ted to jde uz tezko.

Spis se stydim za Burese, Dluzenu a Pitomia

Martin

Já jsem se nejvíc styděl za Hamačka, potom za Babiše, dluženu…myslel jsem, že horší už to být nemůže…a může….současná vládní sestava je ještě podstatě horší….a je mi líto lidí, co to nevidí a neumí přiznat. To říkám jako „odeesák“ Opravdu nevím koho volit. Dobrý premiér by byl možná Kuba??….ale tenhle šašek, co je tam teď, to je těžké zklamání…lidé jsou jak ovce, myslí si, že jsou hogofogo, když budou tleskat těmhle neumětelům a občas vypustí nějakou nadávku na Babiše a tzv. levici, nebo urazí někoho s jiným politickým názorem…ale omyl takové jednání se podobá spíš fanatismu 50. let…jen ti bolševici,… Číst vice »

Martin

…hňupy… Mi to přepsal mobil…aby mě nikdo neosočil….

MOS

A už zase jede sony Hlaváček.

Jiří Kocurek

Tak to je ovšem pregnantní případ pro pád vlády. On si koupil za pár stovek Nutellu v Německu a teď se zhroutí ekonomika v ČR, protože vyvedl peníze.

Mámo, příští rok nebudem mít na dovolenou v Chorvatsku!

Elb

O poklesu příjmu státu z dph proto, že tolik lidí začíná nakupovat v zahraničí, už se psalo..

Michal M

Akci s Nutellou jsem nepochopil, ale důvod pro pád vlády to asi opravdu není.
Ta vaše „parafráze“ vám přišla emailem od člověka, který uklízí do russácka svoje schizofrenní děti, které používá jako bílé koně. A jak je vidět, padá to na úrodnou půdu.

Bespi

Co „vsichni“ porad s tim nakupem elektriny u nas maji? Vzdyt CR zas tolik elektriny neprodukuje. Proti DE je to kapka v mori. A zrovna DE je cisty vyvozce. Dovozce je treba AT.

Jiří Kocurek

Jo vývozce, ale podle počasí. Když je zima a nefouká, tak si klidně z Francie přivezou přes 3 GW
https://app.electricitymaps.com/map

PetrH

Někteří blouznivci na internetu mají pocit, že bez ČR by Německo nemělo elektřinu.. Sranda je, že dost často v těch drátech teče elektřina od nich k nám, třeba v tuhle chvíli 1.05 GW…

mgr.pavel

Za Babiše bylo stokrát víc důvodů se stydět, ale protože měl většinu v PSP..

marek hudec

ale kdyz klikaji na bannery tak to asi zkousnete, zejo….?

Tomáš z MB

Vážený pane,
chcete-li být jedovatý, kontrolujte pravopis – jedovatost s hrubkou vypadá směšně.
https://www.mojecestina.cz/forum/thread/339-skousnout-nebo-zkousnout

Martin

Tak tohle bylo drsný….holt asi každé individuum si najde ten svůj plátek….

highway

Mohl byste, prosím, uvést německý zdroj uvedené parafráze?

marek hudec

to ani nemuze – pochazi to z tiskoveho odboru ANO

Jiří Kocurek

Havlíček a jeho zkrášlovací komando by měli už dávno jeden nosník natřený a že to deformaci nezměnilo? Kloknerův ústav má COVID, ať jsou potichu.

Tom Matto

Pres pul roku se vi ze rozhodnuti ma padnout do konce roku a proto 14 dni pred koncem lhuty oznamim, ze zacnu zpracovavat studii…

Ech

Mnohem radši bych byl, aby maximum pozornosti bylo přeneseno na:

a) zkapacitnění koridorů (tj. aktualizace ceníku, aby např. nastal logický vývoj s 70ti sedačkovými vlaky z Lanškrouna)

b) koncesnímu modelu = dálkové vlaky bez provozních dotací

c) trati na Mnichov a na Norimberk

Chleba Nakup

a) z/do Lanškrouna budou tedy nově jezdit vlaky o 270 sedačkách, aby byl koridor u České Třebové smysluplně využit. Fakturu s aktualizovaným ceníkem je možné poslat na Vaše jméno?

Ech

Např. dvakrát tak velké město Orlová funguje bez vlakové dopravy. Copak tam nastal konec světa?

Automobilová spolujízda (tj. bez provozních dotací) je řešením.

Koridory jsou pro dálkové vlaky a pro nákladní vlaky.

Chleba Nakup

Ano, funguje bez vlakové dopravy, a proto se opakovaně umisťuje na posledním místě v měření kvality života. Takže ano, dá se říci, že tam nastal konec světa. S rozšířením elektromobility se automobil stane vzácnějším, tudíž počítat s ním na nějaké spolujízdy kdekoliv v Evropě je slepá ulička. Pokud dojde kapacita na koridoru, lze apendix Lanškroun řešit připojováním málosedačkového vlaku k vícesedačkovým vlakům.

