Volno k 4,5 milionům kilometrů ročně. RegioJet vystřídá u rychlíků Arrivu, nepřišly námitky
Siemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia Commons

RegioJet vyjede s novými hybridními jednotkami od Škody.
Nejhorší vlakový dopravce v zemi vyhraje, tam kde ušetří na vracích vozového parku,tak naopak může podmáznout politiky
Doporučuji projet se Arivou ,jel jsem úsek Neratovice – Turnov venku 32 stupňů a v Arivě tak 40 stupňů klimatizace nefunkční a okna nešla otevřít, prostě pojízdná sauna ,to jsem ještě u regiojetu bohužel nezažil…..takže já jsem rád že půjdou pryč…..
i regiojet měl problémy s klimatizací, arriva žádnou klimu donedávna ani neměla
Ještě ani nevyjel a už zase všichni ví, jak to bude hrozné.. Asi jako něco, když měly vyjet dopravci v jiném kraji. Např. Arriva busy v Plzeňském k., Arriva a GWTR opět v PK. Spousta keců a nakonec klid, pač služba slušná…
Houby.. projedte se linkou R8 a uvidíte..to je humus.
Linka R8 s tím nemá společného, protože ať už by byl vítězem v této soutěži kterýkoli dopravce, musí dodat zcela nové vlaky z výroby.
Čím více dopravců na kolejích, tím více složitější operativní řízení provozu.
„Pestrá paleta“ je zkrátka vedlejší produkt historického vývoje.
Stejná situace je třeba u výkupu flašek. Za hvězdářů všechny pivovary plnily do jednoho typu, teď má každý pivovar, který si myslí, že si tím snad pomůže k prestiži, vlastní tvar flašky.
To následně jim a prodejcům zakládá na (logistický) problém.
Nepředpokládám, že by návrat k bývalému jednoduchému stavu, jak na kolejích tak i v obalech nápojů, byl reálný.
Návrat k bývalému stavu primárně není žádoucí, minimalně na těch kolejích.
Doufám, že budou brát kola, v tom RegioJet zatím není vůbec silný.
Budou muset, viz zadaní VŘ.
R8 taky musí a ono nic
Tak pro nás cestující je to téměř určitě výhra, současný dopravce měl mizerné jednotky a ČD má stále opravdu řadu míst, kde potřebuje odstranit zastaralou vozbu…
A upřímně, ČD fans a nostalgici, je mi úplně jedno, kdo je dopravce, tohle nejsou žádné nostalgické vlaky…
RJ není výhra nikdy…
Tak to nesouhlasím.
V Praze jezdí s jednotkami od Pesy úplně v pohodě. Fungují a vypadají mnohem lépe než ty staré vraky od Arrivy.
je fakt, že nic horšího než ten vrak na R14 z Pardubic nejezdilo…
Přes krátkou trasu přesnost té linky Praha hl.n. – Úvaly v PID (na území Prahy s jízdenkou MHD) hned na výjezdu z hlaváku je nevalná, protože mnohdy přijíždí v době plánovaného odjezdu, a i kdyby přijel na čas, tak by fíra měl mezi konci jednotky asi lítat!
Čtěte článek když už nevíte realitu. ČD zde už mnoho let nemá ani kilometr.
Celé výběrko je jen o tom, o kolik méně platu dostane personál….
Vlakvedoucí méně jak u ČD, strojvedoucí více
A taky manažerstvo 😉
A taky něco údržba.
Siemens Dessiro vypadá na fotkách super, snad to za 4 roky nebudou provozovat nějakými „ojetinami“. Na první dojmy jsem zvědav 👍
Zadávací dokumentace vyžaduje nové, dvouzdrojové, vozidlo.
Vzhledem k tomu, jak MD „vyžaduje plnění na lince R8 a 23….. 🙁
Tam ale nikdo nepožadoval nová vozidla.
Na R23 jezdí nová vozidla, které ani nebyli požadovány a s větší kapacitou než byla požadována. Takže tam nabízí Regiojet oproti požadavku MD výrazný nadstandard.
