Dolet přes 10 tisíc kilometrů, technologie ze stíhaček. Dassault představil nový Falcon 6X

Nový Falcon 6X. Foto: DassaultNový Falcon 6X. Foto: Dassault

Výrobce láká zákazníky na kombinaci dlouhého doletu a prostornější kabiny.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stony

Tak to by mohla koupit ACR. Zase tak moc pres budget to neni 🙂

Jiří Kocurek

To by tam musel být LuftJarda, ten by to zařídit uměl. Teda raději ne a už nikdy více.

Stony

Nevim no. Chteli kupovat olitany letadlo za 25 milionu dolaru. Tohle stoji katalogove 45, za katalogovy ceny nikdo nekupuje. Zase takovej rozdil to neni. A jestli olitanej vrak, tak radsi tohle.

Y.K.

Zajímavé. Já tedy bizjety moc nesleduji a výrobce tady dělá pěknou PR práci, ale vypadá to na pěkně zamotaný projekt už někdy z roku 2008, resp. 2013, kdy představili Falcon V, který nikdy nedolétal certifikaci, kvůli problémům s motory Safran. V roce 2017 se rozhodli přeskočit na Falcon VI a použít většinu z původního modelu, trup je delší motory jiné a Falcon V opuštěný. Jinak ty EFVS (noční vidění) jsou (i kdž vjímečně) i v civilní sféře, tuším Gulfstreamy a jako doplňková výbava u 787 či 737Max. HUDy také. Digitální FlyByWire s ochranou letové obálky už dnes asi nikoho nepřekvapí.… Číst vice »

tom

Jojo, nebejt covidu, taky bych si ho asi vobjednal…

Martin V.

Motory PW812D vypadají jako bezpřevodovková verze PW1700G pro Embraer E2 175 (a bájné Mitsubishi SpaceJet). Průměr dmychadla snížený z 56 na 50 palců, absence redukční převodovky znamená 5 LPT místo tří, otáčky nízkotlakého hřídele zhruba poloviční (?), obtokový poměr snížený z 9:1 na 5,5:1, tah srovnatelný.

Y.K.

No ano, jádro motoru má být identické s tím u SpiceJetu.

Milan_86

Krásný letadlo, škoda jen, že se nikdy neproletím.