Do Rožmitálu se v létě vrátí osobní vlaky, víkendové spoje zajistí České dráhy
Poslední vlak v Rožmitálu pod Třemšínem. Foto: Martin Hájek
Půjde o turistické vlaky, které budou v sezoně jezdit o víkendech a svátcích.
Půjde o turistické vlaky, které budou v sezoně jezdit o víkendech a svátcích.
Prostě hnutí STAN to po….lo nechápu, kdo je mohl volit
Voliči většinou volí podle něčeho jiného, než podle toho, že se zastaví provoz na pár tratích za zenitem, které využije pár malých desítek lidí za den. Jsou daleko závažnější problémy.
Máte pravdu, bohužel to co píše Tomáš, se netýká jen lokálek.
Z článku vypíchnu informaci, že objednatelem těch spojů by měl být Středočeský kraj (tzn. v rámci smlouvy, kterou s ČD má). Viz vyjádření mluvčího ČD.
Město Rožmitál bude v tomto případě „jen“ plátcem těch spojů.
(Ale v případě, že by z těch tří nabídek, které prý byly „na stole“, byla vybrána jiná než od ČD, tak by objednatelem asi bylo přímo Město Rožmitál p. Tř., protože Středočeský kraj s takovým dopravcem smlouvu nemá, resp. eventuálně by ji musel teprve sjednat – ?)
Pokud počítám správně, tak jeden spoj vyjde na necelých 1000 korun. Jednou jsem tím vlakem jel (dokonce s kolem) a byl to zajímavý návrat do 80. let, na výlet fajn zpestření (tehdy nejezdila Regionova).
Tu částku by ale šlo investovat lépe, turisté směřující do Brd nechtějí do Rožmitálu, ale do Bukové, Nepomuku, Hutí nebo Roželova, ale tam autobusy bohužel o víkendech nejezdí. Takže turisté zůstanou v autech a vlak za tisíc korun bude jezdit prázdný.
Což je při obsazení 5 až 20 osob na vlak (a to jsem velký optimista) příspěvek na každého 50 až 200 Kč. Ten Rožmitál je opravdu bohaté město.
No a co? I kdyby ta cenovka byla 200 kč na hlavu, tak to za to stojí ne? Ti lidi tam přivezou peníze, který utratí v místní hospodě, cukrárně, penzionu a já nevím kde jinde. V tomhle státě se utrácej peníze za různý lotroviny, nevidím nic špatného na zadotování spoje, vezoucího turisty, kteří v té lokalitě ty peníze utratí a celkově zlepší život místním.
Ne, nestojí. Za 200 Kč to na těch pár kilometrů fakt nestojí.
V kontextu s těmi lotrovinami, které z veřejných zdrojů šly, jdou a ještě půjdou vůbec nemá smysl takovou částku řešit.
Když myslíte…
Bohužel dle posledního sčítání před kovidem za celý den o víkendu jedním směrem využilo trať 20 až 25 cestujících. Za celý den, nikoliv za vlak. 🙂
Kde je Axel?
Doufejme že s jeho „mluvou“ pryč. 🙂
Já se nedávno pokoušel ze zvědavosti napsat příspěvek jeho mluvou, ale nedokázal jsem dát dohromady více než polovinu.
a to do Rožmitálu nejezdí BUSy od Příbrami ? Spíš bych pochopil, kdyby v rámci přístupu do Brd objednali něco směr Hutě – Věšín- Nepomuku, něco tam něco zpět. klidně nějak z Příbrami….
Tady nejde o dopravní obslužnost, ale o politiku a podzimní volby. Lidé zatleskají tomu, že jim tam přijede v létě motorák, i když sami ho nevyužijou (kam by taky o víkendu z Rožmitálu jezdili vlakem) a celé je to populistický ekonomický nesmysl.
