Dopravci chtějí rychlejší řešení mimořádností na železnici, vadí jim na hodiny zastavený provoz
Srážka osobních vlaků v Brně, 5. 3. 2019. Ilustrační foto: Drážní inspekce
Podle Správy železnic nešlo více než dvouhodinové zastavení provozu na páteřním koridoru urychlit.
Ona se stejně zavře
A mě zajímá proč se při podobných událostech nevyužívají objízdné trasy. Proč se nikdo nesnaží vyřešit problém! Může mi to SŽ vysvĕtlit?
To vám vysvětlím já. Protože se s objízdýma trasama vůbec nepočítá. Pojem odklonové trasy je pro SŽ naprosto neznámý. Bylo by to příliš mnoho práce a myšlení. Největším důkazem tohoto (ne)myšlení je zrušení tratě mezi Ejpovicemi, Chrástem a Plzní, kde se vůbec nepočítá s tím, že tunel pod Chlumem by někdy potřeboval nějakou odklonovou trasu.
To není důsledek nemyšlení, ale důsledek politiky. Novostavbu trati s tunely financovala z velké části EU, která měla podmínku, že se původní trať nahradí novou. Ponechat obě prostě nešlo.
Tak to s vámi nesouhlasím, to jsou jen naše dementní interpretace evropských nařízení, jak se nám to hodí. Kdyby to tak bylo, SŽDC by se vůbec neptalo kraje, jestli má o starou trať zájem ji zachovat. A to se tehdy hodně řešilo. Kraji vzhledem k tomu, kdo tam tenkrát vládl, to bylo jedno a SŽDC na naše snahy je přesvědčit, aby si trať nechalo jako odklonovou nijak nereflektovalo.
Petře, ano, tohle odsouhlasilo tehdejší vedení Plzeňského kraje a šlo s tím něco udělat naposled někdy 2012. ŽESNAD.CZ vznikl až v roce 2016 a i když jsem se osobně snažil něco změnit, bylo pozdě.
Ale ten důvod, proč jsme chtěli zachovat alespoň jednu kolej nebyla potřeba odklonove trasy, ale vzhledem k charakteru přestavby plzeňského uzlu jsme chtěli „vyrobit parkoviště“ pro nákladní vlaky do budoucna. Po přestavbě Domazlicke tratě a nárůstu počtu vlaků nám budou velmi chybět kapacity na odstavení dlouhých vlaků.
Propustnost Ejpovickych tunelů je jinak víc než dostatečná.
Ale jestli vás to uklidní, na všechny strany od nás je to odklonové (ne)myšlení úplně stejné. Ani v Německu, Polsku aj. si s odklonovejma trasama moc hlavu nelámou. Kdž je nějakej problém, prostě vlaky stojí. Já si ještě živě pamatuju doby, kdy každý tah měl vyřešený odklon i se záložníma lokomotivama v přilehlých depech. V dnešní době trvalo roky, než správce železnic dokázal domluvit alespoň náhradu padlé lokomotivy jednoho dopravce jiným dopravcem a ani to nefunguje bezchybně.
kolikrát je to úplně zbytečně, byl případ kdy strojvedoucí „nedobrzdil“ a projel červenou, ale stihnul „zacouvat“ ale přesto tam dali snad na hodinu stopku, to ani nemuseli pomalu nikam hlásit. Jinkdy by stačilo kdyby měli ve vlaku aspoň akku motorovku, když spadne slabej stromeček, tak ho může říznout a projet, ušetří se také spoustu času. Takže dopravci mají pravdu a vše moc dlouho trvá.
A strojvedoucí bude mít dřevorubecký kurz, bude na to pojištěn?
Stačilo by aby stromy z tratě mohl odstraňovat kdokoli to umí (bez drátů místní dřevorubci, dobrovolní hasiči,…. s trolejí to ořezat na profi hasiče a dřevorubce s plackou na rizikové kácení)
Papaláš, který saje z dráhy kde může se zdržel ve svém důležitém poslání. Nadčlověk.
No nevím, dělat z Chrdleho zrovna papaláše? Jako, nemusím s ním vždy souhlasit, ale pokud vím celý život se věnuje železnici, jezdí s mašinou jako fíra a tak dále. Na mě působí, že ví o čem mluví, zná dokonale železnici a z náhodných setkání působil jako pokorný a normální chlap.
Téměř každodenní případ, zřejmě jel poprvé vlakem, když se něco podobného stalo. Není vždy možné zorganizovat NAD nebo použít odklonovou trasu. Časově by si stejně o mnoho nepolepšil
Až doteď to štvalo jen cestující, nyní jel papaláš (dodavatel zabezpečovacího zařízení dráze) a diví se. Zajímavé, že se pán nedivil. když jeho firmy výrobek neuměl dříve zaznamenat vlak ujetý do protisměru (nepočkal v stanici na křižování) !
Telefonické dorozumívání a řízení dopravy podle D 3 je sice zabezpečení, ale není to zabezpečovací zařízení.
Dozvěděl jsem se dneska že v tom vlaku byl i p. Sládek.
Proč nepoužili dopravci Olomouc – Uničov – Šumperk (-Zábřeh)???
Protože výhradní provoz ETCS a diesel Šumperk – Uničov???
>diesel Šumperk – Uničov
Proč?
Je roztomilé že lidé ve vlacích letos promarnili dost možná i miliony člověko-hodin a přitom řešení je úplně snadné! Stačí aby v jednom jediném vlaku jednou jel jeden papaláš.
No! A pak že je tam ten člověk zbytečně…!
No, že se jeden papaláš začne vztekat, ještě neznamená, že to řešení bude snadné 🙂
Zastavení provozu jen na 2 a čtvrt hodiny? To je podle mne dobré. Já mnohokrát zažil mnohem delší zastavení provozu kvůli sebevrahům. Ale souhlasím s tím, že se s tím musí něco dělat. Chápu že je to možná neetické vůči usmrcené osobě, ale nechápu proč by se ta etika měla týkat jen železnice. Na silnicích může umírat lidí kolik chce, ale nikdy není zastaven provoz na tak dlouho pokud jde „jen“ o sraženého chodce bez zablokování silnice (třeba kamionem, který se musí odstranit). Tohle je jedna z věcí, kde se výrazně silnice upřednostňují před železnicí. Tam je co nejrychlejší zprovoznění… Číst vice »
Jenomže je pořád rozdíl v tom, když je člověk rozšmelcovanej v rozsahu několika stovek metrů a v kolejišti, nebo v rozsahu pár metrů na silnici. Ta zábrzdná vzdálenost tomuhle moc nepřeje.
Tohle ale dost souvisí s tím, že kromě lesních účelovek na silnicích vždy je nějaká ta „druhá kolej“. Já už dlouho říkám, že tohle by se mělo zohledňovat ve studiích a k dvoukolejným tratím by měly být dvoukolejné odklony (nebo dva jednokolejné s dostatečnou kapacitní rezervou nad „běžný“ provoz).
