Dodávky Embraerů meziročně vloni rostly, u nových letadel E2 dokonce dvojnásobně
Embraer E195-E2 Tech Eagle Profit Hunter. Zdroj: Embraer

Firma stále čelí zpožděním v dodavatelském řetězci.
Firma stále čelí zpožděním v dodavatelském řetězci.
Embraer hlavne udelal obrovskou botu ve vyvoji E-175E2, kdyz hmotnost nesplnuje pozadavek na regionalni jet v USA (limit 39 t MTOW). Puvodni E-170 a E-175 (administrativne) ho splnovali, diky tomu prisly velke zakazky v USA. E2 je ale prilis tezka, takze neprojde, proto odklad vyvoje o 3 roky a zadne pevne objednavky. Embraer uz v nem utopil spoustu penez. Ted se soustredi na uspesny E-190/195 E2.
Jen pro upřesnění, omezení MTOW (a počtu sedaček, 76) pro regionální letadla, tzv. scope clause, není opatření nebo omezení FAA nebo leteckých společností, ale podmínka pilotních odborů v USA, která (spolu s dalšími ochrannými opatřeními) byla historicky zavedena na ochranu pracovních podmínek. Z tohoto důvodu odbory pilotů v USA již po desetiletí zařazují scope clause jako neměnnou podmínku při vyjednávání o smluv mezi piloty a leteckými společnostmi. Bohužel tento přístup zásadně omezuje možnost modernizace regionálních flotil. V současné době je k dispozici prakticky jediný typ, který je ve výrobě a který může jakýkoli regionální dopravce se sídlem v USA převzít,… Číst vice »
Nove regionalne lietadla budu. Pretoze sa im rozpadne feeder network pre velke letecke spolocnosti. V regionalnych aerolinkach zacinalo vela americkych pilotov az potom preslo na velke lietadla ako airbus alebo boeing. Nehovoriac o tom ze vela americkych pilotov sa naucilo orientovat na velkych letiskach vdaka regionalnym aerolinkam plnej prevadzky. Co nieje sranda. Ked si uvedomis ze aj piloti wizz airu s niekolko tisckami hodin mali obrovske problemy sa orientovat na letisku ako je ORD , LAX alebo JFK. USA je velmi velka krajina a regionalne aerolinky s regionalnimy lietadlami su zivotne dolezite. Skör ako hmotnost lietadla budu odbory skor riesit… Číst vice »
Obávám se, že to takto není, jakkoliv se to může zdát zvláštní. Scope clause má dost jednoznačné nastavení, a to max. kapacitu (76 pax, resp. jsou nějaké výjimky na 79 pax) a maximální MTOW. A odbory na obou podmínkách trvají již desítky let.
Otázka pilotů v USA je další kapitola, protože aby mohl někdo létat jako obchodní pilot u letecké společnosti (ať
už regionální nebo velké), FAA požaduje, že musí mít nalétáno minimálně 1500 hodin.
Možná blbý dotaz, nebylo by možné MTOW u E-175E2 omezit tak nějak papírově?
Ne, to by možné nebylo, letadlo je certifikované na určitou MTOW. U E175E2 to jde navýšení hlavně za motory, ty jsou o nějakých 3000 kg těžší než u předchozí verze. A jinak, v USA je jako regionálni varianta používaná jen verze 175LR, už verze 175AR limit hmotnosti přesahuje.
to sice je, ale vzdyt treba ryanair si taky nechava/nechaval umele snizovat mtow u 737, tak aby platil nizsi poplatky …
ten to ma az do te miry, kdy mtow muze menit na konkretnim kuse podle aktualni tow (flexible mtow). airbus tuhle vec nabizi take.