Dopravcem legendárního Delfína na českém území budou ČD, vyjede příští rok

Zástupci Českých drah se dohodli na spolupráci s SVT Görlitz. Pramen: ČDZástupci Českých drah se dohodli na spolupráci s SVT Görlitz. Pramen: ČD

Delfín bude po opravě mimo jiné nabízen jako komerční produkt pro zážitkové jízdy.

Zpět na článek
73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr
medvěd

Přeji hodně cestujících s zážitky. Šotouši budou mít žně. Ale i Japončíci, pokud jim udělají vyhlídkovou jízdu.

Petr Frýdlant

A jak je na tom západoněmecká VT 11.5? Bude někdy jezdit?

Ryk Mat

Nedovolená jízda a bum. 🤣🤣🤣

Gwann

Připadáte si konečně jako velký kluk, že?

Oce

Aha. A to do toho budou cpát ETCS, nebo to potáhne Vectron s ETCS? Nebo ten výhradní provoz pod ETCS nebude tak výhradní? A já pořád poslouchám jak se bez ETCS nehne ani kolo…

Jiří Kocurek

Však výhradní provoz je až od 2025 a příští rok je 2023

K.S.

Jestli to má rozumný nápravový tlak, tak by se to asi nějak dalo zařídit. Holt akorát do Karlsbadu pojedou přes Nejdek.

Petr Šimral

16 tun na nápravu.

K.S.

Díky.
Tak to máme problém s ETCS vyřešený, může po lokálkách.

Gajda

No vyhlídková jízda po koridorech moc zajímavá stejně není.

Petr

Však to jelo jednou i odklonem po Pacifiku přes Davli. A běžně se jezdilo odklonem trasou dnešní R26.

Petr

Po Pacifiku jela 25.6.1967.

Pavel Skládaný

Nádherný kousek historie, ať se dílo podaří!

Souhlas k posunu

Historické vozy(lokomotivy) na našich historických tratích……jak trefné

Oce

Přiznejme si že jsme jakýsi post-bolševický skanzen.Nejen co se železnice týče.

mlokXCM

Hlavně myšlením.

Jiří Kocurek

Bohužel. Všechno je naho–, o nic se nesnažit, kdo nic nedělá nic nezkazí, kdo něco má, tak to ukradl. A když už nic, tak se nějaký důvod k nadávání najde, obžaloba je důkazní materiál!

Air Traveller

to ale mozna jen ve vasi hlave. je mi z vas blivno.

Georg

toz prodej jeskyni a odstehuj se do civilizace. u prahy je pulka trati uz docela na zapadnim standardu.

Malý Houf

Hlavně to pak nezapomeňte zavřít do depozitáře v Chomutově…

Ivan

Jezdili s tím dost svérázně. Z Ústí to rozpálil a chcípnul. Za Povrly znovu a dojel až do Děčína k peronu. Za něco takového by u nás fíru okamžitě „sundali“.

Vít Jůza

Pro dvoutakty je to doporučený styl jízdy.

exttmis

Jenže tohle není dvoutakt.

Vašek

Na Vindoboně žadný dvoutaktní motor nebyl.

Vašek

Vašek Píšeš nesmysly.Dělal jsem na Vindoboně pilota v úseku Děčín – Gmünd a zpět.Ke stopování motoru došlo,ale v jiných úsecích.Piš t co je pravda.

Jirka

A proč se vůbec ten motor stopoval? Podle toho, co vidím v poslední době, tak se motor nevypíná ani když náklad čeká dlouho na odstavné koleji. Což podle mě asi sežere dost nafty .

TORES

To je fakt…čekal jsem v Ově Hl.n na 5. peroně přes púl hodinu a na jedné koleji bublal Brejlovec a na druhé Regionova…

Jiří Kocurek

Prý kvůli netěsnotstem v brzdovém potrubí. Je potřeba dofoukávat vzduch kompresorem a ten pohání motor. U nákladního vlaku je spojek hromada, tam se nedivím.
Ale u Regionovy nechápu. Dva kohouty snad někdo umí udělat tak těsné, aby to udrželo tlak několik hodin. Ventilek u pneumatiky to dovede i po několik roků.
Autobusáci vypínají motor naprosto běžně a že by jim utíkal vzduch z brzdového systému a autobus se jim rozjel z kopce a oni ho honili?

Jarek

Netěsné brzdové potrubí může nastat i po půlhodině u jednoho šukafonu – viz autonomní kyvadlový provoz Lochovice-Hostomice.

Arthur

Autobus bez vzduchu se samočinně zabrzdí a nejede nikam ani pod plynem 😉

Vašek

Němečtí kolegové motor stopovali jako jeden z důvodu,byla úspora nafty,a oni za to měli premie.

Ivan

Pravidelně jsem se Vindobonou vracel ze sluźby v Ústí tak vím, co jsem za prvními dveřmi v motoráku slyšel. Ostatně Němci stopovali motor i když čekali na odjezd sólo, někdy i s vlakem.

Georg

to jsem si zrovna rikal, jestli to jezdilo s pilotem nebo to ridili cesi.
a co za gmundem? jezdil tam nejaky provereny genosse odolavajici lacinym a prazdnym nastraham kapitalismu?