Petře, na silnici to minimálně osobní auta vždy nějak objedou, nejde zrovna o kratší časy, viz. dnešní D5 u Rudné (tam, co vždycky). U železnice je doba dvou hodin tak nějak normální. Musí tam přijet vyšetřovatel, hasiči a kriminálka (nezapomínejme, že nikdy není vyloučeno, že dotyčnému tam někdo pomohl). Dotyční se sjedou zpravidla do třiceti minut. Dříve jsem za nás jezdil já (to bylo zpravidla do hodiny, s občasným hádáním se kvůli radarům — > rychlost 210 na městském radaru není úplně normální), dnes máme smlouvu se SŽ a k MU, které jsou z našeho pohledu nekonfliktní osobně nevyjíždíme. Hodně… Číst vice »
Petře
Dobře napsáno. Navíc se muže stát ze strojvedoucí proste není schopen další jízdy – taky je to jenom člověk. Asi taky není snadné potom sehnat zálohu?
Já osobně zažil před skoro 30ti lety rychlíkem rozšmelcovaného motorkáře, kde jeho ostatky sbírali mezi Staňkovem a Domažlicemi bez zastavení provozu na trati. Jen ten rychlík, co ho ve Staňkově srazil, musel v Domažlicích čekat asi hodinu, což je logické. Tohle je zase opačný extrém, protože v té době byla na české západní dráze tak silná nákladní doprava, že neplánované zastavení provozu bylo nemyslitelné (a to se to dalo objet přes Klatovy). Nějaký rozumný kompromis mezi těmito dvěma extrémy by ale nebyl od věci. Dnes mi přijde, že se spíš hledají důvody, jak za každou cenu železnici zaříznout.
Jen pro vysvětlenou, fíra o tom motorkáři nevěděl (motorkář se trefil mezi mašinu a vagon), řekli mu, že ho srazil, až v Domažlicích.
Věřte mi, že kdyby ten člověk byl po silnici rozporcovaný na sto kousků všude po okolí, tak ta silnice bude uzavřená, dokud se vše neodstraní a nevyšetří…
Šedesátá leta, odstupující četa mi nahlásila smrťák v kolejišti. Nevěřícně jsem se šel podívat, zavolal náčelníka, bydlel v budově, společně jsme neboštíka přenesli z koleje, zavolali místního policistu a jezdilo se dál.. Trubičky ještě nebyly, tak nikdo nefoukal.
Zažil jsem nehodu v r. 1980 u Lanžhota. Rychlík jedoucí 1 hod. před námi usmrtil chodce. V Lanžhotě jsme stáli asi 30 minut, pak po druhé protisměrné koleji krokem až za místo nehody. Na vedlejší koleji ještě dokumentovali stopy (také byly dost rozptýlené) a vlak stál o pár set metrů dál. Výluka asi 90 min. od nehody. Dnes, po 40 letech to trvá 3x tolik …
Nevím jak jste na tom s počty, ale v článku píšou 2:15 a vy píšete 1:30 …
Když ředitelé firem vlakem nejezdí, tak je to špatně. Když vlakem jezdí je to zase špatně. Mají jezdit autem a nestarat se o Dráhu! 😛
Moc tomu nerozumím- tiskový mluvčí uvedl, že doprava nemohla být dříve obnovena, neboť tělo usmrcené osoby bylo rozptýleno na 100 m2.
Přitom osobu srazil osobní vlak v této stanici pravidelně zastavující. Takže ke střetu s osobou muselo dojít v malé rychlosti, kdy je takovéto rozptýlení těla nepravděpodobné.
Už i pražským tramvajím se povedlo dál než 100m. Chodec se zamotal pod druhý vůz tak šikovně, že o tom řidič nevěděl a obsloužil několik dalších zastávek, zatímco trupíka oživovala sanitka.
V Praze je rekord 15 km! Ano, 15 km!
Rozjezdy dnešních vlak, zvláště v elektrické trakci, jsou oproti dřívějšku mnohem rychlejší
Tak to je hezké..šéf AŽD se tady rozčiluje nad zpožděním…a že občas „vypadnou“ počítače…objeví se fialová obrazovka a dvě hodiny se nejezdí..nebo zabezpečovací zařízení nejde..opět se stojí..přejezdy v poruše..atd..
Já bych tady spíš viděl jako pozitivní, že je alespoň snaha s tím něco dělat. Co se týče poruch, ano stane se, ale to se stává i zařízením jiných dodavatelů. Ukažte mi technické zařízení, které má zcela 100% spolehlivost.
Pokud vím, fialová smrt se objeví jen velmi výjimečně a trvá většinou nižší desítky minut nebo dokonce minuty… Ale tu přece řešíme zbytečná několikahodinová čekání po sražení člověka, což být nemusí.
Ono pro fíru to také nubude nic příjemného, když mu tam někdo skočí a tím se tu nikdo nezabírá. Co se etiky týká tu bych neřešil a alespoň po jedné koleji bych to pustil sníženou rychlostí, ostatky neostatky a konkrétní vlak bych nechal dojet do nejbližší stanice, kde bych stopnul první co by jel ve stejném směru aby si cestující mohli přestoupit a tím by se minimaliano celkové zpoždění. Ano někdo to chce skončit to chápu, tak ale proč zrovna vlak, když skočit z nějakého vežáku nebo rozhledny je jistější, vlak dotyčného může jen odhodit a ten pak skončí jako… Číst vice »
Chtít legalizovat eutanazii může jen duševni mrzák. S prominutím.
No vidíte. A já si naopak myslím, že přisvojovat si právo rozhodovat o životě cizího člověka – tj. zakázat mu eutanazii – může jen duševní mrzák.
Byl jsem svědkem sražené a těžce zraněné osoby vlakem v Bombaji. Vlak zůstal stát 5 minut. Osoba byla odtažena od kolejí a ostatní vlaky kolem projížděli sníženou rychlostí. VHD musí fungovat!
No zrovna Indii dávat jako příklad nevím nevím tam kde plavou mrtvoly v řece.
Takovou situaci zažívají běžní cestující denně. Pak jede vlakem nějaký papaláš, stane se to co se stává běžně a hned se to musí řešit…
V tom pripade by papalasi meli jezdit povinne kazdy den.
No, něco trochu málo by se dělat dalo. Když se kolikrát něco stane tak záchranka, hasiči v Policie je na místě relativně hned. Fíra dostane dýchnout od PČR, pak přijede vyšetřovatel za SŽ a dá dýchnout, pak vyšetřovatel dopravce ( i ten dá dýchnout). Všichni zvlášť si to ze všech stran a úhlů nafotí……no a pak se čeká na vyšetřovatele drážní inspekce….ten přijede ( po hodinách čekání protože jich je pár v ČR), dá dýchnout, nafotí a teprve dá souhlas s odklízením následků. Do té doby nikdo nesmí na nic sáhnout nebo s něčím pohnout….ani fíra ani výpravčí nesmí pustit… Číst vice »
Já dýchal vždy jednou po MU hlídce Policie ČR. Ostatní si od ni vyžádají výsledek. U střetu s osobou je problém, že to musí vyšetřovat kriminálka a pokud je osoba mrtvá, tak musí přijet koroner. To jsou dvě největší brzdy obnovení provozu. Už jsem zažil 2 hodiny čekání právě na koronera. Až po jeho svolení se mohlo začít uklízet. Doba zastavení provozu pak byla skoro 4 hodiny.