V sobotu jede z Příbrami ráno kolem půl sedmé (bez přípoje od Prahy, takže spíš pro Příbramáky), a pak pozdě dopoledne, na jednodenní turistiku příliš pozdě. Jediné vhodné spojení je přes Březnici, ale autobus z Březnice do Rožmitálu pouze v SID, ne v PID. Jestli bere třeba cyklisty i s koly, to nevím.
no ale to je chyba, tak má být návaznost na busy od Prahy a je to. stejně, když někdo jede z Prahy na Příbram, tak jede obvykle busem. a cesta vlakem přes Březnici není zrovna hogofogo. nehledě na to, že bus by mohl zajet dál „za město“, ne jen na vlakové nádraží. Někdo tady píše, jet na výlet s dětmi, ale když má celkem malé děti, tak není zrovna super jim dalších 10km navíc jen na cestu z nádraží do lesa. to pak nikam nechtějí a člověk raději bere auto a jede autem…
Vy dobře víte, že přes Březnici je to v úseku mezi Příbramí a Rožmitálem a ne mezi Prahou a Příbramí. To současné nejpoužitelnější spojení je: Bus 100395 2003 6:35 Praha,,Smíchovské nádraží 7:34 Příbram,,aut.nádr. Os 7904 7:47 Příbram 8:12 Březnice Bus 300028 81 8:18 Březnice,,žel.st. 8:33 Rožmitál p.Tř.,,aut.st. Jako turistovi bez kola by jistě přišlo nejvíce vhod, kdyby ten spoj 395 pokračoval přímo do Rožmitálu. Navíc zatímco na venkovských samotách je auto téměř nezbytností a rodiny mají běžně i více aut, ve velkých městech je významný podíl domácností bez auta. Na příkladu Německa a Rakouska je vidět, že ten podíl navíc… Číst vice »
…a davy pražáků se o víkendovém ránu vydají na hlavák, pak 2 hodiny prosedí v rychlíku, aby přesedli do předpotopního hrkače a dosmýkali se tam, kde mohli být za poloviční čas autem. A zpět to samé tpět s „bonusem“ vázání se na daný čas odjezdu. Už to vídím. Rožmitálským bych za takovou správu jejich peněz doporučil uvažovat o defenestraci.
Víte, on výlet zejména s dětmi je i o té cestě vlakem, děti si mohou hrát, rodiče si mohou dát pivo, koukat na prirodu a ne dvě hodiny být připsán v gumokolu.
Auto má ještě jednu nepříjemnou nevýhodu, jaksi se samo nikam nepřemístí, takže se člověk na výletě nutně musí vrátit tam kde ho zanechal, což je do určité míry svazující.
coz je fantasticky objevne vzhledem k tomu, ze 90% lidi jezdi na vylety autem a nijak je to neomezuje.
a ti, co tak nedelaji (napriklad i ja) opravdu neresi jestli je na druhem konci vlak nebo autobus…
kvůli tomu, že to tak dělá většina, musí to tak dělat všichni?
hezká logika, jak z 50.let….
Nemusí, ale není důvod, proč by jim to ostatní měli platit.
nejezdím autem, odmítám na to přispívat, všichni budou platit mýto.
nebo ještě lépe – nechci státní důchod, nebudu platit státní důchodové pojištění
nejsem „socka“ nechci státní souciální dávky, chci nižší daně
chápete jaký nesmysl jste napsal?
S tím, aby si uživatelé aut platili všechny náklady, plně souhlasím. Nicméně již dnes si zejména na spotřební dani platí jejich velkou část, ne-li více, než potom stát na ty náklady vydá (A nereagujte externalitami a dluhem na infrastruktuře – to není součástí ani těch dotací na prázdnou lokálkou, a tam jsou i tyto nálady na pasažéra větší). Ano, státní důchody v současné podobě jsou zhůvěřilost, která by se měla zrušit (ovšem postupně, s ohledem na ty, co do současného systému platili). Vytváří v lidech dojem, že v důchodu budou něco dostávat, i když nikdo nebude přispívat k tomu, aby… Číst vice »
VHD má často zase jednu nepříjemnou nevýhodu, že je dosažitelná jenom v málo konkrétních místech a konkrétních časech.
Když vyrazím z Rožmitálu od vlaku na Třemšín, jaké mám možnosti k návratu? Zase jenom zpátky do Rožmitálu, a to ještě musím ujít nudných 2×6 km po silnici, abych se vůbec dostal do lesa. To už raději autem do Hutí a pěšky kolečko přímo v lesích.