Protože mel za povinnost nízkopodlažnost… na R8 naopak na všechno kašle
design je dobrý…
no jestli ten začátek a vůbec provoz bude jak za vlády Arrivy,tak potěšpánbu
Nevim, čas od času jezdím do Tanvaldu, a nikdy jsem neměl problém, dokonce i ty jednotky mi přijdou v pohodě… 😄 Vždycky sedím v tom tichým oddílu a gut.
taky jsem jezdil na začátku Arrivy do Tanvaldu, pěkné svezení na 006, díky Arrivě jsem se tam podíval 😀
Někteří jedinci zkrátka mají s alternativními dopravci problém, na rozdíl od běžné populace. Ty konkrétní důvody tady zaznívají stále dokola, těžko říct, do jaké míry se jedná o objektivní hodnocení a do jaké míry v tom hrajou roli city k ČD, unitární železnici, nostalgie za starými časy atd.
Já je taky nemam rád, vozy jako letadlo, odpoledne nikdy nesedim, čas od času jim jebne a jede jen jeden dvojvagon. Zlatej spěšnák cd, rano daj 3 klasický vagony+ řídící vůz + lokomotiva, brejlovce letos nedavaj. Trasa na Tanvald.
Jasně že je to v pohodě. Resp. to, co tam Arriva předvádí, nijak nevybočuje z toho, co tam předváděly a předvádějí České dráhy. Prostě za málo peněz málo muziky. Ale funguje to a to je hlavní.
Věčný obhájce arrivy a RJ se ozval 😀
Však z vašich komentářů je také jednoznačně patrné, k jako barvě inklinujete. 🙂
Pojízdná sauna ,nedá se tam dýchat a je tam 40 stupňů, klima nefunkční takže za mě nejhorší čím jsem jel za posledních 5let
Arrivy od 12/2019 na čtyřech R-linkách?
Nebo té samé Arrivy od téhož data ve Zlínském kraji?
Nebo té samé Arrivy od 12/2020 na dvou jiných R-linkách?
Co si pamatuju, tak (objektivně dost velký) problém byl jen v prvním jmenovaném případě, nebo ne-e?
P. S. Arriva šla na rychlíkové linky, z nichž tak zmizely ČD mj. se svou řadou 843. A jakpak vypadaly jejich první týdny na novém působišti mezi Zastávkou a Jihlavou od 12/2024? 😀
Aspoň tam bude kvalitativní skok konečně, výměnou ČD za Arr-845 to bylo zlepšení tak o 3%.
Bylo to zhoršení o 50%
Ano, -50% je za zhoršení dostupnosti těchto vlaků pro modré gumy v důsledku nemožnosti jezdit na režijku – a to zasloužilého nádražáka pochopitelně zamrzí.
Máte hodně omezené myšlení když každy nefanoušek současného bordelu je podle vás režijkář, modrá guma apod… 😀
Co Vám provedly špatného ČD ?
Tak mě osobně nevadí ani tak stroj 845 jako takový, ač ho za zlepšení 2x nepovažuji, ale spíše mě třeba chyběla docela myslím i dnes slušná a pohodlná 1. třída ve voze Abfbrdtn, se sedačkami 1+1 atd… To třeba nemůže být relevantní důvod?
Arriva a jejich pseudovlak r.845 opravdu nee
Co je na 845 pseudo v porovnání s jinými motorovými jednotkami a jejich napodobeninami?
Zelený nátěr…
Absence větrání, tvrdé sedadla, celková zastaralost…
Tak hlavně aby vlaky byly zvukotěsné a měly nějakou úroveň a ne hlučné Regiopantery a šroty od Pesy
nové pantery už nejsou tolik hlučné
Já bych teda řekl, že dvojkový panter je v některých místech minimálně podstatně hlučnější než jedničkový, hlavně co vyzbroje se tyká…
Jediné co ČD může zachránit od krachu po těchto porážkách je okamžitá privatizace a tvrdé oddělení provozu od údržby a RSM.
