cargo

Doprava v Praze klesla kvůli boji s koronavirem o pět procent, nejvíce na Evropské

Magistrála. Foto: Jiří Matějíček / Wikimedia CommonsMagistrála. Foto: Jiří Matějíček / Wikimedia Commons

Doprava v hlavním městě klesla po opatřeních kvůli novému typu koronaviru zhruba o pět procent. Nejvyšší pokles byl zaznamenán v

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mickey

Rozmělnila se hlavně ranní špička (rodiče nevozí děti na osmou do školy), proto nevznikají tak často kolony, které se pak déle rozjíždějí. Taky i drobný pokles může znamenat, že se nějaké hrdlo prostě nezacpe.

VJY

Jasně se ukázalo, že většina kancelářských myší může zůstat doma s dálkovým připojením a uleví se celému městu. Je to překvapivé hlavně proto, že jsem si myslel, že všichni se budou vyhýbat shlukování v MHD a budou jezdit autem.

MartinS.

V Praze ze Zlicina k Muzeu minuly tyden za 25, max. 30 minut, to je jak v sobotu dopoledne, nekdy i jako v nedeli. Jak se po 10.00 otevre Vrchlickeho na oba pruhy, tak se dele nez na jedny svetla stoji maximalne v Jecne. Na Vinohradech volna parkovaci mista. Takze to neni ubytek 5 %, kdyz normalne se popojizdi od Postovky pres cele Kosire a Smichov. Jedinou vyjimkou bylo, kdyz byla zavrena Blanka a musel jsem pres Brevnov do Karlina. To misto 30 minut trvalo necelych 40, ale taky o 20 minut mene nez normalne.

Hanzi

Tak ono když neni kam jezdit, tak provoz klesne. Budme radi, že vetsina lidí to vzala zodpovědně a většinou co nemusí tak necouraji. Samozřejmě jsou i vyjímky co potvrzují pravidlo.

Hanzi

Tak ono když neni

Luděk S.

Vzpomněl jsem si na paní učitelku matematiky z druhého stupně, která nám říkala: když vám ve slovní úloze vyjde, že se brigády zúčastnilo 3,5835257 brigádníků, asi jste někde udělali chybu.

Alexandr

Bydlím v Praze na Jižním Městě a s daty TSK mohu jen souhlasit. Ten pokles provozu se mi (na rozdíl od MHD) nezdá moc velký, aut jezdí zhruba jako o víkendu za standardního stavu. Na D1 sice vymizely tradiční kolony kamionů ve směru na Spořilov, ale provoz je tam stále velký. To samé ulice Opatovská a Chilská, tam je hustý provoz jako obvykle. Lidé se více vyhýbají MHD a spíše jezdí autem, proto je na silnicích logicky menší pokles než ve veřejné dopravě. Skutečný zákaz vycházení ještě nemáme, lidé tak mohou jezdit autem takřka bez omezení. Teprve totální karanténa může… Číst vice »

Trdlo

To je nějak málo, ne? Tam kde přes den bývají ve špičkách kolony není prakticky nic, jen pár aut…

PetrPetr

To je blbost. Ulice jsou prázdné kolony, žádné. Otázka je jaké časové úseky porovnávali.

Liposh

Aha, takže nejsem jediný, komu ty cifry nesedí. Prahu jsem teď neviděl, ale v Brně je to stopro tak mezi 40-70% úbytek dle ulice a denní doby.

Jirka

Jenom o pět procent?!

robert

Taky jsem se podivil. Přijde mi to hodně málo.

Frederik

Mam uvahu: kdyz je zacpa a auta spis stoji, nez jedou, o kolik vic jich projede, nez kdyz auta „normalne“ projizdi?
Opticky to sice vypada, ze je ted aut min, ale treba i maly zmenseni poctu aut vede k plynulejsi doprave.
Ne, dopravku jsem nestudoval, budu rad, kdyz me opravite.

PetrN

v podstatě máte pravdu, i mírné zvýšení intenzit (třeba o 5-10%) může znamenat oproti nějakému „normálnímu“ stavu kolaps, intenzita která ja za hranicí propustnosti nějakých křižovatek >> vznik kolony i na navazujících silnicích, atd… např. v lednu bývá statisticky 90% obvyklé intenzity oproti zbytku roku (vyjma prázdnin) a je to opravdu znát, z osobní zkušenosti v Brně v obyklých místech kolony neexistují, nebo jsou jen minimální, atd.. těch 10% udělá fakt dost, nicméně si myslím že udávaných 5% v Praze je nějak podezřelých… Podle mě TSK vyhodnocuje data z detektorů za uplynulý měsíc, tj. pokles o 5% byl za únor?… Číst vice »

Luděk S.

5 %? Se spletli o řád, ne? Ono se stačí podívat na webkamery. Prázdný ulice.

Martin

To se mi nějak nezdá🤔, pokles dopravy pohledem z okna musí být dvouciferný. Vždyť v pracovní dny je to tu jak v neděli ráno.

Grossák

To je nějaký omyl, ne?

milan

Evidentně kravina. Na Pankráci provoz, jak by řekl klasik, jako na anglickém venkově v neděli odpoledne když prší.