Dodávky Embraerů meziročně vloni rostly, u nových letadel E2 dokonce dvojnásobně

Embraer E195-E2 Tech Eagle Profit Hunter. Zdroj: EmbraerEmbraer E195-E2 Tech Eagle Profit Hunter. Zdroj: Embraer

Firma stále čelí zpožděním v dodavatelském řetězci.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Embraer hlavne udelal obrovskou botu ve vyvoji E-175E2, kdyz hmotnost nesplnuje pozadavek na regionalni jet v USA (limit 39 t MTOW). Puvodni E-170 a E-175 (administrativne) ho splnovali, diky tomu prisly velke zakazky v USA. E2 je ale prilis tezka, takze neprojde, proto odklad vyvoje o 3 roky a zadne pevne objednavky. Embraer uz v nem utopil spoustu penez. Ted se soustredi na uspesny E-190/195 E2.

Apex

Jen pro upřesnění, omezení MTOW (a počtu sedaček, 76) pro regionální letadla, tzv. scope clause, není opatření nebo omezení FAA nebo leteckých společností, ale podmínka pilotních odborů v USA, která (spolu s dalšími ochrannými opatřeními) byla historicky zavedena na ochranu pracovních podmínek. Z tohoto důvodu odbory pilotů v USA již po desetiletí zařazují scope clause jako neměnnou podmínku při vyjednávání o smluv mezi piloty a leteckými společnostmi. Bohužel tento přístup zásadně omezuje možnost modernizace regionálních flotil. V současné době je k dispozici prakticky jediný typ, který je ve výrobě a který může jakýkoli regionální dopravce se sídlem v USA převzít,… Číst vice »

otik

Nove regionalne lietadla budu. Pretoze sa im rozpadne feeder network pre velke letecke spolocnosti. V regionalnych aerolinkach zacinalo vela americkych pilotov az potom preslo na velke lietadla ako airbus alebo boeing. Nehovoriac o tom ze vela americkych pilotov sa naucilo orientovat na velkych letiskach vdaka regionalnym aerolinkam plnej prevadzky. Co nieje sranda. Ked si uvedomis ze aj piloti wizz airu s niekolko tisckami hodin mali obrovske problemy sa orientovat na letisku ako je ORD , LAX alebo JFK. USA je velmi velka krajina a regionalne aerolinky s regionalnimy lietadlami su zivotne dolezite. Skör ako hmotnost lietadla budu odbory skor riesit… Číst vice »

Apex

Obávám se, že to takto není, jakkoliv se to může zdát zvláštní. Scope clause má dost jednoznačné nastavení, a to max. kapacitu (76 pax, resp. jsou nějaké výjimky na 79 pax) a maximální MTOW. A odbory na obou podmínkách trvají již desítky let.
Otázka pilotů v USA je další kapitola, protože aby mohl někdo létat jako obchodní pilot u letecké společnosti (ať
už regionální nebo velké), FAA požaduje, že musí mít nalétáno minimálně 1500 hodin.

Avoda

„Nove regionalne lietadla budu.“ je deklamace na úrovni Siudruha Novotného „maso bude vbrzku“.

Odkud se ta letadla doslova zjeví, když žádný výrobce takový typ v tomto okamžiku nevyvíjí? Můžete tu myšlenku nějak rozvést?

Lukáš F.

Možná blbý dotaz, nebylo by možné MTOW u E-175E2 omezit tak nějak papírově?

Apex

Ne, to by možné nebylo, letadlo je certifikované na určitou MTOW. U E175E2 to jde navýšení hlavně za motory, ty jsou o nějakých 3000 kg těžší než u předchozí verze. A jinak, v USA je jako regionálni varianta používaná jen verze 175LR, už verze 175AR limit hmotnosti přesahuje.

Air Traveller

to sice je, ale vzdyt treba ryanair si taky nechava/nechaval umele snizovat mtow u 737, tak aby platil nizsi poplatky …

ten to ma az do te miry, kdy mtow muze menit na konkretnim kuse podle aktualni tow (flexible mtow). airbus tuhle vec nabizi take.