Do ulic Prahy se vrátila část elektrokoloběžek firmy Lime
Elektrické koloběžky Lime v Praze. Foto: Lime
Společnost Lime, která poskytuje sdílené elektrokoloběžky, dnes částečně obnovila provoz v Praze po pauze způsobené pandemií nového typu koronaviru. Z
Hura, pocasi tomu preje – budu mit jak jezdit z/do prace bez nutnosti lezt do MHD.
Ať si to tu klidně jezdí, ale ať pro to platí stejná pravidla jako pro mopedy. A ať to neparkuje na chodnících!
Takže koronavirus byl na „citróny“ krátkej….
Stockholmský kolejový systém je vůbec velmi pestrý: – 3 trasy metra, které se v okrajových částech města větví (modrá trasa, o jejímž prodloužení je nyní řeč, je podzemní v téměř celé své délce, na rozdíl od dvou dalších, jejichž povrchové úseky jsou delší) – další 2 kolejové systémy na bázi samostatného metra, zčásti povrchové a přesahující katastr města – 4 (navzájem nepropojené!) tramvajové tratě navazující na metro či vedené tangenciálně – 2 trasy (mimo Stockholm se rovněž větvící do více směrů) příměstských vlaků (vedených mj. až do Uppsaly nebo Södertälje), provozované ovšem (stejně jako všechny výše jmenované linky) stockholmským dopravním… Číst vice »
Pardon, komentář vložen pod jiný článek než ke kterému patří. 🙁
K poslednímu odstavci… Homeport letos v Praze moc nepůsobí, má pouze testovací provoz v Karlíně. Naopak zde jezdí už přes měsíc Nextbike.
Doufal sem že se tenhle zelenej odpad už do ulic nevrátí
a budou tyhle jednostopá motorová vozidla z půjčoven (ten model skutečně NENÍ sdílení) konečně v zákoně správně upravená? t.j. s povinností SPZ, TK, VP skupiny A, povinného ručení, nošení přileb a pohybu pouze a výhradně na silnicích?
Kolo je v tomto případě rychlejší a nebezpečnější. Kdepak má ono SPZ povinnost přilbu a řidičák na kolo?
Ta koloběžka jede na rovince s pruměrným člověkem 20 km/h. To se s motorkou vážně nedá srovnat.
Tady jedině bych třeba přistoupil pokud vozítko překročí konstrukční například rychlost například 35 km/h tak bych už byl pro nějaké řidičské oprávnění.
na řidičák bych se vykašlal, ale povinnost, a důkladně kontrolovaná, nejezdit po chodnících, ale po silnici/stezce pro cyklisty. MP by sa n ato měl zaměřit a každýho kokoty na chodníku okořenit alespoň 30Euro pokutou
Nebudou. Welcome to EU.
Tak teď se ukáže, jestli ty marketingové kecy o ekologické mikromobilitě za 25 Kč nástupní sazba a 2 Kč za minutu byly pravda, nebo jestli jakékoliv tržby závisí na bezohledných opilých turistech.
V září to bylo 4 Kč za minutu…
To jsem ani nevěděl, když začínali, tak inzerovali 2 Kč. Tak to už je úplný nesmysl, když s Anytime můžete mít za 4,99 Kč auto, bez nástupní sazby 😀 S Car4way za 6 Kč.
To už se prokázalo, koloběžky zmizely hned koncem března, když byly zavřené hranice.
Naopak třeba Rekola fungují pořád, několik týdnů tam byly i kratší jízdy zadarmo.