Dopravci dluží Správě železnic přes 200 milionů za dopravní cestu i trakční energii
Nové spojení v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Včas poplatky za použití kolejí neplatí osmnáct dopravců.
Včas poplatky za použití kolejí neplatí osmnáct dopravců.
A z jakého důvodu se nikde nepíše, kteří dopravci neplatí?
Jaké jednání na nejvyšší úrovni …. to nemají vrcholoví manažeři SŽ na práci nic jiného než vymáhat pohledávky ? Od toho je příslušný účetní + právník … O2 při nezaplacení po upomínce začne automaticky blokovat internet (udělá sám server), po zaplacení zase sám odblokuje. Dlužníkovi za plyn se odebere plynoměr, za elektriku elektroměr bez toho, že by se omezovala dodávka … Nelze-li aplikovat započtení pohledávky, zaslat upomínku … když se dlužník sám neozve a nepřijde s návrhem splátkového kalendáře – tak bez cavyků odebrat přidělenou kapacitu dráhy … Stačí to udělat u jediného dopravce, velmi rychle se to mezi dopravci… Číst vice »
Já si dovedu představit, že účetní/právník mají pravomoce uzavřít nějaký splátkový kalendář (m
Já si dovedu představit, že účetní/právník mají pravomoce uzavřít nějaký splátkový kalendář (max 6 měsíců, dlužná částka se mezitím úročí). A pokud dlužník (do té doby dobrý zákazník) chce platit déle, musí to projít nějakým firemním procesem, jehož výsledek je schválit to/podat žalobu.
Přesně tak, účetní dodá podklady právníkovi, právník projedná se zákazníkem, vytvoří spis = připraví „splátkovou“ smlouvu, tu podepíše osoba za SŽ s podpisovým právem (statutár, prokurista, ředitel s právem podpisu dle „výše závazku“ podle pravidel podpisového řádu) a obdobná osoba „dlužníka“.
Vrcholový management jednat s nikým nemusí ….
Za to, co předvádí každý den SŽ, by měli tihle diletanti platit spíš dopravcům…
Presne to jsem chtel napsat, denne 20-30 minut l jiz tak prodlouzenemu vylukovemu radu jizdnimu radu, jediny vlak neodjeze z hlavaku na cas. Je to banda vy****
Bylo by možné kvalifikovat neplatiče mezi osobní a nákladní dopravu? To by ničemu nevadilo. Druhá věc je, že někteří dopravci mají splátkové kalendáře, takže sice SŽ dluží, ale platí a zda-li je to v tom dluhu zahrnuté a jakou část tvoří tyto případy?
A počkejte až se naplno začne uplatňovat Bonus a Malus za zpoždění dle viníka. Dle zkušebního provozu to zatím vypadá že dopravci mají platí víc než získají od SŽ, čili že dopravce mají větší podíl na zpoždění.
Zdejší kvalitní novinář jistě nemá problém získat úplně přesné informace.
A mně se líbí, jak si dnes každý, kdo má díru do pr…, vlastně zadku může napsat do diskuze co chce, bez odkazu na zdroj a vydávat to za skutečnost.
Toť otázka. První vlak je ohlášen zpožděný z „důvodu výluky na trati“. Tím pádem nestihne obrat v konečné stanici. Ten stejný vracející se (logicky se zpožděním) už je hlášen z „důvodu obratu zpožděného vlaku“. A pokud nestihne obrat ani na druhé konečné, máme hned dva vlaky proti jednomu jako vinu dopravce. K tomu připočteme počet zpožděných přípojných vlaků a statistika poté jasně říká, že dopravce může za většinu zpoždění. : – (
Podobně když mezi eSko přijede pár rychlíků se sekerou od 100 km a víc vzdálené výluky a způsobí zpoždění v půlce kraje.
Obávám se že SŽ nijak nezajímá, že vlak je zpožděný z důvodu obratu/čekání na přípoj. To je z jejich pohledu problém dopravce/objednatele, že nemá navíc soupravu nebo čeká.
Dopravce „nemá“ záložní soupravu, protože objednavatel chce co nejlevnější cenu, tudíž všechno je osekané …. obraty jsou ostré ….
Ono je to i u komerčních spojů na vlastní riziko. Včera v Břeclavi opět pobavil Žlutý – byl jsem tam 15.44 a ještě nedorazil spoj s příjezdem před polednem. Já jel konkurencí, takže mi to bylo nějak buřt, ale nezávidím pasažérům…..
Jistě, má-li dopravce oběh soupravy s obratem 2 hodiny na obou koncích vozebního ramene, což technologicky stačí na pevný / mobilní hovnocuc, doplnění vody, ubrousků a WC papíru, vytření podlahy a souprava někde chytne několik hodin zpoždění, tak tohle zpoždění nikdy nezkrátí …. i kdyby se na hlavu stavěl … To ovšem není dáno obratem souprav, ale naivitou při plánovaní ve víře, že zpoždění „nemůže“ nastat a když nastane, tak to „nějak“ dopadne …. resp. že se TO podaří zkrátit – jak to nikdo neví, ale doufá v to …. Běda, kdyby vydrzlá SŽ sdělila veřejnosti že zpoždění výchozího vlaku… Číst vice »
Dopravce hlavně nemá důvod k záložní soupravě.