Gumokol tam nejede dvě hodiny, a naopak, ve vlaku se ty děti při tak dlouhé cestě už spíš nudí (zejména v „moderních“ s autobusovým uspořádáním sedadel).
je zajímavé, jak znáte všechny děti…
prostě přestaňte tu všichni trojčit kvůli blbým 300tis Kč z obecní kasy města, kde nikdo z vás nebydlí.
neplánujte nikomu, co se mu má líbit a tak podobně, jinak ten dotčený to začne plánovat vám a skončí to akorát rvačkou.
Zaregistroval jste existenci i jiných míst než Praha? Pokud ne, tak zpátky do školy.
Ono není ani potřeba jezdit autem. Autobus to dá pod dvě hodiny a zastaví v centru Rožmitálu, kde jsou všude funkční chodníky, což se o nádraží za městem říct rozhodně nedá.
Myslite si, ze kdyz nekdo chce do Brd, tak potrebuje nutne centrum se zpevnenymi chodniky, kdyz pak bude lezt cestickou na Tremsin apod.?? Vite trampove si radi daji/me pivo a jsme tak nejak na ten vlak zvykli… To proste clovek od Fast foodu nepochopi…
A myslíte si, že Rožmitál plánuje zaplatit 300.000 Kč kotlíkářům, aby si mohli dát v Rožmitálu jedno nebo dvě piva a pak zmizeli do Brd? Co z toho to město a jeho obyvatelé bude mít?
Co z toho město bude mít? Turisté si rádi ve městě zajdou do hospody a něco tam utratí. Podpora turistického ruchu není na škodu.
dají so pivo z plechu, co koupí od místního vietnamce . tomu říkám outrata
Že jo?! 😂
Teta zjistete nejdriv kde je ve skutecnosti nadrazi
Trampove, turiste prirodou, nejsou zpravidla vozickari aby jim vadil kilometr navic, dokonce bych rekl ze tam jezdime prave proto aby jsme dali nejake ty kilometry.. 🙂
K tomu co z toho mesto bude mit: Vite hostinsti jsou zpravidla mistni danovi rezidenti, tudis tam odvadeji dane, no a kd,z denne si da v letnich mesicich 150 lidi navic 4, 5 kousku a k tomu nejake to jidlo, tak to mate cca. 150×300, navic zamestnavaji take mistni obyvatele….
Už se těším na nějakou letní reportáž, ve které stovky kotlíkářů budou proudit každý víkend z nádraží v Rožmitále do Brd a zpátky a mezitím v rožmitálských hospodách utratí stovky korun. Pak řeknu: mýlil jsem se, sypu si popel na hlavu, těch 300 tisíc za to fakt stálo.
a ja budu druhej takovej! 🙂
Když si dají 4,5 kousků myslíte že ještě někam dojdou.
Přímá souvislost obecních/městských rozpočtů s daňovým rezidentstvím v té které obci/městě je jen u daní z nemovitostí.
Ne u daní z příjmů fyzických osob z podnikání, ba ani z DPH.
Tzn. dodatečné daně za příjmy utržené v těch restauracích apod. od lidí, kteří tam přijedou vlakem, půjdou stejně do centrálního státního rozpočtu.
Copak strejdo, nějaký problém?
https://mapy.cz/s/movefeteza
jo, tak s dětma na výlet autobusem….jasně. zkuste si to peklo….
v tomhle je fakt vlak daleko lepší. i ten nepoužitelný pro běžnou dojížďku.
A proč ne ? Náhodou, tady to dává smysl. Takové dva páry vlaků o víkendu, z toho jeden vždy aby dělal přípoj od stejného dopravce – ideálně od a na CykloBrdy. Rožmitál, město i okolí má potenciál pro turistiku
A co to turisti budou dělat v průmyslové zóně 1,5 km od náměstí? Leda tak zůstanou ve vlaku a pojedou zpátky do Březnice.
To není důležité, jestli pojede někdo kromě šotoušu.
Šotoušum je jedno, co je za nádražim, a jestli pojede i někdo jinej, je taky jedno
vemte to z druhé strany, autíčkářům je jedno kde je nádraží, i kdyby vlak stavěl uprostřed náměstí, stejně to bude horší než jejich miláček, i kdyby nejbližší silnice byla 10 km…….
domníváte se, že náměstí je jediný možný cíl??
můžu si v busu/autu posedat naproti sobě, popíjet pívo a povídat si s přáteli? ten vlak má i jinou hodnotu než jen přeprava z bodu A do bodu B
Dojdou těch 1,5 km. Jako turista s tím nemám žádný problém.