Dobrý den,
nutno podotknout, že DI na většinu MU střet vlaku s osobou nejezdí, takže se na ni ani nečeká. SŽ (DC) má smlouvu na šetření MU s většinou dopravců, takže tyto úkony pak provádí pouze vyšetřovatel SŽ. Pak je otázka jestli je rozmístění vyšetřovatelů po ČR dostačující. Nicméně narozdíl od RZS nemají stanoven čas dojezdu na místo MU.
Jen technická poznámka – ani „RZS“ nemá stanovený žádný čas pro dojezd na místo MU, pokut tim teda myslite interval mezi ohlasenim MU a dojezdem na místo.
Jak jsem už psal níže, Drážní inspekce na tyto mimořádné události nejezdí. A opravdu nedává nikomu „dýchnout“.
Tady bych si dovolil nesouhlasit s tim jestli jezdite nebo ne…
To sice můžete nesouhlasit, jako jako generální inspektor snad vím, kam inspektoři jezdí, už jen třeba tím, že jsem to já, kdo vydává příslušné vnitřní pokyny.
Všechny Drážní inspekcí šetřené mimořádné události jsou i na našem webu přehledně vidět. Žádné sražené „civilisty“ mimo místa jim přístupná tam nenajdete.
No a často samozřejmě v médiích slyšíte, že MU šetří Drážní inspekce, což je nesmysl, prostě to říkají novináři automaticky, aniž by to byla pravda.
Novináři to je skupinka. Vryjí si jedno slůvko/pojem a už je to neodnaučíte.
…lepší novinářský pojem je „nezabezpečený přejezd“
No začněte si zvykat. V Olomouci před nádražím vyjíždí tramvaj z vedlejší a dává přednost, aby mohla dál pokračovat do centra. Přednost zprava je zatím silné kafe, ale je to za rohem…
Tady nejde jen o sražené, které pak musí někdo sbírat na sto metrech, pamatuji případ, kdy paní upadla při vystupování z vlaku v jedné velké stanici, kde vlak končil, udělala se z toho MU a ta souprava která by jela normálně hned zpět kvůli tomu dostal a přes 60 minut.
Bohužel, po celém holdingu a u Dobré správy hnijí po kancelářích tucty parazitů, kteřé právě v takové chvíli procitnou z hlubokého spánku mezi výjezdními zasedáními, oškrabou si ze saka mech a začnou na nebohém personálu u kolejí excesivně demonstrovat svou zásadovost a nepostradatelnost.
A protože na železnici vždycky platí, že „pán na kanceláři“ má větší pravdu, než usoplenci od šmíru, je jasné, že si už příště všichni dají pozor, aby zas nebyli vlášeni po komisích a odrbáni na platě – a z natrženého nehtu je MU na tři hodiny.
S timto se prosim obraťte na DI, ktera si tohle vymyslela
No jo klasika další pablb co si myslí, že křikem něčeho dosáhne. Protože je ten nejdůležitější na planetě. Jen to do toho rýpejte pane Chrdle. Garantuji vám, že akorát naserte lidi od policie, hasičů a záchranky dokonale tím zmrvíte dobrou spolupráci mezi lidmi při mimořádných událostech která se budovala roky. A pokud jsou chlapci ze SVODU a ŽESNADU chytří dají od toho ruce pryč. Moc dobře víte co bude následovat.
Ty časy zastavení provozu jsou tragické.i za první republiky obnovili provoz dohodiny.
Je na to předpis, vždycky se to tak dělalo, cestující by to zneužili, zpoždění k cestování prostě patří a tak
Zajímavé je, že v diskuzi nikdo nepoukazuje na psychiku strojvedoucího, protože kdyby se to stalo mě v autě, tak si upřímně nejsem jistý zda bych byl schopen pokračovat.
To nikdo nerozporuje. Jde pouze o možnost to objíždět po jiné koleji. Standardně se zcela zastavuje provoz na všech kolejích na hodinu. V podstatě zbytečně.
A evakuace vlaku to je alibistická kapitola sama o sobě.
U nehody nakladniho auta ci autobusu mate pak pristaveny nahradni prostredek, prekladku a dal pokracuje nekdo jiny.
Nebo na draze to tak neni?
Na dráze to tak je taky, akorát že u toho nákladního auta si běžně nevšimnete (pokud se nepřevrátí přes všechny pruhy), že tam stojí třeba 3-4-5 hodin.
U vlaku si toho všimnete mnohem dřív (protože to má větší dopady na provoz).
U autobusu nevím jak dlouho to trvá – naposled se mi to stalo v MHD a tam přistavení náhradního autobusu trvalo asi 10 minut.
Ale samozřejmě v MHD je všechno blíž a tudíž rychleji.
Z vlastní zkusenosti ale v 80 letech minulého století. Dvoukolejka sebevrah si lehl na koleje,nikdo v okolí nebyl. Dobrzdil jsem kousek od predvesti, takže zavolat vypravímu jsem stih tak do 5 minut. Hlídka VB přijela jako první, po ní dorazil ( tenkrát jeste ) náčelník stanice.. Po pulhodine přijela kriminalka a před ni se zacalo začalo jezdit po druhé koleji sníženou rychlosti. Nic se v ní nenašlo, průjezdná byla tak to pustili. Teprve potom se setrilo. Provoz byl na prvním místě.
Moc se o tom nemluví, ale vpodstatě skoro každému strojvedoucímu se to stane. A je to každodenní dění na železnici.
Protože celý systém vyšetřování nejen ze strany SŽ je postaven na brutálním alibismu. Zbytečně. Několikrát jsem jako výpravčí evakuoval ešus ešusem do 20 minut. Bez asistence hasičů. Jen s řádnou domluvou se strojvedoucími a průvodčími. Vše v pohodě proběhlo, žádná ustanovení ničeho porušena nebyla. Protože jde o výjimečný stav, což samo o sobě dovoluje použít nestandardní řešení při zachování bezpečnostnich postupů. Když dokažu zařídit bezpečnost cestujících a dopravy , můžu si v takové situaci dovolit třeba i vypustit organizovanou skupinu cestujících pod dozorem zaměstnance dopravce na traťovou kolej. Nic mi to nezakazuje ani dneska. Akorát že nějaký alibista do toho… Číst vice »
Pracujete na CDP?
Ne, proč?
Souhlas. Viz můj příspěvek výše.
Jj na dálku pověřit někoho jiného, přenést na něj zodpovědnost za 20-30 cestujících a děj se vůle boží. Jakékoliv zranění jde potom na úkor dopravce a jeho zaměstnance, ale vy budete v pohodě. Však jako vždy, noo neměl to dělat nee. Moc pěkné. Ten HZS je od bezpečnosti zúčastněných.
Což je korektní, cestující je zákazníkem dopravce, tak ať se dopravce postará. Pokud dopravce řekne že není možné aby lidi vystupovali do pešuňku (ale sypaná nástupiště ve stanicích nevadí … ) a je třeba hasičů, tak fajn. Ale pak alespoň víte s kterým dopravcem úplně nechcete jezdit.
Alealeale… já si odpovídám za něco, on také každý za něco. Žádné přenosy. Za to by vás u soudu právníci umlátili paragrafama. Komunikaci jsem provedl takovým způsobem a ti zaměstnanci dopravce rovněž, že byla bezpečnost zajištěna. Průvodčí odpovídá za bezpečnost cestujících vždy nějakým způsobem. Výpravčí úplně jiným, strojvedoucí také ještě jiným. Celé to mám podrobně prodebatováno s právníkem, který má mimochodem více než bohatou praxí v drážním provozu. Stačí splnit několik věcí, nejlépe prokazatelným způsobem, a můžu si evakuovat vlak třeba sám, nebo to sjednat se zaměstnanci dopravce. A nikdo na nás nemůže.
