Do systému Pražské integrované dopravy se v sobotu zapojí Slánsko
Autobusové nádraží ve Slaném. Pramen: Ropid
Slánsko se v sobotu stane další oblastí, která se v autobusové dopravě zapojí do systému Pražské integrované dopravy. Změna má
2023 do PIDu vstoupí Znojemsko.
Proč? Mají IDSJMK.
To přeci nebrání ničemu. Jo a v roce 2025 prý i Třinecko.
No on ten PID není až taková výhra, takže by spíš bylo užitečnější, aby do IDS JMK vstoupila Vysočina…
Jo, ja si pockam az do PID vstoupi Berlin…
Doufám, že jednoho dne se připojí i Aš s Jablunkovem.
A Beroun kdy? Nikde není ani projekt. Místní MHD nemá s koordinací na vlaky nic společného, SID linky staví jen někde s jízdním řádem děravým jak noty na buben a PID 380, která jezdí v použitelném intervalu vyjede od nádraží a zmizí z Berouna, s jízdní dobou koňského povozu, protože slouží pro místní obsluhu obcí směrem ku Praze.
Podle Michala Štěpána bude kompletní integrace zbývajících 16 oblastí ukončena v roce 2020.
Heh, za citaci šéfa IDSK mínus? 🙂 Můžeme mu věřit nebo ne, to ale takhle řekl…
Dle původního plánu „Připojení těchhle linek k Praze závisí na době rekonstrukce Pražské ulice v Berouně.“
Zdroj: https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/unorova-integrace-zeleznice-zasahne-i-cestujici-z-kladenska-20180123.html
Jinak je spránvé, že linka bus 380 slouží pro obsluhu obcí na trase, jelikož pro rychlé spojení s Prahou slouží vlaky PID, vč. rychlíků.
Nedávno to řešilo berounské zastupitelstvo. Integrace byla odložená do té doby, než bude kompletně zrekonstruovaná Plzeňská ulice. Ta měla být hotová původně již loni, nicméně firma Silnice Topolčany naprosto nedokázala ani rámcově dodržovat termíny a smlouva s ní tak byla ukončena. S realizací druhé fáze rekonstrukce Plzeňské se počítá pokud se nepletu tento rok oficiálně, nicméně až poté, co skončí aktuálně probíhající rekonstrukce D5 (jinak by byly ochromeny obě hlavní komunikace skrz Beroun). Takže reálně si myslím, že tak v příštím roce by se mohla integrace začít připravovat. Integrace má navíc přinést významnější změny v MHD, některá místa (zejména novostavby)… Číst vice »
Díky za info, o rekonstrukci Plzeňské ulice je psáno všude, ale na místě se nedělo vlastně nic. Škoda že se to odkládá na nevím kdy, Nefunkční MHD bez vazeb na vlaky se mohla spustit klidně dříve, třeba od grafikonu 19/20, byť s jarními odklony při rekonstrukci. V zimě na to stejně nikdo nehrábne. Promarněný minimálně 3/4 rok… To bych chtěl moc, já vím.
Takže reálně si myslím, že tak v příštím roce by se mohla integrace začít připravovat.
Měl jsem takový pocit, že integrace už připravená je.
Zčásti je to asi dané i tím, že k hlavnímu berounskému nádraží mohou autobusy z větší části města dojet momentálně jen oklikou.
To bude bohužel asi setrvalý stav. I po (snad někdy) vybudování jižního obchvatu a související propojky s Tovární ulicí se ta situace moc nezlepší. Sice už se tam bude dát zajíždět bez toho, aby se musel bus stejnou cestou vrátit, ale pořád to bude tak nějak mimo logické trasy.
Ten přesun autobusáku k vlakovému nádraží měl smysl z hlediska lidí, co jedou z vesnic na berounské nádraží a dál vlakem, ale v rámci berounské MHD situaci spíš zhoršil.
no a dal se uvidi, protoze prej dosly prachy. takze nekde bude ids, jinde nadale stredovek…
Tak úplně nedošly, ale došlo prý k zádrhelu i z finančních důvodů. Navíc se ta integrace dělá určitým způsobem, vymýšlejí si toho čím dál víc … a ono to tak rychle tím způsobem nejde, když nejde jen o přizpůsobení a doplnění odbavovacího zařízení. Velkorysé a velkohubé plány a sliby se tak obecně zcela pochopitelně až tak důsledně neplní … .
No, já už několik desítek roků hlásám, že „největší úsporou je neplýtvat“ – a když musím pozorovat, jak se plýtvá mnohde v pražské MHD, aby se v ní jinde muselo nevhodně šetřit, a uvědomím si, že dost (zejména těch rozhodujících) zaměstnanců „úřadu“ IDSK tam přešlo z ROPIDu, který původně řešil celý PID i mimo Prahu, tak se vůbec nedivím, že „došlo prý k zádrhelu i z finančních důvodů“: Michal Štěpán si jistě dá velký pozor, aby zbytečně neohrozil svoji pozici nějakými neuváženými kroky (včetně těch z oblasti financí), za které by pak mohl být „popotahován“.