Do „syslů“ nesmí cestující. České dráhy je kvůli poruchám dveří uzamkly
Řídicí vůz Bfhpvee. Foto: Aleš Petrovský
České dráhy doufají, že se vozy cestujícím otevřou do konce března.
České dráhy doufají, že se vozy cestujícím otevřou do konce března.
Tenhle šrot okamžitě vyřadit !!!!!!!! a dva vagóny na Praha-Beroun, výsměch cestujícím, je to prasečák a ne slušná doprava !!!!!!
Nejlépe dveře fungují hlavně v zimě….to se nedostanete ven… divím se, že to Drážní úřad nezakáže provozovat… několikrát se mi stalo, že jsem jel do další stanice….a to souprava vyjížděla ráno na první „štaci“ a už nefungovaly troje dveře.
Dveře na syslech jsou naprosto nespolehlivé a nebezpečné. Je zázrak že ve špičkách ještě nikdo nevypadl z vlaku za jízdy atd. Dveře si dělají co chtějí. Zhasne kontrolka dveří i když jsou nouzově otevřené stačí že jsou křídla dveří u sebe. Někdy zhasne kontrolka i když jsou dveře dokořán. Několikrát vypadly dveře i ze spodního pojezdu. Schůdek někdy po otevření dveří najednou zajede což je taky dobrý chyták na vystupujícího cestujícího. Interiérové dveře jsou naprosto nepoužitelné. Řídící počítače jsou pomalé, nastavování informačního systému je peklo. Stanoviště je naprosto nevyhovující nepohodlné. Všechno sfušované. Za jízdy všechno mlátí vrže bouchá a takhle… Číst vice »
Na syslech jezdím Č.Třebová–Kolín a nedám na ně dopustit..pravda je, že občas se porouchají velké dveře…pak se musí zamknout i ty protější kvůli kočarkům…, ale když je čas, tak se podaří většinou rozchodit..nejčastější příčinou je kamínek na stupátku…ale problémy, jaký má Praha s otvíráním dveří za jízdy nemáme…inu jiný gang opravářů..
Zrovna teď v pátek 17.3.2023 v 6:02 odjíždím z Pardubic na Českou Třebovou když vlakvedoucí nám v Pardubičkách zděluje že fíra zablokoval z důvodu poruchy obě přední dveře a letí je oblepit žlutými štítky.Od pondělí do pátku už léta na této trase jezdím do práce a tyto problémy jsou velmi časté a o modernizovaných honekrech nebudu ani mluvit
Jestli nedáš dopustit na tento hrůzostroj musíš mít opravdu hroší kůži.
A další věcí jsou byméčka na spěšných vlacích Praha – Kolín. Věčné problémy se dveřmi, které velmi často neblokují, personál stále jednou nohou v lochu. V normálně fungujícím podniku by vůz odstranili, zde ale jezdí celý týden.
Sysel je šrot,který nikdy neměl spatřit světlo světa.Na trati Kolín – Česká Třebová ten samý obrázek.Žlutými cedulkami oblepené venkovní dveře.O nic lépe na tom nejsou ani dveře rozdělující osobní oddíl a oddíl pro kola.No prostě katastrofa a ty zmodernizované honekry jsou ten samý šunt
a tomuhle výrobci se bez výběrka zadávají BEMU, pane Krapinče, Zámečníku, Kupko?
A tenhle výrobce je zákazníkovi předal teď? Nebo snad nejezdí nějakej rok v provozu? Přemýšlej než něco napíšeš…
Nejlepší Sysel je ten, který stojí v kopřivách bez výhledu na zprovoznění.
No, když máte místo sysla mimořádně objížděcí soupravu, rychle poznáte co vám chybí. A to na sysly nadávám.
S7 Praha Řevnice jezdí docela často patra s dvěma peršingy.
Nejlepší sysel je ten v noře na poli.
A pak žali obilí a řach. Kolečko se zlámalo v té díře, když do ní spadlo. Z tolikých sakrů by vykvetl i špalek na štípání dřeva.
nejlepší sysel je ten,který zrovna funguje
Zajímalo by mě, jaký se to má na konci března odehrát zázrak, od kterého si ČD slibují pronikavé zlepšení.
Fakt je, že konkrétní rok zmíněn nebyl, jen měsíc.
Tipnu si, že gró pozornosti ČD se nyní soustřeďuje na to, aby do 25.5.2023 sehnali 400 milionů EUR (cca 10 miliard Kč).
Chápu-li, já jako laik, poslední oficiální údaje ČD, tak k 30.6.2022 Skupina ČD si půjčovala na měsíční směnky, neboť bez nich by neměla dost peněz ani na výplaty za červen splatné v první půlce července
Dokud byli Syslové v Libni nebyl problém! Pak se objevil papír když poprvé nevyjeli že musí dostat větší údržbu jelikož ta se jim v Libni nedostávala. Už je to rok a ta lepší údržba na ONJ asi selhala 🙂 Každopádně nevím kam to chtějí vrátit když Libeň není nafukovací 🙂 A je tam plno a na dílně nám chybí lidí. Než nám to přistaví uběhne půl dne protože se věnují 854, vozům, 814, zbrojení jedna posunovací záloha která neví kam dříve skočit! Divím se že to výjezdí vůbec dle technologických postupů.
Trochu me pobal nadpis, „do syslu nesmi cestujici“, predstavil jsem si, ze vlak normalne jezdi na lince, ale nepousteji do nej cestujici… 😀
Přesně tak to je. Akorát Sysel není jediný osobní vůz v soupravě, občas fungují dveře jinému vozu.
ja vim, me to napadlo jako celou soupravu… jinak to chapu a dokud se to nevyresi, tak je to spravne rozhodnuti… chybi ale informace na nadrazich a zastavkach…
v čem je asi problém??za začátku provozu regionov se často objevovaly také problémy s dveřma!proč?byly použity levné optické závory,ve kterých po krátkém čase praskal nastavovací mechanismus,proto se musely zalepit vteřinovým lepidlem!!nyní u vyšších typů se konečně instalují spolehlivé závory typu Balluff nebo Sick
A je potřeba aby závora fungovala?