A ještě nám vysvetlete, čím se liší odpovědnost hasiče a průvodčího při evakuaci vlaku.
Odpovím si sám: ničím. Jen hasič má víc technických prostředků.
… jednoduše, vlaková četa se většinou skládá z 1 členu a odpovídá za cestující ve vlaku. Jakmile je na nějaký „pokyn“ vyvede ven, tak se pouští do hodně rizikové činnosti. HZS je vícečlenný, školený a má zkušenosti s evakuací. Je schopen dávat jak pokyny celé skupině tak i poskytnout potřebné prostředky, za celou evakuaci si odpovídá sám. Asi jste u toho nikdy nebyl, že… odpovím si sám NE :-).
A ještě mi ukažte ty případy, kdy někdo vyhrál soud, že se zranil při chůzi, kam ho někdo od dopravce/obsluhy infra poslal při mimořádnosti, a dopravce/infrastrukturním tousel cálovat. Vím jen, že s řešily nelegální výstupy vestujicichi.o bus zastávku, což ale nebyla mimořádnost, nýbrž na požádání cestujiciho.
Takže sem s těmi případy.
… to by jste se divil, jaké případy se řeší po vzniku MU a při odstraňování jejich následků. Veškeré dokazování, kdo co a z jakého titulu nařídil… i HZS je někdy horko a to jdou pomáhat, zachraňovat. Dnešní svět není jednoduchý 🙁
Zdendo!
Dokážu pochopit, že se smrt člověka nějakou dobu vyšetřuje. Co mi ale hlava nebere je, když vlak srazí kozu (KOZU) a provoz na koridoru je zastavený na dvě a půl hodiny…
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/nehoda-vlak-srazena-zvirata-stribro.A211209_094139_plzen-zpravy_jzk
Jde o nehodovou událost, kde nebylo vše hned jasné. Asi dost těžko si fíra může dovolit v tomto případě jet dál. Jakýkoli případný následující problém by měl na triku on.
Z mého pohledu je tedy to zastavení provozu naprosto pochopitelné.
Cituji z článku:
Zatím není jasné, zda při srážce nedošlo k nějakému poškození elektrické vlakové jednotky, které jsou tady na některé spoje pravidelně nasazované.
Zastavení provozu na dvě a půl hodiny je OK? Tak to jo…
Ano.
Žilina, žejo? 🙂
Umínusujte se, kamarádi.
Ono zpětně je jasné vše. Ale jde o to, že je to zpětně…
Co bylo nejasného na přejete koze? Zkoumali, jestli to není člověk?
Spíš to bylo asi něco ve stylu, něco jsem srazil ale nevím co to bylo. Proto složité vyšetřování. Kdyby přímo viděl, že je to zvíře, tak snad by to tak přísné nebylo.
No…někde u Stříbra by si toho všimnul, ale slyšel jsem, že nějaký strojvedoucí „pendolina“ se vrátil do depa, a divil se, proč má předek od krve…
Ve skutečnosti nebyl problém v tom, že šéf AŽD musel necelé tři hodiny čekat, problém byl v tom, že sebou nešťastnou náhodou neměl žádného kamaráda z Třebové, Žiliny či Pardubic, se nímž by mohl celou tu dobu spokojene proklábosit v jídelním voze. Děkujme nicméně nebesům za tuto šťastnou shodu okolností – třeba se něco v zarezlém soukolí Dobré správy pohne.
Ted jsem si vzpomnel na tu odpoved, co dostal AndyCZ 😀
A sice?
Já zažil přejetého v Rakousku, Německu, Nizozemsku, Francii a Švýcarsku. V Německu dvakrát a samozřejmě několikrát i v Česku. Švýcarský vyšetřovací tým měl bezpečnostní hlídky a byl zorganizován tak, že bylo možno udržet provoz na druhé koleji a po primárním zadokumentování a odklizení mrtvoly pak tým pracoval mezi vlaky. Všude jinde trvalo šetření a odklízení mrtvoly nejmíň dvě hodiny, kdy se nejezdilo po žádné koleji.
V tomto případě je možné modrogumní vždyckysetotakdělalismus prolomit poměrně snadno. Je nutný permanentní tlak na všechny složky, které tato šetření provádějí, na Správu železnic se musí tlačit nejvíc.
Ale u nás to nejde! Ve Švýcarsku, tam se jim to dělá, tam pro to mají podmínky, ale tady…?
Oni neměli Bílou horu, Michov, čtyřicet let komunismu a Babiše!!!
Ani Nizozemsko nemělo toho, s kým si zde vyplachujete mordu. Přesto tam vyšetřování a obnovení provozu po smrtrlném úrazu trvá stejně dlouho, jako v ČR.
Děkuji za názornou demonstraci našich společenckých rozdílů, dobrý muži.
V Holandsku jsem zažil srážku s osobou u Naardenu coby cestující rychlíku Amsterdam-Berlín. Depresivní šeré počasí, mírný déšť. Přerušení jízdy trvalo 75 minut. Po Berlín jsme pak meškali dvě hodiny kvůli tomu, že nám na hranicích ujela rychlá lokomotiva a až do Hannoveru jsme se pak s náhradním strojem plazili 120 km/h, leč to už je jiná pohádka.
Pokud si matně vzpomínám, právě ve Švýcarsku jedoucí vlak po sousední koleji při vyšetřování usmrtil 2 policisty/tky. Bylo to v oblouku + PHS. A nepomohlo jim ani to, že neměli to co je uvedeno v poslední větě.
Ehmmm… že by ironie?
Nikoliv. Pouhé konstatování.
Když vyšetřovatel PČR (kriminálka) řekne NE, nechte nás pracovat dokud neskončíme, stejně jako velitel zásahu, který není žádný pučmidrát, a který ví co má a nemá dělat, a ten čas tudíž ještě na obnovu provozu nenastal, tak to prostě tak bude, i kdyby jelo 100 papalášů najednou a prudilo 100 klávesnicových hrdinů. Jinou věcí je projetí „klacku“ o malou vzdálenost bez jakýchkoli následků. Tam prostor pro zkrácení času rozhodně je.
U přejeté a rozstřelené osoby na všechny strany ještě tak dlouhé zastavení provozu chápu. Nechápu často dlouhé zastavení provozu u dopravní závady, když není poškozena výhybka či jiné zařízení. To mě hlava nebere.
Ještě horší je projetí návěsti stůj … ta chyba se stane, strojvůdce ji třeba hned uzná a pak se X hodin čeká … a nikdo rozumný nechápe proč a na co jako.
Jednou jsem jel vlakem a stalo se to, že před vlakem spadnul do kolejiště bezdomovec. Asi se chtěl zabít nebo co. Nicméně vlak stačil před ním zastavit, a tak se nic nestalo. Každopádně přijela záchranka hasičský auto a asi tři policejní auta plus pan ze správy železnic. Nakonec jsme čekali asi hodinu, než se všechno vyřeší. Absolutně nechápu proč by nemohla přijet policie, která by s bezdomovcem počkala na příjezd záchranky a strojvůdce po telefonní konzultaci se SŽ normálně odjel co nejdřív.
