dkv_obrazok

Volno k 4,5 milionům kilometrů ročně. RegioJet vystřídá u rychlíků Arrivu, nepřišly námitky

Siemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia CommonsSiemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia Commons

RegioJet vyjede s novými hybridními jednotkami od Škody.

170 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lsstratus

Nejhorší vlakový dopravce v zemi vyhraje, tam kde ušetří na vracích vozového parku,tak naopak může podmáznout politiky

MKL

Doporučuji projet se Arivou ,jel jsem úsek Neratovice – Turnov venku 32 stupňů a v Arivě tak 40 stupňů klimatizace nefunkční a okna nešla otevřít, prostě pojízdná sauna ,to jsem ještě u regiojetu bohužel nezažil…..takže já jsem rád že půjdou pryč…..

Jarda

i regiojet měl problémy s klimatizací, arriva žádnou klimu donedávna ani neměla

libor

Ještě ani nevyjel a už zase všichni ví, jak to bude hrozné.. Asi jako něco, když měly vyjet dopravci v jiném kraji. Např. Arriva busy v Plzeňském k., Arriva a GWTR opět v PK. Spousta keců a nakonec klid, pač služba slušná…

Ondřej

Houby.. projedte se linkou R8 a uvidíte..to je humus.

vavrajarda

Linka R8 s tím nemá společného, protože ať už by byl vítězem v této soutěži kterýkoli dopravce, musí dodat zcela nové vlaky z výroby.

VýpravčíXY

Čím více dopravců na kolejích, tím více složitější operativní řízení provozu.

Karl vB.

„Pestrá paleta“ je zkrátka vedlejší produkt historického vývoje.
Stejná situace je třeba u výkupu flašek. Za hvězdářů všechny pivovary plnily do jednoho typu, teď má každý pivovar, který si myslí, že si tím snad pomůže k prestiži, vlastní tvar flašky.
To následně jim a prodejcům zakládá na (logistický) problém.
Nepředpokládám, že by návrat k bývalému jednoduchému stavu, jak na kolejích tak i v obalech nápojů, byl reálný.

Dartid

Návrat k bývalému stavu primárně není žádoucí, minimalně na těch kolejích.

Petr

Doufám, že budou brát kola, v tom RegioJet zatím není vůbec silný.

Martin

Budou muset, viz zadaní VŘ.

Avlaky

R8 taky musí a ono nic

Vojta

Tak pro nás cestující je to téměř určitě výhra, současný dopravce měl mizerné jednotky a ČD má stále opravdu řadu míst, kde potřebuje odstranit zastaralou vozbu…

A upřímně, ČD fans a nostalgici, je mi úplně jedno, kdo je dopravce, tohle nejsou žádné nostalgické vlaky…

Peter

RJ není výhra nikdy…

Lukan

Tak to nesouhlasím.
V Praze jezdí s jednotkami od Pesy úplně v pohodě. Fungují a vypadají mnohem lépe než ty staré vraky od Arrivy.

Milan

je fakt, že nic horšího než ten vrak na R14 z Pardubic nejezdilo…

Milan

Přes krátkou trasu přesnost té linky Praha hl.n. – Úvaly v PID (na území Prahy s jízdenkou MHD) hned na výjezdu z hlaváku je nevalná, protože mnohdy přijíždí v době plánovaného odjezdu, a i kdyby přijel na čas, tak by fíra měl mezi konci jednotky asi lítat!

Jan Kužílek

Čtěte článek když už nevíte realitu. ČD zde už mnoho let nemá ani kilometr.

Pacicka

Celé výběrko je jen o tom, o kolik méně platu dostane personál….

Zabakovec

Vlakvedoucí méně jak u ČD, strojvedoucí více

PetrM

A taky manažerstvo 😉

MHD

A taky něco údržba.

J.Š.Hájek

Siemens Dessiro vypadá na fotkách super, snad to za 4 roky nebudou provozovat nějakými „ojetinami“. Na první dojmy jsem zvědav 👍

Kubrt

Zadávací dokumentace vyžaduje nové, dvouzdrojové, vozidlo.

Pacicka

Vzhledem k tomu, jak MD „vyžaduje plnění na lince R8 a 23….. 🙁

N.N.