Moje představa, když čidlo nejde: 1) x sekund zvonit, že se zavírá 2) vydat povel k zavření, i kdyby dveře měly něco rozdrtit 3) zkontrolovat, zda jsou dovřené. Pokud ne, tak zase otevřít a postup opakovat.
Je. Mechanismus zavírání má pojistku proti drcení věcí ve dveřích. Třeba dětí, částí cestujících, kteří dobíhají vlak na poslední chvíli, a podobně. Pokud závora kontroluje správnost zavření a vyřazuje pojistku, tak její nefunkčnost způsobí falešnou detekci překážky a dveře se zase otevřou. Jejím „vyřazením“ ale hrozí, že se dveře budou zavírat i po dovření a dojde tak k poškození mechanismu. Pokud má ta závora detekovat cizí objekty v prostoru dveří, tak hrozí drcení pasažérů, kteří se v nesprávný okamžik ocitnou na špatném místě. A hlídat každé rizikové dveře na každé stanici je taky hovězí nápad. Pokud je to systematická závada,… Číst vice »
Stejně to kontroluje a dálkově zavírá průvodčí, tak snad vidí. Ve dveřích honeckerovy pomsty žádná optická závora není a navíc se zabouchnou s daleko větší razancí.
Hlavně pokud se dveře nedovřou, tak je nějaká signalizace (i na béčkách „svítí blinkr“, v syslografu nezapne zelená linka).
A i kdyby infrazávora fungovala, musí posádka reagovat na nedovření.
jo,ale u jiných vozů
protože to jsou starý vozy
To jste asi pochopil – pán je drsnej a klidně by drtil. Zvonilo se a tak tam nikdo nemá co dělat, ne?
Za určitých nepravděpodobných okolností. Vlakvedoucí má zkontrolovat nástup a následně zmáčknout tlačítko. Takže jsou dveře prázdné, začnou zvonit a vlakoš dál čumí. A pohon dveří není o moc silnější než na vlastní dveře, šutr akorát dveře zablokuje a nebude rozdrcen.
zkrátka a jednoduše – pokud tam něco je-dveře se nezavřou,a pokud se cokoli stane uvnitř závory/nic není úplně spolehlivého/dveře se nezavřou stejně,ikdyž tam nikdo není,a musí se přelepit,a depu opravit
Ty dveře by taky mohly mít režim „ručního zavíraní pod dozorem“. Zkrátka dveře s poruchou (pouze) bezpečnostních čidel by si otevřel tlačítkem cestujícím ale zavřít by je musel přijít průvodčí – zavírací tlačítko by si třeba odblokoval spínačem na nějaký univerzální klíč (čtyřhran třeba). Asi jako, když ve starých vozech někdo nezabouchl dveře…
A podepíšete se pod to?
Soud bude případně řešit, že jste věděl, jaké následky jsou možné, ale přesto jste toho nedbal. Hrubá nedbalost se dá popsat: „Měl vědět“ a také „věděl“, přesto „kašlal na to“.
Pod co? Následky odpovídají rychlosti pohybu dveří (těžko to usekne hlavu jako gilotina).
Pokud tam něco zůstane, tak dveře nejsou dovřené => souprava nejede.
Ještě lepší je nezavírat dveře. Tak se to dělalo ve starém dobrém Rumunsku. Otepluje se, už by to šlo.
nebo v Albánii…tam nemají ani okna
je to potřeba!!jednoduše,až by tam někoho skřípli,tak to rozmažou v médiích!!
Problém je v kroucení skříně . Otvor pro dvoukřídlé dveře je příliš široký a není nijak bˇvyztuzeny . Na hale se s tím se… rizujeme a pak to ujede par kilometru a zas zlobí.
Doufám že se to co nejdřív vyřeší, sysly bývají jediné vozy ve vlaku se zásuvkami.
A třeba i klimou
To je u cd docela klasika nejen na těchto spojích 😀 Ale podle zdejších modrých to prý nevadí, prý je to zbytečný a stačí jízda z A do B a to co chtějí víc jsou rozmazleni 🙂
Placete na špatném
Hrobě . Když se kazili sorky mohl za to dopravní podnik ?
Mohl za to provozovatel. Respektive to, že v roce 2023 je v soupravě 1 důstojný vůz s moderními prvky odpovídajícími kultuře cestování aktuálního roku, a zbytek je šrot vhodny do muzea, je vizitka nikoho jiného, než CD. A to, že se jim pak ten jeden důstojný vůz podela, není námět pro vymluvu, kdyby byly podobné důstojné i ostatní vozy, nikdo se nezlobí.
Píšete v minulém čase: kazily
Co tedy udělal DP, aby to bylo minulostí?
Ta elektrická soustava syslu je velice prapodivná. Asi se do 230V dostávají nějaké vyšší harmonické nebo napěťové špičky nebo něco podobného.
Když tam dám nabíjet tablet, tak se dotykáč úplně zblázní. Detekuje kliknutí a pohyby, které jsem neudělal. V jiném typu vozů se mi to nikdy nestalo.
Jo situace (co se týče vozidel) je na 171 v poslední době opravdu bizár. Zrovna dnes jsem potkal soupravu sysel + 3x honecker + 162 a na jedné straně byly funkční 3 dveře z 8, z toho 2 dveře pochopitelně na zamknutém syslovi, ale 2 dveře i na jednom honeckru. Myslím, že dnes bude v Mokropsech ještě hodně překvapených cestujících. Jinak 1 Elefant na vlacích do Berouna místo 2 nebo Regionovy na ranních posilách do Radotína zcela běžně.
Vozičkář musí být objednaný jinak smůla a můj vlak nikdy nezobrazoval mimořádné řazení 😉😉😉
Jako mimořádné řazení u osobáků můj vlak zcela určitě nikdy nezobrazoval, když neukazuje ani to (ne)pravidelné.
Tak oni ani ty CityElefanty nejsou uzpůsobené pro samostatný nástup/výstup vozíčkářů. Mezera mezi nástupištěm a vlakem je tak velká, že sami stejně nezvládnou ani na bezbariérových nádražích.
