LOT 3a leaderboard

Do systému Pražské integrované dopravy se v sobotu zapojí Slánsko

Autobusové nádraží ve Slaném. Pramen: RopidAutobusové nádraží ve Slaném. Pramen: Ropid

Slánsko se v sobotu stane další oblastí, která se v autobusové dopravě zapojí do systému Pražské integrované dopravy. Změna má

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JarynJarin

2023 do PIDu vstoupí Znojemsko.

Jiří Kocurek

Proč? Mají IDSJMK.

JarynJarin

To přeci nebrání ničemu. Jo a v roce 2025 prý i Třinecko.

Jarek

No on ten PID není až taková výhra, takže by spíš bylo užitečnější, aby do IDS JMK vstoupila Vysočina…

Martin

Jo, ja si pockam az do PID vstoupi Berlin…

Nikdo

Doufám, že jednoho dne se připojí i Aš s Jablunkovem.

pedro74

A Beroun kdy? Nikde není ani projekt. Místní MHD nemá s koordinací na vlaky nic společného, SID linky staví jen někde s jízdním řádem děravým jak noty na buben a PID 380, která jezdí v použitelném intervalu vyjede od nádraží a zmizí z Berouna, s jízdní dobou koňského povozu, protože slouží pro místní obsluhu obcí směrem ku Praze.

MirekK1

Podle Michala Štěpána bude kompletní integrace zbývajících 16 oblastí ukončena v roce 2020.

MirekK1

Heh, za citaci šéfa IDSK mínus? 🙂 Můžeme mu věřit nebo ne, to ale takhle řekl…

Dushan

Dle původního plánu „Připojení těchhle linek k Praze závisí na době rekonstrukce Pražské ulice v Berouně.“
Zdroj: https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/unorova-integrace-zeleznice-zasahne-i-cestujici-z-kladenska-20180123.html
Jinak je spránvé, že linka bus 380 slouží pro obsluhu obcí na trase, jelikož pro rychlé spojení s Prahou slouží vlaky PID, vč. rychlíků.

SaulGoodman

Nedávno to řešilo berounské zastupitelstvo. Integrace byla odložená do té doby, než bude kompletně zrekonstruovaná Plzeňská ulice. Ta měla být hotová původně již loni, nicméně firma Silnice Topolčany naprosto nedokázala ani rámcově dodržovat termíny a smlouva s ní tak byla ukončena. S realizací druhé fáze rekonstrukce Plzeňské se počítá pokud se nepletu tento rok oficiálně, nicméně až poté, co skončí aktuálně probíhající rekonstrukce D5 (jinak by byly ochromeny obě hlavní komunikace skrz Beroun). Takže reálně si myslím, že tak v příštím roce by se mohla integrace začít připravovat. Integrace má navíc přinést významnější změny v MHD, některá místa (zejména novostavby)… Číst vice »

pedro74

Díky za info, o rekonstrukci Plzeňské ulice je psáno všude, ale na místě se nedělo vlastně nic. Škoda že se to odkládá na nevím kdy, Nefunkční MHD bez vazeb na vlaky se mohla spustit klidně dříve, třeba od grafikonu 19/20, byť s jarními odklony při rekonstrukci. V zimě na to stejně nikdo nehrábne. Promarněný minimálně 3/4 rok… To bych chtěl moc, já vím.

XXXD

Takže reálně si myslím, že tak v příštím roce by se mohla integrace začít připravovat.

Měl jsem takový pocit, že integrace už připravená je.

Frantisek

Zčásti je to asi dané i tím, že k hlavnímu berounskému nádraží mohou autobusy z větší části města dojet momentálně jen oklikou.

SaulGoodman

To bude bohužel asi setrvalý stav. I po (snad někdy) vybudování jižního obchvatu a související propojky s Tovární ulicí se ta situace moc nezlepší. Sice už se tam bude dát zajíždět bez toho, aby se musel bus stejnou cestou vrátit, ale pořád to bude tak nějak mimo logické trasy.
Ten přesun autobusáku k vlakovému nádraží měl smysl z hlediska lidí, co jedou z vesnic na berounské nádraží a dál vlakem, ale v rámci berounské MHD situaci spíš zhoršil.

Georg

no a dal se uvidi, protoze prej dosly prachy. takze nekde bude ids, jinde nadale stredovek…

Vít Jůza

Tak úplně nedošly, ale došlo prý k zádrhelu i z finančních důvodů. Navíc se ta integrace dělá určitým způsobem, vymýšlejí si toho čím dál víc … a ono to tak rychle tím způsobem nejde, když nejde jen o přizpůsobení a doplnění odbavovacího zařízení. Velkorysé a velkohubé plány a sliby se tak obecně zcela pochopitelně až tak důsledně neplní … .

železničář v důchodu

No, já už několik desítek roků hlásám, že „největší úsporou je neplýtvat“ – a když musím pozorovat, jak se plýtvá mnohde v pražské MHD, aby se v ní jinde muselo nevhodně šetřit, a uvědomím si, že dost (zejména těch rozhodujících) zaměstnanců „úřadu“ IDSK tam přešlo z ROPIDu, který původně řešil celý PID i mimo Prahu, tak se vůbec nedivím, že „došlo prý k zádrhelu i z finančních důvodů“: Michal Štěpán si jistě dá velký pozor, aby zbytečně neohrozil svoji pozici nějakými neuváženými kroky (včetně těch z oblasti financí), za které by pak mohl být „popotahován“.