Tam ale nikdo nepožadoval nová vozidla.

noerf

Na R23 jezdí nová vozidla, které ani nebyli požadovány a s větší kapacitou než byla požadována. Takže tam nabízí Regiojet oproti požadavku MD výrazný nadstandard.

Peter

Protože mel za povinnost nízkopodlažnost… na R8 naopak na všechno kašle

Milan

design je dobrý…

petr

no jestli ten začátek a vůbec provoz bude jak za vlády Arrivy,tak potěšpánbu

Ondra

Nevim, čas od času jezdím do Tanvaldu, a nikdy jsem neměl problém, dokonce i ty jednotky mi přijdou v pohodě… 😄 Vždycky sedím v tom tichým oddílu a gut.

Jarda

taky jsem jezdil na začátku Arrivy do Tanvaldu, pěkné svezení na 006, díky Arrivě jsem se tam podíval 😀

Kubrt

Někteří jedinci zkrátka mají s alternativními dopravci problém, na rozdíl od běžné populace. Ty konkrétní důvody tady zaznívají stále dokola, těžko říct, do jaké míry se jedná o objektivní hodnocení a do jaké míry v tom hrajou roli city k ČD, unitární železnici, nostalgie za starými časy atd.

Zdenda

Já je taky nemam rád, vozy jako letadlo, odpoledne nikdy nesedim, čas od času jim jebne a jede jen jeden dvojvagon. Zlatej spěšnák cd, rano daj 3 klasický vagony+ řídící vůz + lokomotiva, brejlovce letos nedavaj. Trasa na Tanvald.

Daniel Jablonecký

Jasně že je to v pohodě. Resp. to, co tam Arriva předvádí, nijak nevybočuje z toho, co tam předváděly a předvádějí České dráhy. Prostě za málo peněz málo muziky. Ale funguje to a to je hlavní.

Peter

Věčný obhájce arrivy a RJ se ozval 😀

Karl vB.

Však z vašich komentářů je také jednoznačně patrné, k jako barvě inklinujete. 🙂

MKL

Pojízdná sauna ,nedá se tam dýchat a je tam 40 stupňů, klima nefunkční takže za mě nejhorší čím jsem jel za posledních 5let

xyz

Arrivy od 12/2019 na čtyřech R-linkách?

Nebo té samé Arrivy od téhož data ve Zlínském kraji?

Nebo té samé Arrivy od 12/2020 na dvou jiných R-linkách?

Co si pamatuju, tak (objektivně dost velký) problém byl jen v prvním jmenovaném případě, nebo ne-e?

P. S. Arriva šla na rychlíkové linky, z nichž tak zmizely ČD mj. se svou řadou 843. A jakpak vypadaly jejich první týdny na novém působišti mezi Zastávkou a Jihlavou od 12/2024? 😀

Marek Janík

Aspoň tam bude kvalitativní skok konečně, výměnou ČD za Arr-845 to bylo zlepšení tak o 3%.

Peter

Bylo to zhoršení o 50%

Daniel Jablonecký

Ano, -50% je za zhoršení dostupnosti těchto vlaků pro modré gumy v důsledku nemožnosti jezdit na režijku – a to zasloužilého nádražáka pochopitelně zamrzí.

Peter

Máte hodně omezené myšlení když každy nefanoušek současného bordelu je podle vás režijkář, modrá guma apod… 😀

vapa

Co Vám provedly špatného ČD ?

Honnzok

Tak mě osobně nevadí ani tak stroj 845 jako takový, ač ho za zlepšení 2x nepovažuji, ale spíše mě třeba chyběla docela myslím i dnes slušná a pohodlná 1. třída ve voze Abfbrdtn, se sedačkami 1+1 atd… To třeba nemůže být relevantní důvod?

Ondřej

Arriva a jejich pseudovlak r.845 opravdu nee

Kubrt

Co je na 845 pseudo v porovnání s jinými motorovými jednotkami a jejich napodobeninami?

