Doprava v Ústí kolabovala, protipovodňová vana se zaplnila. Sedimenty i hadr, vysvětluje ŘSD
Zatopená protipovodňová vana v Ústí nad Labem. Foto: FB stránky Panoptikum Ústí nad Labem
Potápěč zprovoznil klapku, situace by se měla zlepšit.
Srandovní je taky situace v Karlových Varech.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/lavka-karlovy-vary-nepodarilo-se-zvednout_2401052208_epo
Mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždycky…
Apelujeme na řidiče, aby nejezdili do centra, pokud nemusí,“ řekla ČTK mluvčí policie Veronika Hyšplerová.
Jo tohle vždy pobaví, jako by tam ti lidi jezdili jen tak z plezíru.
Takže klasika, zanedbaná údržba
To je ale překvapení, že v rozvodněné řece plavou sedimenty a hadry. To by projektanta nenapadlo.
Ta klapka přece musela být zaseknutá už před rozvodněním. Navíc je dost nepravděpodobné, že by se zrovna v rozvodněné řece nějaký hadr či sedimenty rozhodly, že si odbočí do nějaké boční roury.
Uz je to OK. Hadr je venku, stejne jako odpovedny pracovnik.
Ostuda. Silnice v haji. Chodniky to samy a nejsou schopny dat dokupy zakladni veci.Vychod
Na papíře hotovo, skutečnost…..příroda : úředníci 100:0
Přestaňte okecávat to, že kašlete na údržbu svěřených zařízení.
kdo by čekal tak špinavou vodu u silnice ,že? to projektovali podle toho že nějaký chytrolín viděl vodu v bazénu?
Shodou okolnosti jsemse vcera dival na hranej dokument o povodnich ve Vratislavi v roce ’97. Nedostatecna priprava technologii navzdory vcasnymu varovani byla jednim z nejhorsich pochybeni. Nestacilo by vycistit klapku, kdyz se velka voda blizi?
Bylo, ale než na to vysoutěžíte dodavatele, tak už je zase sucho v červnu .-).
Takhle se na to diva jen teoretik 😀 Kdyby to bylo tak jednoduche, jiste to by to nekdo udelal… Navic jak nekoho mohlo napadnout, ze kdyz se zveda prutok, zvysi se i hladina? Tohle vazne doprednu neodhadnete 🙂
Nojo, ale ona když se blíží, není úplně jasné na jakém stupni bude kulminovat… přece by to nedělali zbytečně, kdyby dosáhla „jen“ dvojky, že?
Místní v Dolním Žlebu mají neofiko náhradní trasu přes les.
A mají dobrý důvod, proč to nikde nevytrubují…
Dost často mají u dopravních omezení místní lidé vlastní objízdné trasy, o kterých se nemluví, nebo které jsou tiše tolerovány, přestože by správně využívány být neměly. Hlavně ale nikdo nechce, aby je začali využívat i tranzitující nebo čumilové.
Každopádně ale nechápu, proč tu trasu nevyužívá IZS a blbnou místo toho na člunech na rozvodněné řece…
Zajeďte se podívat a pochopíte. Jedině na čtyřkolku nebo Hilux 4×4.
Bývaly časy, že složky IZS (tenkrát se jim tak ještě neříkalo) dokázaly v případě potřeby pro dopravu do Dolního Žlebu při velké vodě využívat i železnice.
Bejvávalo. Koňák je nesjízdný. Dolu teda možná jo, ale nedoporučoval bych.
Zdá se, že to v Ústí nějak neklape… 🙂 Jak říkal minulý týden Rýdl z ŘSD, není důležitý proč a co se v minulosti stalo nebo nestalo, důležitý je to zprovoznit. 🙂 Tak jo no, řidiči v UnL děkuji… 🙂
Tam bylo zatopeno vždycky. Nějaká klapka asi není dostatečné řešení.
S jakým stavem to porovnáváte? S tím před postavením vany? To tam taky bylo dost skalpovaných kamionů a nebezpečných situací při přejíždění do protisměru.
Vana je dobré řešení. Jenže zatímco v Praze na Čertovce jsou protipovodňová vrata pravidelně kontrolována a testována, tady se evidentně kontrola zanedbala. Pozitivní je, že (ne)zodpovědná osoba už u ŘSD nepracuje.
Ona tam nejspíš moc nepracovala ani v době, kdy tam byla zaměstnaná.
Tak my kašleme na údržbu a ono se to rozbilo, tomu teda vůbec nerozumíme. Vaše ŘSD
Ale tak kašlou no, …. Ty Franto co ta klapka, kontroloval si to? Je to dobrý, předloni přece bylo to cvičení, …..jo vlastně, jo tak se tuhle podepiš. 🙂
Jak často se má kontrolovat, zda kanálem neteče hadr, který způsobí že zpětná klapka nedosedne a propouští vodu dovnitř?
Když je to postavené blbě, že to zničí i blbý hadr, tak klidně každý druhý týden. Když je to postavené blbuvzdorně, tak většinou stačí jenou až dvakrát ročně.
Otázkou je, co mysleli slovem „hadr“, resp. jak byl velký. Sám taky říkám: “ Přikryj kola v garáži hadrem,“ a mám tím na mysli starý závěs o rozměrech 2×4 metry.
Možná by stačilo den před povodní. Než ta voda doteče ze Šumavy dolů, tak to 2-3 dny trvá.
Možná před příchodem velké vody o které se vědělo minimálně 2 dny předem?
Pssssssssssssssssst.
Minule se říkalo:
„Je prý zničená převodovka klapky a nelze ji, ani kdyby se tam potopil potápěč, ručně zavřít,“ popsal primátor.
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/protipovodnova-vana-voda-labe-nedvedicky-rsd.A231227_115827_usti-zpravy_grr
Asi se jen nechtělo, když to najednou stačilo jen vyčistit. (a nechápu na co klapka potřebuje převodovku, to má fungovat samospádem…)
Taky mě překvapilo, jak dlouho trvalo než došlo k ponoru. Je vidět, že pan primátor jen vařil z vody, aby o svátcích utišil kritiky. Dělat se mu zjevně nechtělo.
Až na to, že to nepatří městu, ale ŘSD, a tak primátor sám nic dělat nemohl, jen nadávat na ŘSD a informovat občany o tom co se dozvědl ze všech možných i nemožných zdrojů, když ŘSD přez svátky mlžila.
Dělat? Zjevně netušil, co je zpětná klapka.
Možná se mu jen nechtělo zaplatit instalatéra s dýchákem v neoprenu. Voda je chladná.
Naopak primátor pouze tušil. Protože správce té komunikace ŘSD ho nebylo schopné ani na oficiální žádosti informovat o skutečném stavu, takže se musel sám snažit sehnat informace po všech čertech, aby mohl občany informovat alespoň o něčem.
O zadřeném převodu informoval i pan Rýdl z ŘSD, je to v tom článku o kus níž.
Klapka nefunguje pouze samospádem. To by například při kombinaci dešťové vody na silnici a zvýšené hladiny v řece nezafungovala.
Technologie klapky je částečně rozbitá, proto ji letos čeká výměna. Zároveň však prý po povodní mezi svátky pracovník ŘSD, co to měl na starosti, klapku nezkontroloval,, takže v ní zůstaly nečistoty, které bránily i omezené funkčnosti klapky s vyřazenou převodovkou. Proto tentokrát k nápravě (ale ne k opravě klapky) stačil zásah potápěče. A z pracovníka ŘSD je ex-pracovník ŘSD.
Ovšem na automatické fungování si holt musíme počkat do kompletní opravy.
To už zase bude po povodni, takže žádný kvalt….