Ale jinak by to trať chtělo v minulosti prodloužit o cca 900 m do prostoru za fotbalovým hřištěm.
Oni visící maloměšťáci kterým přijde 15 minut pěšky jako věčnost dálka.
Ti co jsou z většího města zase nechtějí vidět nádraží,co dělá rámus uprostřed města. 😂
Ach jo, zase protežování vlaků na úkor autobusů. Kdyby se tak udělalo transparentní výběrko na závazkovou autobusovou dopravu, mohli by vyhrát i menší dopravci. Např. kdyby se z krajem dotované dopravy úplně vyškrtly ČD a nahradily se autobusy, máme uplatnění pro 15-20 dopravců! Ale ne, kraj dává zakázky ČD a Arrivě. Je tu větší bordel než v Rusku
Kraj dopravu NEDOTUJE .. Kraj si dopravu objednává a platí za poskytnutou dopravní službu.
V případě brutto smluv (tzn. předmětem smlouvy je nákladová cena; inkasované tržby náleží objednateli) tomu tak skutečně je.
V případě netto smluv (kdy předmětem smlouvy je pevná výše úhrady od objednatele do rukou dopravce) lze o této terminologii oprávněně pochybovat.
P. S. Středočeský kraj s ČD uzavřel i po roce 2019 dlouhodobou NETTOsmlouvu.
nebreč určitě jseš jeden z těch co se vozí jenom autem vid
Jak na úkor autobusů? Copak vlivem zavedení turistických vlaků se nějaké autobusy budou rušit?
Se tam mrkni jo??
už se těším na busy kolín praha…roudnice praha i řevnice praha, to bude srandy kopec.
PS: busem do Rožmitálu na výlet rozhodně nepojedu. vlakem možná ano, tudíž zadání to plní. že to neumíte pobrat, vaše věc. stejně jako já nechápu, jak někdo může preferovat kolíbající se bus na točité okresce.
Kacířská otázka. Přemýšlelo se někdy o možnosti spojení 810tky s nákladním vlakem? Nejen na třemšínce, ale i jinde kde alespoň trochu pravidelně náklady jezdí, ale osobka vozí 1-3 cestující. Nevím jak často na třemšínku jezdí, ale na lateckých mapách zde stojí nějaké Easy.
Ano, a nejen přemýšlelo.
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=402047.jpg&stranka=1
Že se takto v minulosti, ještě v 90. jezdívalo vím. Ale myslel jsem nějakou renesanci tohoto způsobu s adaptací na 21 století. Nic méně asi neproveditelné. To už raději tratě typu rožmitálky převést do kategorie místní dráha, pokud by měli Třemšín a ostatní obce zájem.
„Místní dráha“ = dle legislativy s odděleným provozem vůči ostatním drahám.
To vše v situaci, kdy zrovna Rožmitál není (na rozdíl od mnoha dalších lokálek) takříkajíc nákladně mrtvý…
V zákoně ale není uvedeno jak má být oddělena. Jestli se musí vozidlo přendat jeřábem, nebo výkolejkou, nebo jestli postačí označník označující jiného provozovatele dráhy.
Proveditelné to je … co se změnilo ? M 810 ten uhlák uvedla před 40 lety, uveze ho dnes …
Zbývá vyřešit finanční toky mezi ČD osobní doprava a ČD Cargo … a dosadit zaměstnance na vlak s uhlákem. který zajistí jeho odstavení na výkládkové / nakládkové místo, včetně přestaování výhybek …. chtít to po strojvedoucím „s kasičkou“ by už bylo trochu moc …
A pak je prý problém to vyinkasovat u SŽ, protože to je nákladní vlak a ten platí za dopravní cestu více než osobní.
Smíšené vlaky s 810 jezdily ještě v 90. letech. Cenou za „univerzálnost“ takového vlaku je zoufalá rychlost (a životnost převodovky?). Alternativou může být využití vozu přes den v Os a v noci na Mn. Takové nápady se objevují dlouhá léta (NE81 v Německu, myslím že i RS1 byl takto uvažován), ale nevím, ze by se to, v realitě dnešní takové osobní a skomirajici JVZ dopravě, dlouhodobě ujalo.
