Dodávka nových trolejbusů pro Jihlavu má další zpoždění, chybí díly
Trolejbus SOR TNS 12 s novou výzbrojí Cegelec Alva. Foto: Cegelec
Tento týden má začít zkušební provoz trolejbusu v Hradci Králové.
Tento týden má začít zkušební provoz trolejbusu v Hradci Králové.
Pravda je, že se firma Cegelec snaží získat zakázky a do budoucna vyšachovat domácí Škodu Plzeň. Hrají si na nástupce ČKD, ale mimo místa je nic nespojuje. Bohužel sázka na firmu SOR jí nic moc nepomohla, spíše naopak.
Praha nyní nemá také slíbený trolejbus od Cegelec, prý z důvodů technických potíží.
V Praze i když to je mimo výběrové řízení se zatím objeví certifikovaný nový vůz Škoda 36tr.
Jak to bude v Jihlavě se ještě uvidí.
Ekova Electron (btw. ve vlastnictví Škody) má sice výzbroj od Cegelecu, ale to je tak vše, co je spojuje.
Škoda podala nabídku na pronájem Electronu a až potom začala zjišťovat, jestli je pojízdný (a zjistilo se, že není – nefunkční brzdy, sběrače a další komponenty).
A uvidíme, jak s tou 36Tr v karoserii Temsy, protože elektrobusy v totožné karoserii více jezdí, než stojí.
Škoda má své regulační a řídící systémy. Vývojové a výrobní střediska. Samozřejmě ne všechno se řeší v Plzni. Pomáhají i různé dceřiné firmy v ČR i zahraničí. Jsou věci, které nemá význam vyrábět, jako všichni je také nakupují. Škoda dává práci i menším subjektům a tím pádem zaměstnává poměrně velké množství odborně vzdělaných lidí. O koupení podílu autobusové firmy v Turecku rozhodl majitel PPF. ( skoda.cz ) Byl zájem nemít jenom závislost na dodavatelých karoserií a také zvýšit obchodní aktivity v Turecku a Asii. Logiku to jistou má. Škoda Plzeň i velmi významně spolupracuje s vysokými technickými školami. Vzdělání je… Číst vice »
Zajímavé to bude i s dodávkou pro Prahu.
Ale tohle sdružení v Praze nic nevyhrálo, ne? Nebo teď myslíte spíš ty dílčí komponenty Cegelecu do výzbroje?
Kloubové vozy DPP jsou analogem těch jihlavských.
Zaslech jsem, že na těch pražských chybí ten samý díl. Jinak by už byly.
Dodavatel se nikam nehrne, protože cenu zjevně podstřelil.
Tak snad na tom vydělá alespoň SOR a místní vývojáři.
Ale nepodstřelil. Pokud neznáte situaci, tak nehledejte něco, co není.
Bohužel. Kdyby to objednali rovnou od Škody, jistě by tyto problémy odpadly.
Škoda nevyhrála výběrové řízení, takže je tam nemohli objednat. Ale to vy stejně nepochopíte.
SOR taky nevyhrál výběrové řízení, a přesto ho nakonec mohli objednat. Jak máme chápat to?
DPMJ má smlouvu s firmami „Tram for envi“ a „Bohdan“ – a ti mu dodají výrobek jménem „SOR TNS 12“. Kdyby se tito společníci rozhodli (a zákazník by souhlasil) dodat „Škodu 32Tr“, dodali by tyto vozy. Ale SOR dopravnímu podniku nic nedodává, dopravní podnik u něj nic neobjednává.
A cena trolejbusů by byla ZBYTEČNĚ vyšší, Brno by nekoupilo 40 kloubovch trolejbusů o 100 mil. levněji atd. Holt nepovedlo se, ale firma se snaží. A ani ta slavná Škoda není bez chyby. Jak dlouho trvá dodávka tramvají do německa? Už 2 roky?
To jsme rádi, že v JMK jsou již od prosince 2022 všechny jednotky Moravia.
https://zdopravy.cz/skoda-a-zos-trnava-rozsirily-spolupraci-pri-vyrobe-jednotek-pro-jizni-moravu-108837/
Schadewerk něco dodává včas ?
Jo, ale zapomínáte dodat, že dvakrát tolik by jich zase přibylo. Pravda jiných. A to se vyplatí 😀
Proč je to sdružení, když karoserie je od SOR, výzbroj od Cegelec, tak smontovat to snad zvládne jenom jedna z firem.
Vždyť se to tam píše – původně to mělo být v kastli Bogdanu, až později se přešlo na SOR. Proto je to sdružení.