Dobrá zpráva pro D35. Trasa kolem Vysokého Mýta má územní rozhodnutí

Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo důležité povolení pro další pokračování dálnice D35. Územní rozhodnutí na úsek dálnice D35 Vysoké

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimir

Jak je daleka cesta z uzemniho rozhodnuti ke stavebnimu povoleni? Myslim tim kolik tydnu, ci mesicu zbyva pred tim, nez se zacne soutezit stavebni firma.

Kulový blesk

Skvělá zpráva, jen mě dost děsí představa, že ještě zhoustne doprava přes Hřebečský tunel a na Mohelničáku. Nejde mi o to, že pojedu půl hodiny v koloně 65 km/h, protože vpředu jede jako první aviatik nebo dědek ve feldě u středové čáry, těch 10-15 minut klidně obětuji. Ale bojím se toho, kolik přibyde magorů, co se tyhle kolony budou snažit předjíždět. Už teď je peklo to, co se děje u Gajeru nebo kolem Koclířova (předjíždění před horizontem je tady na denním pořádku), přejíždění naslepo v táhlých zatáčkách kolem Studené Loučky a nespočítal bych, kolikrát už jsem na Mohelničáku potkal auto… Číst vice »

abcd2020

Proti těmto lidem nezbývá než opravdu přísné postihy za nebezpečné předjíždění, jakožto jeden z nejnebezpečnějších dopravních přestupků.

...

Když je jim jedno, že se zabijí, myslíte, že jejich chování změní nějaké pokuty?

Lektor

Poslední tři roky jezdím pravidelně HK-Olomouc a co píšete je pravda někteří předjíždějí absolutně kdekoliv, druhou věcí je že za tu dobu jsem potkal policajty přesně jednou. Měřili rychlost v Hrušové. Ale tohle předjíždění snad neřeší nebo nevím.

Lektor

Nejhorší je podle mne úsek Litomyšl – M. Třebová.

milanek

Asi Vám to vyrazí dech, ale v případě nového tunelu Hřebeč už by ŘSD územní rozhodnutí mít mělo.

Tomáš Gottschalk

Tipuju, že po zprovoznění D35 do Litomyšle se provoz západ – východ přesune právě sem, bo mezi Litomyšlí a Mohelnicí je málo obcí.

JiP

Presne tak, i bez tohoto useku bude jiz severni varianta srovnatelna s jizdou pres Brno a navic mezi Mohelnici a Litomysli je silnice docela kvalitni a docela to tam odsejpa. Nejdulezitejsi ale je usek Opatovice-Ostrov, kdy se clovek dostane behem par minut na opacny breh Labe, coz je dnes doslova tragedie a casova uspora bude ohromna.

clarus

jen mi nedejde do hlavy, proč se nestaví i ze strany od Mohelnice

standa

taky se divím. to samí platí od hradce na liberec že se nic neděje. aspoň do hořic. proč?

Kik

Tam, pokud se nepletu, běží momentálně výkup pozemků v úseku HK – Hořice – Úibice (tedy po Jičín). Mezi Jičínem a Turnovem není stále jasné jestli plnohodný 4-pruh (tedy dálnice) nebo střídavý 3-pruh kvůli námitkám ochranářů a spolků typu DZ.

zesp

Proč? Protože to není absolutně připraveno, a ještě hodně dlouho nebude…..

Jan

pozitivní, tady se věci aspoň reálně sunou kupředu. osobně považuju spojení D35, tedy druhé propojení západu a východu rpubliky, za jednu top 3 nejklíčovějších nedostavěných dálničních staveb. společně se spojením Brno-Vídeň, kde se neděje lautr nic, a Pražským okruhem. omlouvám se dálnici D3, ta je taky klíčová, ale top 3 zní líp než top 4.

Radovan Komínek

Doporučuji se podívat na sčítání dopravy na stránkách http://www.rsd.cz a názor, která stavba je důležitá a která není, si udělat až potom. Váš názor Vám samozřejmě nechci brát, trochu mi ve Vašem výčtu chybí obchvat Přerova, kterým se po 90 letech výstavby možná dokončí spojení Praha – Ostrava a kam se přesune část dopravy z hodně nebezpečné D46 a stáhne i tranzit směrem na jih, a to i díky připravované D55. Objížďka přes vždy nevyzpytatelné Brno včetně využití Vámi zmiňované dálnice Brno – Vídeň tak pro hodně cestujících ztratí smysl.