MilanSima

Co máte pořád s tim Lanškrounem? Nějaká Vaše noční můra?

Ech

Když jede 70 sedačkový vlak z Lanškrouna, tuším 24 denně, tak nejede 500 či 900 sedačkový dálkový vlak, a ani nejede nákladní vlak.

Obrovské plýtvání v praxi.

Typické pro přežranou firmu Správa železnic, která si musí vzpomenout, jak se podnikáním uživit, neboť dnes od dopravců za koleje firma SŽ utrží pouze 6% svých výnosů (zbývajích 94% jsou vesměs dotace, vesměs na státní dluh).

MilanSima

Jestli jste si nevšiml, tak ti lidi tam jezdí. A je to mnohem rychlejší než bus. Dle vás tedy všichni cestující z Lanškrounska mají chodit pěšky nebo na kole?

Ech

Uber,
bus,
internet

El Barto

Uber ano, jako rozkazovací způsob slovesa ubrat, mířený na vaši osobu v souvislosti s vaší potřebou vše komentovat.

MilanSima

Umíte číst? Bus jede do České Třebové mnohem déle. V 21. století se snažíme verejnou dopravu zrychlovat, ale kvůli Axelovi, který je alergický na vlaky, ki budeme zpomalovat 🙂

Ech

Když vymyslíte, kde vzít peníze na Vámi navrhované řešení… Tj. zaplatí si pasažéři v 70ti sedačkovém vlaku stejnou částku jakou zaplatí mnohem kapacitnější vlak, který blokují?

Tj. zaplatí 25-30 pasažéřů v RegioSprinteru z Lanškrouna stejnou částku firmě SŽ, jakou platí zaplatí vlak Púchov-Vsetín-Praha za CELOU TRASU?

MartinS.

Nikoho neblokují. Víc vlaků z Prahy do Púchova ani Ostravy ani Starého Města u UH přes Třebovou neprojede, protože přes Třebovou jedou i vlaky na Brno. A trať udolím Orlice už jich víc nepobere. Za Třebovou je kapacita volná i na vlaky do Lanškrouna.

Ech

A proč tedy UCHO?

Tj. tunely Ústí/Orlicí – Choceň ?

MartinS.

Všiml jste si, že se v České Třebové sjíždějí tratě od Olomouce a od Brna a úzké hrdlo je mezi Třebovou a Chocní. Takže když se na jedno z těch ramen pošle osobák z Lanškrouna, který v Třebové končí, tak se nic nestane, protože by tam stejně víc vlaků neprojelo. Prostě úsek Choceň – Třebová liminuje počet vlaků, ty se potom za Třebovou rozdělí do dvou směrů a tam už kapacita je.

El Barto

Asi jako trať z Veselí nad Lužnicí do Velenic, tu taky opakovaně prohlašuje za dožilou a neperspektivní. 🙂 U přeskakující gramofonové desky je už jednoduché předvídat, co zahraje.

MilanSima

Mezi námi, kterou trať on nepovažuje za nedožilou 😁.

Ech

Brno-Břeclav-Vídeň/Bratislava/Budapešť

Praha-Ústí n/L

atd.

Leinad

A) mě nepřipadá ceník extra nízký. Raději bych větší vliv opotřebení podle mašiny.
b) Dražit trasy. Dálkové vlaky objednávat.
c) Odkud? Z Prahy Smíchova nebo z Hlaváku? Nebyl by Výtoňský Most stejně součástí trasy Prahlavní – Mnichov?

Ech

Ceník za koleje evidentně nízký je, neboť ani zdaleka nezaplatí výdaje firmy SŽ. Tržby za železniční mýto a ošlapné tvoří pouze 6% z celkových výnosů SŽ (=zbytek tvoří vesměs dotace, vesměs na státní dluh)

Ad koncesní model – souhlas

Ad objednávat dálkové vlaky – jsem pro koncesní model v nulové variantě = stát neplatí žádnou dotaci, dopravci neplatí nic za koncesi

Ad Výtoňský most – o tom moc nevím. Zdá se mi, že to je otázka politiky, za jak dlouho bude zrušena duplicitní památková péče (NPÚ) a kdy dojde k proškrtání v seznamu „obyčejných“ Kulturních památek.

Ten Onen

Přehled zpráv ze dne 13. prosince 2055:

Miinistr dopravy, primátor Prahy a ředitel Správy železnic se sešli k dalšímu kolu jednání o budoucnosti železničního mostu na Výtoni. Podle dnešních závěrů by konečné rozhodnutí o budoucnosti mostu mělo padnout nejpozději do 5 let…

😂😂😂

Mech

…, což by bylo na den přesně 30 let od padnutí původního mostu.

mgr.pavel

„Drž hubu a plav“

🙂

Michal M

Hele já bych takový humor nedělal. Šimek jednou takový humor dělal, a sám víte, jak to dopadlo…
https://www.youtube.com/watch?v=fbSR5sCpvzA

nowas

Pozdě, chlapci.