Protože dokud bude ČD mít tyto dvě koule na noze, které jen sosají peníze na provoz a investice, ale chovají se macešsky k provozu, tak nikdy nic nevyhrají
Aneb ČD si do výběrek dávají investice na haly a budovy a pak to díky tomuto prohrávají.
A z toho monopolu Regiojetu za 10 let bude státu ještě velmi nedobře, když už nebude státní dopravce záchrany.
To je problém ČD, jak počítají svoje nabídky. Obecně údržba nemusí být koule na noze, ale naopak zdroj příjmů od jiných dopravců.
Jenže to by musely na těch dílnách makat, to co tam předvádí teď, sokromnik nemá zapotřebí…
Někteří soukromníci služeb ČD využívají.
Dle mého osobního názoru, soudě dle výsledků dosavadních soutěží, poskytování služeb v depech externím subjektům bude klíčová aktivita pro budoucí fungování ČD. Neboli, v zájmu přežití, budou muset ČD tyto služby poskytovat tak, aby o ně byl na trhu zájem. Vlastnictví dep je, nebo může být, jejich obrovská výhoda v železničním byznysu příštích let. Žádný jiný dopravce takové zázemí nemá.
Pokud vím, trend v poslední době je dodávka vozidel včetně servisu. Soukromá firma si kvalitu servisu pohlídá, jsou to její peníze. A depa si mohou pronajmout. Je to výhodné i pro výrobce, problémy z provozu má z první ruky. Nevím jak teď ale před lety železničářská latina překonávala mysliveckou.
Ano, ČD taky leckde můžou skončit jako pronajímatel nemovitostí.
Tak jako mnely ČSAD garáže mají ČD depa ..to je snad normální. Než opravovat vlaky někde na vlečce pod širým nebem.
Vůbec nechápu co tím chceš říct směrem k mému příspěvku.
Víte kolik berou lidi na dílně a kolik jich tam bylo a je teď ? Víte kulové
privatizace ano, nebo změna zákona, jinak nemůže „státní podnik“ obstát v konkurenci soukromníků, ale údržba může přinášet zisky
ČD není státní podnik
Formálně ne. Ale třeba zákon o zadávání veřejných zakázek docela dodržují
dodržovat musí
Což je způsob, jak stát jako akcionář chrání svůj majetek před vytunelováním prostřednictvím neprůhledných zakázek pro firmy kamarádů z modré čtvrti.
a zároveň je to způsob, jak znemožnit efektivní fungování firmy oproti konkurenci. Stát tu není od podníkání, takže privatizace je na místě, už včera bylo pozdě
To musí a je to tdky hendikep.
no doufal jsem, že to pochopí všichni, ale evidentně asi ne..
ČD nejsou z hlediska zákona státni podnik, ale a.s.
všiml jste si jak to tam je napsáno?
Ještě bych přidal JLV
JLV je soukromá akciová společnost ve které Česká Republika nedrží přímý ani nepřímý podíl.
Jde mi spíš o to, kolik do nich ČD cpe peněz. Je to černá díra. JLV si peníze za clovekahodinu nechá a pronajme jídelní vozy franchizantum, kteří musí nejen ty zaměstnance platit ze svého i přes to, že už jednou od státu zaplaceni jsou.
Navíc musí ještě platit nájem JLV. Takže si pěkně sedí uprostřed a tečou jim peníze z obou stran. Jak geniální…
I kvůli nim ČD prohrávají jednu soutěž za druhou.
Můžete prosím uvést, které soutěže za poslední 2 roky, projely ČD kvůli JLV?
Arriva jsou starší vlaky.
Arriva je firma. Dopravce.
Jedná hrůza odejde, druhá zase přijde. Arriva -> Žluťák
Mě jako cestujícímu je úplně jedno, kdo je dopravce, podstatné je zda to je to spolehlivé, čisté a ideálně to má zásuvky, abych si mohl dobít mobil. Občas jezdím Pardubice – Hradec Králové a ještě kousek dál, někdy Arrivou, někdy ČD a popravdě vzhledem k jistotě zásuvek je o něco lepší Arriva. U ČD prostě občas zásuvky nejsou. Jedu tím, co mi časově vyhovuje, ne dle dopravce.
u Arrivy taky občas nefungují,to si nevyberete
To se mi stalo jen jednou. Mnohem častější je, že u ČD vůbec nejsou. Takže vyberu. Jenže, já stejně jezdím podle toho, jak mi to časově vychází. Takže kvalitativní skok či propad je více záležitostí objednavatele a jeho schopnosti své požadavky vymáhat, než zvoleného dopravce.