Kam posílat děkovné dopisy za sníženou kapacitu soupravy? A taky bych si mohl přihodit, že jde o jediný „příjemný“ vagón ze soupravy. Provoz na trati 171, potažmo na lince S7 musíte milovat, abyste se vraceli k dalším a dalším dobrodružstvím. Sankce za nedodržení kapacity samozřejmě nic nevyřeší, daleko horší je takové milé oznámení, že spoj nejede vůbec, je odřeknut. A týká se to povětšinou syslografů, co obracejí v Řevnicích, resp. v Radotíně, a je to časté! Za to sankce jistě jsou citelné. Chytří už vědí, že ve špičce raději chodit na dlouhé spoje obsloužené Slony. Omlouvám se za lehkou útočnost,… Číst vice »
Kdybyste od někud jezdil příméstskym busem, ješté s láskou byste vzpomínal na trat 171…
Málokterý český vlak se vyrovná nizkopodlažnímu klimatizovanému autobusu. O tom kudy jede a kde zastavuje nemluvě.
To jo, v okolí Prahy bývá rozdíl v tom, že vlak většinou aspoň jede, kdežto na autobus čekají lidé na zastávce marně, protože velkodopravce DB-Arriva nesehnal dost Bulharů za volant, ale hlavně že je moderní, nízkopodlažní a klimatizovaný.
No ano. Umím si představit scénář, kdy máš pravdu. Při stání a čekání na odjezd, pokud je obsazen max z 20%. Vlastně ani to ne, zapomněl jsem na neuvěřitelnou nepohodlnost sedadel a málo místa pro nohy. Mimochodem, jel jsi někdy autobusem? Jel jsi někdy vlakem?
Ony stojí kvůli spadné troleji půl dne?
No tak to je pravda. Třeba Kamenice-Týnec, nebo Štěchovice a dál. A to jsou tady takoví, co to chtějí nacpat místo lokálek a nestydí se používat argument, že to bude pro cestující příjemnější.
Váš systém dopravy je ve své improvizaci dokonaly! Nutí cestující mysleť!
To už měli ve scénce Miloslav Šimek s Jiřím Krampolem a platí to dodnes a dlouho v této zemi platit bude.
jj vždyť to je citace z toho 🙂
Tak na 171 to začíná od žalostného stavu infrastruktury a ČD to nasazovanými vozidly doráží. Chcete-li drobet kulturně, musíte vlakem jiným směrem ne po 171, tam ten stav jak vidno nikoho nezajímá. Co by se asi tak dělo, kdyby podobný bizár byl třeba na 011?
Byl při modernizaci. Neplánované jízdy po nulté(k tomu losovačka, v které zastávce je lávka a co se projíždí).
Zpožděný Os odstaven ve stanici aby ho mohly předjet nadvlaky včetně těch s náskokem.
Pokud se nepletu, syslů bylo vyrobeno víc než je uvedeno v článku. K oněm původním 34 kusům bylo později vyrobeno dalších 5 kusů nebo tak nějak (to jsou ty s oddílem 1. třídy co jezdí v Praze).
Ty byli vyrobeny už z existujících Syslů..
1. třída byla dostatečně doplněna do stávajících Syslů právě v souvislosti s jejich přechodem pod Prahu a plánovaným nasazením na tuto linku.
Takže ta jednička tam byla dolepená dodatečně. No, to by odpovídalo, na základě jistých indicií.
A kde, proboha, sebrali ty jedničkové sedačky? Jejich naklápění by bylo skvělé, kdyby fungovala ta západka, která to zafixuje ve zvolené poloze, jako to známe z busů. Ale ta západka nefunguje a bez ní se na tom sedí hůř, než na dvojkové klasice. Takže pro mě jasnej závěr: Jedničku nebrat.
Ty jsou z Ampz146. Grammer ICE 3000.
Bohužel kromě 1 třídy mají i konstrukčně jiné mechanizmy dveří.
kvůli čemu?
To se musíte zeptat lidí na GŘ kteří mají na starost zadávání zakázek u výrobců. Zřejmě chtěli odstranit nedostatky původního provedení, ale moc se to nepovedlo.
Nemůže to souviset s tím, že se takto upravily první tři exempláře (č. 001-003), tedy ty nejstarší kusy?
Přemýšlím, zda by se našel jediný bezproblémový výrobek z Prasu. Žádný mě ale nenapadá.
Málo přemýšlíte. Třeba vagón Bdpee231 který do spolehlivosti nemá konkurenci.
Dobře, a co tam dělali jinak? Aby to zopakovali zas a znova.
Není to ten, ve kterém to vždycky smrdí jak zmoklý pes (bylo mi vysvětleno, že to je mizernou konstrukcí klimatizace)?
Jo, akorat ze ten vagon je hnus.
Ehm. Sedačky o pohodlnosti žehlícího prkna, absence područek mezi sedadly, smrad od kotoučových brzd, smrad z klimy…
No, ne že bych chtěl obhajovat Pars, ale … Tady se píše, že ten problém je nejen u syslů, ale i honeckerů, takže ten problém je zřejmě systémovější. … A předpokládám, že se jedná také o narážku na RegioNovy – ale upřímně nechápu, na co si vlastně stěžujete, protože tam jen ČD dostaly to, co chtěly (respektive co někdo vymyslel a podle toho se to udělalo) – lepší podvozek, tišší chod, to skutečně z repasovaného šukafonu nedostanete, ani kdybyste se rozkrájeli. Když pominu tyto vlastnosti, které jsou dané již samotným projektem, tak samotné zpracování mi nepřišlo až tak hrozné.
Stejný problém s,dveřmi je i v 854 řídícím voze při výstupu z 1.tř. HK Letohrad
Řada 854 se povedla.
Až na to zachování původních hydrodynamických převodovek.
Ani moc ne. Skoro co kus, to originál.
Nejsou nahodou Syslici z bejvalejch Post?
Jestli z Post nejsou řídící vozy ř. 954.
Ano, 954 jsou z poštovních vozů.
Syslové jsou snad z vozů Bdt…
Nejsou .. pochází z vozu bdt
to je úplně jedno z čeho to je,tady je důležité,co je s těmi dveřmi?jak se atypicky vlastně chovají??
Škoda že toliko odborníků zde není též ve vedení drah.
A opravdu tam je zájem o odborníky ? A jsou připraveni na nepříjemné informace ?
moc ne,dnes je důležité plnit to,co přijde na papíře…a že takových papírů denně tiskárna vychrlí…
Do vedení drah vede cesta pomocí jiných schopností než odbornost….