Protoze v cely ty hromade lidi co se kolem toho motaj neni nikdo, kdo by mel motivaci to vyresit efektivne. Vsichni jsou placeny od hodiny a za prescasy dostanou priplatky.
Naopak, kdyz nekdo porusi nejakej predpis (typicky §1), ve snaze nekomu pomoct, tak je za to po zasluze potrestan.
Ne. Jen alibismus.
Takže by mohlo pomoci, kdyby byli placeni podle množství odvedené práce?
S tím hodně opatrně. Policajt bude mít motivaci napsat jasnou příčinu(sebevražda), ne šťourat se v detailech(znaky toho, že možná byl strčen, možná nežil už před nárazem,..)
To je samozrejme opacnej extrem. Ale obavam se, ze v tyhle republice neni jedinej clovek, kterej si vydela vic penez, kdyz vlaky budou jezdit na cas.
Dopravce nákladního vlaku… nebude platit penále za zpoždění.
Pochybuji, nejednalo se o MU.
Pokud je třeba nějaký čas na to, někoho nebo něco odklidit nebo něco opravit, tak prostě ten čas na to je třeba; nepochopitelná jsou oproti tomu zdržení v případech, kdy k žádné faktické škodě nedojde, a jsou potřeba hodiny, ne minuty, než se vše zas začne hýbat.
Já bych ke skokanům přistupoval stejně jako k divočákům – ty také nikdo neuklízí.
Vždyť ve vlaku může být wapka. Větší kusy odstranit později při nižším provozu.
A nemohly by vlaky mít staré americké pluhy na krávy?
Tohle opravdu napsal člověk?
Fyzicky asi ano. Nejspíš mu nedochází, že by se za to dala schovat vražda. Horší, jestli mu to dochází…
Jak jsem psal výše – typicky třeba projetí návěsti stůj o pár metrů
Nikde se nic nepoškodilo, nikdo není zraněn, strojvůdce třeba svoji chybu uzná (a určitě za to bude potrestán – finančně, kázeňsky nebo kdoví jak) – a přesto se stojí ve zhlaví 2 hodiny a nikdo nechápe proč …
Je milé vědět, že milému pánovi co je šéf AŽD bylo 15 let u p*dele že stovky a tisíce cestujících se s tímto setkávali a jistě posílali a obesílali stížnostmi, ale teprve když se veze jeho p*del tak mu to přijde ne úplně normální.
Ale tak teda uznání že jako většina ostatních sak prostě nepřesedlá do limuzíny ale aspoň trochu zvířil prach. No snad to bude řešit déle než jen po dobu zájmu médií…
Ona to taky neni tak uplne jeho zodpovednost. Tohle jde predevsim na triko SZ a dopravcum.
Jak se to dělá na silnici? Jak se to dělá v zahraničí?
Proč to Žesnad a SVOD začaly řešit až když se zdržel Chrdle?
Už je to více jak 40 let kdy mi známý fíra řekl, že vezl uhlí z Mostu a před Vrskmaní mu před Sergeje vstoupil sebevrah. Ani prý nezastavil a řekl výpravčímu ve Vrskmani aby zavolal havrany. Policajti se po fírovi sháněli v depu až za týden.
Ono se „sergejem“ se stovkami tun za sebou by se toho asi moc chytřejšího dělat nedalo…zastavil by až kdovíkde…a tehdy se musel honit plán…
V Bangladéši a Pákistánu se to tak dělá dodnes.
Ale o čem to svědčí?
Jen o tom, že před 40 lety jsme byli zruba na úrovni dnešního Bangladéše …
Ach ten #mynic-mluvka. Na kolejích nezřídka bývá i nas*áno. Taky je neetické přes to jezdit, ne?
Dovolím si říct, že jezdit po h… je něco jiného než po ostatcích jedince, kterého srazil vlak. Chápu, že reakce většiny bude „však si za to mohl sám, buď tam neměl dobrovolně skákat nebo přecházet, kudy neměl“. Ale on ten svět není tak jednoduchý (přestože v drtivé většině případů je, ale to máte jak s bombovými výhrůžkami), proto chtě nechtě musí na místo kriminálka a vše prošetřit a to prostě trvá.
Co kdyby ten sražený člověk bylo vaše dítě? Budete mluvit stejně?
Je to smutná MU, když umře člověk. Bohužel pak je potřeba v souladu s právními předpisy MU vyšetřit. A pokud se MU stane ve větší vzdálenosti od pracoviště drážních vyšetřovatelů (Ostrava), pak se tato skutečnost projeví mj. čekáním na jejich příjezd. Zásahu a šetření se účastní RZS, HZS, PČR, Drážní vyšetřovatelé a patřičné organizační složky provozovatelů. A i PČR rozhoduje o čase a způsobu uvolnění drahy. Pokud se Drážní inspekce neúčastní šetření MU, pak podle právních předpisů dává souhlas se zahájením odklizovacích práci ihned po po přijetí všech stanovených informaci od provozovatele. A u této MU dle jejího vyjádření nezahájila… Číst vice »
Na tomhle případu to teda moc nevyhecují.
Při ideální koordinaci by se to dalo zkrátit z těch 2 a něco hodin maximálně na 1 hodinu.
Ano, o to přesně jde. Hodinové zpoždění navíc v Česku nic výjimečného není
To tedy brzy. Po tom voláme již spousty let.
Tak se na to napijte, ať vám nevyschne v krku, protože ještě spousty let volat budete…
Když vlak někoho přejede ,tak potom ten čas strašně rychle letí, než přijede záchrany systém, potom ne všichni to můžou vyšetřovat, tak ten člověk taky není na každý mezi. No a když se to nasčítá hodina je pryč ,ani člověk nemrkne. A upřímně kdo s cestujících by chtě vidět člověka na sto metrech.
A ono i kdyby byl nějaký hlídač jen na exponovaných místech, tak by jich byla fůra – ale kde je brát, když nejsou lidi?
Přes noc by se o to lišky a vrány postaraly.
To bude způsob vašeho pohřbu?
To mu už asi bude jedno.
Máte někdo zkušenosti, jak (rychle) se podobné incidenty řeší v zahraničí? Že by se SprŽel a PČR mohli inspir.. ok, chápu, tady bude kámen úrazu. (ale stejně by mne zajímalo, jestli jde o české specifikum)
Skokan před Strasbourgem dvě hodiny ( havrani, Koroner, drazni a gendarmerie) SNCF stejně jako u nás . A to bylo 15 minut před městem. Žádné daleko v poli , klasická trať z Basileje.
Kolik podobných případů se stalo před rokem 89?
Tehdy bylo více sebevražd, ale méně vlaků na kolejích.
Protože se sebevrahové častěji věšeli, případně otravovali svítiplynem?
Já to vím, jen jsem chtěl upozornit na to, že před rokem 89 bylo více sebevražd, přestože si spousta boomerů myslí opak
Ne, zábradlí na Nuseláku se dalo přeskočit.
