Autobusy Doprava ve městě Metro Tramvaje

Doba rozvolňování. V Praze bude jezdit metro téměř do půlnoci, zdvojnásobí kapacitu nočních tramvají

Tramvaj Škoda 15 T s vánoční výzdobou. Foto: PID
Tramvaj Škoda 15 T s vánoční výzdobou. Foto: PID
Navýšení kapacity tramvají platí zatím jen o tomto víkendu, dál se rozhodne podle vývoje situace.

Na rozvolňování opatření proti šíření koronaviru reagují další dopravci přidáváním spojů. Velká změna dnes čeká obyvatele a návštěvníky Prahy.

Po více než měsíci od velkého omezení bude jezdit metro o více než hodinu déle než dosud. Hlavní město se společně s Ropidem a Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) rozhodlo prodloužit provoz metra o hodinu. Od omezení na přelomu října a listopadu došlo jen nedávno k přidání jednoho spoje po 22. hodině. Od dnešního dne bude metro v provozu téměř do půlnoci.

Jde o reakci na uvolňování mimořádných protiepidemických opatření a nárůst poptávky po cestování ve večerních hodinách,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Kromě toho DPP s platností od dnešního dne prodlouží provoz lanovky na Petřín do 20:00 a zdvojnásobí kapacitu nočních tramvajových spojů tento pátek a v sobotu.

Podle Drápala bude večer metro jezdit o hodinu déle a v desetiminutových intervalech. Nebude ale návaznost na povrchovou dopravu. Poslední spoje metra budou z konečných stanic nově vyjíždět mezi 23:10 a 23:15.

Vybrané noční autobusové linky budou v období provozu metra operativně zajíždět ke stanicím metra. Půjde o linky 911 a 953 do Letňan, 908 na Skalku a 911 ve směru do centra na Roztyly. Praha také zdvojnásobí kapacitu spojů na nočních tramvajových linkách 91–99 tento pátek a tuto sobotu. Na noční spoje nebude DPP nasazovat sólo vozy, ale vypravovat tramvaje ve dvojicích, nebo nasadí vozy 15T.

Ostatní opatření v pražské MHD zůstávají v platnosti, tj. ukončení denního provozu autobusových a tramvajových linek v cca 22:30 a zahájení nočního provozu od 22:00. Všechny změny dopravní obslužnosti Praha i nadále průběžně konzultuje s Hygienickou stanicí hl. m. Prahy.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
švestka

Evidentně má DP a Ropid peněz na rozhazování, když vesele vyhazují prachy z našich daní za provoz lanovky na Petřín, kterou nesmí podle vládního nařízení minimálně do 12.12. používat veřejnost.

Bob

Jsou to rebelové. 🙂

Petr

Vladni narizeni se vztahuje pouze na lyzarske lanovky. Petrinska lanovka navic neni jen turisticka zalezitost, ale slouzi tez obcanum.

švestka

Nic takového se ve vládním nařízení nepíše, je zakázáno užívání laových drah a vleků obecně.

Michal

Nepíše, ale jeho autory už to bylo upřesněno, není problém si to dohledat.

švestka

Jj, Bureš výslovně tvrdil, že pro lanovku na Petřín nařízení neplatí, protože to tak chtějí ultrašoto z Ropidu, ale už nezměnil to nařízení, takže to má stejný význam, jako kdyby to říkala stará Blažková.

Vnější pozorovatel

Nejak se jim nechce.

Libor

Ach ta češtin… „o hodinu déle“, čekal jsem kde metro bude zajíždět nebo čekat z důvodu nějaké výluky, že pojede o hodinu déle a ono si nic takového nekoná. Pane Sůra příště pište česky, díky.

Petr

Vim, že v Čechách se používá hovorové „přijdu dýl“, což někteří ve snaze být spisovní chybné upravují na „přijdu déle“. V článku je ale řečeno, že „metro bude jezdit o hodinu déle“ (nikoliv ve smyslu „později“), tam žádný gramatický problém nevidím.

Bob

Samozřejmě, ten problém je čistě sémantický, nikoliv gramatický. A mimochodem, plzeňská nářeční oblast nezabírá celé Čechy. V části Moravy zase říkají kde/někde místo kam/někam.

Dave

„Přijdu dýl“ není jen plzeňská záležitost, to můžete zaslechnout i v celých Čechách na východ od Prahy.

Bob

Ve většině Čech se říká normálně „přídu pozdějc“.

Frantík

Na některých linkách by noční 15T měly být nastálo.

