Dočasná náhrada za MAXe. Pro ČSA začal létat bulharský dopravce Fly2Sky
Boeing 737 MAX 8 OK-SWM společnosti Smartwings. Foto: Smartwings
Na linkách Českých aerolinií se dnes začal objevovat přes dvacet let starý Airbus A320 bulharské letecké společnosti Fly2Sky. ČSA si
Několik bulvárních „slov do pranice“ týkajících se pravděpodobných příčin a podobnosti dvou nedávných tragických leteckých nehod:
– https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/problemy-boeing-737-max-varovani-chveni-regulator/r~024a1dc6464e11e9a305ac1f6b220ee8/
a
– https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/podobnost-s-nestestim-v-indonesii-trosky-etiopskeho-letounu/r~56d70460470411e993a6ac1f6b220ee8/
= asi to nakonec bude opravdu průšvih výrobce …
Hodně bulvár a bohužel tohle lidi čtou, aniž by si to ověřili, jestli je to fakt pravda. Ten první článek je psaný hodně bulvárním stylem a je tam dost blbostí. Třeba celá kapitola „Původ stroje 737 Max“ je prostě bulvár. Každý pilot, který létá na 737 MAX musí projít výcvikem a školením na nový typ. Není to ale tak obsáhlé školení co se týče času, jako na úplně nový typ, protože je tu podobnost. A pokud se nepletu, tak piloti můžou létat jak 737 NG tak i MAX zároveň, což u více odlišných letadel není možné – vždy se létá… Číst vice »
Vaši odbornou erudici nezpochybňuji, stejně jako skutečnost, že „Aktuálně.cz“ je bulvár hrubého zrna, ale ani to ovšem nemění nic na skutečnosti, že hlavní příčina těch nehod asi nakonec přece bude nejspíše na straně výrobce:
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/break-break-pilot-zriceneho-etiopskeho-boeingu-zadal-tri-min/r~e97207c0474f11e993a6ac1f6b220ee8/
Musím říci, že ty články jsou napsané hrubě neodborně a mlátí jednu chybu za druhou (což je vtipné, když kritizují něčí chybu). Povídíní o vypínání autopilota atp. jsou předpokldám zcela mimo, při potížích s indikací rychlosti nelze aktivovat režimy autopilota a piloti musí řídit „podle tabulek“ (když dáš v tomto režimu tolik tahu a podržíš na horizontu tento sklon letadla, bude to bezpečná rychlost). Jinak: – break break se nepoužívá, nouzové volání je 3x Mayday celé to zní jako bulvární mem či pohádka „pilot v panice do rádia bla bla…“, pohnout v čtenářích emocemi. Důvěryhodné zdroje (opravdu ověřující) zatím nic… Číst vice »
Díky za podrobné vysvětlení a logické upřesnění – já na letectví naprosto žádným odborníkem nejsem (a čtenářů v podobné situaci je tady asi víc …).
Snaha pochopit problematiku více do hloubky se cení. 🙂
Já se omlouvám za překlepy.
I já tímto děkuji za detailní popis a objasnění problematiky MCAS.
Proč si nestáhnou zpátky jeden A 319, co půjčili Němcům?
Smlouva.
to je hodne vyrachtanej pekáč! do toho bych nevlezl ani jako test pilot!
Kde je ten odborný článek?
Ono v současné situaci, kdy aerolinky mají uzemněny Boeingy 737 MAX a potřebují si půjčit volná letadla, aby nemusely rušit lety nebo co možná nejméně, je každé volné letadlo (samozřejmě za předpokladu, že je schopné provozu a bezpečné), dobré. Nicméně se nemusí i přes jeho stáří 20 let jednat o nějakou herku. Myslím, že to až tak není o stáří letadla. Jsou evropské aerolinky, které mají ve flotile některá letadla okolo 20 let nebo se k tomuto věku přibližují (tuším, že Thomas Cook nebo Icelandair) a létají s nimi bez problémů.
V neděli 17.3. jsme s tím letěli z Barcelony do Prahy. Let v pohodě. Sedačka za náma „opravená“ izolačkou. Snad jen sedačka a ne motor….
Pořád lepší než loňskej bulharskej McDonell a ukrajinská 734…
Zrocna to MD bych uvital…. byla by prilezitost zaletet si mene obvyklym typem.
Pokud by s tím MD zase lítali v létě i v noci, tak to já bych neuvítal. Obzvlášť při vzletu je obtokový poměr 2:1 slyšet hodně daleko. Když si potřebujete v noci vyvětrat a do toho najednou ten rachot…
Tuší niekto čím budú lietať budúci týždeň Amsterdam?
Nějakým letadlem. Airbus nebo Boeing.
Na FR24 maj zatim v letovym řádu B737.
To, co je na FR24, je vcelku irelevantni.