Pat

Zelený nátěr…

Peter

Absence větrání, tvrdé sedadla, celková zastaralost…

Jan

Tak hlavně aby vlaky byly zvukotěsné a měly nějakou úroveň a ne hlučné Regiopantery a šroty od Pesy

Ivan_pha

nové pantery už nejsou tolik hlučné

Honnzok

Já bych teda řekl, že dvojkový panter je v některých místech minimálně podstatně hlučnější než jedničkový, hlavně co vyzbroje se tyká…

Kamil Novotný

Jediné co ČD může zachránit od krachu po těchto porážkách je okamžitá privatizace a tvrdé oddělení provozu od údržby a RSM.
Protože dokud bude ČD mít tyto dvě koule na noze, které jen sosají peníze na provoz a investice, ale chovají se macešsky k provozu, tak nikdy nic nevyhrají
Aneb ČD si do výběrek dávají investice na haly a budovy a pak to díky tomuto prohrávají.

A z toho monopolu Regiojetu za 10 let bude státu ještě velmi nedobře, když už nebude státní dopravce záchrany.

Kubrt

To je problém ČD, jak počítají svoje nabídky. Obecně údržba nemusí být koule na noze, ale naopak zdroj příjmů od jiných dopravců.

Pepa

Jenže to by musely na těch dílnách makat, to co tam předvádí teď, sokromnik nemá zapotřebí…

Kubrt

Někteří soukromníci služeb ČD využívají.
Dle mého osobního názoru, soudě dle výsledků dosavadních soutěží, poskytování služeb v depech externím subjektům bude klíčová aktivita pro budoucí fungování ČD. Neboli, v zájmu přežití, budou muset ČD tyto služby poskytovat tak, aby o ně byl na trhu zájem. Vlastnictví dep je, nebo může být, jejich obrovská výhoda v železničním byznysu příštích let. Žádný jiný dopravce takové zázemí nemá.

Zdendik

Pokud vím, trend v poslední době je dodávka vozidel včetně servisu. Soukromá firma si kvalitu servisu pohlídá, jsou to její peníze. A depa si mohou pronajmout. Je to výhodné i pro výrobce, problémy z provozu má z první ruky. Nevím jak teď ale před lety železničářská latina překonávala mysliveckou.

Kubrt

Ano, ČD taky leckde můžou skončit jako pronajímatel nemovitostí.

Ondřej

Tak jako mnely ČSAD garáže mají ČD depa ..to je snad normální. Než opravovat vlaky někde na vlečce pod širým nebem.

Kubrt

Vůbec nechápu co tím chceš říct směrem k mému příspěvku.

Ondřej

Víte kolik berou lidi na dílně a kolik jich tam bylo a je teď ? Víte kulové

Jarda

privatizace ano, nebo změna zákona, jinak nemůže „státní podnik“ obstát v konkurenci soukromníků, ale údržba může přinášet zisky

Ondřej

ČD není státní podnik

Leinad

Formálně ne. Ale třeba zákon o zadávání veřejných zakázek docela dodržují

Jarda

dodržovat musí

Kubrt

Což je způsob, jak stát jako akcionář chrání svůj majetek před vytunelováním prostřednictvím neprůhledných zakázek pro firmy kamarádů z modré čtvrti.

Jarda

a zároveň je to způsob, jak znemožnit efektivní fungování firmy oproti konkurenci. Stát tu není od podníkání, takže privatizace je na místě, už včera bylo pozdě

Vendelin

To musí a je to tdky hendikep.

Jarda

no doufal jsem, že to pochopí všichni, ale evidentně asi ne..

Vendelin

ČD nejsou z hlediska zákona státni podnik, ale a.s.

Jarda

všiml jste si jak to tam je napsáno?

Honza L

Ještě bych přidal JLV

vlachjan

JLV je soukromá akciová společnost ve které Česká Republika nedrží přímý ani nepřímý podíl.

Honza L

Jde mi spíš o to, kolik do nich ČD cpe peněz. Je to černá díra. JLV si peníze za clovekahodinu nechá a pronajme jídelní vozy franchizantum, kteří musí nejen ty zaměstnance platit ze svého i přes to, že už jednou od státu zaplaceni jsou.
Navíc musí ještě platit nájem JLV. Takže si pěkně sedí uprostřed a tečou jim peníze z obou stran. Jak geniální…
I kvůli nim ČD prohrávají jednu soutěž za druhou.