Pro zámejce, pozor, za války chybí data, ne že by jich bylo méně.
https://www.czso.cz/csu/czso/sebevrazdy_zaj
Dojíždím denně do Prahy po koridoru směr Kolín a není snad týdne, kdy by se něco podobného nestalo. Mnohdy se jedná jen osobu pohybující v kolejišti, obvykle cestující přebíhající koleje, opilec, blázen či narkoman, velmi často v úseku Klánovický les až Český Brod. Mě už přijde, že to někdo dělá naschvál nebo tam bydlí nějaký cvok. Kvůli tom stojí hodinu celý koridor a rozsype se i obrat vlaků v Praze, přípoje atd. Absolutně nechápu, proč se to řeší. Ten člověk už je dávno pryč a stačí jeden aktivista, co to nahlásí a vše stojí.
V dnesni dobe trapne. Policie muze preci misto rychle nafotit. Maji bezne dostupne drony ( nakoupene za tezke prachy) Dronem to misto lze zamerit, nafotit. Obet uklidit a jede se dal …
Tyjo fakt bych chtěl vidět jak dronem uklízí tu oběť
Za tmy se to asi blbě hledá a dron je skoro k ničemu, když je trať v lese.
No jo…ale co kdyby tak někdo páchal nikoliv sebevraždu, ale vraždu, což se pak strašně špatně (i pro rozsáhlé poškození mrtvoly) rozpoznává.
A zároveň nesmíte zapomenout na to, že policisté jsou terčem vtipů často oprávněně…
Honza má hodně mínusů, ale v jedné věci má pravdu: Ne jen nafotit, ale dnes není problém během několika málo minut udělat 3d scan celé mimořádné události i takovéhoto rozsahu. Tyto technologie se běžně ve forenzní praxi používají. Bylo by tedy možné vytvořit digitální záznam scény, a velice rychle začít s odklízením mimořádné události.
Obět uklidit znamená sesbírat ho do dvou až tří pytlů, protože byl rozházený po obou stranách koleje na délce přes 100 metrů a jedna hnáta je zamotaná v lokomotivě.
Pak přepočítat ruce, nohy, jestli není jedna navíc.
Jak uz bylo zmíněno zásadní problém je mj. etika takové věci. Představa jak se vlak plazi 10 kolem ostatků člověka na 100 metrech kolejí, všichni vyvaleny s mobilama… Prostě ne, tohle by vážně nešlo.
Bylo by fajn to urychlit a jistě to i jde. Jen je třeba tomu dát pravidla.
A to mate….. Policie, koroner, pohřební služba…
A jak tomu bráníte na silnicích? Přitom tam máte ještě mnohem více odklonových tras. Debilitu focení mrtvol telefony nepopírám, ale dělají to opravdu všichni? Neřekl bych.
Já nejsem ten kdo rozhoduje o bránění. A jinak ano, i silnice se prostě uzavře.
Jasně že to nefotí a nenatáčí všichni. A jaký to má na věc vliv prosím pěkně?
Přesně tak když je smrtelná nehoda na silnici tak se prostě zavře, horší je to na dálnici, tak jste v pasti, na normální to otočíte a jedete jinudy.
Autobus neotočíte, silnice je příliš úzká.
Jak na silnici? Když je mrtvý, tak většinou není rozšmelcovaný, ale v jednom kuse. Hasiči roztáhnou paraván aby tam nebylo vidět.
https://www.eprogram.cz/magazin/13-aktuality/2920-smrtelna-dopravni-nehoda-na-dlouhe-hodiny-uzavrela-silnici-i-45-z-bruntalu-hasici-precerpavali-stovky-litru-nafty
Není to spíše tak, že neetické by bylo takové chování cestujících, které popisujete? Ať si každý sáhne do vlastního svědomí, ale mně z etického hlediska přijde mnohem problematičtější nechat hodiny čekat třeba i několik tisíc cestujících. A kdybych chtěl uvést extrémní případ, představte si, že někdo kvůli takovému zpoždění nestihne svatbu blízkého člověka, narození dítěte nebo nedejbože poslední vydechnutí staré babičky v nemocnici. Nemám rád, když za ostatní rozhoduje stát ve chvíli, kdy existuje více možných cest. A ano, tou cestou je i vyskočení ze stojícího vlaku na širé trati na vlastní riziko.
Z vlastní zkušenosti můžu uvést, že taková možnost aspoň u vlaku EC 145 byla. Zastavili jsme na zastávce Lupěné a kdo chtěl, vystoupil si. Ostatní si zašli na kuřáckou pauzu před znovu zprovozněním. Přístup personálu na jedničku s hvězdičkou.
No tak se ty rozježděné části napřed zakryjí, aby se zároveň nepoškodily…
Ty jsi asi nikdy neviděl člověka na 100metrech viď.
Ovšem vlak může jet i rychleji, to nenatačí mobilem řidič (resp. natačející cestující jej nepresvedcuji aby zpomalil) jak v autě.
Úkolem státních složek není vychovávat lidi v etice a chránit hlupáky před světem. Normálně by to šlo, jen musí skončit tento trend všechny před všemi a vším chránit
Jo tak to bude muset pan ředitel AŽD za policií, ktera všechno zdržuje…
Prostě je za tím jako vždy ta Sebranka železnic, u níž by mělo platit upravené prislovi: Ryba smrdí od Svobody….
Kdyby jste měl aspoň trochu pravdu…
Zdržuje to hlavně kriminálka, policie, …
Nejdřív na místo přijede hlídka PČR z místního nebo obvodního oddělení ( uniformy ). Ta na místě zjišťuje stav věci a předává informace dál. Snaží zjistit, zda to bylo cizí zavinění či nikoliv. Operační důstojník na základě informacích pak rozhodne o vyslání výjezdu na místo činu ( vyšetřovatel, technik, operativec ). Na místě se provede ohledání místa činu, zajistí stopy ( a i části přejeté osoby ), vytěží se zúčastněné osoby ( samozřejmě přeživší ), zjistí se něco o nebožtíkovi, atd … Kriminálka má většinou jeden výjezd na okres a po pracovní době další lidí na telefonu v tzv. dosahu,… Číst vice »
Při srážce osoby s vlakem bych nechal vlak dojet do stanice a koleje stačí umýt mezi vlaky. Zastavení provozu kvůli něčí hlouposti je fakt zbytečné…
Pokud se neumíte vcítit do uvažování takto zoufalého člověka, nepište prosím nic. S hloupostí to opravdu nijak nesouvisí. Věřte že vím, co píšu.
Jinak takový RJ měl dojet do Prahy v 22:08 a dojel v 3:28. 🙂
Jo, ale to bylo o den dříve, když rychlík najel do stromu, to byla trať uzavřena podstatně déle.
no když si nezajistí dopravce NAD, tak se čeká…Např. 240 jedoucí cca 20min za 1018 byl v Praze ve 23:04. Sice bez koláče s drobenkou, ale…
Bohužel musím naprosto souhlasit. Střetů s osobami je hodně a trpí tím denně stovky až tisíce cestujících na železnici, kteří pak hodiny čekají nebo musí jezdit autobusy. Jak zde již bylo napsáno, tomu nešťastnikovi či nešťastnici to život již nevrátí. Proč ale omezovat další lidi, kteří kvůli tomu přicházejí pozdě do práce, nestíhají lékaře, pracovní či osobní schůzky, školu… Když se stane nehoda tramvaje, na místo jede dispečink (pod modrými majáky, tj. rychle), místo se rychle zdokumentuje (sprej, foto) a cílem je co nejrychleji obnovit provoz. Na železnici se mi zdá, že to tento cíl vůbec nesleduje. Tam si jede… Číst vice »
Vyšetřovatel SŽ rozhodně nejede “ klidným tempem a běžným vozem“…. Veze ho pod majáky HZS SŽ. Tady je potřeba se molocha # mynic aspoň v tomhle zastat.
