Dokončí se dálnice D4 a přetne se navazující tah na jih. ŘSD bude v Protivíně měnit most na I/20
Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
Práce by měly začít v roce 2025 nebo o rok později, původně silničáři oznámili, že to bude v roce 2024.
Považuji v dnešní době za nesmysl vytvářet další polovičatou silnici 2+1, kterou bude za další desítky let nutno znovu rozšiřovat. Myslím, že by bylo lepší udělat rovnou D20 Písek – České Budějovice. Víme, jak dopadla polovičatá práce na I/48, kterou je nutno nyní dodělat na D48 za cenu nové konstrukce, nových mostů apod.
Prosím někoho nahoře postavte 4 pruhy, dálnici a nebo 2+2 či jak se tomu říká z Písku až do Budějovic a na celou D3 ve středních Čechách se vykašlat, protáhnout jí jen k Benešovu a někdy dostavět. Modernizovat 1/19 mezi MIlevskem a Táborem a máme luxus spoj mezi Budějovicema a Prahou
Souhlas. Z písku do Budějovic to je už “kousek”, když se vezme v potaz, že někam k Pištínu bude ta nová rychlostní silnice z Budějovic…navíc terén je extremne příznivý. Nyní tam chteji stavět novou 2+1, ale to opravdu nemuzu byt o moc levnější než 2+2-ani to nemusí byt dálnice.
Zní to hezky česky…
Modernizovat 200 km silnice 20 je zbytečná investice, když byl ještě nedávno v plánu středočeský dálniční okruh… Mezi Plzní a Č.B. by se jelo po D3 a po tomto okruhu, stejně jako z Č.B. do Brna, Hradce… Kopírovat stávající tahy je naprostý nesmysl a hlavně to neodvede tranzit z Prahy. Když někdo jede z Plzně do Brna, tak 2x odbočuje, tak proč by kamion při cestě z Plzně do Č.B. nemohl odbočit někde u Tábora… Okruh cca v trase silnic 27, 19, 38, 16 by vyřešil propojení většiny velkých měst a byl by o hodně kratší a levnější než bludy… Číst vice »
Ale fuj, to jsou přeci „anarchistické“ plány v mezích knihy Budujme stát pro 40 000 000 lidí 😀
ČR to není jen Praha a satelit ve stř.kraji. a taky to není jen tranzit Plzeň-Brno. Je mnoho lidí, co žije jinde a taky chtějí mít možnost jezdit po slušných silnicích, koneckonců i lidi z Prahy taky chtějí jet na chalupy po slušných silnicích…
Ano, chtělo by to dálnici ČB, Jindřichův Hradec, Telč, Třebíč, kolem Brna.
Nebo aspoň pořádnou železnici, dráty, dvoje koleje a narovnat. EU nechce financovat silnice, takže tak.
Jenže vznikli nesmyslné kraje,; tohle je periferie takže vše přes Prahu/Brno.
Alternativa se ani neplánuje, ani žádná studie…
Dálnice by se hodila aspoň z Humpolce do Tábora a dál k Plzni buď v trase I/19 přes Milevsko, nebo I /20 až k Písku, nedokážu vyhodnotit. která trasa je lepší.
S tratí Jihlava-Veselí by se mělo také něco udělat, souhlas, přeložky a 2 kolej.
„Ve vybraných úsecích se rozšíří, v každém směru přibude jeden jízdní pruh.“
Tohle asi nebude úplně pravda, tohle mi zní jako 2+2, ale ŘSD chce bohužel dělat 2+1.
Popsaný úsek 1/20 obchvat Dasný a Češňovice bude 2+2, až následně se budou projektovat na této silnici 2+1, kde to bude možné, a budou-li na to prostředky. Čili se jedná o dvě věci.
Máte pravdu, oni píšou úsek mezi ČB a Pískem. Přesto to je dost matoucí, když 10 km bude 2+2 a zbytek v jakémsi paskvilním 2+1 (kde to vyjde).
Jak rozsáhlá omezení se dotknou železnice (trať 190 – zhlaví žst. Protivín), která pod tímto mostem vede?
hlavně doufám ,že budu koordinace ŘSD a SŽ a rovnou se tam udělá pořádná údržba nebo rovnou kompletní rekonstrukce stanice ve směru ČB
Ten čtyřpruh by se mohl udělat místo do Češňovic až do Písku ne? Tah na Prahu a Plzeň, tam musí být provoz jako kráva.
