Doba levného stavění dálnic může pokračovat. D35 u Olomouce nabídla nejlevnější firma za 72 % odhadu
Stavba začne příští rok, má pravomocné povolení.
Stavební firmy nadále nabízí státu stavbu nových dálnic výrazně levněji, než kolik je odhad projektantů. Dalším příkladem jsou dnes otevřené nabídky uchazečů na dostavbu dálnice D35 kolem Olomouce.
Do soutěže na úsek Křelov – Slavonín s odhadovanou cenou 1,15 miliardy korun přišlo osm nabídek, z toho nejlevnější za 838 milionů korun, tedy 72 % předpokládané hodnoty. Nejvýhodnější nabídku podalo sdružení Eurovia CS a M-Silnice, informoval na sociální síti X generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
ŘSD vypsalo miliardovou soutěž na dostavbu D35 kolem Olomouce
ŘSD aktuálně počítá se zahájením stavby příští rok, běží již příprava území. Stavební povolení je již pravomocné.
Celkem 3,2 kilometru dlouhý úsek přinese konec úzkého hrdla na dálnici D35, kdy se dostavěla k okružní křižovatce o Globusu. Přímou trasu komplikovaly spory o vedení trasy.
V roce 2008 například vznikla petice místních občanů, která požadovala odklonění budoucí dálniční trasy. Kvůli změně zákona bylo také nutné v roce 2018 zopakovat složitý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Poslední úsek dálničního obchvatu Olomouce, takzvaná západní tangenta, spojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první etapou obchvatu. Stavba téměř patnáct kilometrů dlouhé jižní části obchvatu Olomouce byla dokončena v roce 2003.
Detailně je stavba popsána v informačním letáku.