Dopravcem legendárního Delfína na českém území budou ČD, vyjede příští rok
Zástupci Českých drah se dohodli na spolupráci s SVT Görlitz. Pramen: ČD
Delfín bude po opravě mimo jiné nabízen jako komerční produkt pro zážitkové jízdy.
https://1url.cz/Hru5R
Přeji hodně cestujících s zážitky. Šotouši budou mít žně. Ale i Japončíci, pokud jim udělají vyhlídkovou jízdu.
A jak je na tom západoněmecká VT 11.5? Bude někdy jezdit?
Nedovolená jízda a bum. 🤣🤣🤣
Připadáte si konečně jako velký kluk, že?
Přiznejme si že jsme jakýsi post-bolševický skanzen.Nejen co se železnice týče.
Hlavně myšlením.
Bohužel. Všechno je naho–, o nic se nesnažit, kdo nic nedělá nic nezkazí, kdo něco má, tak to ukradl. A když už nic, tak se nějaký důvod k nadávání najde, obžaloba je důkazní materiál!
to ale mozna jen ve vasi hlave. je mi z vas blivno.
toz prodej jeskyni a odstehuj se do civilizace. u prahy je pulka trati uz docela na zapadnim standardu.
Aha. A to do toho budou cpát ETCS, nebo to potáhne Vectron s ETCS? Nebo ten výhradní provoz pod ETCS nebude tak výhradní? A já pořád poslouchám jak se bez ETCS nehne ani kolo…
Však výhradní provoz je až od 2025 a příští rok je 2023
Jestli to má rozumný nápravový tlak, tak by se to asi nějak dalo zařídit. Holt akorát do Karlsbadu pojedou přes Nejdek.
16 tun na nápravu.
Díky.
Tak to máme problém s ETCS vyřešený, může po lokálkách.
No vyhlídková jízda po koridorech moc zajímavá stejně není.
Však to jelo jednou i odklonem po Pacifiku přes Davli. A běžně se jezdilo odklonem trasou dnešní R26.
Po Pacifiku jela 25.6.1967.
Nádherný kousek historie, ať se dílo podaří!
Hlavně to pak nezapomeňte zavřít do depozitáře v Chomutově…
Jezdili s tím dost svérázně. Z Ústí to rozpálil a chcípnul. Za Povrly znovu a dojel až do Děčína k peronu. Za něco takového by u nás fíru okamžitě „sundali“.
Pro dvoutakty je to doporučený styl jízdy.
Na Vindoboně žadný dvoutaktní motor nebyl.
Vašek Píšeš nesmysly.Dělal jsem na Vindoboně pilota v úseku Děčín – Gmünd a zpět.Ke stopování motoru došlo,ale v jiných úsecích.Piš t co je pravda.
A proč se vůbec ten motor stopoval? Podle toho, co vidím v poslední době, tak se motor nevypíná ani když náklad čeká dlouho na odstavné koleji. Což podle mě asi sežere dost nafty .
To je fakt…čekal jsem v Ově Hl.n na 5. peroně přes púl hodinu a na jedné koleji bublal Brejlovec a na druhé Regionova…
Prý kvůli netěsnotstem v brzdovém potrubí. Je potřeba dofoukávat vzduch kompresorem a ten pohání motor. U nákladního vlaku je spojek hromada, tam se nedivím.
Ale u Regionovy nechápu. Dva kohouty snad někdo umí udělat tak těsné, aby to udrželo tlak několik hodin. Ventilek u pneumatiky to dovede i po několik roků.
Autobusáci vypínají motor naprosto běžně a že by jim utíkal vzduch z brzdového systému a autobus se jim rozjel z kopce a oni ho honili?
Netěsné brzdové potrubí může nastat i po půlhodině u jednoho šukafonu – viz autonomní kyvadlový provoz Lochovice-Hostomice.
Autobus bez vzduchu se samočinně zabrzdí a nejede nikam ani pod plynem 😉
Němečtí kolegové motor stopovali jako jeden z důvodu,byla úspora nafty,a oni za to měli premie.
Pravidelně jsem se Vindobonou vracel ze sluźby v Ústí tak vím, co jsem za prvními dveřmi v motoráku slyšel. Ostatně Němci stopovali motor i když čekali na odjezd sólo, někdy i s vlakem.
to jsem si zrovna rikal, jestli to jezdilo s pilotem nebo to ridili cesi.
a co za gmundem? jezdil tam nejaky provereny genosse odolavajici lacinym a prazdnym nastraham kapitalismu?