Takže rozdíl je mezi situací, kdy takovýto vlak obsluhuje mezilehlá nákladiště a situací, kdy uhlák / zetku vezete z A do B nebo naopak … bez pobytů na trati ….
Dynamika s uhlákem a bez nebude stejná.
Adhezní hmotnost 810 je cca 9 t. Uhlák, ložený, je 80 tun. Což vychází jako ekvivalent 640 tun pro 72t lokomotivu.
To nevyjede všude, ledaskde by to uvízlo.
Zrušit obecní plynovod, aby se uhlí vozit muselo?
Bohužel to legislativně nejde a přitom zrovna Rožmitál by šel. .-(
Legislativně to jde. Jen poplatky za dopravní cestu za takový vlak jsou jako za vlak nákladní.
Nesmíte použít křížovou dotaci.
To nesmíte stejně, i když v rámci jedné firmy budete provozovat osobní a nákladní dopravu, třeba autobusy a kamiony. To není zákaz smíšených vlaků.
Nákladní vlaky s přepravou cestujících byly v minulosti (ČSD) naprosto běžná věc.
Například vlak Rn 58518 z Českých Budějovic do Veselí nad Lužnicí, na trati Dobruška – Opočno pod Orlicými horami vlaky čísel řady 904xx.
Podobně z Březnice do Rožmitálu vlaky číselné řady 974XX.
Ano, a zcela poslední výkon byl Hanušovice – Staré Město, jen opačně, krabici tahal jezevčík s manipulákem
Ano ! Já dokonce ještě stihl Mn/Os Lichkov – Miedzylesie.
Začátek 90 let minulého století.
Zážitek !
Takto to bylo na spoustě lokálek, pamatuju například Jakartovice, jako zcela poslední byla Opočno – Dobruška někdy okolo r. 2005 a zcela poslední smíšený vlak jel na trati Hanušovice – Staré Město (tam to bylo opačně, nákladní vlak táhl 810 na konci). Pak už se přišlo na to, že to nelze (bo protože poplatek za DC jako za nakl. vlak atd atd)
Mně by spíš přišlo v tomto směru zajímavější dělat to obráceně: Nechat tam jet Mn, na který by se pověsil jeden vůz 010 (nebo nějaký podobný). Už proto, že tam pak třeba může být i zetka na kola. Protože nějaké 742 ten vůz navíc je jedno, zatímco jakýkoli motorák když má táhnout (a v zastávkách rozjíždět) desítky tun navíc, tak nevím nevím teda. Samozřejmě předpokladem je, aby tam ten Mn sám o sobě jezdil, ne ho extra zavádět. 🙂 Přiznávám ale, že vlastně nevím, jestli se něco takového smí (popř. zda lze vůz pro lidi mít až za nákladními apod).… Číst vice »
Ještě před 14 (možná i méně) lety byl jako smíšený veden první ranní vlak z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice (holt za cenu prostoje v Kunžaku-Lomech za účelem posunu s vozy). A co pamatuji, tak osobní vůz byl až na konci (no ovšem – aby posun neprobíhal s těmi lidmi). I když – teoreticky je možné, že na úzkokolejce jsou/byly jiné předpisy toto umožňující. Blahé paměti ještě roku 1997 si z tehdejšího (mého prvního, který jsem měl doma) KJŘ pamatuji vedení podvečerního smíšeného vlaku z Jemnice do Moravských Budějovic. JŘ 1988/89 uvádí smíšený vlak (viz znatelně prodloužené jízdní doby počítající… Číst vice »
Na všem je dnes zajímavé, že nic nejde, ačkoliv v minulosti to bylo běžné. To je stejné jako s výrobou a provozem nových lehkých motorových vozů. Prostě se nechce a je tu jen otázka, kterou je potřeba položit určitým lidem, proč to najednou nejde a proč se tomu brání!!!
Když jsem tam v roce 2021 naposledy jel, šlo o neděli ráno. Tam i zpět jsem jel úplně sám (v létě, ve slunném počasí).