ZdendaP

„Debaty o novém řešení mohou dál oddálit finální rozhodnutí.“ Aneb to nejhorší nakonec. Doufám, že se na se na ně ministr Kupka vykašle, nebude čekat na další studii a skutečně rozhodne do konce roku. Jak by měl rozhodnout asi všichni, včetně něj, vědí už dávno.

Dachs

Přitom tak jednoduchá otázka: Je tu Vyšehradský železniční most kvůli panoramatu a uchovávání dožilé konstrukce, nebo má technicky odpovídat současným a predikovaným dopravním potřebám? Podoba nového řešení ať samozřejmě vzejde z nějakého zadání a architektonické soutěže a stávající konstrukce nechť najde vhodné místo, kde by mohla ještě sloužit a být obdivována. A těm magorům vysvětlit, že pružení je pro degradaci v čase prevít aneb že to je jiná dynamika než u rozhledny na Petříně. Tohle ale není jen o jednom rozhodnutí ministra Kupky, jistě už žhaví dráty s Kulturou a Památkáři, kde by si mohli uvědomit, že je pět minut… Číst vice »

Michal M

Ona je to vlastně taková panoramatvorná šablona (chtěl jsem napsat ze století páry, ale ani to ne) a že po ní jezdí sto vlaků denně je zřejmě vedlejší…

Ech

Má Město Praha zájem o původní (zkorodovaný) most? Pokud jo, tak co konkrétně pro to udělala Město Praha, aby si jej přestěhovala?

Zejména konkrétní pozemek na kterém by přestěhovaný měl sloužit?

A přístupové komunikace z/na přestěhovaný most?

No a samozřejmě, jestli Praha na odkup mostu má peníze?

X 1

Ten starý most je zadarmo drahý.

PeDazOl

Na iHeute už sýčkujou, dopravci se bojí, aby to neskončilo tak, že bude starý most mimo provoz. A přesně to se doufám stane, až to žbluňkne, až potom se totiž začne stavět rychle jak to nikdo v Česku neviděl….

PvvS

Nebude. Nastoupí potápěči a nastanou sáhodlouhý debaty o tom, jak ten most zas vylovit a osadit nazpátek..

PeDazOl

A pak se zjistí, že takovej jeřáb nikde nemají :-)))

PvvS

Spíš zjistí, že díky vodě už není co zvedat 🙂

Jiří Kocurek

To bych se bál, že si na to najmou Mammoet, tu firmu, co zvedala Kursk.

Frank

Nebojím se, že Panoramix do toho prostě nehodí další vidle. Teď máme novou studio gratis do data “ hotova někdy v únoru „, pak se s ní vyskytnou “ objektivní potíže“ a přesune se někam na přelom března a dubna. Mezitím se někdo vymezí proti dopravcům, co je nám potom , že mají nějaké dopravně kapacitní potíže? Nemají prostě jen příliš těžké vlaky ? Nepomohlo by na tuto linku přes stávající most nasadit nějaké lehčí ? Ty by se přece , dle některých odborníků z Jižní i Severní Ameriky daly vyprojektovat již za několik málo kvartálů…

Pako

A vyrazí lehké soupravy složené z 811+011. Pak že pro ně už nebude využití. 🤣

Dejf

Mohli by si dvě bangle pinkat přes most jenom samotnej vlečňák, zase by se ušetřilo nějaký kilo. Roztlačit to jako nezavěšený postrk, na druhý straně to ta druhá přibrzdí. V ranžíru asi žádný problém, ale s lidma by to byl unikát celosvětového významu. Zejména na Litoměřicku…

Leinad

Dalo by se při další modernizaci reginy udělat průchozí motorák bez řízení?
Nějakých 15 šukafonů by mohlo na SC Praha – Františkovy Lázně stačit, čelní vozy s řízením a mozorem, ostatní lichý s motorem, sudý (šukovleky) nízkopodlažní.
Místo minibaru v každém voze automat. (I tak by se v jednom z šukovleků místo WC dal udělat jídelák). První třída klimatizovaná, to už 811 je narozdíl od Honeckerů.

Laborec425

Jojo, místo WC takovej mini bufet s paní co tam prodává přes pultík 😀

PeDazOl

Šotoorgasmus :-))

Bespi

Nebylo by lepsi zridit nastupiste na obou stranach mostu a pres most by cestujici dopravil jezdici pas?

Alibaba

Bohužel bez zátěže (po zastavení provozu z důvodu bezpečnosti) vydrží ještě dlouho (z hlediska potřeby nutnosti tuto ocelovou konstrukci odstranit).