Bez zásuvek a WiFi by cestující nepřežil. 😂😂😂😂😂😂
Ale samozřejmě, že přežil.
Jenže pokud je smluvně deklarováno, mělo by to být dopravcem také garantováno.
Tak bez ČD přežije taky. No, tak možná až pochopíte, že vás ti cestující živí… Ne vláčky nejezd, protože šoto. 😉😁
Opravdu dovedeme jenom nadávat? Místo toho, aby tady bylo oslavováno, že na těchto zapomenutých rychlících dojde k nasazené krásných nových souprav s vyšší kapacitou, dojde ke zkrácení jízdních dob a celkové změně dopravního konceptu na těchto linkách a to vesměs k lepšímu, tak tady budeme brečet, že to nevyhrál oblíbený dopravce….
Výběr dopravce O.K. Ale dopravní koncept likviduje regionálku do Neratovic…
Šlo by to nějak konkretizovat?
O tom, že trať Praha Všetaty by potřebovala dvě koleje a elektrifikaci není pochyb.
Posun križování R z Neratovic do Všetat brutálně vyžírá japacitu jednokolejky a regionálka to musí odstát, spolu bídnou kapacitou za Skal do Vysočan. Ale stát chtěl hodinovku a na současnou trať to bez obnovy Stránova nelze.
Tak SŽ na tom maká, ale dočkáme se kdy? Budeme rádi, když za 20 let.
Z Brandejsa 😂
Skutečně dojde ke zkrácení jízdních dob?
Já nenadávám, já jsem vlastně i rád, že ty hrůzovlaky 845 půjdou do čudu, ale to víte, RJ opravdu nepatří k mým oblíbeným.
Češi jsou líný fňukalové. A na dráze to platí dvojnásob. Furt jenom skuhrat ale smrádek a teploučko většině vyhovuje.
A ano, já jsem rád, že budou nové vlaky a že ta doprava na těchto tratích poskočí o level výš. A ano, jsem rád, že to VYHRÁL oblíbený dopravce.
Já má sice zkušenost s Arrivou jen na R22, ale nemám si na co stěžovat. To samé u RegioJetu na R23. Co jezdí s číňany, taky si nemám ma co stěžovat.
Když ale RJ ani není schopen mít kvalitní informační systém, respektive ho udržovat. Z Ústí na vás mluví Google překladač a ještě v Oseku na tabulích svítilo „Vítáme cestující /bla bla bla/ příští stanice Ústí nad Labem západ“
Já vás chápu, železniční divize je něco otřesného a místo aby zmizela tak se furt roztahuje
To znamená jediné: Přiznání chyby od MD. Pokud by byla spokojenost, proč něco měnit, že? Maskuje se to akorát výběrovým řízením…
Kdepak, výběrka jsou povinná…
Tak proč je rozumné státy nedělají? Rakousko, Polsko…
Tak zrovna Slovensko jako rozumný stát… 😁 Nevím, nevím…
Soutěže moc nedělá, čili alespoň v něčem má Slovensko rozum
Taky to tam tak vypadá. Klientelismus, stav veřejných věcí tristní… 🤣
Polsko převedlo regionální dopravu na jednotlivá vojvodství, takže dopravce se neřeší (a právě proto byste to tam taky nazval bordelem), zato se soutěží vozidla, a tam jde kolikrát o opravdu ostrý boj.
Polský bordel je oproti našemu logický a přehledný 🙂
Smlouvy s dopravci nejsou na dobu neurčitou.
Ale měly by být na dobu životnosti souprav, tj. 30 let. Nedává smysl to v půlce přesoutěžovat.
Nevím které soupravy ale víte co tam jezdí?
