Autobusy Doprava ve městě Zprávy

Do systému Pražské integrované dopravy se v sobotu zapojí Slánsko

Autobusové nádraží ve Slaném. Pramen: Ropid
Autobusové nádraží ve Slaném. Pramen: Ropid

Slánsko se v sobotu stane další oblastí, která se v autobusové dopravě zapojí do systému Pražské integrované dopravy. Změna má podle organizátorů přinést zahuštění jízdních řádů či nová přímá propojení jednotlivých oblastí, a to včetně víkendů.

„Díky integraci budou lépe koordinovány vlakové a autobusové jízdní řády a dojde k výraznému zjednodušení linek, čímž bude cestování integrovanou veřejnou dopravou daleko přehlednější,“ uvedl ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Michal Štěpán.

Cestující získají díky rozšíření tarifu PID možnost výhodného předplatního v podobě měsíčních, čtvrtletních či ročních kuponů pro daná pásma, výhodnější bude i jednorázové jízdné s možností neomezeného počtu přestupů v rámci své časové a pásmové platnosti.

Nově do integrovaného dopravního systému spadne ve Středočeském i Ústeckém kraji 62 měst a obcí. Vznikne 17 nových autobusových linek PID, 14 stávajících linek PID bude změněno, 2 linky PID a 31 linek mimo systém bude zrušeno a nahrazeno jinými linkami PID.

„Výhodou naší společné integrované dopravy pro Prahu a Středočeský kraj je, že jízdenky PID je možné používat jak v regionálních autobusech, tak i ve vlacích, dále v rámci MHD Kladno, Slaný i Praha. Díky možnosti nákupu jízdních dokladů pomocí platební karty či přes mobilní aplikaci PID Lítačka se všem také výrazně zjednoduší nákup jízdenek,“ doplnil náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr. Podrobné informace k jednotlivým regionům a linkám jsou na stránkách PID.

Autobusová integrace by se měla dále vydat například na Berounsko, Rakovnicko a Mladoboleslavsko, vlaky už jsou v PID na celém území kraje.

Speciální jízdné ve Slaném
Současně s tarifem PID budou na všech autobusových linkách PID na katastrálním území města Slaný (všechny zastávky s názvem Slaný) platit také speciální jízdenky pro jednotlivou jízdu podle tarifu MHD Slaný. Základní jízdenka za 10 Kč bude mít časovou platnost 30 minut a bude přestupní. Pro přepravu psa či zavazadla podléhajícího placení bude jízdenka se stejnou časovou platností za 6 Kč. Tyto jízdenky budou k dostání pouze u řidičů v autobusech.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
JarynJarin
Host
JarynJarin

2023 do PIDu vstoupí Znojemsko.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Proč? Mají IDSJMK.

JarynJarin
Host
JarynJarin

To přeci nebrání ničemu. Jo a v roce 2025 prý i Třinecko.

Jarek
Host
Jarek

No on ten PID není až taková výhra, takže by spíš bylo užitečnější, aby do IDS JMK vstoupila Vysočina…

Martin
Host
Martin

Jo, ja si pockam az do PID vstoupi Berlin…

Nikdo
Host
Nikdo

Doufám, že jednoho dne se připojí i Aš s Jablunkovem.

pedro74
Host
pedro74

A Beroun kdy? Nikde není ani projekt. Místní MHD nemá s koordinací na vlaky nic společného, SID linky staví jen někde s jízdním řádem děravým jak noty na buben a PID 380, která jezdí v použitelném intervalu vyjede od nádraží a zmizí z Berouna, s jízdní dobou koňského povozu, protože slouží pro místní obsluhu obcí směrem ku Praze.

MirekK1
Host
MirekK1

Podle Michala Štěpána bude kompletní integrace zbývajících 16 oblastí ukončena v roce 2020.