Karl vB.

Můžete prosím uvést, které soutěže za poslední 2 roky, projely ČD kvůli JLV?

Jitka

Arriva jsou starší vlaky.

Jiří Šrámek

Arriva je firma. Dopravce.

M K

Jedná hrůza odejde, druhá zase přijde. Arriva -> Žluťák

M19

Mě jako cestujícímu je úplně jedno, kdo je dopravce, podstatné je zda to je to spolehlivé, čisté a ideálně to má zásuvky, abych si mohl dobít mobil. Občas jezdím Pardubice – Hradec Králové a ještě kousek dál, někdy Arrivou, někdy ČD a popravdě vzhledem k jistotě zásuvek je o něco lepší Arriva. U ČD prostě občas zásuvky nejsou. Jedu tím, co mi časově vyhovuje, ne dle dopravce.

petr

u Arrivy taky občas nefungují,to si nevyberete

M19

To se mi stalo jen jednou. Mnohem častější je, že u ČD vůbec nejsou. Takže vyberu. Jenže, já stejně jezdím podle toho, jak mi to časově vychází. Takže kvalitativní skok či propad je více záležitostí objednavatele a jeho schopnosti své požadavky vymáhat, než zvoleného dopravce.

VýpravčíXY

Bez zásuvek a WiFi by cestující nepřežil. 😂😂😂😂😂😂

Karl vB.

Ale samozřejmě, že přežil.
Jenže pokud je smluvně deklarováno, mělo by to být dopravcem také garantováno.

M19

Tak bez ČD přežije taky. No, tak možná až pochopíte, že vás ti cestující živí… Ne vláčky nejezd, protože šoto. 😉😁

Nádražák

Opravdu dovedeme jenom nadávat? Místo toho, aby tady bylo oslavováno, že na těchto zapomenutých rychlících dojde k nasazené krásných nových souprav s vyšší kapacitou, dojde ke zkrácení jízdních dob a celkové změně dopravního konceptu na těchto linkách a to vesměs k lepšímu, tak tady budeme brečet, že to nevyhrál oblíbený dopravce….

platamond

Výběr dopravce O.K. Ale dopravní koncept likviduje regionálku do Neratovic…

Kubrt

Šlo by to nějak konkretizovat?
O tom, že trať Praha Všetaty by potřebovala dvě koleje a elektrifikaci není pochyb.

platamond

Posun križování R z Neratovic do Všetat brutálně vyžírá japacitu jednokolejky a regionálka to musí odstát, spolu bídnou kapacitou za Skal do Vysočan. Ale stát chtěl hodinovku a na současnou trať to bez obnovy Stránova nelze.

Ivan_pha

Tak SŽ na tom maká, ale dočkáme se kdy? Budeme rádi, když za 20 let.

Daniel Jablonecký

Z Brandejsa 😂

Jiří Šrámek

Skutečně dojde ke zkrácení jízdních dob?

M K

Já nenadávám, já jsem vlastně i rád, že ty hrůzovlaky 845 půjdou do čudu, ale to víte, RJ opravdu nepatří k mým oblíbeným.

Daniel Jablonecký

Češi jsou líný fňukalové. A na dráze to platí dvojnásob. Furt jenom skuhrat ale smrádek a teploučko většině vyhovuje.

A ano, já jsem rád, že budou nové vlaky a že ta doprava na těchto tratích poskočí o level výš. A ano, jsem rád, že to VYHRÁL oblíbený dopravce.

Patrik Čech

Já má sice zkušenost s Arrivou jen na R22, ale nemám si na co stěžovat. To samé u RegioJetu na R23. Co jezdí s číňany, taky si nemám ma co stěžovat.

