Do terénu příští rok znovu vyrazí sčítači aut. ŘSD vypsalo zakázku za 66 milionů

Sčítači dopravy v roce 2010. Foto: Edip.czSčítači dopravy v roce 2010. Foto: Edip.cz

Celostátní sčítání dopravy se provádí každých pět let od roku 1980, na aktuálním seznamu je 8 850 sčítacích úseků.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TomasH

Konkrétně bude zajímavé např. jaké intenzity přinese otevření D4 pro úseky I/4 pokud tedy vše proběhne dle plánu a dojde letos ke zprovoznění….

MajsterN

Tyto data jsou dostupná zdarma v reálném čase.

https://www.waze.com/wazeforcities

Google poskytne pro stát konzultanty a řešení pro analýzu přes AI.

Ale to je levný a moc efektivní.

Zbyněk

Tak se se svým know-how přihlaste. Inkasujete za to 66 mega a když je to tak levné a přesné, tak vám ještě dost zbyde

Zbyněk

Waze vám navíc řekne maximálně to, kde to jede a kde to stojí, kolik se doprava zdrží, kde je nehoda atd, což jsou data, které jsou pro účely, pro které se sčítání dělá, úplně k ničemu.

frank

dělají se i cyklistické, alespoň v Praze jsem to viděl tuším každé dva roky, akorát jsem jednou studentovi, který tam zjevně spal musel říct dobré ráno a nahlásit mu 5 cyklistů co jeli přede mnou, ale bylo jim to šumák 🙂

Ares

A jéje, uvědomělý občan. Jak mi k tomu to kolo hezky sedí..

frank

Hle další agitátor který umí vyplodit jen nesouvislou floskulku typu “ uvědomělý = cyklista “ . Navíc proč uvědomělý, ten člověk tam za to bral peníze a nedělal svou práci a tím pádem možná odváděl pokřivená data. Pokud máte potřebu takové hájit, tak je něco špatně na vaší straně . Mám řidičák déle než 40 let, na kole jezdím pro radost a lidé vašeho typu potkávám bohužel celou dobu co jezdím po městě na kole, tedy asi půl století , jste pořád stejní šášulové , kteří hodnotí lidi podle dopravního prostředku …

Mirek

Ten co počítá je za svou práci placen. Nezapomeňte že, pokud napočítá ten člověk kraviny (moc málo), tak nebude důvod stavět cyklostezku a na silnici se Vám budou plést hromady cyklistů na které budou řidiči nadávat.

Petr

Předminulého sčítání jsem se brigádně ještě jako student účastnil. Stáhli jste si aplikaci, zaregistrovali se a pak se skrz ni přihlašovali na jednotlivé směny. Když jste dorazili na určené místo aplikace pomocí GPS zkontrolovala, že tam fakt jste a pak už jste jen 4 hod klikali. Fajn pohodová brigáda. Někteří se u toho ovšem třeba koukali na filmy, četli si apod a klikali ,,aby se neřeklo“, tak těžko říct, jak přesné ty výsledky vlastně byly.

mlokXCM

Já jsem také chodil, a dělalo se to docela poctivě, protože to sčítání na každém místě se dělalo delší dlouhodoběji, a pokud někdo to dělal jak říkáte, tak se na to docela rychle přišlo, protože takové výsledky se značně lišily od dlouhodobých. Ale vždy jsme to dělali po dvojících a tehdy se to dělalo opravdu poctivě.

PetrN

Počet sčitačů je závislý na intenzitě dopravy na dané silnici a to i nyní, proto jsou lokality pro 1 brigadníka, pro 2 i pro 4 a bylo to tak vždy. Jen se mohla lišit hranice odkdy už jsou dva. On je rozdíl to čárkovat do papíru a ťukat do aplikace, to lze zvládnout rozhodně více…

Petr Hanák

Tak to já u sčítání většinou jen poslouchal podcasty a snad dvakrát jsem musel být zároveň přítomen na online hodině 😀