Třeba tento most výrazně rozšířit může být dost problém, pod ním jsou domy…
Jmenuje se to nabídka na odkup, obvyklé je nabídnout víc než odhadní cenu. Jo a to druhé se jmenuje buldozer. Nemáte zač.
A domů tam je kolik, 2? Jinak tam je areál nějaké firmy a nezdá se být extra využívaný.
https://mapy.cz/zakladni?l=0&q=protivin&source=muni&id=907&ds=2&x=14.2155569&y=49.2105468&z=17&base=ophoto
Se čtyřpruhem nepočítá ani ZÚR ani příslušné ÚP obcí. Ve stávající trase není místo a nová není nijak blokovaná. Vidím to reálně na nejméně 50 let příprav. Takže asi tak k inspirativním návrhům.
Tak samozřejmě je to E 49, která je skutečně hodně vytížená + tedy návaznost na D 4, bylo by to velmi žádoucí.
Nebylo by jednoduší, nejdřív postavit nový most pro dva pruhy a ten starý opravit až potom? Možná není moudré si při tak náročné stavbě uzavřít do budoucnosti možnost provozu 2+2.
U toho mostu bude možná 2+1, ale hlavně se budou řešit odbočovací pruhy z obou stran mostu. A v okolí se 2+2 nevejde.
Nevýhoda objizné trasy přes Strakonice bude, že zatímco Písek projedete standardně rychlostí 80 km/hod při kraji obce, ve Strakonicích je 50 km/hod a několik kruhových křižovatek.
Spíš místo závleku přes Strakonice by mohli udělat panelku kolem nádraží … Než „nadělit“ Strakonicím takovou nálož dopravy.
Zatím se tam vejde, jediné co by skončilo je hospoda. Bohužel, příště už ta možnost postavit souběžný most nebude a bude se hledat kudy obejít Protivín s D20.
Postavit jednu polovinu novou vedle starého mostu a po ní místo starého mostu postavit novou druhou polovinu děleného 4-pruhu a k tomu odbočovací a připojovací pruhy dle normy. Když se to dělá na etapy, je to vždy dražší. Samotný most v dvoupruhu se špatně opravuje. I na obchvatu Jičína se chystají na druhou polovinu nového mostu, aby mohli potom opravit tu starou polovinu.
Když by se mostovka o nějaké dva ž tři metry zvedla, tak by ani ta hospoda končit nemusela. Samozřejmě by se muselo vyřešit kam s pilířema, ale to při dnešních technologiích nebude problém.
Nejlepší je ten domek co vlastní ŘSD a je včleněn do současného mostu. To muselo dát docela práci.
Já bych řekl že zásadní nevýhodou trasy přes Straky je, že tam jsou 3 vesnice + Strakonice, zatímco na I/20 je jen Selibov kde je 80 km/h.
No a pak samozřejmě to oblilgátní „směrové a výškové uspořádání“, které je na I/22 taky velmi nedobré.
A ty vesnice jsou tam 4, jak tak koukám.
Není jednoduší ten most prohlásit kulturní památkou? 🙂
No když v téhle ďžamahíriji může být kulturní památkou hnusný silniční průtah a betonové parkoviště, inu proč ne?
Člověk by si řekl že to je dobrý (absurdní) vtip … jenže u nás … radši ani nemyslet 🙂
Tohle jim vubec neradte, mozna ze to tady nekdonz NPU cte
Správa silnic přebírá móresy dobré správy. Salámová metoda se to jmenuje. Každý rok se opravuje kousek, aby se opravovalo 5-10 let a vyhnalo cestující z vlaků. Tady pro změnu místo zrychlení na jih se další 2 roky bude objíždět. Ještě, že je tam paralelní stará silnice, ale nic pro kamiony. Koordinace staveb u nás má prostě rezervy.
na SŽ jen tak nikdo nemá. Tady je to oprava špatného stavu, dá se to pochopit, že nebudou čekat na to až se bude dělat přestavba na 2+1. SŽ je expert, že i běžnou údržbu (řezání dřevin apod.) dělá vždy po kouskách a pokaždé zavře jiný úsek trati, místo toho, aby zavřela velký kus a udělala pořádný kus práce…
Budme radi, ze se ta I/20 vubec dela, jeste pred par mesici na to nebyly prachy