M K

Když ale RJ ani není schopen mít kvalitní informační systém, respektive ho udržovat. Z Ústí na vás mluví Google překladač a ještě v Oseku na tabulích svítilo „Vítáme cestující /bla bla bla/ příští stanice Ústí nad Labem západ“

Peter

Já vás chápu, železniční divize je něco otřesného a místo aby zmizela tak se furt roztahuje

Američan z Vysočan

To znamená jediné: Přiznání chyby od MD. Pokud by byla spokojenost, proč něco měnit, že? Maskuje se to akorát výběrovým řízením…

dopravák

Kdepak, výběrka jsou povinná…

Peter

Tak proč je rozumné státy nedělají? Rakousko, Polsko…

M19

Tak zrovna Slovensko jako rozumný stát… 😁 Nevím, nevím…

Peter

Soutěže moc nedělá, čili alespoň v něčem má Slovensko rozum

M19

Taky to tam tak vypadá. Klientelismus, stav veřejných věcí tristní… 🤣

Twix

Polsko převedlo regionální dopravu na jednotlivá vojvodství, takže dopravce se neřeší (a právě proto byste to tam taky nazval bordelem), zato se soutěží vozidla, a tam jde kolikrát o opravdu ostrý boj.

Peter

Polský bordel je oproti našemu logický a přehledný 🙂

Kubrt

Smlouvy s dopravci nejsou na dobu neurčitou.

Caprad

Ale měly by být na dobu životnosti souprav, tj. 30 let. Nedává smysl to v půlce přesoutěžovat.

Ondřej

Nevím které soupravy ale víte co tam jezdí?

Twix

Vzhledem k tomu, jak staré vlaky tam jezdí teď, už bylo to přesoutěžení vzhledem k životnosti souprav asi načase 🙂 Soutěžit na 30 let je už celkem extrém, za tu dobu se toho hodně změní na tratích a provozním konceptu (zvlášť tady), sice se určité změny dají ve smlouvě nějak ošetřit, ale můžou tam po těch 30 letech zůstat věci které už nevyhovují situaci.

Kubrt

Předpokládám, že to myslíte obecně, ne konkrétně na 845 od Arrivy, to už je fakt taková nouzovka na dožití.
Těch 15 let je jednak dáno zákonem (delší lhůty se musí extra zdůvodňovat), jednak je to nástroj jak a) reagovat na změny podmínek v čase (poptávka, technické parametry tratí, požadavky cestujících atd), kdy přece jen zanést všechny možné variability do smlouvy na 30 let nemusí být reálné a b) nutit dopravce k udržení kvality a snahy (aby neusnul na vavřínech). Delší životnost vozidla, než je délka smlouvy, se řeší odkupem vozidel v případě neúspěchu v soutěži po 15 letech.

Hájek

Za mně je 15 let spíš moc , vzhledem k tomu že tam budou jezdit až do roku 2044, tak v té době už zcela nebudou odpovídat infrastruktuře která tam bude.

Twix

V čem nebudou odpovídat? Jestli bude nová trať do Liberce, budou asi potřeba delší vlaky, ale jinak to jako linky R21, R24 a R14 může zůstat. Expresní vrstvu bude stejně potřeba pořešit navíc.

Jarda

podívejte se jak se daří „budovat“ infra na rovině v Polabí, já bych se toho zas tak nebál, po volbách to navíc možná dostane stopku, protože rychlá železnice není přeci potřeba..takže jestli se v roce 29 začne, tam kde se nyní skončí, tak tunel do Liberce 2044 nebude ani náhodou. Podívejte se jak dlouho se stavěl obdobně náročný Ejpovický, realizace je nyní ve fázi, kdy do dokončení trvalo 17 let a to se bavíme o významější stavbě na významější trati. Takže asi tak rychle bude nová trať do Liberce..Pokud se podaří udělat všejany, bezděčín, ptáckou spojku a nějakou modernizaci v… Číst vice »

Peter

To máte pravdu, po volbách bude duležité všechno rozdat, investice do infrastruktury jsou zlo…

Ivan_pha

Když je 845 uklizená, v dobrém stavu, tak je s ní hezké svezení.

Jenže často v takovém stavu není. Nedávno jsem jel jednou, která měla snad výfuk vyvedený i do kabiny pro cestující, strašný smrad. Ještě, že jsem jel jen 15 min.

Kubrt

Já nejsem nějaký jejich zapřisáhlý odpůrce, jezdí se v nich pěkně, ale je to líný a nízkopodlažnost už v tomto segmentu závazkových regionálních rychlíků považuju za nutnost.