Vzhledem k tomu, jak staré vlaky tam jezdí teď, už bylo to přesoutěžení vzhledem k životnosti souprav asi načase 🙂 Soutěžit na 30 let je už celkem extrém, za tu dobu se toho hodně změní na tratích a provozním konceptu (zvlášť tady), sice se určité změny dají ve smlouvě nějak ošetřit, ale můžou tam po těch 30 letech zůstat věci které už nevyhovují situaci.
Předpokládám, že to myslíte obecně, ne konkrétně na 845 od Arrivy, to už je fakt taková nouzovka na dožití.
Těch 15 let je jednak dáno zákonem (delší lhůty se musí extra zdůvodňovat), jednak je to nástroj jak a) reagovat na změny podmínek v čase (poptávka, technické parametry tratí, požadavky cestujících atd), kdy přece jen zanést všechny možné variability do smlouvy na 30 let nemusí být reálné a b) nutit dopravce k udržení kvality a snahy (aby neusnul na vavřínech). Delší životnost vozidla, než je délka smlouvy, se řeší odkupem vozidel v případě neúspěchu v soutěži po 15 letech.
Za mně je 15 let spíš moc , vzhledem k tomu že tam budou jezdit až do roku 2044, tak v té době už zcela nebudou odpovídat infrastruktuře která tam bude.
V čem nebudou odpovídat? Jestli bude nová trať do Liberce, budou asi potřeba delší vlaky, ale jinak to jako linky R21, R24 a R14 může zůstat. Expresní vrstvu bude stejně potřeba pořešit navíc.
podívejte se jak se daří „budovat“ infra na rovině v Polabí, já bych se toho zas tak nebál, po volbách to navíc možná dostane stopku, protože rychlá železnice není přeci potřeba..takže jestli se v roce 29 začne, tam kde se nyní skončí, tak tunel do Liberce 2044 nebude ani náhodou. Podívejte se jak dlouho se stavěl obdobně náročný Ejpovický, realizace je nyní ve fázi, kdy do dokončení trvalo 17 let a to se bavíme o významější stavbě na významější trati. Takže asi tak rychle bude nová trať do Liberce..Pokud se podaří udělat všejany, bezděčín, ptáckou spojku a nějakou modernizaci v… Číst vice »
To máte pravdu, po volbách bude duležité všechno rozdat, investice do infrastruktury jsou zlo…
Když je 845 uklizená, v dobrém stavu, tak je s ní hezké svezení.
Jenže často v takovém stavu není. Nedávno jsem jel jednou, která měla snad výfuk vyvedený i do kabiny pro cestující, strašný smrad. Ještě, že jsem jel jen 15 min.
Já nejsem nějaký jejich zapřisáhlý odpůrce, jezdí se v nich pěkně, ale je to líný a nízkopodlažnost už v tomto segmentu závazkových regionálních rychlíků považuju za nutnost.
Ten šrot tam vůbec neměl začít jezdit
Jasně a když skončí dopravce, přiznejme si, že rodinná firma pana Jančury RegioJet nemusí mít pokračovatele.
To se všechno dá ošetřit. Myslím že personál i vozidla by našly uplatnění u jiného dopravce, a jezdilo by se dál.
Evidentně nechápete jak funguje výběrové řízení.
Znamená to jediné: vaši naprostou neznalost problematiky objednávky veřejné dopravy.
Pojďme tipovat i ta hodnotící kritéria. První může být cena půlky vlaku provozovaného na trati, druhé by kritérium by mohla být druhá půlka vlaku. To páté by třeba mohla být hodinová mzda průvodčího. Nějaké další tipy k této skvělé tabulce?
Nemusíte nic tipovat: 1 Výše požadované kompenzace v cenové hladině roku 2025 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období I (blíže viz kapitola 15.2) 7,2 % 2 Výše požadované kompenzace v cenové hladině roku 2025 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období II (blíže viz kapitola 15.3) 46,8 % 3 Výše výchozích nákladů a výchozího čistého příjmu v cenové hladině roku 2025 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období I (blíže viz kapitola 15.4) 4,5 % 4 Výše výchozích nákladů a výchozího čistého příjmu v cenové hladině roku… Číst vice »
Upozornil bych redakci, aby si opravila ty recyklované odstavce.