V každé stanici mezistátního expresu by byla záložní souprava, aby zpoždění na příjezdu nemohlo způsobit zpoždění na odjezdu. Stejná logika, jako v každé stanici sbahnu mít záložní soupravu.
A zpoždění vlaku vzniklé jednokolejným provozem při plánované výluce a tím nestíhání obratu … obratový vlak má zpoždění, nevejde se do plánované výlukové trasy …. takže zpoždění se řetězí ….
To máte naprostou pravdu. A v případě návazného spoje se rozpadá návaznost úplně. Není to nový problém a pořád z toho lidé v provozu předčasně šediví.
Nevím, kde tento zkušební provoz probíhá, ale u nás v kraji to je přesně naopak. Neustále je zpoždění protože něco se nepovedlo výpravčím/dispečerům.
Hlavní je levno nakupovat, draho prodávat a pozdě platit faktury! 😃
A zakleknout konkurenci mocí úřední, úřadem ovládaným stranou. Konflikt zájmů byl prohlášen za neexistující.
To teprve bude po rozprášení politických stran a hnutí 😀
Tohle říkal i jeden pán, který kdysi jen přeprodával jízdenky a letenky.
Kromě toho že přešel na busy a vlaky tak styl byznysu se moc nezměnil.
A ty si udelal co? Krom blbych komentu?
Tak třebas to, že chodí do práce a dělá. Co děláte vy za super obchod.
Taky chodím do práce a dělám a ještě navíc nekomentuju debilně něčí firmu. A měli byste být všichni za Jančuru vděční, nebýt jeho, tak úroveň cestování je u nás stále jak v pravěku
Ještě čekám, kdy se vrhne do vlastních letadel. Lodě už nedá 😃
Aspon neco dokazal, tys dokazal co, krom blbych komentaru?
Něco málo prý jo, ale nechci to tady vytahovat.
Tak za 1. my dva si rozhodně netykáme, za 2. na Ctrl C+CtrlV příspěvky nemá smysl odpovídat a za 3. Vy pro něj děláte? Těžko, to byste ho neobhajoval. Jste jeho spokojený zákazník? To už vůbec ne. Jste zoufalý Radim? Taky ne? Tak už vážně nevím….
Ještě je jedna úleva: SŽ neuplatňuje sankce za nevyužitou kapacitu.
Při tom rozvratu sítě zcela nekoordinovanými výlukami by si to taky mohla zkusit uplatňovat…
Jenom SŽ dokáže udělat na jedné trati 2 úplne vyluky v jeden čas
Jednoduché, dopravci by měli vyčíslit škody způsobené státem reprezentovaným jistým Burešem, započíst je proti pohledávkám státu a ještě stále bude stát dlužit. SŽ ať si to pak vyřeší se svým šéfem.
Chci to vidět v účetnictví 😀
Možná by právě to zveřejnění dopravců dost pomohlo…
To musí zveřejnit Správa sama.
A? Nemůže?
Spíš se bojí že z toho bude skandál.
Čistě sobecky, když mi dluží někdo před krachem, a chce si půjčit na úhradu mého dluhu, nebudu mu bránit.
no, vzhledem k té castce, co není zaplacena, to asi nebude nějaká garazovka s dvěma lokomotivama.
osobně bych čekal, že jedním z hrisniku je žlutý dopravce.
a tam se z míst úředních ani nesmí naznačovat.
Já si to myslím také, ale raději bych si ten seznam přečetl přímo od zdroje. Nevíte Prosím někdo, kde bych to našel?
Spíš bych čekal garážovku s pěti tramvajema.
Tradiční plivanec zhrzeného železničáře na žlutého nepřítele?
Presne
Tak pokud se Radim chlubí tím, že kdo si nepůjčuje není podnikatel či tak nějak to prohlásil tak proč by nemohl dlužit?
@Simi : že se nestydíte za takové debilní kecy. Viděl jsem jednou jednoho bezdomovce na Knížecí, prodávat na obrubníku tužky, propisky, gumy, apod. Děsně jsem mu sice fandil, ale myslím, že na provozování veřejné dopravy to nedotáhl a nedotáhne. Kde jste viděl nějakou velkou společnost, která se financuje výhradně z vlastních zdrojů (chápu, Vy nevíte, co to znamená – přesto to ale takto napíšu)? Úvěrování je naprosto standardní financování pro velké projekty, zvlášť v prostředí nejistoty a skokových změn, což je díky úředníkům realita. Proč tedy někomu přisuzujete nekalé praktiky, když jen podniká obvyklým způsobem? Budete jistě i odpůrce p.Babiše,… Číst vice »
U toho R.J je spíš problém v tom, že „občas přibrzdí“ nějakou tu fakturu a přesouvá svoje problémy na ostatní. tudíž občas operoval s penězi, které de facto nejsou jeho a ani půjčené. Dělá to dlouho a je tím už pověstný. S normálním řádným úvěrem to nemá vůbec nic společného.
Tu smlouvu najdete v registru smluv.
Tak samozřejmě, že je. Má splátkový kalendář, tak nějak platí. Ale o tom se zde nemůže psát, Radim je svatý…
V registru smluv jde dohledat, že splátkové kalendáře mají jak u Regiojetu, tak u Leo expressu. Ovšem obě zanonymizované smlouvy jsou mají splátkový kalendář vystaven od roku 2019.
A k cemu? Ze z toho pijdes masturbovat?
No ja nevim, spis se divim ze SZ za ten bordel na kolejich ma odvahu vubce po nekom neco chtit. Ekonomicke ztraty dopravcu diky diletantismu SZ musi byt ohromne.
Divíte se, že se smlouvy mají dodržovat..?
Tak si mají ti dopravci dát do smlouvy, že při nezajištění smluveného přepravího okna ze strany SŽ platí tento moloch nějakou pokutu.
Tak na to bych si vzal první řadu, jak někdo uspěje u monopolu se úpravou smlouvy a dokonce pokutou:-)))
Kde se na to prodávají vstupenky zabrala bych si místo kdekoliv v té 1 řadě.
Já taky 🙂
Kacířská, leč velmi správná myšlenka 😃😃👍👍👍
Jasně. SŽ to nadšeně podepíše, a do budoucna Tě bude už jen hýčkat.
Dálniční poplatek platíme úplně stejně. Vám už někdy něco z něj vrátili?
Opačně to může fungovat taky.
Každý řidič si pořídí čtečku, a bude platit (to je jedno kdy, nejméně 1x ročně) podle toho, kolik najezdí. Sváteční řidiči málo, chroničtí autíčkáři hodně…
A jaké by byly sazby?
Druhá mocnina pohotovostní hmotnosti v tunách.
Při 2 tunách tedy 4 Kč/km, při 3,5 t 12,25 Kč/km…při 12 tunách 144 Kč/km, při 19t 361,-Kč/km atd.
Gratuluju, takouhle botu nedokazala vymyslet ani Buresova vlada. Drzte se radeji lopaty.
Minusovaci, proberte se. Kdyby prosel tenhle navrh, tak by cesta autem Praha-Brno stala 500-800 kc jen za myto. Stejna cesta autobusem by vysla 500 na osobu (pri plnem obsazeni) jen za myto, tedy + jeste naklady a marze dopravce. U nakladni dopravy je demence na ntou, prazdnej nakladak zaplati stejne, jako nalozenej. O zdrazeni potravin/zbozi az o stovky procent ani nemluve.
Tohle tak nějak řeší spotřební daň z paliva. Už asi půl století.
Spotřební daň není mýto.
Tu platím kromě auta bohužel i při každém sečení trávy na zahradě. Zda to má vliv na kvalitu infrastruktury zatím nepozoruju.
Já mám sekačku elektrickou, tak místo toho platím poplatek za OZE.
Dobrý večer. Pletete si pojmy a dojmy. Spotřební daň se platí (má platit..)na ŠKODY, způsobené dopravou. Rozhodně ne na rozvoj dopravy. Např. ze spotřební daňe z akoholu, se neplatí nové palírny či hospody. To platí jak pro tabák, tak pro pohonné hmoty. Hezký večer.
Část naší zahrady bohužel vyžaduje křovinořez. Je „příjemné“ vědět, že za trest musím sekáním vegetace ještě přispět na opravy výtluků, vyjetých kolejí atd. I když je mi jasné, že daňově odlišit by znamenalo zvýšenou celoroční poptávku po benzínu do křovinořezů, motorových pil a elektrocentrál.
Ta se právě naopak zruší výměnou za to mýto.
Především ztráty vzniklé zpožděním (které vzniklo jistě v důsledku toho, že SŽ pracuje nějakým záhadným způsobem).
Tak jdi pracovat k Sž a ukaž co umíš zatím seš jen klasický hovado od klavesnice co jen mele a stěžuje si.
Kolik železnic bylo pod tvou správou? Možná tak modelová u tebe doma.
Diletanti jsou ti co neplatí své dluhy nevím proč tady odvádíš diskuzi jinam.
Ja kdyz za neco platim, tak chci dostat to co jsem zaplatil. Kdyz nedostanu, tak jdu jinam. To dopravci bohuzel nemuzou a SZ je drzi v klinci sve neschopnosti a bohuzel naklady sveho konani nenese SZ, ale plati je dopravci v malem poctu cestujicich, nakladni v naprosto nekonkurenceschopne jizdni dobe a mizerne kapacite oproti kamionum.
….a jinak v pořádku, jo?
Mozna by to nebyl spatny napad. Prehodit dotace na VTR ze SZDC na soukrome firmy. Aspon by jsme se tech koleji dozili.
Má SŽ pravomoc, že pokud dopravce X dluží na poplatcích, tak dopravci X bude zakázán provoz na kolejích SŽ do doby, než budou pohledávky uhrazeny?
„Pokud ani tato jednání nejsou úspěšná, dochází k odebrání kapacity…“
Což bude mít příjemný dopad na ty ostatní (hlavně nákladní – nebudou poskakovat mezi stanicemi)