Jirka Z

Nepomohlo by otevřít na vhodném místě poblíž výkupnu sběrných surovin? Pak by byla šance, že se najde dostatek dobrovolníků, kteří by se o tu konstrukci po nocích zadarmo postarali.

mgr.pavel

„Do diskuzí vstoupila projektantská společnost .. zpracuje studii“

Česko, země studií. A dál nic.

Kolik studií už bylo vypracováno? Kolik studií je potřeba na rozhodnutí?

Platí snad, že čím víc studií, tím víc Adidas?

Já té studio-mánii nějak nerozumím.. (jasně, je třeba se rozhodovat na základě analýz, tvrdých dat apod., ale nemůžu ta data a analýzy dělat donekonečna, pak už nic nového přece nezjistím, ne?)

Martin

Mela by se zpracovat studie, ktera nam objasni kolik studii se uz provedlo a jake maji vysledky 🙂

Frank

Do Prahy do Prahy
prišla nová verze opravy
nikdo nemá obavy,
že se nestaví, nestaví
vůbec nikde nestaví
vždyť všechno se prostě opraví a zas to pojede .
Památkář nad Prahou vesele si píská…

Tomáš

Geniální! Palec nahoru!

vasek.beroun

On nemá čas. Pomáhá řešit ceny potravin a zdůvodňuje nárůst cen energií v novém roce. Má to těžké obhajování, když všude kolem ceny klesají. Sledoval jsem ho v Debatě. O dopravě se mluvilo jen chvilku a jaksi okrajově.

Ech

Připadá mi, že míč je u ministra, ale ministra kultury, který by měl iniciovat řízení, že most není kulturní památka.

A když už se šáhne do památkové péče, tak by měl být zrušen (bez náhrady) Národní památkový úřad, tak aby se odstratnila nelogická dvoukolejnost státní a komunální památkové péče.

Nechápu smysl NPÚ, kromě toho že platí kastelány na hradech a zámcích = tohle můžou stejně tak dobře organizovat komunální památkáři.

vasek.beroun

Ministr kultury je velmi aktivní, ani nevím, zda jsem ho kdy viděl.

Frantisek

Co třeba odbornost? Ale to se Vám coby patrně čistě konzumnímu člověku asi nehodí…

Ech

Co chápete jako „odbornost“?

Návštěvnost hradu Karlštejn, který provozuje NPÚ byla kolem 0,2 milionu ročně.

vs.

Návštěvnost hradu Neuschwanstein byla 1,4 milionu ročně.

Nebo snad myslíte odstrašující příklad, kdy NPÚ dělá karikaturu z památky? Viz bývalý klášter Zlatá Koruna, který provozuje NPÚ, a kde na drátkách se pohybují papundekly s malbou mnicha? V čem je rozdíl oproti cirkusácké atrakci se strašidly?

mgr.pavel

Proč by se měl ministr kultury starat o nějakou dopravu?

Ta mu je u zádele..

A protože to výše je reálné uvažování jednoho ministerstva, zatímco ministerstvo dopravy trvá na opačném postoji, ministerstva se zaseknou na svém resortismu a odmítají přistoupit na jakýkoliv kompromis (či na přístup toho druhého).

Ech

Nevím.

V každém případě bych nerad, aby došlo k proškrtání v seznamu Národních kulturních památek.

Ano, seznam tzv. „obyčejných“ Kulturních památek je nutno velmi radikálně proškrtat (z národohospodářských důvodů).

Ale na Národní kulturní památky bych prosil opravdu nesahat.

Alibaba

Protože má pod sebou škodiče, kteří prohlásili za památku most na konci své životnosti, který je na výměnu.

A než to rozsekne kompetenční žaloba (mezi MD a MK), tak se na mostě nebude smět jezdit.

Yetty

To budou nejací podobní oportunisti, jako v připadě D3, kdy se tam někdo zviditelňoval variantou D3 oddělující se z D1 v Mirošovicích a sledujicíi trasu I/3 … a i tehdy se pár cvoků, co to fakt chtělo, našlo…

DavidS

Tehdy? Tahle blbost se v diskuzích objevuje velmi pravidelně.

Yetty

ještě pořád?

Standa

Ano… demence má různé formy projevů

Michal M

Už ne. Územko je na spadnutí…

vasek.beroun

Ach jo!

FrantaM

Jestli nakonec nebude rychlejší protáhnout tunel z Berouna pod řekou až pod hlavní nádraží ….
Protože tohle nikam nevede. Tlupa uřvaných naivních extremistů mající svojí pravdu zablokuje klíčovou dopravní tepnu v republice jen kvůli svým naivním představám, kdy odmítají jakékoliv jiné řešení.