No, jestli chce město Rožmitál vydat své peníze zrovna za toto, jak je ctěná libost.
Každopádně budu zvědav na návaznosti těch vlaků od Prahy/na Prahu, ve srovnání s tím, že zrovna v takový čas se v Březnici nemusí nacházet volné vozidlo ČD (pakliže kvůli tomu nemá být drženo nějaké vozidlo v oběhu extra navíc).
Neděle ráno, je opravdu skvělá definice času … prvním vlakem z Prahy se do Březnice v 9.16 – přípoj 9.20 … to je už dopoledne.
Z Českých Budějovic to nebylo o mnoho lepší ….
Při nadbytku 810 / 809 odsouzených k postupné likvidaci, nikoho nemusí jeden motoráček navíc bolet … chybět nebude …
Na těch šotovlacich mají být Regionohy.
A jelikož určitě regín bude jezdit více v prac. dny než o vikendu, tak nebude problém nějakou navíc najít…
To je zajímavé .. a není to první případ zastavení dopravy a opětovně zavedené turistické. Ano v této republice se musí šetřit takže povyhazujte tisíce uředníku s uřadu a ministerstev a bude peněz.
A ještě vzkaz redakci. Antivirový program mi z vašich stránek blokuje stahování nějaké lumpárny ze serveru „pushadv.biz“, pokládá to za „Pravděpodobnost neoprávněného stahování softwaru“.
Paráda. Říkám to celou dobu, víkendový provoz přes léto na této trati smysl měl (narozdíl od toho v pracovní dny).
Neměl. Víkendový provoz dle průzkumů z roku 2019 byl ještě slabší než ten v pracovní dny. Ale když chce město vyhodit 300 táců do kanálu, je to jeho věc.
Smutné je, když pak obce brečí, jak nemají peníze. A tady vyletí 300 tisíc oknem…
Předpokládám, že město Rožmitál o významu této trati něco ví. Zatímco pro ZDO už asi sloužit v této podobě opravdu nemůže, turistická doprava na ní smysl má a využitá byla a bude.
Z důvodu zanechaní některých osad bez jakékoliv veřejné dopravy, opravdu trať bez pravidelné dopravy k ZDO sloužit nemůže.
Spíš starosta ví něco o tom, že na podzim budou komunální volby. A těch prošustrovaných 300.000, které nebudou vynaložené ani pro jeho občany, ty mu k úhradě stejně nikdo nedá.
Přesně. je to začátek kampaně před komunálními volbami. Všechny 3 průzkumy zveřejněně v analýze k trati 204 jednoznačně ukazují, že i víkendová poptávka je tristní.
Neznám statistiky provozu na třemšínce, ale voleb máme v této zemi tolik, že by za předvolební kampaň šlo označit každé druhé odhlasování zastupitelstva. Mj. ty volby také nejsou nic levného, když každý v komisi dostane 1000vku.
Nevyletí, budou použity na veřejnou službu a podporu turistického ruchu. To si za ty peníze měl pan starosta raději koupit nové auto?
Falešné dilema.
na podzim jsou volby, tak možná proto. pak to lidem prodají, co udělali pro město, zajistili vlakové spojení se světem. to že vyhodili 300tis. to se nějak zamlčí
Měl, vlaky tam o víkendu jezdily využité dost. Čísla z roku 2019 mi připadají dost pochybná i na jiných tratích, kdoví kdy a jak to bylo sčítáno, zda to nebylo zrovna v době výluk atd…
Když něčemu nechci věřit, tak je potřeba to zpochybnit 🙂
Ne, já jen že některé tratě znám celkem dobře a čísla z roku 2019 realitě neodpovídají, jelikož po většinu času jsou podstatně vyšší. Teď nemluvím konkrétně o Rožmitálce, ale o některých jiných tratích, kde byl zrušen či omezen provoz. Netuším, zda šlo o nějaká namátková sčítání či zda nebylo prováděno v době výluk, ale rozhodně se z nich nedají dělat jakékoli závěry o slabém využití těch tratí.
