Dopravci dluží Správě železnic desítky milionů, program státní pomoci odešel teprve do Bruselu
RegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.com
Programy na schválení pomoci železničním dopravcům odešly do Evropské komise, čeká se na jejich schválení.
V podstatě o nic nejde, jen o posun plateb, my to tu řešit nebudeme, od toho je tady dvojministr Havlíček, tan onehda řešil knihovny. A místo aby něco dělal, věčně sedí v nějaké redakci a mluví a mluví a mluví.
Pořádek dělá přátele. Když chtějí jezdit, musí platit. Když na to nemají, tak ať nejezdí. Já, když nebudu mít na benzín, tak nepojedu. Bohužel.
Aha, takže když jsou ČD v mínusu a musí se dosypávat co rok miliony za státního, tak to mají také zabalit? Pořádek je pořádek a všem jedním metrem!
dyť je to jedno, stejně se žádná udržba tratí nedělá…
Já nejsem podnikatel ,ale tohle nechápu ,dopravci většinou se snaží být se ziskem na 0 ,např.Leoš a pak kvičí když to nejde a jezdí na komerci ,že chtějí kompenzace.Jedná se dle článku o cca 16 dopravců ,ale jmenovám je jen RJ?Snad když většina komerce jezdí na rezervace ,tak nevypravím prázdnej vlak a pak nemám na zaplacení pro SŽ .Jinak k těm kompenzacím pochopím ,že stát to dělat musí ,když firmě nepomůže ta propustí lidi a stát jim bude dávat podporu na ÚP ,jenom že u nás se děje obojí stát dá kompenzaci a firma lidi propustí a peníze použije pro… Číst vice »
Když prodají jen třetinu kapacitu vlaku, tak co? Zrušit spoj, další také? Pak musí vrátit jízdné.
Firma žere peníze i když nejezdí. Leasingy, lidi, prostě fixní náklady… Pokud nejezdí, jediná úspora je propouštět.
P.S. mezera patří za interpunkční znaménka. Nechci vás buzerovat, ale bude to o dost lépe čitelné. 😉
Ekonomika je bohužel to co modrý gumy neovládají, vědí, že stačí natáhnout pracku a bude dosyp.
Modrý gumy možná nerozumí ekonomice, ale Švestka nerozumí ničemu 🙂 .
Záleží, kdo je ministrem, protože do pracky můžou dostat miliardy, ale také pořádně přes prsty.
No máte dobrý postřeh, Iveto mezera se skutečně dává za in. znaménko. pak budete za větší dámu. :):)
Tak je fakt, že ČD místo vlaků zavedou levnější bus jako do Plesné a nemusí poplatek za cestu platit.
Pokud máš vlak zadaný v trase a nepojede stejně ho platíš.. ty gumo
Dobrý den, pokud je vlak zaveden platí se poplatek za přidělení kapacity dráhy. V případě že jede ND poplatek za užití dopravní cesty se neplati a trasa vlaku jako taková je projeta. Přidělení kapacity je jednorázová věc a zde se spíše řeší poplatek za užití dopravní cesty.
Když se jízdenky nabízejí a neprodají, tak úspora ze zrušení spoje není moc velká.
Stejně musí být nasmlouvaný personál, který pak směnu místo jízdou stráví hrami. Těm pár lidem, kteří si jízdenku koupili, se musí minimálně vracet (navíc to poškodí jméno firmy, nespolehlivý dopravce ruší).
Iveto, dnes je hodně věcí, které nechápeme a nerozumíme tomu, protože nám chybí kus nějaké zákulisní informace, Vůbec nemá cenu toto řešit.
„Je to běžný nástroj finančního řízení“ – Pan Ondruj to zase obkecava jako obvykle… Ja chapu, ze jsou ted velke propady trzeb. Ale jak je mozne, ze CD, ac maji O DOST vetsi propad, plati dobre? A jak to, ze dalsi DESITKY dopravcu (pac je jich v CR pres 100) plati dobre taky? Proc tedy Regiojet jako soukromnik nezdrazi o trochu jizdne? Pac se boji, ze by lidi presli kvuli cene k jinym? A proc je jeste na Smichove, ac davno dostal vypoved? A jak je mozne, ze SZ nejsou jedina firma, ktere Regiojet dluzi? Hlavne ze se Regiojet chvasta,… Číst vice »
“ Ale jak je mozne, ze CD, ac maji O DOST vetsi propad, plati dobre?“ A to máš něčím podložené nebo je přání otcem myšlenky?