Jiří Kocurek

Obchvatem Přerova se dokončí spojení Praha – Ostrava. Opravdu? Spíš bych řekl, že dokončením D35 se dostaví spojení Praha – Ostrava. To že Mohleničákem toho nejezdí tolik jako u Humpolce je dáno tím, že to je Mohelničák a o moc víc se tam toho stejně nevejde. A pro spojení Praha – Vídeň je obchvat Přerova naprosto irelvenatní. Teda pokud bychom opravdu chtěli dálniční spojení Praha – Vídeň. Přecijen, jsou to hlavní města sousedních států. Do Bratislavy dálnice vede. A co se Moravy týká, tak z Olomouce do Vídně to bude prašť jak uhoď jestli se pojede přes Hradiště nebo přes… Číst vice »

PetrN

Kdybych měl vybrat Top3 z plánovaných staveb (které zatím nejsou v realizaci) tak stoprocentně:
– D35 Ostrov-Mohelnice,
– D0 zbytek Pražského okruhu
– D3 Praha-Mezno
Středočeská D3 je rozhodně důlěžitější než celý úsek D52 Pohořelice-Rakousko, a to tvrdím i přesto že jsem z Brna a do Rakouska jezdím často a po D3 nikdy. Na Vídeň aktuálně nejvíc pomůže obchvat Mikulova, který je nejblíž k realizaci, zbytek není až tak moc zásadní, není tam žádná obec, jediné co mě občas štve je zpomalení u Pasohlávek (odbočka na kemp a aquapark)…

...

Myslíte obchvat obchvatu Mikulova?

Zbyněk

V tomhle je rekordmanem Jesenice. 10 let po dostavbě D0 se staví obchvat od Břežan ke kulaťáku u Alberta a D0.

Hans

D3 fajn , ale reálně je tam provoz naprosto zanedbatelný proti současnosti a hlavně výhledu trasy D35
Zkus se někdy projet po nových úsecích D3 a pak si parkrat projet trasu Vysoké Mýto – Mohelnice

Eduard

Dobrá zpráva. Jen tak dál a jen houšť. Chtělo by to teď přijmout zákon o zrychleném povolování důležitých infrastrukturních staveb. Aby bylo možné co nejrychleji stavět životně důležitou nejen dopravní infrastrukturu.

Frantisek

Spíše život ohrožující, ne? 🙂 Já tedy nevím, ale mně neustálý nárůst dopravy bez patřičné racionalizace a přesouvání hlavní zátěže na železnici, navíc s důrazem na rychlost stavění namísto jeho efektivity, přijde zvrácený. Pak se dožadujeme stále více peněz do zdravotnictví, řešíme různé vývojové vady, v létě nám schází voda… Ale hnout aspoň trochu s některými příčinami, to ne.

Eduard

Co se týče racionalizace dopravy. Myslíte si, že takový výrobci aut si říkají. Kam ty kluky kamoňácký pošleme? Že by do Španělska? Myslíte si, že kamiony jezdí proto, že to ty řidiče tak baví, že neposedí doma na zadku? Asi těžko. Jelikož je poptávka po přepravních službách, tak je požadavek na patřičnou infrastrukturu. Co se týče přesouvání na železnici. Jsem jednoznačně pro. Jenže tady zase narážíme na to, že kolejí je málo, že nestačí kapacita. Co se týče stále většího nedostatku vody. Tak něco vyřeší přehrady, ale hlanvě je to na zemědělství. Jinými slovy na státu, co jak bude dotovat.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Přesně tak. Blbé na tom je, že největší pěstitel a výrobce biopaliv (vč. té energetické kukuřice) se jmenuje stejně jako předseda vlády. A není to náhoda, je to tatáž osoba.

Michal Štěpán

Ať už to bude, jak to bude, největší přínos bude mít právě budovaný úsek Opatovice – Ostrov. Protože mimo Pardubice a Hradec Králové chybí pořádný most přes Labe použitelný pro těžkou nákladní dopravu. A dnešní objíždění z konce D11 přes obě zacpaná města je katastrofa. A silnice I/35 mezi Hradcem Králové a obcí Chvojenec je dost o hubu. Kdykoliv tam s někým jedu, tak se modlím, abych přežil. Je to doslova ruská ruleta. Od Vysokého Mýta dál to sice není optimální, ale jde to.

Hans

Spousta kamionu a aut trasu HK – Chvojenec nejede.
Od otevření obchvatu Chrudimi více kamionu odbočuje na I/17 hned za Vysokým Mýtem a před Chrudimí najede na I/36 a projíždí přes Pardubice.
Bylo na to i nějaké sčítání loni.

Docela by me zajímalo, kolik bude jezdit aut v úseku D35 Opatovice – Ostrov oproti D1 někde uprostřed trasy Praha -Brno… o moc min to nebude.

Kodl

Tak super, nepolevovat a jen tak dale! Drzim palce at se skutecne nejpozdeji v roce 2022 zacne.

MiZun

Dříve než 2025 se nezačne a to jsem ještě optimista. ŘSD to chce stavět jako PPP vcelku od Ostrova až po Svitavy. Takže než budou všechna povolení, tak ještě uběhne hodně vody 🙁

Ayin

Bych se asi v nynější situaci nebál, nikdo jim nebude vyčítat zadlužování tak vycucají EIB jak to jen půjde! A je to dobře…

Jiří Kocurek

Hurá! Místní prý už uvažovali, že nechají město přejmenovat, aby byl název aktuální. Dlouhé namísto Vysoké a stání namísto mýto.