LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Do velké plavební komory Hořín se dnes po roce vracejí lodě

Ředitelství vodních cest (ŘVC) dnes po roční odstávce znovu pustilo lodní provoz do velké plavební komory Hořín, která leží u

Ředitelství vodních cest (ŘVC) dnes po roční odstávce znovu pustilo lodní provoz do velké plavební komory Hořín, která leží u Mělníka na Vraňansko-hořínském kanálu. Komora prochází modernizací za 400 milionů, v říjnu se znovu zavře.

„Lodě opět mohou proplouvat velkou plavební komorou Hořín a nejsou tak odkázány na souběžnou malou komoru, která svou délkou 73 metrů neumožňuje proplavení dlouhých osobních lodí. Také nákladní lodě vozící do Prahy štěrkopísek už nebudou muset absolvovat náročné rozpojování sestav s asistencí dalšího remorkéru,“ uvedl šéf ŘVC Lubomír Fojtů.

Osazování nového mostu na komoře Hořín. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín. Pramen: ŘVCOsazování nového mostu na komoře Hořín. Autor: Tomáš KolaříkOsazování nového mostu na komoře Hořín. Autor: Tomáš KolaříkPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: Tomáš KolaříkPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: Tomáš KolaříkPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: Tomáš KolaříkPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: Tomáš KolaříkPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVC

Modernizace, která spočívá především v rozšíření dolního ohlaví a instalaci zdvihacího mostu, ale nekončí, i když nová vrata už umožňují její provoz. Kameníci pracují na obkládání nedávno osazeného zdvižného mostu, což má uchovat původní vzhled technické památky z roku 1905. V říjnu se plavební komora opět uzavře a budou probíhat dokončovací práce, budou osazeny například zdvižné technologie k mostu. Hotovo má být v dubnu 2021.

Podjezdná výška na dolním ohlaví plavební komory se díky novému mostu zvýší ze 4,5 až na sedm metrů. To umožní pohodlné proplutí velkých hotelových lodí, Ředitelství vodních cest přitom do budoucna počítá i s kontejnerovými nákladními plavidly. Ohlaví plavební komory bylo rozšířeno z 11 na 12 metrů. Podjezdnou výšku sedm metrů zajistí ŘVC na celé vodní cestě mezi Prahou a Mělníkem, když vyměnilo či vymění celkem deset mostů. Některé budou zdvižné, z toho jeden železniční (Lužec nad Vltavou).

Tagy plavební komora Hořín ŘVC
3 komentáře