Petr

Ale ta „tlupa uřvaných naivních extremistů“ fakticky nic neblokuje. Oni nejsou ti, kdo ma rozhodovaci pravomoc. Tu na sebe vzal ministr dopravy (i kdyz uprimne nerozumim tomu co je to za pravni mechanismus, kterej mu to umoznuje).

Martin Verner

To je právě ta legrace. Žádný takový právní mechanismus totiž neexistuje.
Ministr dopravy určitě může nařídit SŽ, jak se má chovat… ale památkovou ochranu z mostu nesejme, to není jeho resort. A bez toho se bourat nebude.

kolemjdoucí

A co bude pak, až se bourat nebude a ten, kdo drží v ruce razítko povolující povoz, řekne, že ten provoz zastavuje? Půjdeme se před most vyfotit?

Milan

A když by se ten most přesunul jinam a sloužil dál třeba jen jako cyklotrasa, tak by snad přestal být památkou? Pilíře zůstanou na místě a využijí se pro novou stavbu, mostní konstrukce se rozebere a sestaví jako výstavní exponát na místě, kde nebude překážet. Spousta památek se přesunula na jiné místo…
https://zdopravy.cz/v-plzni-repasuji-unikatni-prvorepublikovy-most-bude-z-nej-lavka-pro-chodce-a-cyklisty-177338/

Kicruj

Tady argumentují i panoramatem, proto posunutí a změnu účelu odmítají.

MartinS.

To ale není úplně pravda. Ministr rozhodne, že Správa železnic má požádat o územní řízení a stavební povolení na výstavbu nového mostu a demolici starého. Stavební úřad ve správním řízení osloví památkáře a až tehdy se ukáže, co požadují památkáři z původního mostu zachovat… do té doby jsou to jen silná slova z obou stran. Protože potom se může oficiálně začít argumentovat, že rekonstruovaný most nemůže splnit hlukové parametry, že není možné, aby byl bez dalších úprav panoramatu připraven na změnu napájecí soustavy. To, že je most památkově chráněn neznamená, že se na něj nesmí sáhnout. Je plno památkově chráněných… Číst vice »

Standa

Krásně se to snažíte přehodit na MD… Až sejmete ochranu, MD rozhodne.. do tý doby nebude pod jistotou právního napadení s vaší strany konat… To by se vám líbilo aby vám nahrálo MD na smeč…

Petr

Ja se to nesnazim na nikoho hodit. Za soucasnej stav veci kolem toho mostu je zodpovedna statni sprava, ne aktivisti a kverulanti. Statni sprava nemusi a nema cekat az zmlkne i posledni aktivista.

Nixon99

Investorem akce je Správa železnic, ta má nějakého generálního ředitele a jemu podřízený managament a ti všichni, vyjma toho, že jsou dobře placeni jsou placeni za funkční celostátní a regionální dráhy, jež jsou v normovém stavu. Chápu, je to těžké ale SŽ je odpovědná za prosazení svých potřebných zájmů. Tečka. Bývaly doby, kdy byl v tomto státě pořádek a především managament nesl odpovědnost. Chápu, že šotoušům se to nelíbí, ale odpovědnost nemají nebourači, ale SŽ, tím, že za čtvrtstoletí neprosadila svůj životní zájem. Jak by taky mohla prosadit výtoňský most, když neleží mezi Prahou a Ostravou, což je ta pravá… Číst vice »

Alibaba

Tak když do řešení hází vidle památkáři, tak asi pomůže zastavení dopravy jako extrémní řešení.

Vavrroch

Tady se klidně může stát, že takové extrémní řešení bude názorovými aristokraty přijato jako drtivé vítězství. Panorama zachováno, zklidnění prostoru výrazné, otevřena možnost sepsat petici „Keep silence for Yammertal“ (aktivista k životu boj prostě potřebuje). Spřátelená média napíší něco o „konci železničního teroru v jednom z nejhezčích pražských údolíCH“, protože skloňování podstatných jmen podle vzoru „stavení“ je u sedmé velmoci již ztracenou dovedností. I nějaké to video s nejty se možná natočí. Majitel vyšehradského domu Usherů (dříve nádraží) zajásá, nechá si do své chátrající haluzny vyprojektovat fungl nový hampejz a požádá o dotaci na zateplení po babičce nebo jak se… Číst vice »

Alibaba

Myslím si, že cestující využívající vlaky se vám na nějaké UNESCO vykašlou. A trvalé zastavení dopravy způsobí defenestraci na dalším ministerstvu.

A na Vyšehradským nádraží je vidět, co jsou památkáři zač. Prostě ničemu nerozumí. Majitel má dostat každý měsíc pokutu, a až ta pokuta překročí cenu baráku, která se neustále rozpadem snižuje, tak by mělo dojít k vyvlastnění. A pokud bude vlastník platit, tak se peníze dají do fondu a barák se proti vůli vlastníka opraví. Ale na to koule památkáři nemají.