Ještě že vyšetřovatel nejede na místo vlakem, jak si tady vždy přeje jistý pan František . než by dojel a došel na místo, tak by trať byla zavřená 12hod a více. Aspoň vidíte p. Františku, že i silnice se hodí….😉
A ten HZS SŽ by ho při srážce s osobou řekněme v Klučově vezl odkud?
Z Prahy.
U nehody na silnci většinou není potřeba správce silnice, policajti to zvládají sami o sobě.
Nešlo by proškolit policajta na traťováka, aby poznal poškození/nepoškození tratě?
Tak to koukám…. A smekám…
No jej, chudáček šéf. Musel čekat ve vlaku. Tak to musí všude rozhlásit. K tomu je třeba udělat kšeft pro DI a čekat, až dojede a vyšetří to. Zvlášť u střetu s osobou, se čeká zbytečně dlouho. Tělo se má hodit do pytle, mašina umýt, pokud je mašinfíra psychicky ok, tak jedem dál. A ne čekat hodiny.
Jasně, jenže problém jen v tom ono. Ono se tam to tělo samo nehodí a ani mašina se sama umýt neumí. Takhle zvládám i operovat. Prostě se to rozřízne, vyndá a zašije. A hotovo ne, žádná věda.
Umýt se muze ve stanici, nebo rovnou nahodit nová mašina (I když to taky trvá 10+ minut)
A mašina je v každé stanici, stojící, spící? Řekl bych že musí odněkud dojet, což je klidně na hodinu, dřív tam bude hasič s VAPkou.
A kde ty mašiny a strojvedoucí vzít 😁? Doby, doby kdy větší stanice na trati měli nějakou staniční zálohu, je nenávratně pryč.
Drážní inspekce k takovým případům vůbec nevyjíždí a nešetří je.
Ale musí dát povolení k odklízení MU, stejně jak policie. A vyjíždí na dost přejetých lidí. 🙂
Udělit povolení k odklízení je záležitost jednoho krátkého telefonu. A ne, opravdu prakticky vůbec nevyjíždíme k přejetým lidem (leda by to byl zaměstnanec železnice ve službě nebo by ke sražení člověka došlo v místě veřejnosti přístupnému).
Chudákovi to život nevrátí, ale to , že ve vlacích jsou stovky lidí, co třeba jedou k lékaři, nebo potřebují své léky pravidelně, že tam jsou matky s malými dětmi, lidé z vesnic kteří se už nestihnou vrátit domů, že je může někdo někde třeba čekat, že můžou kvůli tomu přijít o práci … A v důsledku třeba pak muzou mít infarkt či jiné zdravotní problémy, to nezajímá nikoho. Hlavně že máme tabulku. A to co obvykle předvádějí, že ČD hlásí že za to může SŽ a Sž že za to může čd….je denni pořádek. Ale taky odraz toho, že… Číst vice »
A co ten vlakvedoucí měl dělat, ten je ten poslední co o něčem rozhoduje.
Nikomu nevolat…ale ano pak by na sobě měl PČR za neohlasebe zabití.
Zbytečné hrocení zrovna u tohoto případu.
Jestli byla trať zablokovaná 2 hodiny, pod jednu hodinu by to v civilizovaném světě u zabitého stejně ani náhodou nešlo.
Důležitější je dlouhodobé plánování, zaměřit se na koordinaci výluk, objízdné trasy a budování druhých kolejí.
Zbytečné hrocení?? Tak to vysvětlete těm 200 zahraničních lidí, které tento dobrotivec nechal odjet samotné NAD do Bzence Přívozu, kde nebylo nic, a autobusák prohlásil, že tady končí a dál nejede? Nikdo absolutně nic nevěděl…. Obvolával jsem to spolu se strojvedoucím od Os, který v daný moment nic netušil….. druhou partu odvezl autobusák o stanici dál…a nikdo nevěděl, kdo ke komu má přesedat…. než se to pozjišťovalo kde je náhradní souprava a jestli vůbec je…navzdory marné snaze strojvedoucího nám v Břeclavi náhradní EC ujel na dohled….a slova z CDP? že přece EC nemůže nechat čekat 5 minut a rozvracet dopravu….… Číst vice »
„budování druhých kolejí“
Sražená osoba zmanená odstavené celé trati, ikdyby byla trojkolejná. A druhá kolej přes Chornici, aby se dal objet koridor 3x do roka? Blbost jménem kravina.
Ale dráty přes Chornici a pár hradel + výhyben, aby se dalo jet jedním směrem tudy, a druhým přes Uničov, to už třeba až zas tak moc ne.
Netvrdím, že je něco takového priorita. Ale to ještě neznamená, že je to samo o sobě blbost.
Myslím, že ta trať Prostějov-Třebovice v Čechách byla jeden čas takto i vnímána – coby případná alternativa pro možné objetí koridoru. Možná však jen v rámci uvažování o vojenských přepravách.
Strejda, který byl fírou celý život, mi říkal, že v 80. letech, když někoho srazili, tak se na místo zavolala Bezpečnost a jelo se dál. Další vlaky klidně jezdily přes mrtvolu, jen krokem, aby neohrozily příslušníky. Nechápu, proč není volná alespoň jedna kolej. Nebo je na místě celý výjezd kriminálky a berou otisky i z kolejnic a nárazníků?
Možná v této době bude problém, že si to kde kdo bude fotit na mobil s vysokým rozlišením a to už vážně neetické je, protože hodně z nich ty fotky začne šířit. V tomhle hledisku zastavení trochu chápu. (teoreticky by mohlo jezdit cargo, ale to si lidi brzo budou stěžovat jak to, že cargo může a my ne….)
Upřímně, ale ten člověk si tu smrt pod vlakem zpravidla vybere sám. Když někoho srazí auto ve městě, nebo tramvaj, taky si to lidi (bohužel) natáčí a (bohužel) je to neetické. Ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat…
Ve městě se to naučili zakrývat ze stran plachtou. Tady by to chtělo o něco vyšší, možná na více místech, ale asi by se dalo, kdyby se chtělo. Také přílišná centralizace je problém – ve městě jsou potřební aktéři na místě mnohem dříve.
„Také přílišná centralizace je problém – ve městě jsou potřební aktéři na místě mnohem dříve.“
Cotomeleš? To tam mají být později, protože se budou sjíždět z okolních obcí?
To už je riziko podnikání jako v té anekdotě o tom skokanovi z mostu, jak mu ten policajt radil, ať se radši v klidu oběsí doma…
No tak si to nějaký tydýt vyfoti a bude s tím machrovat v hospodě. Úkolem státních složek není vychovávat lidi v etice a chránit hlupáky před světem
Protože se nemusí jednat o sebevraždu či nešťastnou událost ale prokázala se i úmyslná vražda
A chtělo by to popřemýšlet i o jiné věci.