Co má SŽDC společného s nefunkčností vagonů pro pasažéry?
Nebo jste snad myslel dopravce, který se nesmyslně nazývá jako kdyby podnikal v oblasti provozu tratí?
SŽDC vůbec nic!
Tak pokud se Vám líbí, že dopravce si dal do názvu „dráhy“, jako kdyby dráhy provozoval…. pokud se Vám líbí, že Správa železnic zakázala používat svoji zkratku SŽ … tak Vám neberu Váš názor.
Já se budu držet zkratky, která je leckdy vidět na odbornících SŽDC. Neboť kdysi tu zkratku musel vymyslet nějaký marketingový škodič.
Tož nakonec zkratka SŽDC je slušně vhodná na „pamatováka“, aby se člověk nenachytal na nádražácký chyták nachystaný na normální lidi nepolíbené kolejnicí:
– České dráhy neprovozují dráhy,. Provozují železniční dopravu.
– Správa železnic neprovozuje železniční dopravu. Provozuje dráhy
Zase špatně, ČD jsou provozovatelem dráhy – vlečky (depa, opravny, ONJ, atd.)
SŽ (DC) jsou zase i dopravcem, neboť by pak nemohly jezdit jejich mechanizmy jako vlak.
Když už tady rád vyripuješ, tak si nejdřív zjisti fakta, navíc vlečky si tady začal počítat ty. 😉
SŽDC neexistuje neexistuje neexistuje neexistuje neexistuje
Co je to platné, když Axel pořád existuje.
Pane Karel, pokud Vás tak vzrušuje slůvko SŽDC, tak Vám doporučím, abyste zvážil, zda-li chcete číst, to co píšu. To nemyslím ve zlém. Spíše jako vhodný kompromis. Já ponechám zkratku firmy podnikající za účelem zisku SŽDC, aby se odlišila od firmy která sice má slůvko „dráhy“ v názvu, ale dráhy provozuje SŽDC.
No a Vy budete mít klid a pokoj v duši, když to přeskočíte.
Fajn?
Tupý Axel co nic neumí . Jak to auto z Rumunska .. otřesný krám to favorit byl o třídu lepší .jen bláboly . Správa zeleznic udržuje drahu .něco jako údržba silnic a dálnicl. Jste zakomplexovaný
Od SŽDC té vyhodili a Ted se msis
Se SŽDC jsem měl a mám společného asi tolik, že když použiju vlak, tak jdu po nástupišti SŽDC.
A z nástupiště mě nikdy nikdo nevyhodil. Proč taky, když se chovám, v rámci možností, slušně k ostatním?
Ty bonzski skejde
Ano, je to vidět i v praxi.
Ony ty České dráhy jsou vůbec s dveřmi na štíru. Například spěšné vlaky mezi Prahou a Táborem mají vagóny, u kterých jsou některé dveře tak vyčvachtané, že je umění je zavřít a chudáci a chudinky průvodčí musí u těch pár vagónů ty dveře doslova dotřískat, než zacvaknou.
Ano. A tak vznikají zpoždění… než pozavírají dveře, +2min
Kdyby jen ty venkovní. Ještě horší je to u vnitřních v nových nebo rekonstruovaných vagonech. Tam je problém snad u každého vozu, že se otvírají pomalu nebo skoro vůbec, musí se sunout ručně a v obloucích se samy otvírají a zavírají. To je přímo epidemie. Mají slabý pohon, opotřebují se převody nebo čím to je?
Dveře nemůžou být vycvachtane ..nemají vodu.
To mi povídejte! Jel jsem ze služebky, R-Lužnice , skoro 24 hodin na nohou, a na “poslední míli” mě nechtěl pustit ven ten východoněmecký šrot. Mačkal čudl, nic, během nepublikovaných komentářů běžel se dvěma kufry přes celý vagón (od prvních dveří za mašinou) a představoval si, jak vlastnoručně uškrtím první modrou uniformu po ruce, jestli mě dovezou až do Veselí, u druhých dveří stál zjevně zkušený cestovatel – klid pane, nejde otevřít celý vlak, oni s námi neodjedou … fakt cestování adekvátní 21. století!
minikurz výslovnosti: Pars Nova [zpras to znova] 🙂
pro latiníky: Pars nova, labor vetus, usus nullus
Děkujeme, pobavilo:-)
Nu koneckonců, i zámečník v OCÚ si může přečíst Vergilia v originále…
A ted si představte ten shitstorm, kdyby se tohle stalo u regiojetu. To by tu bylo nablito od všech místních modrých gum :-). Tímto je zdravím a prosím, aby byli objektivní a tu kritiku, kterou by tu naplňovali na soukromníka, by zkusili šatní v případě jejich modrého oblíbence 🙂
Jinak pochopitelně je to ostuda, už jen to, že národní dopravce tyhle soupravy v běžném provozu nasazuje, se službami, které především ty patrové vozy nabízejí, či spíše nenabízejí, už nemají na kolejích v roce 2023 už dávno co dělat.
Ryba smrdí od hlavy, jaké vedení státu, takové vedení i státních podniků! Jinými slovy „0“ ve vládě napříč rezorty = žádný pokrok v jakémkoliv odvětví.
Proč tvrdíte, že ČD je podnikem ve vlastnictví státu? Vždyť fakticky to není pravda.
Vlastní kapitál Skupiny ČD a Závazky (dluhy) Skupiny ČD byly k 30.6.2022 v poměru cca 1:2. Čili Skupina ČD „patří“ spíše věřitelům než vlastníkovi akcií ČD.
