Doba levného stavění dálnic může pokračovat. D35 u Olomouce nabídla nejlevnější firma za 72 % odhadu

Dálnice D35. Foto: ŘSDDálnice D35. Foto: ŘSD

Stavba začne příští rok, má pravomocné povolení.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rvdh

Kruháč do každé zatáčky!

Jan Mareš

Zkuste prosím neřešit vaše nekvafilikovane odhady, pocity apod. Jen snůška blabolu a dohadů. Kecy typu stavime chatky apod. si nechte.

Jiří Kocurek

To byl příklad, který se může stát běžnému člověku, že si nechá stavět chatku. Aby to si to mohl kdekdo lépe představit, jak taková věc vypadá.

Jenda Benda

Jak víte, že zdejší přispěvatelé nejsou kvalifikovaní?

Petr

Co o problému místních a ŘSD vím, že nakonec bude dálnice ve stopě, jak chtěli místní, tj. dal od domů. Díky rsd, že jsme čekali 15 let.

Jenda Benda

Víte toho velmi málo. Nevěřte všemu, co se povídá v hospodě.

Luke

Sice teď glorifikují nižší cenu, ale aby se pak zase nestalo, že v průběhu realizace zakázky začnou růst vícenáklady apod. Jak je v ČR zvykem.

Michal M

Jediná stavba, která mě u ŘSD napadá, je tunel Pohůrka u Českých Budějovic.

Radek Vizi

Louny zkapacitnění obchvatu

Jenda Benda

Asolutní souhlas. 30 let se po tom jezdí bez sebemenšího problému, a ejhle, když se do toho správně hrábne, tak hned je špatné podloží.

Jiří Kocurek

No jo, ale když si investor v půlce výkopů vzpomene, že chce chatku podsklepit, tak se nesmí divit, že práci i materiál navíc si firma nechá zaplatit, oproti původní nepodsklepené chatě, na které se dohodli.

martinsad

Vícenáklady vznikají, když je rozpor mezi projektovou dokumentací a skutečností. Nebo například když si investor nakonec zvolí nějaké lepší řešení než bylo v projektu. Pokud tedy vzniknou, tak by pravděpodobně vznikly při jakémkoliv zhotoviteli. Pokud by byl projekt „dokonalý“, zhotovitel nemá šanci provést vícenákladové práce

Jenda Benda

Snad každý stavitel slyšel od investora frázi: „Jste odborná firma a měli jste to předpokládat.“ Uznání vícenákladů je jem pro ty vyvolené.

Přikrčenec

Co na to Pavlík Bémů s okruhem v přepočtu na dnešní cca 1,3 mld Kč za 1 km?

Jiří Kocurek

Asi je rozdíl mezi stavbou na terénu a mezi tunely a mosty.

Jenda Benda

Žádný, protože mezi tunely a mosty se jedná o stavbu na terénu.

Jiří Kocurek

Tak dobře: Je rozdíl mezi tunelem a mezi stavbou na terénu. Také je rozdíl mezi mostem a stavbou na terénu.

PetrN

Srovnavate nesrovnatelné, stavba D0 od D1 po Běchovice o délce 12,6km má odhad 11,7mld. Kč a to tam ani tunel nebude, severní část vyjde ještě 2x dráž

Jan

Pořád se nemohu ubránit dojmu, že mimo realitu jsou spíše ty odhady, resp. tabulky z nichž vycházejí, než ty skutečné ceny…

Jiří Kocurek

Protože tam je kubiková cena. A je rozdíl, jestli děláte 2 m3 výkopu, nebo 20.000 m3 výkopu. Takže dojmy doporučuju nahradit znalostmi.

Martin Peterka

Máte dojem? Tak to je ovšem silný argument 😀

David

Stejný používá SZ a těm to taky nevychází.

Michal M

Tuhle pakárnu jsem jednou projížděl a nechápal. 🙂
Je dobře, že dalsí nesmyslný „pomníček“ zmizí…