Do státních silnic a dálnic šlo loni 45 miliard korun, nejvíce od roku 2010. Rozestavěno je 230 kilometrů
Stavba obchvatu Slaného (silnice I/16 Slaný - Velvary). Foto: ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) loni utratilo celkem 45,2 miliardy korun, z toho více než polovina šla na stavby nových
Můžu se zeptat? Kolik se jich letos km silniční sítě dostavělo?
Nevíte někdo, jak to vypadá s dálnící z Plzně do Klatov? Tu tam nevidím.
je na tom stejně jako dálnice z Liberce do České lípy:-D 😀
Doporučuji zkusit rsd.cz v mapove aplikaci najdete vse. Letos se zacne s prodouzenim čtyřpruhu před Přeštice, obchvat snad za 3-4 roky začátek a to pouze v dvojpruhu, východní obchvat Klatov za cca 1-2 roky začátek a také jenom v dvojpruhu a s kruháči. Mezi Klatovy a Přešticemi jenom studie s variantami takže v nedohlednu, nejdříve za 10 let.
Dálnice nikdy, ale 4pruh do Přeštic ANO.
už ať je rok 2022 a poklepávají se základní kameny 5 úseků D35 od ostrova k opatovci.
a D11 na hranice a D3 na hranice a D52 na hranice a D6 …
Za dva roky bych těch pět základních šutrů chtěl vidět. To jste tak naivní nebo Vaše toužebné přání na chvíli překrylo rozumné uvažování? V to dobu se ještě víc budou uplácet důchodci a na takové věci bude stále min a míň peněz. Budu rád když se po kompletní D3 a D35 (HK-Mohelnice) projedu jako důchodce a do toho mi ještě 9 roku zbývá.
S kompletní D3 bych nepočítal. Nedokážu si představit, jak chtějí vyřešit remcání obcí v celé 50kilometrové stavbě (a to jak vinou arogance ŘSD, tak vinou zdržování ze strany obcí).
Kolaps výstavby dálnic se zvolna blíží, kdo se blíže vyzná v aktuální přípravě například D35, D49 nebo D52, dá za pravdu. Nic nového se finálně až ke stavbě nedaří dostat, ať už kvůli naprosto tragické práci úředníků, úřadů, legislativě nebo kvůli obskurním ekospolkům, které aktuálně mají pořádně nabito.
Díky bohu za každý nový km dálnce. Ale na rozdíl od Poláků konec výstavby pátečních komunikací je stále v nedohlednu. Nejen to co se děje kolem Přerova je do nebe volající. Snad se toho jednou dožijeme, že budeme moci pohodlně a bez zdržení cestovat naší krásnou, malou zemí bez zbytečných zdržní a stresů.
Nasedni na vlak. 😆😆😆
Jako vtip dobrý. Osobně rád jezdím vlakem, hezky si čtu, povídám si, relaxuji, což za volantem nejde. Jenže koleje nejsou všude a pokud člověk musí za den objet x destinací, tak jinak než autem to nejde. Navíc pro spousty lidí není vlak řešení např. řemeslníci. Nehledě na to, že když je v autě více lidí, tak cestování vlakem je podstatně dražší. A někdy i mnohem časově i logisticky náročnější.
2 Jan Sůra: Bylo by možné se pana Rýdla při dalších podobných prohlášeních, co se stane, pokud se nesplní závazek, který si MD a ŘSD stanovily? – https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2658794-do-roku-2030-budou-hotove-vsechny-dalnice-mozna-i-driv-planuje-ministr-tok
Nic. Najde se maximálně možná nějaká výmluva.
Tak vymluvy jsou nasnade, predchozi ministr, Kalúsok,vsichni jsou zlodeji. Ale ted uz fakt neruste, makame a nekecame!
jj přesně a po 7 letech makání a nekecání jsme se dostali na stejnou výši investic do silnic jako byla za zlého Kalouska v době kdy vrcholila největší krize.
No, čísla ŘSD říkají něco jiného, ale proč si jedovatou slinku kazit fakty, že? :o)
vymění se ministr, to ON 🙂
To je proste porad malo
Mame vice jak 80% preprav osob zbozi a sluzeb po silnicich tak by tomu mel taky odpovidat rozpocet
Musime kazdy rok investovat vice jak 100mld aby se to hybalo rychleji nez je narust dopravy jinak je to pouze udrzovani kritickeho stavu
Musíme spíš víc investovat do železnic, aby se těch 80 % zmenšilo a přesunulo tam. Jenže současné investice kapacitě moc nepomáhají, bohužel.
