LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Dolní Slezsko chystá vzkříšení další trati k českým hranicím. Vlaky mají jezdit do Bogatynie

Turistický vlak ve stanici Turoszow. Foto: Jan Pešula / Wikimedia CommonsTuristický vlak ve stanici Turoszow. Foto: Jan Pešula / Wikimedia Commons

Dolnoslezské vojvodství již pracuje na obnově trati v polském podhůří Jizerských hor.

V Polsku pokračují plány na obnovení provozu na některých dříve zrušených regionálních tratích. Zatím poslední takovou tratí, kde se začíná připravovat projekt vzkříšení provozu, je ze Zhořelce do Bogatynie ve výběžku Polska sevřeného z jedné strany Českem a z druhé Německem.

Dolnoslezské vojvodství podepsalo smlouvu se společností Torovia na vypracování studie na revitalizaci této trati v hodnotě 958 tisíc zlotých (zhruba pět milionů korun). Jde o výsledek soutěže vypsané letos v srpnu, kdy se vojvodství a město Bogatynia dohodly na společném financování tohoto záměru.

Torovia má připravit více variant pro rekonstrukci. Vlaky do Bogatynie nejezdí přes dvacet let. Po studii chce získat vojvodství dotaci ze státního programu Kolej+ na obnovu železničních tratí. „Systematicky přebíráme nevyužívané tratě od PKP a po revitalizace na nich spustíme osobní dopravu,“ řekl v srpnu maršálek Dolnoslezského vojvodství Cezary Przybylski.

Trať ze Zhořelce do Turoszowa byla otevřena v roce 1875, poslední úsek až v roce 1960. Detailněji je popsána na stránkách Atlaskolejowy.pl. Jen kousek od konečné vede peážní trať z Hrádku nad Nisou do Žitavy přes polské území, kde je stále výrazně omezena rychlost.

V polsko-českém pohraničí dochází aktuálně k obnově trati Gryfów – Świeradów v polském podhůří Jizerských hor.

Tagy Dolnoslezské vojvodství obnova regionálních tratí seznam Zhořelec - Bogatynia
79 komentářů