Vašek

Celá jízda Vindobony byla tato:z Berlína do Děčína jeli němečtí kolegové v počtu 3 strojvedoucí,z nichž jeden se vracel z Prahy zpět na Vindoboně z Vídně.Z Děčína až do Gmündu jela s českým strojvedoucí,pilotem.V Gmündu přistoupil rakouský strojvedoucí,pilot a doprovázel Vindobonu do Vídně.Takto se opakovalo pro zpáteční jízdu do Berlína,ale v opačné pořadíí.

vbb

Legendy řákají, že podobně s tím jezdili i jinde, pro „bezmotorovou“ jízdu na delší sklonech údajně měli i malý elektrický kompresor a speciální baterie, aby nemuseli startovat jen kvůli vzduchu.
Šetřilo se palivo (v Albánii se takhle jezdí s T669.1 🙂

Josef Švejk

Dvacet let trvalo (bude trvat), než ten vlak bude opět jezdit. Těším se!

Cumil

Marek si to na fotce uziva :-))

Klab

Neni ten belovlasy Kozinka?

Marián

Je. 🙂

Vtvt

Pokud to má pěkný interier, tak bezva myšlenka jak nalákat lidi z aut do dálkových vlaků na tratích, kde není elektrika. Viz např. Praha-Mnichov nebo Frýdlant-Ostrava.

Georg

umakartovou dederonskou jednotkou? uz to nehulte…

Vtvt

Ach tak.

Tak to bude pro lidi, kteří fungují stylem „ANO, bylo líp“.

K.S.

Bohužel ano. (Ale ono i Západoněmecké VT 11.5 z dnešního pohledu nejsou terno)

A Wi-Fi v tom vlaku po reko asi taky nebude.

Air Traveller

k cemu wifi?

K.S.

Aby to zvýšilo atraktivitu, alespoň o trochu.

K.S.

No kdyby se to registrovalo v Holandsku, neb jiné liberální zemi a zajistila se tomu exteritorialita, tak máte pěkný investiční záměr. 😉

Jiří Kocurek

Pokud někdo udržuje Trabanta nebo dokonce Wartburg, tak pojede na výlet tím, pokud je ostalgie na pořadu dne.

Kamui

A bude to mít ETCS? Protože jinak na hlavních tratích asi smůla.

Kandelábr

Poběží zřízenec s praporkem ve směru jízdy vlaku

K.S.

A zřízenec bude vybaven ETCS? 😀

Jiří Kocurek

A přitom „česká vindobona“ stále jezdí v pravidelném provozu jako řada 854.

Viktor Nárožný

Ty dva jídelní vozy… existují ještě ? Nebo se z toho vyrobily 954 nebo něco jiného ?

Vtvt

Jídelní vozy? To jako fakt 854?

rozinka

Vy toho ještě nevíte.

Gwann

Ano, jídelní vozy

rozinka

Jeden je v DHV Lužná. Pak ještě jistě existují dvě kupátka Bn, která ČD nedávno nabízela k prodeji.

Gwann

A druhý je v silenem stavu ve Zdicich. Nějaký vypatlanec si v něm totiž zavandalil

Xxx

Řídící vozy 954 jsou z poštovních vozů řady Postw.

Zrzek

No dvě prošli omezenou modernizací, aby byla zachována co největší autentičnost a to by nebylo, že by se aspoň jedna souprava české Vindobony nedala sestavit.

K.S.

A nebudou si to lidi plést s běžnou linkou?

Jiří Kocurek

A: Dobrý den, jedete do Zastávky?
B: Nikoliv, tento vlak zastavuje jen v rychlíkových stanicích.
A: Prosímvás, ptám se na Zastávku u Brna.
B: Rozhlíží se po Dolním nádraží, „Když tomu tak říkáte, ale tohle je Brno-Dolní nádraží“
A: Ano, já vím, ale ptám se na Zastávku u Brna. Tyhle soupravy tam normálně jezdí, jen jste dneska nějací dlouzí. Chci se jen ujistit, že neskončím ve Vídni.
B: Ale my do Vídně jedeme!
A: Děkuji, to jsem potřeboval vědět. … odchází.

K.S.

Pobavilo máte +1 😀

Jen mne tak napadá, když se chce jezdit na Schwechat, tak by se to dalo spojit. Otázka: Bude platit IDS?

Gwann

Ano, měli bychom zpět přejmenovat Zastávku na Boží Pozehnani

VTT

Vozy Aam už ale neexistují.

K.S.

Tak cosplay, toho si nikdo nevšimne.

rozinka

Akorát jednu z těch dvou opatřili ČD najbrtem, takže Vindu si jaksi nesestavíte.

K.S.

Barva snad nestojí tolik ne?

rozinka

Proslýchá se, že za přelakování jednoho vozidla do najbrta platí ČD 2 miliony korun a to i u vozidel, která byly následně jako nadbytečná sešrotovány. Ale pevně věřím, že to je jen nemístný drb a ČD ho rádi vyvrátí předloženou fakturou.

Jiří Kocurek

Tak se domluvit se sprejery? 🙂

K.S.

V depu, nebo ve stylu Jesseho Jamese někde po trati?

Viktor Nárožný

Už se těším , až se tím svezu