Přeci jenom psát v jedné půlce o konci lhůty pro podání námitek a v druhé, že stále běží…
Neměla být náhodou součástí soutěže i linka Praha – Rakovník?
Nn, tu bude objednávat středočeský kraj. Víceméně je to výměna za Sp Praha – Mladá Boleslav, kde je plně nahradí nové rychlíky.
Ne
Ideální by bylo, kdyby smlouva obsahovala i požadavek na čistící prostředky a jejich lidský pohon, aby to nedopadlo tak, jak je bohužel u napřed žlutého, později tmavého se zašlým interiérem, zvykem…
Taky by smlouva mohla řešit dispečink a schopnost operativního řízení, ale to je ministerstvu jedno. Ať si cestující čekají ve vlaku.
Low-cost dopravce takové věci příliš neřešǐ z principu. Je to low-cost dopravce.
Jo tak budeme jezdit se svrabem
Přání ovšem směřovalo k zadavateli, nikoli k dopravci. Ovšem, pokud představitelé tohoto státu chtějí železnici jen jako nouzovku, když náhodou není auto (čemuž se mnoha rozhodnutími v dopravě blíží), není tomu pomoci.
Vzniká trochu právní vákuum, když oneticket řeší, že při mimořádnosti dojedu(mám se obrátit na dopravce), ale dopravce to neřeší.
Až někdo zůstane někde v řiti a obrátí se na právníka, co udělá – zazaluje toho kdo mu OT prodal, nebo toho kdo ho měl svézt?
Myslím, že na toho, s kým má uzavřenou smlouvu o přepravě, tedy kdo mu prodal jízdenku.
Následná nápravná opatření a úhrada mimořádných nákladů mezi dotčenými subjekty by měla proběhnout podobně, jako standardní rozúčtování.
Scénář: „my jsme vám jen prodali jízdenku, ale vlak dopravce XY dojel pozdě, nedojel , obraťte se tedy na něj“, by neměl mít šanci na úspěch.
A ARR je také low cost dopravce? Já jen, že co se týká dispečinku, schopnosti operativního řízení a informování cestujících, tak je daleko, daleko před Regiojetem. Ke všemu jak ARR působí i v autobusové dopravě, tak díky kontaktům na další dopravce je poměrně operativní v sehnání NAD v případě nahodilého problému.
To se u RJ nedá snad ani hodnotit. Ovšem jestli ten problém u RJ také není dán jejich platební morálkou, kolega z bus branže pro ně neměl žádné slušné slovo.
Úřednika MD zajimá jen cena, on tím vlakem nejezdí je mu to jedno, zodpovědnost žádná…
Jak se do smlouvy dá dispečink a schopnost operativního řízení?
Kvalitu lidí fakt žádná smluva nevyřeší, ale jejich počet na směně den/noc a kompetence ano.
To by mě taky zajímalo. Součinnost se SŽ je nezbytná a pokud SŽ nebude chtít, tak …
Nejen SŽ, ale i MD, tedy objednatel, SŽ by měla plnit, co MD si zadá.
Zajímalo by mě, s čím se hlásili ostatní účastníci, jestli to nebyla ta stejná jednotka od Škody..
S největší pravděpodobností byla minimálně u ČD a Arrivy.
ale jinou pořizovací cenou 😀
Panter s dieselem na střeše, to jsem ještě neviděl. No a teď uvidím…
Ještě čekám malý kotel a rezervní zásobu uhlí v kabině místo ledničky…
To je tak úžasná Cimrmanovina… A nejsmutnější na tom je, že to je důsledek nelektrifikace severu Čech 🙁
a nesmyslné soutěže do takových podmínek na 15+4, takže to co nakonec vyjede, bude asi nejlepší možná varianta
Tak problémem je MD, neboť co se má řešit je do Mladé Boleslavi jasno celkem dlouho, memorandum vlády se Škodou Mladá Boleslav už dávno, v roce 2017?, minimálně Nymburk – Mladá Boleslav už měl být pod dráty, nemyslím, že by zde jezdilo málo vlaků, pak bychom alespoň na některých úsecích, ne všechny vlaky jezdí až Rumburk a Tanvald mohly jezdit určitě BEMU a nevymýšlet na chvilku nové dopravní prostředky.
dyť tam budou BEMU všude
Můj tip:
Účastník 1: ČD
Účastník 2: RegioJet
Účastník 3: Arriva
Účastník 4: Leo
Jsou ještě jiné možnosti…?