Celá jízda Vindobony byla tato:z Berlína do Děčína jeli němečtí kolegové v počtu 3 strojvedoucí,z nichž jeden se vracel z Prahy zpět na Vindoboně z Vídně.Z Děčína až do Gmündu jela s českým strojvedoucí,pilotem.V Gmündu přistoupil rakouský strojvedoucí,pilot a doprovázel Vindobonu do Vídně.Takto se opakovalo pro zpáteční jízdu do Berlína,ale v opačné pořadíí.
Legendy řákají, že podobně s tím jezdili i jinde, pro „bezmotorovou“ jízdu na delší sklonech údajně měli i malý elektrický kompresor a speciální baterie, aby nemuseli startovat jen kvůli vzduchu.
Šetřilo se palivo (v Albánii se takhle jezdí s T669.1 🙂
Dvacet let trvalo (bude trvat), než ten vlak bude opět jezdit. Těším se!
Marek si to na fotce uziva :-))
Neni ten belovlasy Kozinka?
Je. 🙂
Pokud to má pěkný interier, tak bezva myšlenka jak nalákat lidi z aut do dálkových vlaků na tratích, kde není elektrika. Viz např. Praha-Mnichov nebo Frýdlant-Ostrava.
umakartovou dederonskou jednotkou? uz to nehulte…
Ach tak.
Tak to bude pro lidi, kteří fungují stylem „ANO, bylo líp“.
Bohužel ano. (Ale ono i Západoněmecké VT 11.5 z dnešního pohledu nejsou terno)
A Wi-Fi v tom vlaku po reko asi taky nebude.
k cemu wifi?
Aby to zvýšilo atraktivitu, alespoň o trochu.
No kdyby se to registrovalo v Holandsku, neb jiné liberální zemi a zajistila se tomu exteritorialita, tak máte pěkný investiční záměr. 😉
Pokud někdo udržuje Trabanta nebo dokonce Wartburg, tak pojede na výlet tím, pokud je ostalgie na pořadu dne.
A bude to mít ETCS? Protože jinak na hlavních tratích asi smůla.
Poběží zřízenec s praporkem ve směru jízdy vlaku
A zřízenec bude vybaven ETCS? 😀
A přitom „česká vindobona“ stále jezdí v pravidelném provozu jako řada 854.
Ty dva jídelní vozy… existují ještě ? Nebo se z toho vyrobily 954 nebo něco jiného ?
Jídelní vozy? To jako fakt 854?
Vy toho ještě nevíte.
Ano, jídelní vozy
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_BRn790_%C4%8CD
Jeden je v DHV Lužná. Pak ještě jistě existují dvě kupátka Bn, která ČD nedávno nabízela k prodeji.
A druhý je v silenem stavu ve Zdicich. Nějaký vypatlanec si v něm totiž zavandalil
Řídící vozy 954 jsou z poštovních vozů řady Postw.
No dvě prošli omezenou modernizací, aby byla zachována co největší autentičnost a to by nebylo, že by se aspoň jedna souprava české Vindobony nedala sestavit.
A nebudou si to lidi plést s běžnou linkou?
A: Dobrý den, jedete do Zastávky?
B: Nikoliv, tento vlak zastavuje jen v rychlíkových stanicích.
A: Prosímvás, ptám se na Zastávku u Brna.
B: Rozhlíží se po Dolním nádraží, „Když tomu tak říkáte, ale tohle je Brno-Dolní nádraží“
A: Ano, já vím, ale ptám se na Zastávku u Brna. Tyhle soupravy tam normálně jezdí, jen jste dneska nějací dlouzí. Chci se jen ujistit, že neskončím ve Vídni.
B: Ale my do Vídně jedeme!
A: Děkuji, to jsem potřeboval vědět. … odchází.
Pobavilo máte +1 😀
Jen mne tak napadá, když se chce jezdit na Schwechat, tak by se to dalo spojit. Otázka: Bude platit IDS?
Ano, měli bychom zpět přejmenovat Zastávku na Boží Pozehnani
Vozy Aam už ale neexistují.
Tak cosplay, toho si nikdo nevšimne.
Akorát jednu z těch dvou opatřili ČD najbrtem, takže Vindu si jaksi nesestavíte.
Barva snad nestojí tolik ne?
Proslýchá se, že za přelakování jednoho vozidla do najbrta platí ČD 2 miliony korun a to i u vozidel, která byly následně jako nadbytečná sešrotovány. Ale pevně věřím, že to je jen nemístný drb a ČD ho rádi vyvrátí předloženou fakturou.
Tak se domluvit se sprejery? 🙂
V depu, nebo ve stylu Jesseho Jamese někde po trati?
Už se těším , až se tím svezu