Peter

Ten šrot tam vůbec neměl začít jezdit

František

Jasně a když skončí dopravce, přiznejme si, že rodinná firma pana Jančury RegioJet nemusí mít pokračovatele.

vladki

To se všechno dá ošetřit. Myslím že personál i vozidla by našly uplatnění u jiného dopravce, a jezdilo by se dál.

Pražák

Evidentně nechápete jak funguje výběrové řízení.

Jakub S

Pojďme tipovat i ta hodnotící kritéria. První může být cena půlky vlaku provozovaného na trati, druhé by kritérium by mohla být druhá půlka vlaku. To páté by třeba mohla být hodinová mzda průvodčího. Nějaké další tipy k této skvělé tabulce?

Hájek

Nemusíte nic tipovat: 1 Výše požadované kompenzace v cenové hladině roku 2025 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období I (blíže viz kapitola 15.2) 7,2 % 2 Výše požadované kompenzace v cenové hladině roku 2025 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období II (blíže viz kapitola 15.3) 46,8 % 3 Výše výchozích nákladů a výchozího čistého příjmu v cenové hladině roku 2025 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období I (blíže viz kapitola 15.4) 4,5 % 4 Výše výchozích nákladů a výchozího čistého příjmu v cenové hladině roku… Číst vice »

A. O.

Upozornil bych redakci, aby si opravila ty recyklované odstavce.
Přeci jenom psát v jedné půlce o konci lhůty pro podání námitek a v druhé, že stále běží…

2101

Neměla být náhodou součástí soutěže i linka Praha – Rakovník?

Železničář

Nn, tu bude objednávat středočeský kraj. Víceméně je to výměna za Sp Praha – Mladá Boleslav, kde je plně nahradí nové rychlíky.

Marťas

Ideální by bylo, kdyby smlouva obsahovala i požadavek na čistící prostředky a jejich lidský pohon, aby to nedopadlo tak, jak je bohužel u napřed žlutého, později tmavého se zašlým interiérem, zvykem…

javr

Taky by smlouva mohla řešit dispečink a schopnost operativního řízení, ale to je ministerstvu jedno. Ať si cestující čekají ve vlaku.

Caprad

Low-cost dopravce takové věci příliš neřešǐ z principu. Je to low-cost dopravce.

Ondřej

Jo tak budeme jezdit se svrabem

Frantisek X

Přání ovšem směřovalo k zadavateli, nikoli k dopravci. Ovšem, pokud představitelé tohoto státu chtějí železnici jen jako nouzovku, když náhodou není auto (čemuž se mnoha rozhodnutími v dopravě blíží), není tomu pomoci.

Leinad

Vzniká trochu právní vákuum, když oneticket řeší, že při mimořádnosti dojedu(mám se obrátit na dopravce), ale dopravce to neřeší.
Až někdo zůstane někde v řiti a obrátí se na právníka, co udělá – zazaluje toho kdo mu OT prodal, nebo toho kdo ho měl svézt?

Karl vB.

Myslím, že na toho, s kým má uzavřenou smlouvu o přepravě, tedy kdo mu prodal jízdenku.
Následná nápravná opatření a úhrada mimořádných nákladů mezi dotčenými subjekty by měla proběhnout podobně, jako standardní rozúčtování.
Scénář: „my jsme vám jen prodali jízdenku, ale vlak dopravce XY dojel pozdě, nedojel , obraťte se tedy na něj“, by neměl mít šanci na úspěch.

Martin

A ARR je také low cost dopravce? Já jen, že co se týká dispečinku, schopnosti operativního řízení a informování cestujících, tak je daleko, daleko před Regiojetem. Ke všemu jak ARR působí i v autobusové dopravě, tak díky kontaktům na další dopravce je poměrně operativní v sehnání NAD v případě nahodilého problému.
To se u RJ nedá snad ani hodnotit. Ovšem jestli ten problém u RJ také není dán jejich platební morálkou, kolega z bus branže pro ně neměl žádné slušné slovo.

Peter

Úřednika MD zajimá jen cena, on tím vlakem nejezdí je mu to jedno, zodpovědnost žádná…

Twix

Jak se do smlouvy dá dispečink a schopnost operativního řízení?