MirekK1
Host
MirekK1

Heh, za citaci šéfa IDSK mínus? 🙂 Můžeme mu věřit nebo ne, to ale takhle řekl…

Dushan
Host
Dushan

Dle původního plánu „Připojení těchhle linek k Praze závisí na době rekonstrukce Pražské ulice v Berouně.“
Zdroj: https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/unorova-integrace-zeleznice-zasahne-i-cestujici-z-kladenska-20180123.html
Jinak je spránvé, že linka bus 380 slouží pro obsluhu obcí na trase, jelikož pro rychlé spojení s Prahou slouží vlaky PID, vč. rychlíků.

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Nedávno to řešilo berounské zastupitelstvo. Integrace byla odložená do té doby, než bude kompletně zrekonstruovaná Plzeňská ulice. Ta měla být hotová původně již loni, nicméně firma Silnice Topolčany naprosto nedokázala ani rámcově dodržovat termíny a smlouva s ní tak byla ukončena. S realizací druhé fáze rekonstrukce Plzeňské se počítá pokud se nepletu tento rok oficiálně, nicméně až poté, co skončí aktuálně probíhající rekonstrukce D5 (jinak by byly ochromeny obě hlavní komunikace skrz Beroun). Takže reálně si myslím, že tak v příštím roce by se mohla integrace začít připravovat. Integrace má navíc přinést významnější změny v MHD, některá místa (zejména novostavby)… Číst vice »

pedro74
Host
pedro74

Díky za info, o rekonstrukci Plzeňské ulice je psáno všude, ale na místě se nedělo vlastně nic. Škoda že se to odkládá na nevím kdy, Nefunkční MHD bez vazeb na vlaky se mohla spustit klidně dříve, třeba od grafikonu 19/20, byť s jarními odklony při rekonstrukci. V zimě na to stejně nikdo nehrábne. Promarněný minimálně 3/4 rok… To bych chtěl moc, já vím.

XXXD
Host
XXXD

Takže reálně si myslím, že tak v příštím roce by se mohla integrace začít připravovat.

Měl jsem takový pocit, že integrace už připravená je.

Frantisek
Host
Frantisek

Zčásti je to asi dané i tím, že k hlavnímu berounskému nádraží mohou autobusy z větší části města dojet momentálně jen oklikou.

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

To bude bohužel asi setrvalý stav. I po (snad někdy) vybudování jižního obchvatu a související propojky s Tovární ulicí se ta situace moc nezlepší. Sice už se tam bude dát zajíždět bez toho, aby se musel bus stejnou cestou vrátit, ale pořád to bude tak nějak mimo logické trasy.
Ten přesun autobusáku k vlakovému nádraží měl smysl z hlediska lidí, co jedou z vesnic na berounské nádraží a dál vlakem, ale v rámci berounské MHD situaci spíš zhoršil.

Georg
Host
Georg

no a dal se uvidi, protoze prej dosly prachy. takze nekde bude ids, jinde nadale stredovek…

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Tak úplně nedošly, ale došlo prý k zádrhelu i z finančních důvodů. Navíc se ta integrace dělá určitým způsobem, vymýšlejí si toho čím dál víc … a ono to tak rychle tím způsobem nejde, když nejde jen o přizpůsobení a doplnění odbavovacího zařízení. Velkorysé a velkohubé plány a sliby se tak obecně zcela pochopitelně až tak důsledně neplní … .

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, já už několik desítek roků hlásám, že „největší úsporou je neplýtvat“ – a když musím pozorovat, jak se plýtvá mnohde v pražské MHD, aby se v ní jinde muselo nevhodně šetřit, a uvědomím si, že dost (zejména těch rozhodujících) zaměstnanců „úřadu“ IDSK tam přešlo z ROPIDu, který původně řešil celý PID i mimo Prahu, tak se vůbec nedivím, že „došlo prý k zádrhelu i z finančních důvodů“: Michal Štěpán si jistě dá velký pozor, aby zbytečně neohrozil svoji pozici nějakými neuváženými kroky (včetně těch z oblasti financí), za které by pak mohl být „popotahován“.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll