Doba levného stavění dálnic může pokračovat. D35 u Olomouce nabídla nejlevnější firma za 72 % odhadu
Dálnice D35. Foto: ŘSD
Stavba začne příští rok, má pravomocné povolení.
Stavba začne příští rok, má pravomocné povolení.
Kruháč do každé zatáčky!
Zkuste prosím neřešit vaše nekvafilikovane odhady, pocity apod. Jen snůška blabolu a dohadů. Kecy typu stavime chatky apod. si nechte.
To byl příklad, který se může stát běžnému člověku, že si nechá stavět chatku. Aby to si to mohl kdekdo lépe představit, jak taková věc vypadá.
Jak víte, že zdejší přispěvatelé nejsou kvalifikovaní?
Co o problému místních a ŘSD vím, že nakonec bude dálnice ve stopě, jak chtěli místní, tj. dal od domů. Díky rsd, že jsme čekali 15 let.
Víte toho velmi málo. Nevěřte všemu, co se povídá v hospodě.
Sice teď glorifikují nižší cenu, ale aby se pak zase nestalo, že v průběhu realizace zakázky začnou růst vícenáklady apod. Jak je v ČR zvykem.
Jediná stavba, která mě u ŘSD napadá, je tunel Pohůrka u Českých Budějovic.
Louny zkapacitnění obchvatu
Asolutní souhlas. 30 let se po tom jezdí bez sebemenšího problému, a ejhle, když se do toho správně hrábne, tak hned je špatné podloží.
No jo, ale když si investor v půlce výkopů vzpomene, že chce chatku podsklepit, tak se nesmí divit, že práci i materiál navíc si firma nechá zaplatit, oproti původní nepodsklepené chatě, na které se dohodli.
Vícenáklady vznikají, když je rozpor mezi projektovou dokumentací a skutečností. Nebo například když si investor nakonec zvolí nějaké lepší řešení než bylo v projektu. Pokud tedy vzniknou, tak by pravděpodobně vznikly při jakémkoliv zhotoviteli. Pokud by byl projekt „dokonalý“, zhotovitel nemá šanci provést vícenákladové práce
Snad každý stavitel slyšel od investora frázi: „Jste odborná firma a měli jste to předpokládat.“ Uznání vícenákladů je jem pro ty vyvolené.
Co na to Pavlík Bémů s okruhem v přepočtu na dnešní cca 1,3 mld Kč za 1 km?
Asi je rozdíl mezi stavbou na terénu a mezi tunely a mosty.
Žádný, protože mezi tunely a mosty se jedná o stavbu na terénu.
Tak dobře: Je rozdíl mezi tunelem a mezi stavbou na terénu. Také je rozdíl mezi mostem a stavbou na terénu.
Srovnavate nesrovnatelné, stavba D0 od D1 po Běchovice o délce 12,6km má odhad 11,7mld. Kč a to tam ani tunel nebude, severní část vyjde ještě 2x dráž
Pořád se nemohu ubránit dojmu, že mimo realitu jsou spíše ty odhady, resp. tabulky z nichž vycházejí, než ty skutečné ceny…
Protože tam je kubiková cena. A je rozdíl, jestli děláte 2 m3 výkopu, nebo 20.000 m3 výkopu. Takže dojmy doporučuju nahradit znalostmi.
Máte dojem? Tak to je ovšem silný argument 😀
Stejný používá SZ a těm to taky nevychází.
Tuhle pakárnu jsem jednou projížděl a nechápal. 🙂
Je dobře, že dalsí nesmyslný „pomníček“ zmizí…