Vít Jůza

Neuvěřitelné je, nakolik ti odpovědní v Praze netuší, kdy jak se vrací lidé z odpoledních šichet, což logicky mělo být směrodatné pro dřívější ukončení denního provozu od začátku … metro s odjezdem z počáteční stanice 22:10-22:15 k tomu už asi není třeba. I ukončení denního provozu dávno před desátou by mohlo mít logiku, ale vracet se z práce akorát v tom přelomu, to musí být pro leckoho skutečně „ideální“.

Vít Jůza

Chtěl jsem napsat „metro s odjezdem z počáteční stanice 23:10-23:15…“

Bob

Ta formulace, že metro „pojede o hodinu déle“, ve mně trochu vyvolává dojem, že z konečné na konečnou to místo půl hodiny bude trvat hodinu a půl. Těžko se tomu dvojsmyslu vyhnout, ale „bude jezdit“ by mi přišlo přece jen o malinko výstižnější. A kdyby se napsalo, že večerní provoz metra bude prodloužen, tak už to bude úplně jednoznačné.

pája

Jste na zdopravy, tady pan Sůra tahle píše od počátku. Není to ani česky, ani cizím jazykem, je to nějaká sůrvština. Jinak za Liberečáky říkám, mi v Liberci takhle nemluvíme. Nevím, odkud to pan Sůra pochytil.

Bob

Nezdá se mi, že by pan Sůra na tom byl nějak výrazněji hůř než většina novinářů i diskutérů. Nikdo neovládá žádný jazyk tak dokonale, že by nemohl být občas někým opraven. 🙂 Nicméně některé zlozvyky mohl pochytit spíš v novinářské sféře nežli v Liberci. Toto ostatně není nějaké hrubka, ale spíš kontextuální dvojsmysl. Asi jako když v den úmrtí jakéhosi sovětského generálního tajemníka měla Večerní Praha na titulní stránce ohromný titulek „Vládne klid“, ale ve druhém vydání, již v černé barvě, byl změněn na „Na polích klid“ (ten článek byl o úspěšném dokončení žní), protože kdyby šéfredaktor ten dvojsmysl včas… Číst vice »

A. Mikulka

Vi v Liberci mluvíte jinak?

PetrB

„Jde o reakci na uvolňování mimořádných protiepidemických opatření a nárůst poptávky po cestování ve večerních hodinách,“

Kecy. Nebýt hromady stížností od cestujících, žádná reakce by se nekonala. Reakce by to byla, kdyby navýšení kapacity bylo platné od včerejška.

Jakub P

Reakce se zpozdenim pouze 1 den oproti optimu je oproti standardum DPP a ROPIDU v minulosti (jeste treba pred 10 lety) v podstate bleskova rychlost. Vzpomente na vzdyt to jede jinam a jak dlouho trvalo, nez potichu vratili aspon ty nejhorsi blbosti v tom. Plus kapacitni nocni, ktery jdou proti vsem zvyklostem i presto, ze se to tak nikdy nedelalo a cestujici to urcite zneuzijou a tak.

Vít Jůza

A vůbec jim nevadí, že vláda pro veřejnost zakázala lyžařské vleky a lanové dráhy …. ale snad jeto tak správně!

Kamui

Počítá se pro tyto potřeby i lanovka na Petřín? Nebo ta se bere jako tramvaj?

Frantisek

Lanovka jako lanovka, ne? Nejezdí ani lanové dráhy nesloužící lyžařům. Když doslovně, tak doslovně…

Bob

Pokud bychom všechny ty splácané předpisy měli brát doslovně, tak bychom se všichni velmi divili. Naštěstí je nebere vážně nikdo – ten, kdo je napsal, sám neví, co napsal, a členové vlády, kteří to schvalovali, to jednak nečetli, jednak tomu je to nezajímá a stejně by tomu nerozuměli.

Jakub (easydrink)

Možná se budete divit, ale ono napsat nějaké opatření tak, aby nebyly žádné pochybnosti, není tak jednoduché, jak si myslíte.

Bob

To není. Ale zato je poměrně jednoduché poznat, jestli to nařízení psal naprostý blb, nebo jenom nešika neschopný srozumitelného a jednoznačného vyjadřování.

Bob

Tak je pravda, že v rámci epidemiologické bezpečnosti by to měli provizorně přestavět z lanovky na ozubnicovou dráhu. Ale tolik zodpovědnosti nemají.

medical_examiner

Ti toho nemají…

Partneři

Škoda transportation