A od té doby se dluhy Skupiny ČD patně rozmnožily viz dalších až 15 miliard bankovních úvěrů pro ČD, oznámených před 6ti týdny
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-maji-dalsi-uver-na-nova-vozidla-od-eurofimy-si-mohou-pujcit-pres-15-miliard-korun-142586/
Celá sestava osobního vlaku z řídícího vozu a 2 patrových vozů řady Bd… je katastrofa. Pískání brzd při zastavování ve stanici je na hranici snesitelnosti. Cestující stojící na nástupišti si tisknou dlaně k uším, aby ten nesnesitelný zvuk alespoň trochu zmírnili. Namontovaná klimatizace nezvládá v létě zchladit vzduch uvnitř vozů na snesitelnou míru. Cestující se raději tísní v řídícím voze, než aby seděli v rozpáleném pekle, kterému se říká příměstská doprava. Nechápu, jak mohou České dráhy, a.s. takovou hrůzu provozovat a jak může středočeský kraj na takovou hrůzu finančně přispívat. Pokud mohu, tak se tomuto vlaku vyhýbám a raději jedu… Číst vice »
Bd? Bd je bud bez klimosky, a nebo po reko s klimoskou a kotoucema, to mi nejak nevychadza
Nedávno ČD na S7 suverénně posílaly i ty pravěké vozy. Tak si to možná někdo spojil. Ty vyvalené oči cestujících, když něco takového přijelo…
Dobrý den, bylo by možné na odborném webu psát, že lokomotiva vlak sune a nikoli tlačí? Moc děkuji.
Určitě máte pravdu, ale nemusíme být tak úzkoprsí. Například, mám pocit, že se má taky psát, že lokomotiva vlak vede a stejně se říká, že ho táhne. A taky se svět nezboří.
A to si představ že předpis pro ETCS prozatímní Z 8 od SŽ zná termín “ couvání“ vlaku … To je prostě škandál..jo už dráha není dráhou..A s tím sunutím bych asi byl opatrný, sunutý vlak má strojvůdce snad vzadu na té sunoucí mašině ne ?
A zase ten Pras.
Já vím že jsem teď až moc ekologicky korektní, ale bylo by možné vytvořit soupravu jenom z esa a sysla bez bdmt nebo honekrů na některé krátké linky jako je S12? Arriva takové krátké soupravy dělala na Desné.
Jakože pouze lokomotiva a vagón, do kterýho nesměj cestující? Sen nejednoho ajznboňáka.
Jinak tedy, souprava o váze 130 tun pro cca 60 lidí, to dává smysl.
Myslím ty funkční
Jo, o tom je ta moje druhá věta. Geniální nápad, jen bych to eso ještě nahradil třeba štokrem, ať je to ekonomičtější.
Štokr je relativně moderní a úsporná mašina. To chce něco bez KylChapa, ideálně na mokrou páru.
A nešly by tam ty sysly nacpat tři? 😀
Pozor, to je chyba výpočtu! Na nárazníky obkročno by se vešlo 8 cestujících i při zavřených dveřích.
Už jsem tuhle soupravu taky viděl na pravobřežce.
Pershing/Eso s jednim vozem nebude mit dostatecna brzdna procenta 🙂
No a? V souladu s předpisem si snížíte nejvyšší dovolenou rychlost a můžete jet.
Pkud si to pamatuji správně, v kurzu nám říkali že za loko 162 WTB si můžete teoreticky zapřáhnout všech 34 syslů a ovládat z jednoho místa.
Co by ne, jde o to aby lokomotiva komunikovala se syslem, kolik toho je mezi nimi už je vlastně jedno, jen to musí mít skrz vedený správný kabel
A proto od stejné firmy (Škoda Transportation) tentýž dopravce kupuje bez soutěže 4 baterkové Pantery, které dosud nikdo nikde nepoužívá. To přece dává perfektní smysl, ne? (ironie)
Inu řešení nenažraných nádražáckých „tlustých kocourů“ přinese budoucnost. Viz loňský názor paní Ing. Hnulíkové z Arrivy (exČD):
cituji:
„Dnes jsme na vrcholu objednávky“
https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/
Rekonstrukce proběhly v letech 2011-2013, problémy se objevily v roce 2023.
Za druhé je v průmyslové praxi naprosto obvyklé, že se objednávají věci, které dosud neexistují a musí být teprve vymyšleny, zkonstruovány a ověřeny – a v dopravě to je zásadním pravidlem. Albatrosky, brejlovce, čmeláky či esa taky ve Škodě ani v ČKD nevyvíjeli ani nevyráběli do zásoby, ale podle potřeby dopravce.
Viz příklad vagonky, která první vyrobený kus BEMU (z roku 2018) neprodala, ale cca v 2021 půjčila dopravci na vyzkoušení. V naději na další kšeft, pokud bude dopravce spokojen (zejména viz závěr článku) https://www.railvolution.net/news/talent-3-bemu-in-passenger-service Čili proč ČD za standartní částku jako za klasický Panter kupuje baterkový a ještě k tomu v počtu 4 ks? Neměla by Škodovka slevit, za to že pasažérská ČD bude pokusný králík? Právě vzhledem k ne/kvalitě práce Škody Transportation o čemž je tento článek. Připomínám loňský názor finančních odborníků, které si ČD najala. Uvedli k hospodaření ČD, že ČD si nemůže už dovolit žádný pokles výkonnosti… Číst vice »
Ten baterkový bude stejný,jako těch čtyřicetšest 650.Jen bude mít navíc na střeše baterie pro pohon mimo trolej.
V tom případě nic nebrání, aby Škodovka dala doživotní záruku 30 let na to v čem se baterkový Panter liší od elektrického Panter bez baterek. Zárukou myslím něco na způsob kulance
To jsou bláboly.
Jde o důvěru bankéřů, že ČD nedělá blbosti, nýbrž se věnuje vydělávání peněz, aby firma ČD měla na splácení dluhů bankéřům.
Uvědomte si, že pokud bankéři zdraží firmě ČD úrok z 5,5 na třebas 7,5% p.a. tak z 1 miliardy dluhů = to je 20 milionů které každoročně NAVÍC musí firma ČD zaplatit.
A celkově těch miliard firma ČD dluží strašně moc.
Loni k 30.6.2022 celkové závazky Skupiny ČD činily 71,33 miliardy.
A od té doby viz např. před 6 týdny = až dalších 15 miliard nových dluhů https://zdopravy.cz/ceske-drahy-maji-dalsi-uver-na-nova-vozidla-od-eurofimy-si-mohou-pujcit-pres-15-miliard-korun-142586/
Zakomplexovaný od SZ kterého vyhodili z dráhy
Problémy se objevují již od dodání vozů.
Ne, možná to bylo obvyklé, když byla strana a vláda, ale dneska to není naprosto obvyklé. Doufám, že jezdíte v nějakém prototypovém autě, za jehož vývoj jste zaplatil náležitou cenu.