V současné době, při rychlostech do 160 km/h, ten strojvedoucí toho sebevraha zpravidla vidí. Ale při 160 km/h už ho vidět nemusí, a při 250 km/h, neřkuli 320 km/h ho určitě neuvidí vůbec. A pokud by ho náhodou viděl, tak už stejně nic nezmůže…
Už asi 10 minut marně přemýšlím, co jste tím příspěvkem chtěl říct.
Což je ovšem docela nepodstatné, protože sebevraždy na VRT jsou (tam kde je mají) ultra-vzácné.
Jde o to, že málokdo bydlí tak blízko VRT aby mu stálo zato se pro své zabití třepat zrovna tam.
A taky že je relativně těžké se na těleso VRT dostat. Sebvrazi běžně volí místo s co nejsnadnějším přstupem (to je třeba důvod proč už se dnes „neskáče z Nuseláku“ – udělaly se nějaké stavební úpravy, pořád z něj jde teoreticky skočit dolů – když si přinesu žebřík, ale už je to moc práce a to se mi jako sebevrahovi moc nechce)
Pokud to bylo možné, po vyfotografování mrtvolu přenesli mimo pojížděnou kolej. Ovšem v těch letech byl stát na železnici mnohem víc závislý, nebo si to alespoň trochu jinak uvědomoval.
Leda tak když byl v jenom kuse. A ano, nikdo to moc neřešil, protože lidí bylo jak sraček, Kefalín. Jen v uranových dolech jim chyběli a tak si vyráběli politické vězně, rozuměj otroky. To nechceš.
Tak kolem roku 2006 jsem jel z Bratislavy ještě vlakem, kde se dali otevírat okna a za těmi tunely jsme jeli po nesprávné koleji a já z otevřeného okna v pohodě koukal na přejetého člověka s přejetým vlčákem. Nikdo nic neřešil, mrtvola nebyla přikrytá a jezdilo se krokem po vedlejší koleji 🙂
Kamarád strojvedoucí mi dokonce povídal, že v roce 1968 srazil sovětského vojáka, který nás přijel osvobodit a motal se v kolejišti. Viděl, že se kutálí z náspu, ale samozřejmě nezastavil, vlastní život mu byl milejší než kulka od soudruhů.
Konečně, ale jim to trvalo…Ale s molochem SŽ to stejně nepohne…. 😁😁😁
Nepohne, tam je cestující až na tom úplně poslední místě…důležité je proinvestovat, samozřejmě s těmi správnými firmami.
A s kilometry zábradlí té Správné barvy.
Fakt si myslíte, že zrovna tenhle případ nehody ovlivní SŽ? Dokud neskončí kriminálka, tak se nikdo bohužel nehne… Vsechno závisí na práci policie
Zajímavé. To, že na trati uváznou obyčejní cestující a stráví tam v součtu tisíce hodin, je všem jedno.
Řešit se to začne vždy, když se to týká nějakého papaláše.
Protože Správu železnic běžní cestující absolutně nezajímají…
Přesně to mě napadlo taky
To víte, tomu přejetému to dají k úhradě asi těžko…
No řešit. Zatím jen výzva, ale o zahájení jednání ani slovo. Takže až bude vyřešeno konkrétními kroky a postupy pro takovéto situace, tak se můžeme bavit. 🙂
Je smutné, že na stav, který je bohužel leta zcela běžný musel upozornit až pan Chrdle, který měl tu smůlu, že jel vlakem, který kvůli tomu musel dvě hodiny čekat. Tak uvidíme zda se něco konečně změní. Podle mě to bohužel vyšumí do ztracena.
Souhlas. Přitom stejně absurdní to je například u projetých „Stůj“ o pár metrů, kdy je o příčině ihned jasno (strojvedoucí vinu přiznává, výpravčí/dispečer potvrzuje), archivy zabzař i lokomotivy přece jdou stáhnout a do půl hodiny jezdit…ne my potřebujeme stát 2 hodiny nebo 3. Samozřejmě něco jiného to je u vážných nehod nebo u nehod, kde jedna strana háže vinu na druhou.
Dejte se do politiky, změňte legislativu a muze to byt podle vasich predstav
Od toho si tam volíme své zástupce. Nemohou mít všichni politiku jako zaměstnání.
Papaláši většinou vlaky a vůbec veřejnou dopravou nejezdí, takže je jim jedno, co se při mimořádnostech děje.
Však lidi vynadají průvodčímu, ne jim.
Ale není jim jedno jestli si je znovu voliči zvolí. „Problém“ je že železnice vlastně mimo pár šotoušů moc nezajímá a ve volbách se rozhodují podle úplně jiných věcí.
Myslím, že tam kde jsou počítače náprav a došlo by k projetí o jednu nápravu, by se mělo ošetřit projetí návěstidla nějakou jednoduchou administrativní formou, aby se mohlo hned jezdit. Samozřejmě s následným prošetřením.
Jakože se na počítači náprav z ničeho nic objevila +1, zmizela a nikdo nic neví? To je skvělý způsob zacházení se zabzař, vyrobit na něm falešně pozitivní poruchu.
Zkuste se zamyslet nad tím, jak pak bude technik vyhánět duchy. Nebo ti vás nezajímají?
Co se objevi? Co zmizí? Víte co je počítač náprav?
Přiznává neznamená že je vinen. Často první myšlenky při padáčku vedou k tomu „já to projel.“ Ale souhlasím, pokud jsou všechny informace (archivy zabzař, fotka) tak jezdit, záznamy se dají vyhodnocovat potom.
Do patnácti minut je všude IZS, troufám si tvrdit, že do hodiny by se při podobných situacích mohlo jezdit po druhé koleji sníženou rychlostí 10 km/hod.
Když dojde k podobnému incidentu na silnici, tak obvykle kyvadlově se doprava rozjede řádově do 30 minut (menší rozptyl ostatků).
Ovšem o tom nerozhoduje ani SŽ, ani dopravci.
SŽ o tom rozhoduje. Pokud není na místě inspektor Drážní inspekce, dává souhlas s obnovením provozu právě vyšetřovatel Správy železnic.
A kriminálka ne?
Pravdu mate částečně. Ten souhlas da velitel zasahu, ale…. Po tom co da souhlas policie. Ta vola koronera a pohřební službu.
Než začnete mlít bláboly tak si nejdřív něco nastudujte, souhlas k obnovení provozu nedává vyšetřoval SŽ, ale velitel zásahu.
Drážní inspekce u takových případů opravdu na místě není přítomna.
Neopakujte to tady pořád dokola. Přece když se rozhodnete, ze pojedete, tak pojedete
Ale my se prostě nerozhodneme. Není důvod. Systémové pochybení železnice v tom, že veřejnost vstoupí na místa, kam jí vstup zakazuje zákon, asi těžko budete hledat.
A proč to tu opakuju? Protože tady pořád někteří píšou dokola, že se na nás u sražených osob čeká. Ne, nečeká a čekat nebude, leda by… ale to už bych se opakoval, to se tu dá najít.
Železnice asi nikdy nechtěla být víc než konkurence volských a koňských povozů
Stát tvořící pravidla to nechce. „Železnice“ s tím sama moc neudělá, podobně jako by neudělala „silnice“, kdyby nebyla ve větší přízni.
A koridor do Budějovic se postavil sám od sebe? Stát ho přece nechtěl…
To v principu mohlo. Ale to by se okolo toho nesmělo nadělat takových serepetiček s DI a Sebevraždou železnic…