MilanSima

Praha-Smíchov hlavová stanice…již brzy 😎.

Kačák

Nebo šturcová ….taky možnost.

Leinad

Jenom konečná pro většinu linek. Mezi tím bude v taktu pendovat Šukafon.

Zapa

Myslíte po trase Smíchov – Rudná – Hostivice – Dejvice – Bubny – Libeň – Malešice – Vršovice – Hl.n.?

Leinad

Myslím kdyby se zakázal provoz těžších vozidel, přechodnost Výtoňského Mostu by byla na 1*810.

Rudolf Tuček

Návrat do minulosti kdy Smíchov byla koncová stanice v letech 1863 až 1872.

Pat

Jezis neříkejte jim to, ještě to začnou chtít zpátky

Martin

Uz se to deje. Prave diky mizerne kapacite po zavedeni 20km/h a jednoho vozidla, velka cast vlaku S7 konci na Smichaci

Bohumil Pokorný

Tak v posledním vydání periodika SŽ je uvedeno,že pokud bude do konce roku rozhodnuto o stavbě nového mostu,bude tento dokončený až v r.2029.To je neuvěřitelné,kam jsme se posunuli.Proto bych navrhoval okamžitě stávající most snést,uložit na vhodném místě proti proudu řeky a nahradit mostním provizoriem.Psk se obě strany mohou několik let dohadovat,co dál.Ale bude jezdit!Tak se to udělalo např. s mosty v Děčíně nebo ve Znojmě.

Petr

Jeste toho trochu…

Nose Peak

Pro srovnání – nový most v Janově byl dán do provozu za méně než dva roky po zřícení toho původního. Ale to jsou Italové. Ital ve dne spí a v noci tančí…

Leštění

Taky musíte napsat jak toho docilili. Vydali jsi na to všechny možné výjimky. Například nebylo stavební řízení, stavební povolení nebyly žádné veřejné soutěže ani na dokumentaci ani na realizaci

kolemjdoucí

Ano, správně. protože by to jinak nepostavili. Dnes most funguje a auta po něm jezdí.

Kicruj

ale nechceš to na každou stavbu v republice. Reaálně je to past vedle pasti, živná půda pro rozkrádačky.

Laborec425

A to co se tady v té zemi děje není živná půda pro rozkrádačky? 😀

Nose Peak

No, a mají za 5 miliard na naše funkční most. Dost hnusnej. My bysme na jejich místě měli už tak 5 studií, dvě soutěže a asi 10 protestujících občanskejch sdružení, to celé tak za dvě miliardy, přičemž by ještě nebyly odklizený ani trosky původního mostu, jelikož výsledky tendru by řešil ÚOHS…

DavidS

Jupí, konečně zase argument s mostem v Janově. Tenhle evergreen mi tak chyběl. Díky za něj

Nixon99

V reálu navrhujete mostní provizorium navždy. To by bylo prostoru pro debaty….

vladki

Na to bacha… Postavite provizorium na památkově chráněné pilíře a ejhle stane se automaticky památkou. (Jako hlavní nádraží)

Feedhunter

To by mohlo sedět. I kdyby dnes rozhodli, než se udělá projekt, seženou se všechna povolení, vybere firma, dřív jak 2026 se nezačne. A chvíli to budou dělat.

Milan

Že bude dokončený až někdy ještě nemusí znamenat, že se nemůže uvést do provozu dřív a zbytek se dodělá za provozu

Elvis

To video mluví za vše. Vpodstatě mi z toho vychází oprava jako replika – demontáž, výměna většiny nosných prvků + nové spojovací prvky a PKO.

Ondra

Pane Kupko, ještě máte 17 dní

JiVe

Pan ministr teď nemá čas. Řeší maloobchodní ceny a případné sankce řetězců. Možná to předá ministerstvu třeba školství

Matt

Památkáři vzpamatujte se.

PavelX

Ze zkušenosti z jiných projektů, tak někdo důlěžitý (kdo jiný než Tej a jeho bílá linka, co se vine krajinou) vymyslí zdánlivě levný systém opravy. Během opravy se přijde na to, že to bude stát mnohem více. Most se opravovat nepřestane, ale samozřejmě se to zaplatí. Kdo za to potom ve státní správě reálně ponese odpovědnost?
Můj odhad: Nikdo.

Michal M

Mně to přijde tak trochu zvláštně podané. CO má Kupka rozhodnout? On nic sám nerozhodne, on to může za svůj resort vzít na vládu, protože potřebuje razítko od památkářů, které musí někdo přehlasovat.

Kamui

Může zařídit to, ať SŽ památkáře ignoruje. Je to pořád státní organizace, takže případnou pokutu bude stát platit sám sobě a tudíž nula od nuly pojde.