Na to kolik jde penez do zeleznice a kolik prepravuje nakladu tak mam tucha ze se tam sype azaz
Zeleznice ma temer stejnej rozpocet jak RSD ale objem prepravy po ni je ctvrtinovy takze mam takovej pocit ze nejak nefunguje
Jenže posledních 50 let se silnice vylepšovaly naprosto zásadně, zatímco na železnici šlo až na úplné výjimky jen o tu lepší, tu horší údržbu. Takže teď zase nějaké to desetiletí by měla být prioritou spíš ona. Ono to tak v podstatě vyjde, jestli se VRT začnou stavět někdy od 2025 dále, do té doby bude většina zásadních dálnic skoro hotová.
No a o to tady právě jde. Stavební firmy se přece nemůžou rozkrájet a cizáky tady nechceme. Takže plán kopíruje kapacitu. Mám to potvrzené i odjinud.
Srovnávat rozpočet ŘSD se Správou železnic (bývalá SŽDC) je jak srovnávat jabka s hruškama. ŘSD platí pouze dálnice a silnice 1. třídy. Silnice 2. a 3. třídy, včetně ulic v obcích jsou placeny z rozpočtů krajů resp. obcí. Jinými slovy, rozpočet ŘSD je jen zlomek z peněz, co se sypou do silnic. Železnice (pominu-li výjimky jako Švestková dráha) jsou placeny z jednoho zdroje, a to jak koridory, tak lokálky. Jinými slovy, rozpočet ŘSD je jen zlomek z peněz, co se sypou do silnic.
Do silnic 2. a 3. tříd se sype zlomek toho co do dálnic a 1. tříd.
Prosím mínusáře o argumenty, jednotlivé kraje vydávají na výstavbu silnic maximálně stovky milionů, takže ca celou ČR jsou to jednotky miliard, oproti desítkám miliard ŘSD je to zlomek.
Silnice 2. a 3. třídy, konkrétně pro Jihomoravský kraj (údaje za rok 2018): Silnice, Běžné výdaje 624 mil. (údržba). Když, vezmu cenu na kilometr JMK (160 tis. Kč/km) a vynásobím to počtem km v ČR (délky 2. a 3. třídy jsem vzal z wikipedie), vychází mi z toho 7,8 mld. na údržbu. Náklady obcí, jako příklad beru Brno: Silnice, běžné výdaje 743 mil., tzn. necelé 2 tis. Kč na osobu. Pokud vezmu že, že je stejný náklad na osobu v celé ČR, vyjde mi 20,8 mld. Sám těžko spočítám náklady pro všechny obce a kraje, ale z výše uvedeného dostávám… Číst vice »
To ale nevysvětlíte, nevezmou ani argumentaci rozpočtem kraje, který počítá s 1,5 miliardou na všechny krajské silnice. 14x 1,5 + 40 je násobně víc než 80 miliard příjmů ze spotřební daně a když ne, tak tak to doženou externality.
Naprosto souhlasím. Podepisuji, jako že se Lojek jmenuji.
no ono je to o 61 km (reko D1) mene, nez sasci z MD prezentuji… ANO, uz je lip!
Důležitá je informace, že se rekordně investovalo – „poprvé od roku 2010 překročil rozpočet hranici 40 miliard“.
Také se tehdy (2010) téměř neinvestovalo do oprav, to byla ta doba, kdy nám někteří tvrdili, že budeme dalším Řeckem a zkrachujeme…
Pokud víte, že se dálnice připravuje 10-13 let, tak se prostě staví nyní to, co bylo před osmi-devíti lety jenom pozastaveno v přípravě. Prostě největší zásek zanechal v rezortu dopravy V.Bárta, to hned tak nikdo nepřekoná. Teprve za dva tři roky jeho pozastavení bude překonáno a je jedno, kdo bude v tu chvíli u moci. Bude se stavět více, než přijde nějaký další Bárta…
To bude ale jinej sekáč, ten se nezakecá…
No ještě tak jedno volební období, 10 až 15 novel stavebního zákona: „Pokud víte, že se dálnice připravuje 14-17 let, „