Dolní Rakousko zlevní o desetinu neomezené cestování veřejnou dopravou
Poslední vyrobený Cityjet Siemens Desiro ML. Foto: ÖBB/Marek Knopp
Zájem o roční jízdenky jejich zlevněním výrazně stoupl.
Zájem o roční jízdenky jejich zlevněním výrazně stoupl.
Ač jsem stoupencem Českosloveska, České republiky… Ale někdy lituji, že se neobnoví Rakousko-Uhersko.
Za mě vynikající nápad a způsob jak zatraktivnit MHD.
A cestující se do těch spojů veřejné dopravy pořád vejdou?
P. S. Od doby zavedení „Klimaticketu“ jsou o to plnější Railjety, a to tak, že některé spoje jsou vymístenkované, přičemž v takové situaci se na displeji může ad-hoc zobrazit info „kdo nemá rezervaci, nenastupujte“ (tzn. i takový držitel „Klimaticketu“ pak nepojede).
To se asi bude týkat jen railjetů na komerční riziko, jestli takové exitují. Do dotovaných v režimu ZDO se může i na stojáka, byť to pro delší cestu není pohodlné.
Doufejme že ano. Neznám přesně situaci v Rakousku, ale u nás jezdí dost spojů nevytížených.
Nevim jak kolem Vidne a na jihu, ale v Tirolsku, jezdi od zavedeni Klimaticket pomerne vice lidi vlakem, a to jak v dalkovych railjetech, tak i v lokalnich S, REX a CJX. Je pravda, ze predevsim v patek a v nedeli odpoledne byvaji railjety dost plne. Sice nejezdim kazdy patek, ale kolem 16:00, 17:00 byva problem najit misto k sezeni i ve zdvojene souprave. Jinak co se tyce vaseho dotazu, stava se obcas, ze zamestnanci ÖBB vyzyvaji lidi bez mistenky v RJX a EC, aby vlak opustili.
Zatímco u nás snižujeme spotřební daň na PHM…
A Oné ticket bude i v autobusech.
Co tam máte dál
Clanek je o cene dopravy, ne o forme jizdenky.
Hm a kdy bude i na MHD?
I tak je vysoká vcelku dost (což nemusí být nutně špatně, ale taky je fajn to přiznat).
Mimochodem jízdné u nás také je relativně nízké, zejména ve srovnání s cenou těch PHM.
Teď už pouze na naftu, na kterou jezdí autobusy, ev. motorové vozy.
A co je na tom špatného? Copak autobusy, vlaky nejezdí na naftu?
Nafta zdrazila o 5 korun, elektrina skoro na trojnasobek.
Nevím jestli v Niederösterreich plánují znovu aktivovat některé z těch mnoha vypnutých vedlejších železničních tratí. Nebo jestli raději vsadí na autobusy?
https://www.johannes-strommer.com/eisenbahn/karten-von-eingestellten-bahnstrecken/
Náhrada za žebřiňák již byla vynalezena a tak není potřeba stavět úzkokolejku pro dovoz siláže do kravína.
Tak ono se vypnuly dotace i na linku v předměstí Vídně https://de.wikipedia.org/wiki/Kaltenleutgeben
Něco jako z Prahy směr Neratovice
A to již v roce 1951 (v jakémpak režimu tehdy byly „vypínány dotace“?).
Rozhodně to není srovnatelné se směrem Neratovice – resp. bylo by leda v případě, pokud by trať z Prahy směr Neratovice končila někde v Měšicích bez pokračování dál.
1951?
Kdepak. Dotace byly vypnuty 29.01.2014
Na VLAKOVOU LINKU v roce 1951.
K 1/2014 leda tak na infrastrukturu.
Trať do Čakovic může mít podobný osud jako ona vídeňská trať. Ve Vídni se jako levnější ukázaly jiné formy tehdejší hromadné dopravy.
Tak jako z metra Letňany budou trolejbusy do Čakovic.
Ve srovnání s tím linka S34 Praha Masarykovo nádraží-Čakovice za dotaci pro KŽC přes 223 Kč/vlkm bude mít horší perspektivu.
I zde pletete dohromady trať s jednou z několika vlakových linek.
Souhlasím, že vlaky jezdí také z Čelákovic směr Neratovice.
Nicméně trať P M.nádraží-Čelákovice (linka S34) je vhodný příklad, že v konkrétní lokalitě se jako vhodná doprava ukazují jiné formy veřejné dopravy než železniční, tak jako příklad ve Vídni.
No ale z té masarycky se do Čakovic dostanu tím vlakem rychleji než tramvají,metrem a busem a je to pohodlnější než ty přestupy
No vidíte, a místní přesto raději investují do ztrolejbusování.
Přitom, kdyby chtěli tak mohli zbudovat vlakovou zastávku Obchodní centrum Čakovice. Jenže místní toto řešení nechtějí.
Na trať Vysocany – Cakovice mi nesahejte. A metrem Cako Florenc je i s přestupem 35 minut a vlakem 20, což je při denním dojíždění hodně znat.
Tak místní proč investovali do ztrolejnění? Když za investované peníze mohli nechat postavit vlakovou zastávku „Obchodní centrum Čakovice“?
Stejně tak tomu bylo u KaltenleutgebenBahn = jiné formy veřejné dopravy při analýzách v minulosti vycházely líp než investovat do železniční. Taky mě to překvapilo, předpokládám jsem že u městské aglomerace se uživí každé koleje.
Na počtu mínusů je vidět, že pubertální šotoušci si myslí něco jiného, ale ani rozbití všech prasátek s kapesným jim nepomůže.
Na obnovu sa počíta akurát s Petronell-Carnuntum – Bruck a.d. Leitha (prepojenie letiska VIE a Bratislavy, event. Győru), inak nie. V poslednom období sa skôr rušilo, nemá zmysel niekde prevádzkovať šukafón raz za dve hodiny, keď to sa oveľa menej peňazí rovnako dobre obslúži autobus.
Jen připomenu, že např. v takové relaci Obersdorf – Gross Schweinbarth jezdily i před zrušením (do 12/2019) vlaky ve 30min. intervalu ve špičce a v 60min. intervalu v pracovní dny mimo špičku.
Tzn. s tím 2h intervalem nemáte „pravdu všude“.
Totéž pak blahé paměti úsek Krems – Spitz a. d. Donau, kde v posledních letech (do 12/2010) jezdily vlaky v 1h taktu s posílením nad rámec tohoto taktu ve špičce.
Ono taky nic s intervalem víc než hodina nedává moc smysl. Ani v Rakousku, ani u nás.
** Ještě můžu doplnit, že z těch tratí, kde byla zastavena osobní doprava od 12/2010, jezdily v „kladiva“ (= v jejich významu „pondělí až sobota vyjma svátků“) vlaky do St. Aegydu v 1h taktu (v „kříž“ jen v taktu 2h).