Michal M

To by pak ale musel ignorovat i předběžné opatření soudu, ke kterému to ti památkáři obratem podají…

Kamui

To klidně může. Stát, potažmo vláda, je zde nejvyšší entita, která nad sebou již žádného dalšího šéfa nemá. Tudíž když se stát rozhodne soud nerespektovat, nikdo s tím nic neudělá.

Leštění

Tak ono to tak lehké není co píšete. Co ale stát opravdu může, je sejmout památkovou ochranu. Respektive může to udělat ministr kultury.

PeDazOl

Omyl soud bude vynucovat výkon rozhodnutí. Ano je to paradox, ale stát je vázán právem a výklad práva přísluší moci soudní. Takže dojde na exekuce nebo opakované ukládání pokut, což logicky dopadne na pověřenou úřední osobu, nebo představeného úřadu či instituce a odčerpá mu rozpočtové prostředky. Výsledek? Rozhodnutí soudu bude vynuceno, pokud se bude představený zdráhat následuje jeho výměna a vynucení rozhodnutí. Rozpočtově je to neutrální ale fungovat to bude…. 🙂

Alibaba

A jaká pověřená osoba se podepíše pod rekonstrukci mostu? A jaká osoba se podepíše pod jeho provozování?
Já doufám, že mostaři se na takové prasečiny úředníkům vykašlou…

Olin

Mhmm…. Jako, že konstrukt dobrý a mělo by to tak být. Jen tak na okraj mi však přišla na mysl kauza FN MINIMI MK3 a přístup MO, třeba např. k rozsudku Městského soudu týkající se poskytnutí informací ohledně „podhodnocené“ ceny. Případně jak Robert Pelikánů vydal ruskýho kluka federálům, přičemž Ústavní soud řval jak zavalený horník. Jen potom to vynucení se mi křiví v hubě současně se slovem jurisdikce. Takže jo…, správný a spravedlivý postup je nám všem asi více, či méně znám, jen jsem již s větší dávkou despektu (to asi ten věk) zvědav na ta rozhodnutí, exekuce a vymožení… Číst vice »

Yetty

Tak … takhle to nastesti nefunguje.

Alibaba

A soud nařídí s moci úřední, že most nespadne? A soud povolí jízdu přes most? Přikáže projektantům se podepsat pod rekonstrukce a správci přikáže most provozovat?

SaulGoodman

Kde žijete. Ano, ekonomicky to tak v konečném důsledku je, nicméně touto logikou by také mohli jakýkoliv státní zadavatelé třeba ignorovat antimonopolní úřad. Základním aspektem právního státu je, že je i veřejná moc vázána právem.

Pokud už chceme jít do vod politických tlaků, tak spíš může ministr kultury ovlivnit ministerstvo kultury aby zrušilo památkovou ochranu, což je za určitých okolností jeho právo.

PeDazOl

Žádné ovlivňování, ale standardní postup návrhem na vydání rozhodnutí jímž kulturní ministr sejme z mostu PO.

Karel

Základní vlastností nýtované ocelové konstrukce je rezavění a vznik únavových trhlin, obzvláště při dynamickém namáhání. Vše ostatní ke zbyteá žabomyší válka.

Honza

Nekonečný příběh. Na jednu stranu projektujeme stavby typu Berounský tunel, na druhou stranu si neumíme ani poradit s mostem a necháme to zajít do takového stavu, že se na něm drasticky omezí doprava. Když vezmeme v úvahu množství vlaků jezdících přes tento most před nejnovějším omezením, tak je to opravu ostuda, že jsem se vůbec do takového stavu dostali.
Otázkou je, co na tom chce ministr vymýšlet. Ministr by si měl nechat pokytnout podklady a na jejich základě rozhodnout. Rozhodně by to neměl takhle medializovat a strhávat na sebe pozornost

Jiří Kocurek

Jenže ten most není vůbec problém v technické rovině.

Tunel do Berouna nebude rušit panorama Prahy, takže spolek na něj nereaguje. Stejně jako jim nevadil ten Ejpovický nebo výměna mostů nad D1.

Jan T.

Není to technický problém. Je to přílišné věnování pozornosti pár protestujícím, kteří chtějí zachovat status quo, na který jsou prostě zvyklý. Takže pro něj hledají každý argument, který je dokáže podpořit. Není to tak dlouho, co se snesl jednokolejný most u Výstaviště. Kolik lidí protestovalo? Nahradí ho dvoukolejná moderní zastávka v daleko větších rozměrech. O něco dříve se snesl tramvajový most „rámusák“ u Holešovic, klasická montovaná konstrukce sloužila 32 let. Kolik lidí protestovalo? Byl nahrazen moderním mostem s pro Prahu neobvyklým obloukem na mostovkou a myslím, že se to povedlo, je pěkný a reprezentuje město dobře. Ještě předtím Praha přišla… Číst vice »

David 814-047

Naštěstí v té době tady nebyl nudící se Šajnhérr.