Jezdil jsem občas Vraňany – Mšené (Budyně, Libochovice) v sobotu dopoledne, než tam byl zastaven provoz. Zveřejněné počty cestujících byly zásadně nižší, než co jsem opakovaně potkával. Nikdo nekontroloval jízdenky. Nevím, kolik lidí jelo zadarmo, ale pokud oficiální počty vycházejí z prodaných jízdenek nebo z výsledků odbavení, může být zdroj rozdílů tady. Ještě pro určitý segment cestujících je významná přítomnost města na železniční mapě. I když se třeba nakonec dopraví jinak, zvyšuje se povědomost o místě nejen vyobrazením na té mapě, ale i přítomností v seznamu stanic (ať už tištěném, nebo nabíhajícím při zadávání cíle cesty). Nevím, kolik stojí případná… Číst vice »
Je to jeho věc, ale podle předchozího víkendového provozu bych nesoudil. Jsou tratě, kde byla pravidelná doprava pro nízké využití zrušena, a poté co byl zajištěn turistický víkendový provoz v podstatě tou samou 810, jen se tomu udělala náležitá propagace, počty cestujících byly přinejmenším uspokojivé – třeba Jemnice nebo Svobodné Heřmanice.
Jemnice jen ze začátku.
Jemnice, když už, tak jen na spojích „Turistického vlaku“, který je atrakcí sám o sobě a „i cesta v něm je cíl“. Ale musí být hezké počasí.
(Plus každopádně ten vlak jezdí jen v červenci a srpnu.)
** Upřesnění: název toho vlaku složeného ze dvou dřevěných vozů zní „Výletní vlak“ (proto i s velkým „V“).
Ano, Jemnice a podobný tratě nejsou např. Mšeno, Vejprty apd. kde má tur. doprava opodstatnění.
… a ještě bych dodal, že u jemnické tratě vznikla slušná překážka v potenciálním využití od sezóny 2020, a to v podobě nepřípojů v Moravských Budějovicích ve směru na Okříšky/od Okříšek – po posunu časových poloh na trati č. 241, kdy dříve se Os vlaky na té trati křižovaly právě v Moravských Budějovicích, ale od 12/2019 mají křižování až v Šumné.
Přípoje v MB od/do Jemnice jsou převážně tvořeny na směr od/do Znojma, vyjma snad jednoho páru spojů denně, který váže na Sp vlak od/do Jihlavy.
Takže skoro hodinová přestupní doba v Moravských Budějovicích.
Tak k tomu je ale potřeba znát kontext. Měly ty spoje v roce 2019 nějaké rozumné návaznosti? Nebyly výluky? Navíc teď díky Regionově bude možné efektivněji přepravovat kola či kočárky, než u dřívější 810.
Co považujete za – vašimi slovy – rozumné návaznosti ve stanici Březnice, kde: – rychlíky od Prahy (i od ČB) jezdí v „taktu“ natolik děravém, že vázat na to jakýkoliv 2h takt znamená mít nepřípojů pomalu více než přípojů (ostatně od 12/2019 na ně přestaly vázat Os vlaky směr Blatná, od té doby vážou ve směru od Berouna na Os vlaky, resp. jde o přímé Os vlaky jedoucí skrz Březnici až do Blatné; to vše ale za cenu více než hodinového časového nesouladu v Blatné vůči vlakům od Strakonic) – ve směru od Příbrami jde o cestu oklikou + tak… Číst vice »
Nabízel by se například přípoj od Sp 1596 Cyklo Brdy, kdy ve dnech jeho jízdy nepokračuje z Březnice do Blatné regionova Os 7906. Obdobná situace je navečer u vl. Sp 1597 a Os 7917, kdy Os 7917 nejede Blatná – Březnice. Čili regionova může zůstat přes den v Březnici pro Rožmitálku. Z Rožmitálu vedou cyklotrasy do Brd, je to do Brd blíž a regionovou se dají dobře přepravovat cyklisté s koly. Cyklotrasa 8244 má svůj začátek právě přímo u nádraží v Rožmitále a vede přes celé Brdy až do Hořovic. Tímto by Sp 1596 Cyklo Brdy dostál ještě více svému… Číst vice »
