Dobíjecí stanice pro nové ostravské elektrobusy dodá Siemens
Elektrobus Solaris Urbino 12. Pramen: Siemens
Technologické zázemí k dosud největší tuzemské zakázce na elektrobusy dodá společnost Siemens Smart Infrastructure. Zbuduje dobíjecí stanice pro Dopravní podnik
Snad vědí co dělají, ale v případě Ostravy jakožto města s trolejbusovým provozem bych čekal cestu bateriových trolejbusů, nebo elektrobusů s trolejbusovými sběrači, aby se dala maximálně zužitkovat stávající infrastruktura.
Některé z těch linek ale nevedou ani z části pod trolejemi
Ostrava nemá trolejbusové vedení po celém městě ale jen v části města a tam jsou nasazovány parciální trolejbusy.
Z linek uvedených v článku by se tohle dalo využít maximálně na prvních třech linkách (22,28,30) s tím, že by se dobíjelo na smyčce na Hranečníku. Zbylé linky se potkají maximálně tak s tramvajovými trolejemi – pokud vůbec 🙂 .
Parciálními trolejbusy by se daly obsluhovat Ludgeřovice,Koblov,Paseky,Heřmanice, Radvanice, Šenov……………. stačilo by změnit vedení některých linek a některé prodloužit.
Zelené jsou trolejbusové linky. Do okrajových částí Ostravy již zajíždějí parciální trolejbusy.
https://moovitapp.com/index/cs/ve%C5%99ejn%C3%A1_doprava-Offline_mapy_Sch%C3%A9ma_s%C3%ADt%C4%9B_linek-map-Ostrava-4160-5055
Bohužel trolejbusová infrastruktura je pouze na části území – hlavně Moravské a Slezské Ostravy. Tam kde to dává smysl, jsou nasazovány parciální trolejbusy, které tuto infrastrukturu využívají. Plánuje se dílčí rozšíření, ale nepůjde o zvětšení pokryté oblasti, pouze o doplnění linky v centru.