Lež ! Problémy se objevily okamžitě. Ten výsuvný schůdek poháněl nějaký motůrek přes řemínek – to snad použili z nějakého vyřazeného gramofonu, nebo co. Ten konstruktér, co to vymyslel, má snad v hlavě bláto.
Celé se to předělávalo a jak vidno, stejně to nefunguje.
Tuhle jsem četl článek v ČD pro Vás, jak ČD za nic nemůžou, co se (NE)nasazování novějších vozů týče, tak jsem zvědav, s čím přijdou v dalším článku.
vrakoviště je někde jinde pokud vím, tady by mohli nasadit třeba žraloka 😉
Žraloci mají 120 míst a jsou smluvně vázáni jinde.
Když vidím, jak se cestující chovají k elefantům (ne, ty čmáranice v interiéru si skutečně nedělají zaměstnanci sami), tak pro ně adekvátní vůz je Gbks. Tam ať si kreslí cokoliv kamkoliv.
Tak tak, vždy a všude za to může kaštan.
Moc nevím, co tím chcete říct. Že máme jezdit starými šroty a nic nového nekupovat? Nějaké pochybné existence budou holt vždycky tyhle věci poškozovat. Nasazovat zastaralá vozidla rozhodně není to správné řešení tohoto problému. To už můžeme rovnou veškerou VHD zrušit a všichni budeme jezdit autem a uvidíte, jak to bude vypadat.
Tyhle pochybné existence autem jezdit nebudou. Ti se zmůžou vesměs spíš jen na vykrádačku auta.
Mimochodem, jak moc dorasované jsou vlaky jezdící kolem Mladé Boleslavi, kde je toho automobilismu fakt hodně?
Přesně tyvole. VŠICHNI cestující tagujou a ničej. Sám jsem onehdá viděl dvě báby, co poškrábaly okno zubníma protézama a dědka, co tagoval ešus písmomalířským štětcem. A co teprv ženský, co jezděj denně do a z háku. Ty jsou úplně jak utržený ze řetězu!
Lišku ve trojici.
Celé ty soupravy jsou pojízdná výstava závad, nejen sysly.
Mě asi nevíc bavěj ty popraskaný obkladový panely, co jsou navíc přichycený šroubkama najebanejma tam od oka.
Oko vidí, oko není p*ča 😀
ČD právě procházejí poločasem rozpadu.
ČD údržba je total v rozkladu…
To se nedivte, když ČD hledají elektromechaniky v Praze za 28 –32 tisíc hrubého.
Tak zas oni za takové prachy se nejdou strhat ..:-)
Na takovou nabídku jim ani nikdo neodpoví. Na nepřetržitý provoz by museli zdvojnásobit, aby se jim přihlásili alespoň průměrně kvalitní lidé.
Jinak bych zmínil že nejrůznější problémy s dveřmi pronásledují sysly od vyrobení dodnes. Pořád a neustále. Je zázrak když dojezdí čtyřdenní oběh se všemi funkčními dveřmi. Nemluvě o jiných potížích. Na těch zmetcích se sere úplně všechno.
Ty sysly se nepovedly. Navíc se s nimi původně počítalo spíše na rychlíky jedoucí přes úvratě, kde není tak častý pohyb lidí dveřmi jako u zastávkových vlaků.
Počítalo se s nimi na rychlíky a proto mají Vmax 140 km/h, jo?
Rychlíků, které mají úvratě, máme v republice kolik? (Tedy myslím těch, co jezdí pod dráty, rychlíku Šumperk – Glucholazy – Krnov – Opava v. – Ostrava Svinov – O. hlavní se sysel netýká.)
Vím jen o Krušnohoru v Ústí.
Moravany mají úvrať v Břeclavi.
Ale řídící vůz není jen na úvratě, pomůže to i při obratu v koncové stanici.
Původně jezdily na rychlících Olomouc-Břeclav-Brno. S řadou 362 a vozy Y. Tam to tedy bylo zřejmě ideální… 🙄
a ona se maximalni rychlost urcuje podle druhu vlaku jo? Sakra, to sem to dneska s tim Os z Usti do Prahy valil skoro celou cestu :O
Tím chcete říct co?
Když si pořizuji vozy na rychlíky, které mohou jezdit 160, tak si nepořídím vůz s Vmax 140.
R11 Plzeň – Brno. Úvrať v Budějovicích a v Jihlavě
Tak v Jihlavě je ještě třeba vyměnit elektriku za motor….
Tak s loko x62/x63 je 160 km/h nanic. Navíc tehdy, při rekonstrukci se ještě o žádných Vectronech pro ČD nevědělo.
Ano, „rekonstrukce” vozidel jsou ukázkou toho, že úřednický pseudomagement ČD rozhoduje vždy naprosto špatně. U nákupů nových vozidel je situace v ČD snad ještě otřesnější.
Vectona se syslem opravdu nespáříte 😀 Přeloženo, sysla můžete leda táhnout za Vectronem jako jakýkoliv jiný vagón, bez ovládání čehokoliv. Ze sysla Vectron řídit nemůžete.
Kdyby se chtělo, tak můžete. Ale ono se nechce
No jasně, Vectrony budete ovládat ze sysla a mezi nimi budou vložené honeckery 🤣🤣🤣 Proboha, to jsou kontrukce jak z GŘ 🤣 Pro vaši informaci, původně třeba ani Railjet nešlo ovládat z Vectrona, a to je obé od stejného výrobce..
Z Gagsu taky ne. Chtěl jsem tím říct, že „jenom 140“ nebylo až tak hloupé rozhodnutí, jak by mohlo vypadat. Že se dá seskládat nemálo souprav, kde budou všechna vozidla mít max 140 km/h. A navíc je potřeba rozhodnutí posuzovat v kontextu času, jaké byly tehdy podmínky.
Ale o 380 se už vědělo a dokonce jezdily (a zkoušely se i se syslama, známá je fotka 380 + na každé straně sysel)
Ještě připomínám, že např. ve vozech s 1. třídou a jídelákem v 90% jízd (to jim možná i fandím) nefunguje záchod.