Asi to psali v Obzoru.
Myslimy, ze ted skutecne neni doba pro takove uvahy. I CD maji vazne problemy a ted jde skutecne o preziti oboru. Urcitou vyhodou CD nejspis je, ze maji vetsi podil dopravy v zavazku ministerstva a kraju a navic maji nakladni dopravu, ktera tolik postizena neni, tak mozna proto zatim nejsou ve skluzu, ale i pro ne to bude velmi obtizne obdobi a jejich situace bude v delsim casovem horizontu neudrzitelna.
Švestka to všem vysvětlí proč podnárodní dopravce dluží….
Trochu dat: ČD sknčili za rok 2020 ve ztrátě cca 5 miliard Kč, tržby z jízdného byli v předchozích letech okolo 6 miliard Kč. Tohoto dopravce od krachu zachraňuje prodej majetku Správě železnic, který SŽ měla získat při dělení automaticky (koleje, pozemky, živá dopravní cesta, výpravní budovy. A splatnst faktur se zlepšila až okolo roku 2015, na rozdíl od ČD Cargo, které platil v termínech. Regiojet vytváří cash flow podle hospodářského výsledku, který byl loní sotva na nule. Navíc třebuje dávat peníze do exanze společnsti. Co se týče depa na Smíchově, tak o tm rozhoduje developer, který tam Regiojet nechá,… Číst vice »
Že by vyzobali státní hrozinky?
Spolecnosti, kterou zastupuji, bylo v minulosti nauctovano penale i za par dni prodleni faktury s oduvodnenim, ze tenkrat SZDC doslova musela takto jednat, aby se nedostali do konfliktu se zakonem – tedy aby vykonavali peci radneho hodpodare. Verim, ze i v pripade jako je RJ bude s peci radneho hospodare postupovano a penale nauctovano! Jinak se jedna o okradani statu !
Nad propastí!
Na suché větvi..
Tak pan tiskový mluvčí opět nemá pravdu. Co k tomu dodat. To že železniční dopravci doposud nedostali žádnou pomoc, konkrétně u RJ rozhodně neplatí. Pokud si pamatuji, tak dostali státní záruku za úvěr. Ale RJ ji použil nebo použije na nákup dalších vozu, aby mohl jezdit na Ukrajinu. Ano klesla poptávka, to je zřejmé, ale on převážnou část svých výkonu jezdí na vlastní riziko, nikdo ho nenutil ty vlaky vypravovat, když nemá ani na to, aby zaplatil za použití cesty.
Presne tak.
Hlavne ze se Regiojet chvasta, jak jsou skveli…
Státní záruka ovšem není „něco dostat“. Je to forma ručení za běžný komerční úvěr. A úvěry se musí splácet, takže je logické, že si půjčí na něco co může dělat peníze, protože „prožrat“ půjčku je nejlepší cesta k bankrotu.
Naopak leckdo dostává kompenzace, což jsou čisté prachy z rozpočtu státu, co nikdo vracet nemusí.
Účelem toho ručení ale není podpořit rozjíždění dalšího byznysu, ale aby se nezastavilo cash-flow. RJ by měl nejdřív poplatit svoje dluhy a až pak investovat na Ukrajinu.
A já naivka myslel, že cashflow se zrovna dělá byznysem. 🙂
Hele Ludvo, doufám že nahoře Ivetě vyčiníš za nenávistný příspěvek na adresu LE.
Ano, nemá pravdu.
Na druhou stranu, když o tom přemýšlím, tak podpora pro RegioJet je podle mě daleko lepší než pro Smartwings.
RGJ je docela úspěšná česká společnost v prudce rostoucím odvětví. Smartwings je mezitím poločínská společnost v přecpaném odvětvím.
Takže když by měla přistát nějaká další podpora pro Radima Jančur(aka), tak bych se nezlobil.. 🙂
Chtělo by to taky podporu za každý neprovozovaly vagon, stejně tak jak u autobusu
Béčka v kopřivách se zaplatí 10x. 😀
Vejdou se tam ještě nějaká?
Takových 180 B a všechny A bude potřeba výhledově někam pohřbít…
dobrý oddíl. chápu, že jsou na tom všichni bídně, CD je ve ztrátě, ale platí. neplatí hlavně jeden…
ale to je jedno, stejně je nejlepší (ironie)
udělal si renomé svými mnohdy nepravdivymi a manipulativnimi výroky…a lidi mu to furt žerou. stejně jako lehátka na R8
Lehátka na R8 byla jen na začátku, a podle smlouvy být nasazeny mohly
Takže si nestezujte
Podle smlouvy můžou být na Vltavách a Vysočinách nasazena B249. A na lokálkách šukafony. Tak si všichni nestěžujte.
To je vysvětlení v podobném stylu…
Ano, smlouva to umožňovala (umožňuje). Ale považovat ho proto za spásu české železnice nebudu. Jezdí s tím, co sežene. Z frcu. Nový vůz (jako fungl nový) nekoupil ani jeden. Není to žádný spasitel. Až tohle obecný lid pochopí, že není možné se někomu klanět a mít ho za poloboha, tak tu bude teprve líp. (a můžete to použít universálně, ne jen na tohoto manipulativního egomaniaka, ale i jiné…)
ČD ovšem mají většinu vlaků v ZDO, komerční spoje raději zrušily a dotace dostávají kolem 14 miliard ročně, takže i když jim klesly tržby, cashflow mají díky dotacím solidní.
a mnohde jezdí v netto režimu, takže taky problém s tržbami. jen si to prostě nelajznou. Radimek neplatil za koleje ale nakupoval jistě další vozejky, ne? A to vyemitoval hafo bondů. Je n proč by platil, když mu ostatní počkaj
Mnohde bych neříkal. Zatím je to minoritní způsob finacování, ale ano, i ČD mají problém s tržbami, o tom žádná, ale přeci jen těch peněz jim přitéká mnohem více.
I kdyby, stát mu svými zásahy způsobil škodu, kterou neuhradil. Třeba nočním zákazem vycházení, kdy je logické, že do nočních, resp. pozdně večerních vlaků lidi nemohou přijít. Tak proč se nehojit na této složce státu, ať si to pak vyříděj s Burešem. V zemi kde si vláda udělala z ústavy toaleťák a už ho použila to není nic špatného.
Stát mu žádnou škodu nezpůsobil. On ho nutil jezdit i ty noční vlaky? Nenutil. ČD komerční vlaky zrušily, nebo hodně omezily. Obchody také dostávají peníze jen když mají zavřeno. Ty co normálně fungují nic nedostávají. Je jen na rozhodnutí RJ zda bude komerční vlaky provozovat. Do ZDO jeho komerční vlaky nepatří a v případě jejich odřeknutí to základní dopravu osob neohrozí.
§ 36 krizového zákona…
(1) Stát je povinen nahradit škodu způsobenou právnickým a fyzickým osobám v příčinné souvislosti s krizovými opatřeními a cvičeními (§ 39 odst. 4) prováděnými podle tohoto zákona. Této odpovědnosti se může stát zprostit jen tehdy, pokud se prokáže, že poškozený si způsobil škodu sám.
(2) Náhrada věcné škody vzniklé při činnosti orgánů provádějících krizová opatření nebo při uloženém poskytnutí věcných prostředků se poskytuje podle právních předpisů platných v době vzniku škody.
To je na Ludvu moc složitý…
Když lokomotiva najíždí na stojící vagon tak už nedávej hlavu na nárazník , dej tam raději ruku , plodíš neskutečné nesmysly nebo jsi trol jako jerry .
To je vskutku hodnotný a informačně vyvážený článek. V dluhu u SprŽel je 16 subjektů, ale deanonymizován byl pouze jeden dopravce.
tak asi jediný kdo podepsal splátkác.
četl bych to tak…jediný kdo dluží fakt hodně…
Jeden s největším dluhem. Dle JPP je výrazně víc jak polovina z oněch 60 mio, dluh RJ. Zbylé částky jsou víceméně běžné.
A teď by mě o jaké dopravce se jedná. Je nějaký seznam? Moc bych za to nedal že v něm bude i leo expres.
Ten je určitě na prvním místě, aby se na něj ve víru událostí nezapomnělo…
To je opravdu ohromující rychlost, s tou podporou…
Tak rychlost podpory by byla v pořádku, stačilo i dopravcům udělat lex train jako mají Smartwings a o nic by nešlo.
Však nekecají a makají…a myslí si, že jim to ještě někdo žere…