Doprava v zasažené části Moravy zůstává ochromená, oproti pátku je situace lepší
II. koridor a následky tornáda z 24. 6. 2021. Pramen: Správa železnic
Na železnici v zóně tornáda by v neděli večer mohly začít jezdit dieselové lokomotivy po jedné koleji.
Vlaky Brno-Staré Město fakt nejezdí po trati Hodonín-Břeclav, ty jedou přes Slavkov a Kyjov. To, co tudy jede, nebo teď spíš nejede, jsou vlaky Brno-Břeclav-Olomouc. Je to detail, vím, ale detaily tvoří celek.
Samozřejmě, že jezdí rychlík R13 má trasu: Olomouc – Staré Město – Hodonín – Břeclav – Brno a zpět.
Jak bude vypadat provoz do opravy tratě? Budou Pantery přetahovat dieselovými mašinami, nebo nasadí jiné soupravy? Nebo bude NAD?
To by mě také zajímalo jak to bude, protože k Panterovi připojit dieslovou mašinu nepůjde jenom tak jednoduše.
Když před několika lety bylo namrzlé vedení od Nedakonic do Otrokovice (možná i dál?), tak Interpantery od Břeclavi končili v Moravském Písku, kde se přesedalo na náhradní soupravy s dieslovou lokomotivou. K obyčejným soupravám se jen připojil diesel. Což bylo ale jenom pár dnů.
Uvidíme jak to vyřeší tady, protože to vypadá na dlouhodobé omezení.
Tak 3-4 roky zpátky byla napěťová výluka Hodonín-Rohatec.Oba víkendové dny byly připravené dva brejlovce s namontovanou redukcí na automatické spřáhlo a úplně normálně Interpantery tím úsekem táhly.Jinak mám pocit že Panter i Elefant si tu redukci normálně vozí sebou.
Zdá se, že „kompatibilní“ diesly pro R13 zatím nejsou. Protože dnes (29.6.) od 7:00 vlaky úsekem protáhne dieselová lokomotiva, kromě R13, který bude mít NAD. Na 30.6. se opatření pro R13 zatím připravuje.
On je to právě takový chyták-Přes Staré Město jezdí rychlíky Olomouc-Brno,které jezdí přes postižený úsek.Ale Staré Město je pro ně jen průjezdní stanice.Pak jsou spěšné vlaky Brno-Staré Město,které jezdí přes ten Kyjov.Takže pravdu máte oba,
Spojení z Hodonína do Holíče je sjízdné? A lokálka do Zaječí dopadla ja?
Tornádo skončilo svoji pouť na začátku Hodonína. Nádraží je nedotčené. Trať na Holíč je dávno bez pravidelného provozu a přiznám se, že nevím zda byla zasažena, ale spíše ne. Trať na Čejč je zaústěna z opačné strany, tam určitě problém není..
do Holíče je trať sjízdná, ale pravidelně se tam nejezdí, do Zaječí je trať v pořádku
Informace o sjízdnosti se liší, podle některých není, podle některých je neelektricky (prý ukradli trolej nebo co), a je tam prý problém s mostkem přes Starou Moravu. Lokálka do Zaječí je otázka, v trase určitě byla, ale tam asi není moc co by se pokazilo, možná tak to urve návěstidla. Každopádně by to chtělo asi revizi tratí (nemyslím s že by se Moravský Dallas měl přejmenovat na Moravský Kansas) a určit které by bylo vhodné modernizovat jako zálohy pro mimořádné situace. A to i v kooperaci s okolními zeměmi. Zrovna oblast od Vídně po St. Město je na to skoro… Číst vice »
Více obydlená oblast?
Břeclav i Hodonín mají 25 tis. obyvatel.
Bzenec 4 tis. obyvatel, Kyjov 11 tis. obyvatel, Bučovice i Slavkov 6,5 tis. obyvatel.
Bavíme se o elektrifikaci tratě z Kútú do St. Města a pak o elektrifikaci kousku z Bzence-Přívozu (který jsem si z nějakého důvodu zmýlil s Rohatcem), bylo by možné vést Moravan místo přes Písek přes Veselí. A tam myslím to o osídlenější oblasti platí.
Za místopisnou chybu se omlouvám. Možná jsem ji udělal pod vlivem toho že z něj vedoucí spojka na Bzenec by zase mohla zajistit zálohu tratě Brno-Břeclav.
Tak to potom ano, špatně jsem pochopil na kterou stranu z Bzence.
Chyba je na mojí straně že jsem to domotal.
Pro nákladní dopravu v případě odklonů alespoň prázdných souprav (protože C3 a 20t/n) bude jasno v pondělí.
A to nevadí že tam projede prvně elektrická lokomotiva s 22,5t na nápravu?