O. K. Nicméně dozeptal bych se – ta Regionova tedy dnes o víkendech od jara do podzimu stojí v Březnici od 10:10 do 17:43 h? Tedy paradoxně potřeba soupravy v oběhu navíc než aby dojela (v časových polohách blízkých polohám Sp vlaku „Cyklo Brdy“) do Blatné a zpět v rámci 2h taktu linky Beroun – Blatná? Nebo se to nějak prostřídá s protivínskými výkony? (Ale i kdyby, tak se ten prostoj jen rozprostře na dvě vozidla, z nichž jedno tam ale stojí každopádně) Pokud je tato moje dedukce pádná, tak na jednu stranu skutečně půjde u rožmitálských spojů o využití… Číst vice »
Jedná se o kombinaci dvou 814. Jedna zajišťující ranní pár je z píseckého vlaku (a to JEN kvůli jeho netaktové poloze, taktové vlaky to v prostoji nestihnou otočit), ta druhá je 814, která má přes den prostoj v Březnici. Tento prostoj tam ještě v minulém JŘ nebyl, ale vznikl vlivem „úspor“ jihočeského kraje, který od června 2021 škrtl taktový pár vlaků v rekreačním letním období v úseku Březnice – Blatná, jelikož v blízké časové poloze jede vlak Sp CykloBrdy, čímž se tak trochu přisál na vlak jiného objednatele. Takže domněnka je správná, tato neefektivita a prostoj (který je možné náhodou… Číst vice »
Ono je to složité … když si (jak tvrdí zlé jazyky) nechává krajský radní pro dopravu vozit své pozadí z první obce za Prahou do úřadu na úkor daňového poplatníka gumokolem – není prokázáno – nebo jezdí vlakem + MHD (které si ovšem musí zaplatit) v krátkých intervalech, tak mu je lhostejný nesmyslný dvouhodinový interval … na jiných trasách a dokonce jako lakomec neobjedná osobní vlak z Hořovic alespo%n do Zdic, když už ne Berouna, takže moderní jednotka „hnije“ v Hořovicích, se zvednutým smetýkem a temperuje a strojvedoucí jede rg … Politik, který považuje dvohodinový takt za ideální z hlediska… Číst vice »
„o bezpřípojové vazby s taktem 120 minut nemá cestující zájem …“ Bezpřípojové byly leda tak vazby na notně proděravělé rychlíky na té trati, ovšem ty jsou objednávány ministerstvem dopravy, že. Mimochodem pořád tam těch spojů nyní jezdí možná víc než v JŘ 1988/89, viz https://www.zelpage.cz/gvd/1988/200_01.jpg (další dva skeny zobrazíte po změně posledního čísla v adresním řádku na „02“, resp. na „03“). Na druhou stranu, dílčí souhlas v té první věci – osekání Os vlaků Beroun – Hořovice (= mj. převedení o to většího podílu fixních nákladů na Plzeňský kraj, který je objednatelem těch vlaků v celé trase až do Berouna)… Číst vice »
Chápete smysl psaného textu ?
Rožmitál odmítl nacpat cca 300 000 do chřtánu nenasytného Stč kraje reprezentovaného lakomcem Boreckým …. za to, že kraj plní zákonnou povinnost zajistit dopravní obslužnost ….
Stejný problém s lakomcem má Příbram, Mladá Boleslav ….
Jihomoravský kraj, kde příspěvek 50 Kč/obyvatele/rok existoval snad od začátku existence IDS JMK (a v roce 2019 byl navýšen na 100 Kč/obyvatele/rok), považujete za „lakomý“ rovněž?
Kraje jako např. Kraj Vysočina, kde si obce přinejmenším donedávna musely veškerou víkendovou (a nejsem si jist, jestli to někde neplatilo i u spojů v pracovní dny po 22. h, soudě z toho, že leckde v tom čase jede jiný dopravce než na ostatních spojích) dopravu objednávat samy (a podle toho to i vypadalo – výjimečně spoje typu „do kostela a zpět“?
To bude zajímavé sledovat poměr tržeb a vynaložených nákladů.
Na začátku bude solidní obsazenost a půjde postupně k nule.
Při platnosti jízdních dokladů PID reálnou tržbu nezjistíte … pásmová jízdenka se nedá definovat ….
A SŽ by tam mohlo udělat letní víkendové výluky. 😁
Na SŽ je spoleh… výluky budou.
Chovat se jako slon ve sklenářství.