Frantisek

Protože jiný veřejný zájem chráněný zákonem? To není věc „pár lidí, kteří nechtějí nic měnit“, nýbrž komplexita pohledu, již někteří postrádají. Bohužel. Škoda jen, že se to namísto ní tlačí pozdě a silou.

Chronosphere

Co to je,podle vás,ta komplexita pohledu v tomto konkrétním případě? Další čtvrt století diskusí,studií,hádek, politických tlaků a především kulturních válek,v nichž si aktéři poměřují pindíky,a přetlačují se,kdo prosadí svou vůli.? O to tady jde. O most samotný,nebo snad dokonce vlaky, už vůbec ne.

Alibaba

A bezpečnost, funkčnost a spolehlivost dopravní cesty není veřejný zájem? Most přestává být funkční, že to je památka je podružné.

cest

Ochrana „taky památek“ není žádný veřejný zájem. Je to památka jenom proto, že je v paměti pár vykuků co protestují proti tomu, aby se tam mohlo postavit něco použitelného. Jestli je most tak cenný, může se někam to monstrum přemístit, ale u jiných mostů to nikoho ani nenapadlo, protože cenný nejsou – nikoho nezajímá most, ani tento, ani jiný. A tady je cenné jen to, že vytváří panorama Prahy – ale svět se mění a stejně dobře může panorama Prahy vytvářet nový tříkolejný most, tančící dům nebo cokoliv co se nově postaví a co si aktivisti přivlastní a protiprávně ukradnou… Číst vice »

Alibaba

Technická poznámka: Rámusák byla provizorní konstrukce, která byla umístěna na dobu cca 1,5 furtu. 🙂

Honza

O to je to horší. Otázka zní, jestli v tom nemá někdo své zájmy. Ani bych se nedivil, lobisti jsou mocnější než se může zdát…

Laborec425

Taky si myslím, že v tom bude něco, do čeho my normální smrtelníci nikdy nebudeme vidět a nikdy se o tom nedozvíme. Peníze mají OHROMNOU moc.

P_V

Ten Berounský tunel není dobrý příměr. 15 let trvalo a mnoho studií bylo vypracováno, než se dospělo k definitivnímu výběru trasy (jakoby náhodou stejnému jako na začátku). Mezitím se už vyhodily peníze na rekonstrukci části koridoru způsobem, vhodným pro jinou než konečnou variantu trasy. Tak daleko jsme naštěstí u mostu ještě nedospěli 🙂

VTT

Která část koridoru je rekonstruovaná nevhodně?

P_V

4 koleje do Radotína, kde jsou vnitřní dvě určeny pro rychlíky do tunelu, kdyby začínal v Radotíně.

Michal M

Blbost.

P_V

V první fázi 4 koleje měly vést až ke Staňkovce a využívat se k předjíždění rychlíky. Ve druhé fázi by se tam stavělo mimoúrovňové křížení k tunelu. Pak se rozhodlo, že 4 koleje skončí už v žst Radotín, čímž to předjíždění mnohdy povede spíš ke zdržení Os, pokud vlaky nepojedou přesně na čas (tj. po celou dobu modernizace trati Hlavák – Beroun). Pak se rozhodlo, že tunel bude začínat přeci jen už v Hlubočepích. Takže až bude tunel, budou tam 4 koleje k ničemu. Zato však se při rekonstrukci zrušily 4 koleje do Hlubočep, bez ponechání aspoň rezervy místa.

Ech

V článku mi chybí jestli za půl roku už Hlavní město Praha nabídlo plochu pro nové umístění původního mostu po jeho přestěhování. A ví někdo, jestli Hlavní město Praha zaplatí a) „poloznovuvyrobení“ původního mostu b) stěhování původního mostu Tj. jestli Praha odkoupí původní most, když o něj stojí? Detailně to nesleduji, ale jako rozhodující mi přijde názor komunálních politiků přímo v místě, tj. za Hlavní město Praha. Pan radní pro dopravu před skoro půlrokem navrhoval 1) vyměnit kusy konstrukce za nové, aby most vydržel stěhování = chápu-li správně, tak by se nejezdilo vůbec přes most. A poté 2) po této… Číst vice »

Frantisek

Tady nejde o to, zda o něj stojí Praha, nýbrž o to, že s památkovou ochranou má počítat a pracovat vlastník, jenž je v této věci ve vztahu se státem, nikoli městem.

Karel

Hlavně je třeba pracovat se selským rozumem. Památka mepamátka, životnost mostu skončila před 30 léty. Pár let na to se železnice stala z nepřítele opět potřebnou a namáhání mostu zvyšující se dopravou stoupalo. Jediné řešení je nový most.