S tím jezdím velmi pravidelně. Nefunguje záchod skoro vždy v druhém voze vedle, ale v ARmpee skoro vždy (nefunkční jsem zažil jenom asi dvakrát za rok)
Jel jsem tramvají a sledoval dveře… v tu chvíli mi jako nádražákovi došlo, že jsem nikdy na tramvajích nového typu neviděl poruchu dveří… a tam se otevírají a zavírají mnohem častěji, než na vlaku. Jak je to možné?
Jestli to nebude tím, že dopravní podniky tramvaje udržují. A když je problém, tak preventivně ostatní vymění na dílně.
Plánovaná údržba plus osvědčené řešení komponent jako je pohon dveří, které se používají každou minutu je klíčové pro dostatečnou spolehlivost. Ty dveře se občas porouchají, viděl jsem to párkrát i na 15T, ale to je opravdu málokdy a je to otázka jedněch z 6 dveří ve voze nebo soupravě. Jestli se vyměňují vozy během směny netuším, asi bude záležet jestli je poblíž dostupná záloha nebo ne. Ale jedno je jisté, po zátahu do vozovny se tramvaj odstaví a opraví (což může být třeba otázka jedné noční údržby pokud je to dobře navržené), určitě jí nepotkáte druhý den v provozu s… Číst vice »
Asi to bude tím, že v tramvaji nejsou ty dveře v rohu vozové skříně 🙂 A tak se nestane že skříň se časem trochu deformuje a dveře správně nedolehnou.
Zrovna u sysla mi přijde, že Pars komponenty svou práci odflákla…
Proti té deformaci silně protestují ty všechny tram po čelních nehodách. Ta přední dveře moc obdélník nepřipomínají. Ale jinak poruchy nejsou moc vidět, protože s nefunkčníma dverma se to stahuje hned jak to jde.
No zrovna u sysla ty nejproblémovější dveře také v rohu nejsou.
Já někde četl že ano. A spíš vidím cedulku „dveře nepoužitelné“ na těch krajních než na těch druhých dveřích.
peoblém u těch syslů bývá zaseklý schod co jsem slyšel od lidí z dílny. Dále tramvajové dveře nemají x dalších věcí na poruchu. Navíc ty syslové dveře byly takový experiment že nejsou vzduchové, ale elektrické.
S tím schodem to je pravda. Je to taková konstrukce, že to při zavírání zaváží bordel dovnitř. Takže sníh, kamínky atp. se v tom hromadí, až se to nedovře.
A jak jsou tedy konstruovány jiné schůdky, že ten bordel nezatahují dovnitř? Nějaká škrabka?
Ano bývají tam čistící kartáče.
Nebo se sklopí,mechanicky.
Elektrické dveře místo pneumatických mají ale třeba i slovenské 671 a 951, a nikdy tam zásadní problém nebyl.
Nejspíš to fakt bude kvalitou provedení z Parsu.
Pneumatické ovládání dveří s v provozu tramvají
osvědčilo tak, že se v nich používají pohony elektrické.
No, ono to je trošičku jinak. Koncepci PCC se taky říká „all-electric-car“, což znamená, že všecko je na elektriku a tramvaj žádné vzduchové vybavení nemá. A dál pak už je to jen §1.
Matně si vybavuju, že K-1 měla vzduchové ovládání kontroléru (vč. řazení série-paralel) a snad i vzduchové dveře, ale krk na to už nedám.
Nemluvím o šrotech. Mluvím o těch nízkopodlažních.. A zdaleka ne jen v Česku.
Elektrické dveře má i metro. 8171m i M1. U té M1 jsou i docela poruchové(složitější mechanismus) ale zase souprava s nefunkčními dveřmi je ihned odstavená a opravená
Já jsem jednou poruchu dveří na 15T viděl, seběhli se kolem nich tři tramvajáci a nějak se k tomu přimotal i Kalousek. A snažili se je vší silou zavřít, aby tramvaj mohla dojet do konečné. Nakonec se to nějak pomohlo, ale mezitím se na náměstí republiky udělal pěkní štrůdl tramvají.
1) Je to i jinou konstrukcí. Tramvaj mívá Vmax plusminus 70 km/h, vagon plusminus 140 km/h. Jiné nároky na těsnost, jiné nároky na bezpečnost, jiný počet vyrobených kusů, jiné výrobní a zkušební normy. 2) Tramvaji trvá překodrcat město 20 až 40 minut a když se porouchá na lince, jde na první odstavnou smyčku a cestující přestupují o pár minut později do náhradního stroje. Vlaku trvá meziměstská štreka několik hodin a náhrady se dočká za několik dalších hodin, pokud vůbec. 3) V tramvaji býváte pár minut, ve vlaku několik desítek minut. Takže i „chyba pozorování“. 🙂 . … A jen tak… Číst vice »
Hm, jenže kdyby se u tramvají ty dveře sypaly jako u syslů, tak by po městě těch „náhradních strojů“ moc nejezdilo, ne?
Tak by ta řada tramvají skončila … napadá mě RT6, co šly k polákovi, a také VV60LF, ze kterých je dílna.
Jestli to je problém na Beroun-Praha, tak těch mnoho hodin zas tak moc neplatí. A že to takhle vyjelo z depa i s polepy, tak to fakt není tím, že tramvaj jezdí co 10 minut.
To bude tím, že tramvají je hodně, vy jste jen jeden, tramvajáci mají dostatek záloh, cesta tramvaje z konečné na konečnou trvá ±hodinku, poté je stažena, takže šance potkat zrovna tu porouchanou je poměrně malá. Někdy je záloha k dispozici i po cestě, to pak řidič cestující vyžene do záložní soupravy ještě před konečnou, a pak zatahuje.
Občas se to stane, řidič pak dveře na zbytek cesty uzamkne a přelepí výhrůžnými páskami; v T3 je navíc zajišťovali koštětem prostrčeným mezi madly křídel dveří.
Jinak není sporu o tom, že dveře na syslech jsou mimořádně nepovedené. Inu, PRAS Šumperk.
Snad jednou, na T3 nebo K2
Dobrý den, tento problém se týká jen Prahy a Středočeského kraje, nebo i syslů v jiných částech ČR?
Podle vyjádření ČD jen PID.
Tento problém se ale vyskytuje i v Ústeckém kraji.
