Dolétáno. Historicky první linka ČSA skončila, zaniklo i poslední vnitrostátní spojení

Poslední let z Prahy do Bratislavy přilákal i řadu leteckých fandů, kteří se vyfotili před ATR 72 na bratislavském letišti.Poslední let z Prahy do Bratislavy přilákal i řadu leteckých fandů, kteří se vyfotili před ATR 72 na bratislavském letišti.

V říjnu 1923 to byla úplně první linka, kam se tehdejší České aerolinie vydaly. Z pražského letiště ve Kbelích odstartovalo

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Chápu, že letečtí nadšenci jsou z toho nešťastní, ale je nutné podotknout, že je letecká doprava extrémně neekologická a na zmíněné trase pohodlně nahraditelná vlakem.

dvojiteF

Tí, pre ktorých boli tieto linky určené však presadnú samozrejme do áut alebo budú lietať alternatívne z VIE.

Karel

V roce 2010 přestaly ČSA obsluhovat BRQ. Řekl bych, že dnes tak půlka (včetně mě) lítá z VIE. Z BRQ je to do VIE i PRG časově podobně daleko.
Pro OSR jsou v dosahu KTW, WAV, VIE. No a BTS má VIE za humny. Hádejte, kam se přesunou.

Honza

Dokonce od září možná bude lítat LOT z OSR do WAV.

Karel

Držím palce 🙂

Nekdo

Myslim, ze z VIE je nas daleko vice nez pulka 🙂 U nas v praci to dopadlo tak, ze nejvyssi vedeni leta typicky BRQ-MUC a dale, pripadne z VIE, pokud je lepsi spojeni a my ostatni tak cca v pomeru 2:1 VIE/PRG a par procent z BTS, vesmes podle potreby. Na VIE to mam o vice nez hodinu blize nez do PRG, takze jedine velky rozdil v cene mne presvedci letet z PRG…

LWQ

Letecka doprava je ekologictejsi nez si vazeny Anonyme myslite. CSA nema vhodna letadla, kde by provoz techto linek daval smysl. To je cele. Cestujicich je dost. Vlaky jsou pretizene a na koridor jich vic nedostanete, navic je letecka doprava rychlejsi take odolnejsi v nekterych pripadech pocasi ci zpozdeni. Situace neni tak jednoducha.

Člověk

Přesně proto by se měly privatizovat všechny podobné státní společnosti, jako třeba ČD. Odmítám z daní dotovat něco jen proto, že se jedná o „tradici“.

Anonym

A ČD mají tradici konkrétně v čem? Že zajišťují základní dopravní obslužnost?

Twix

Kam všude ještě ČSA létají s ATR? Na linku do Bukurešti odkud ten vrtulák do Prahy letí 3 hodiny to podle mě už nepatří, Tarom má také ATR ale do Prahy posílá proudové.

Michal

V listopadu 2016 jsem letěl ATR do Budapešti…

Petr

Z Budapešti mám čerstvější zkušenost než Michal (pár měsíců zpátky), byl to otřes, zpáteční cesta s RyanAirem byla o poznání pohodlnější (a samozřejmě výrazně levnější).

Zdeněk

Letouny ATR na linky jako Praha-Bukurešť opravdu nepatří. Boeingy 737 nebo Airbusy A-319/320/321 jsou zase na takové destinace příliš velké. Ideální by byly např. Embraery, od stočtyřicetpětek až po stodevadesátky – rychlé, úsporné a s přiměřenou kapacitou. Pokud Smartwings potažmo ČSA chce provozovat jediný typ, boeing 737, byť různých verzí, bude muset buď z důvodu nevytíženosti rušit další linky (linka do Bukurešti je přímo učebnicový příklad), nebo je provozovat za cenu ztrát. Obojí je špatně.

Jen tak

Francie, Nemecko a dalsi… obcas nektere destinace fakt dlouhe…

Karel

Bye, bye ČSA

Jen tak

😀 jak dlouho tohle budete opakovat? Kazdy den pristich deset let ? 🙂

Karel

Jen jsem tím okomentoval, že se ČSA vzdaly další části tradičního trhu, de facto tím dali najevo, že do budoucna nemíní obsluhovat Moravu ani Slovensko. Fajn, asi je nepotřebuje. Bye, bye ČSA a hodně štěstí.

Radek Janata

On taky není žádný větší důvod, proč by společnost s hubem v Praze měla obsluhovat Moravu (je to moc blízko).

A obecně, Morava není nikterak zajímavý region a pro jeho obsluhu tak stačí okolní letiště, na které je dobré spojení, jak silniční, tak železniční. Víc, než pár nepřímo dotovaných náhodných výstřelů Ryanairu se tam neuživí.

Žádný velký business, žádné turistické cíle evropského významu, žádní gastarbeitři jako v Katowicích, žádní bohatůp důchodci letéající celoročně k moři jako v Německu.

Karel

Chápu, ČSA mají plná letadla i bez Moravy a Slovenska. To je moc dobře :-). Bye, bye ČSA.

František

Chápu to tak, že ČSA, potažmo SmartWings se výhledově zbaví všech ATR?

Martin

Ano

Kulhán

I kdyby chtěla ATR provozovat tak na ně nebude mít už piloty. Ty si v současné době dělají typovku na Boeing 737 a sehnat nové piloty na ATR se nepodaří. Nikdo si nebude dělat za půl mega typovku na ATR když bude mít nejasnou budoucnost. A SmartWings to platit taky nebude.
Kor když v Praze není plnohodnotný simulátor na ATR a polovina typovky se musí dělat v zahraničí.
Zeptejme se co získal SmartWings od ČSA? Mnoho linek kam upíchne přes zimu éra a piloty se stewardama, to stačí ne? To je až moc.

Sch

Z mého pohledu cestující veřejnosti je vyřazení ATR dobrá zpráva, komfort je ve všech směrech nesrovnatelný s proudovými letadly.
Obchodně proto nechápu jejich nasazení na linkách do Německa, kde mají přímou konkurenci s Boeingy a Airbusy. Vždy raději zvolím ty oproti ATR.
A jsme zpátky u těchto linek, kde nemám jinou volbu, holt poletím ATR.
heslo dne: ATR do Indie… Nedávno ovšem šli opačným směrem 🙁

PAN

Odkaz na Flightradar24.com či něco jiného v této větě je nefunkční.

Poslední let z Ostravy přistál v v Praze 16:41. Jde o poslední vnitrostátní spojení ČSA.

Jen tak

Tato veta uplne nedava smysl…

To zaniklo jen po pár letech ČSA už jednou spojení se slovenským hlavním městem ukončily

Tipuji, ze za “letech” by mela byt tecka a odstavec 🙂