Spousta: namátkou GWTR, Länderbahn, ZSSK Calatori 🙂
Dle článku se přihlásili jen tito dopravci.
Jsem zvědavý kdy něco vyhraje Leo Express, zatím jezdi jen v Pardubickém kraji a to ještě dostali bez soutěže.
a jezdí ještě Bratislava – Komárno 🙂
Bohužel už nejsme Československo, to je Slovensko a to je v zahraničí, určitě se nesoutěží u nás, a také ne za koruny.
Nevyhraje, dává vysoké ceny a myslím si, že schválně, jen aby se účastnil.
Líbí se mi, jak ministerstvo pečlivě anonymizovalo v té tabulce nejen názvy účastníků, ale i názvy jednotlivých dílčích kritérií hodnocení.
Tak stejne jde o jedine – cenu.
No, nevím. Ta tabulka je fakt k prdu, ale pokud vyhrál RJ s kompenzací 167, tak někdo jiný požadoval kompenzaci 133, ale nevyhrál.
Kompenzace 167 v tabulce vůbec není, takže 167 asi nebude úplně správná hodnota
A to číslo vlevo dole?
Už to vidím, to 167 asi bude něco jiného, než v článku zmíněná kompenzace „asi 170“.
Regiojet bude účastník č.2, když vyhrál
No to by okolo toho byl asi poprask. Nepamatuji si, ze by nekdy nekdo vyhral soutez a pritom nebyl nejlevnejsi.
Záleží na nastavení kritérií, jsou soutěže, kde nevyhraje nejlevnější vozidlo (nebo cena za km). Cena vozidla může mít váhu třeba 80 % a zbytek můžou být technické parametry, náklady na údržbu, dodací lhůta, záruka atd. Tady v té tabulce je 5 kritérií, takže se dá předpokládat, že každé mělo nějakou váhu a o výsledku rozhodl jejich součet.
Tak naklady na udrzbu tahle smlouva neresi, ani dodaci lhuty nebo servis. Pokud vim, zatim vzdy vyhral nejlevnejsi. To samo o sobe zejmena v tomhle pripade (spis regionalni linky) neni spatne, pokud si zadavatel dostatecne konkretne zada minimalni pozadavky – stari vozidla, pocet sedacek v obou tridach, minimalni pocet mist pro kola apod. A taky by je pak mel i vyzadovat, to si myslim, ze by melo byt zasadni.
Něříkám, že tato smlouva řeší vyjmenované parametry. Říkám (v reakci na „ze by nekdy nekdo vyhral soutez a pritom nebyl nejlevnejsi“), že se to může stát. Stalo se to třeba u jedné z dodávek tramvají do Varšavy, že sice Pesa nabídla dražší tramvaj než Bozankaya, ale nakonec vyhrála Pesa díky dalším kritériím.
Ale ja preci nepisu o soutezich obecne, ja pisu o soutezich na dopravce.
Jj ta tabulka je hodně neříkající. Respektive neříkající vůbec nic. Když i po ohlášení vítěze musí být anonymizovani uchazeči. Ale zveřejnit dílčí kritéria a především jejich váhu by snad mohli.
Tak jsem si tu tabulku našel v zadávací dokumentaci MD. Těch hodnotících kritérií je 11, takže tak tabulka ani není celá. Ale zcela rozhodující jsou kritéria č.2 (46,8%) a 4. (29,8%) . 2 Je kompenzace za den 4 jsou skutečné náklady za den.
Uchazeči (resp. účastníci výběrového řízení) samozřejmě anonymizování být nemusí.