Tam nemají standardy PID, tedy než nedokonalost, raději se mačkat jinde nebo jít pěšky. Mi to tak někdy připadá…
Máte naprostou pravdu v Ústeckém kraji je tento problém denně.Kdyz cestující cestuje s kočárkem je to hodně nepříjemné a už této závada se řeší roky a končí to v Ústeckém kraji žlutým oznamenim že dveře mají poruchu a tento problém nikdo neřeší
na osobácích z UL do Lysé to pozoruji také, ale ne tak často.
Protože na Lysou ČD posílají Sysly, kteří jsou „v lepším stavu“. Ty nefunkční nasazují na U1/U3 místo Panterů. Např. Sysel 031 minulý týden také jezdil pár dnů komplet zamčený, protože nebylo co jiného nasadit za Pantery (zase aspoň nejela NAD/vlak nebyl odřeknut). Pak jej vzali na dílnu a snad už jezdí zase odemčený.
Tento problem je v Ústeckém kraji jak směrem na Lysou tak směrem na Děčín tak na Most.Kam se nasadí sysel tak jsou tito problémy už roky a nikdo to neřeší už dlouhodobě.
„Nikdo to neřeší už dlouhodobě“ – určitě? Odkud tahle jistota? Já bych spíš řekl že všichni dělají co se dělat dá, ale ono se toho moc dělat nedá – resp. dělá se něco pořád ale nevydrží to.
Problém se samozřejmě vyskytuje už od dodání a u všech 37 vyrobených vozidel.
Tento problém se nevyskytuje od počátku, aspoň myslím. Tady nejde o normální poruchu, kdy se dveře polepí, zamknou a jedeme – to je na velkém množství souprav.
Tady jde o hodně nebezpečnější problém – tady se dveře (při rozjezdu zablokované a zavřené) otevírají za jízdy ! ! ! – a to je sakra problém! Proto tam nesmí cestující.
na 330 jsem sysla, který má funkční všechny 4 dveře nezažil
ČD co k tomu dodat…
Omyl. Zhotovitel rekonstrukce: PARS Šumperk.
A co má být ? Na předání šmejdské práce musí být dva.
Omyl.ČD.Zaruka uz davno skoncila a oni nic neopravuji.
Slovy klasika, pořídil si hospodu, ale chodili mu tam lidi, tak ji zamkl…
Přesně, to jsem chtěl napsat 😂😂😂
Jiní Cimrmani – nejdřív v béčku „odemknul dveře tak, že nešly zamknout“, teď v syslech „zamknul dveře tak, že nešly odemknout“ ;-).
Se bojím toho, co bude následovat… „Přinesl do Sysla benzín…“
Pokud nenásleduje „přinesl do Sysla sirky“ mělo by to být v pohodě…
Další stránky JŘ Sysla jsou bohužel ohořelé…
Nejezdí náhodou okolo Prahy ABfhpvee?
Kolem Prahy jezdí oba druhy.
Zpočátku, někdy v roce 2017, když první syslopatra vyjela na S7, tomu tak bylo. Jezdily dvě megasoupravy v základním taktu v ranní špičce a cestující neměli přijít o první třídu, která do té doby byla na S7 na všem. Ale časem se sysly přesunuly spíš na vložené spoje, souprav je více a první třída někdy není.
Tyhle vozy jsou ostuda od začátku. Jediná výhoda je klima kterou bohužel nedali do bmto a tak jezdím v létě jen sysly.. Nevíte proč sysly nejezdi i na Posázavském Pacifiku o víkendu a jezdí tam jen zfušované bmto? Nejlepší by bylo bmro opravit znovu a klimu tam dodat jelikož pak by vozy špatné nebyly
Protože Posázavský pacifik není trať vhodná pro sunuté vlaky.
Máte pocit, že vlak s řídícím vozem je sunutý? Tak to ho máte špatně, není. To za prvé. A za druhé a to je ten hlavní důvod, že není motorová lokomotiva, která by uměla se syslem komunikovat. Rád bych si přečetl vaši teorii podle které jste přišel na to, že ta trať není vhodná pro použití řídících vozů…
Pokud se oprostíme od předpisových obezliček, tak čistě technicky vzato, vlak s řídícím vozem je v jednom směru sunutý.
A 750.7 neumí komunikovat se Syslem?
Musíte rozlišovat sunutý vlak z hlediska technického a z hlediska předpisového.
Že vlak s řídicím vozem a mašinou na konci předpisově sunutý není je jaksi té fyzice zcela jedno. Nebo tím, že vepředu není chlap s praporkem / vysílačkou, ale chlap za řídicí pákou, nějak mění průběhy a výslednice tlačných sil zejména v ostrých obloucích?
Vazne? 750.7 si nepovida se syslem?
Neupravenáurčitě ne.
Upravená nevím, 750.7 se upravovaly pro pushpully.
(aneb ať žije komunikační „standard“ 🙂 ).
A není to přežité dogma z doby rybáků?
Pokud se nepletu, ve Švýcarsku je v předpisech, jakou maximální silou sunout podle rychlosti. Tedy nedávat plný tah, když řidičák jede do oblouku nebo odbočky.
Čím jsou ostuda? Krom poruch je to docela slušný.
>Nevíte proč sysly nejezdi i na Posázavském Pacifiku
A s čím by tam ti sysli měli jezdit?
A co dva sysli spolu? V Bruselu budou ze splnění normy Euro 12 vrnět blahem
A mezi nimi vložený šlapadlový vůz, aby se to vůbec pohlo. Jenže cestující se vymlouvají na kapustovou polévku a fazole.
Kdo jedl fazole, postaví se na konec soupravy.
A uprostřed Adéla..
Jo Sysel, to bylo vždycky pro úzké nudle. Místo opěrky hlavy sousedovo rameno.
No nevím, občas tím taky jedu a tenhle pocit moc nemám…
Možná jste ten soused 🙂
Je dobré zmínit, že stejný problém se vyskytuje i v Ústeckém kraji.
Ale ? To by mě zajímalo, jak jste na to přišel
Protože tím jezdím ty chytráku
Kde tam jezdí sysel? Díky
Do Chomutova třeba.
U1, U3, U32, (U51), U54
Kolikrát byl celý sysel zavřený? Já tím jezdím taky a celkem musim říct, že fungují.