DuDr.

Kvalitu lidí fakt žádná smluva nevyřeší, ale jejich počet na směně den/noc a kompetence ano.

N.N.

To by mě taky zajímalo. Součinnost se SŽ je nezbytná a pokud SŽ nebude chtít, tak …

František

Nejen SŽ, ale i MD, tedy objednatel, SŽ by měla plnit, co MD si zadá.

Ondra

Zajímalo by mě, s čím se hlásili ostatní účastníci, jestli to nebyla ta stejná jednotka od Škody..

Hájek

S největší pravděpodobností byla minimálně u ČD a Arrivy.

Ivan_pha

ale jinou pořizovací cenou 😀

Os5600

Panter s dieselem na střeše, to jsem ještě neviděl. No a teď uvidím…

asfalter

Ještě čekám malý kotel a rezervní zásobu uhlí v kabině místo ledničky…
To je tak úžasná Cimrmanovina… A nejsmutnější na tom je, že to je důsledek nelektrifikace severu Čech 🙁

Jarda

a nesmyslné soutěže do takových podmínek na 15+4, takže to co nakonec vyjede, bude asi nejlepší možná varianta

František

Tak problémem je MD, neboť co se má řešit je do Mladé Boleslavi jasno celkem dlouho, memorandum vlády se Škodou Mladá Boleslav už dávno, v roce 2017?, minimálně Nymburk – Mladá Boleslav už měl být pod dráty, nemyslím, že by zde jezdilo málo vlaků, pak bychom alespoň na některých úsecích, ne všechny vlaky jezdí až Rumburk a Tanvald mohly jezdit určitě BEMU a nevymýšlet na chvilku nové dopravní prostředky.

Jarda

dyť tam budou BEMU všude

MHD

Můj tip:
Účastník 1: ČD
Účastník 2: RegioJet
Účastník 3: Arriva
Účastník 4: Leo

Rabín

Jsou ještě jiné možnosti…?

Kubrt

Spousta: namátkou GWTR, Länderbahn, ZSSK Calatori 🙂

MHD

Dle článku se přihlásili jen tito dopravci.

Hájek

Jsem zvědavý kdy něco vyhraje Leo Express, zatím jezdi jen v Pardubickém kraji a to ještě dostali bez soutěže.

Juraj

a jezdí ještě Bratislava – Komárno 🙂

František

Bohužel už nejsme Československo, to je Slovensko a to je v zahraničí, určitě se nesoutěží u nás, a také ne za koruny.

Ivan_pha

Nevyhraje, dává vysoké ceny a myslím si, že schválně, jen aby se účastnil.

vlachjan

Líbí se mi, jak ministerstvo pečlivě anonymizovalo v té tabulce nejen názvy účastníků, ale i názvy jednotlivých dílčích kritérií hodnocení.

Ondra L.

Tak stejne jde o jedine – cenu.

Kubrt

No, nevím. Ta tabulka je fakt k prdu, ale pokud vyhrál RJ s kompenzací 167, tak někdo jiný požadoval kompenzaci 133, ale nevyhrál.

Hájek

Kompenzace 167 v tabulce vůbec není, takže 167 asi nebude úplně správná hodnota

Kubrt

A to číslo vlevo dole?

Kubrt

Už to vidím, to 167 asi bude něco jiného, než v článku zmíněná kompenzace „asi 170“.

Hájek

Regiojet bude účastník č.2, když vyhrál

Ondra L.

No to by okolo toho byl asi poprask. Nepamatuji si, ze by nekdy nekdo vyhral soutez a pritom nebyl nejlevnejsi.

Kubrt

Záleží na nastavení kritérií, jsou soutěže, kde nevyhraje nejlevnější vozidlo (nebo cena za km). Cena vozidla může mít váhu třeba 80 % a zbytek můžou být technické parametry, náklady na údržbu, dodací lhůta, záruka atd. Tady v té tabulce je 5 kritérií, takže se dá předpokládat, že každé mělo nějakou váhu a o výsledku rozhodl jejich součet.

Ondra L.

Tak naklady na udrzbu tahle smlouva neresi, ani dodaci lhuty nebo servis. Pokud vim, zatim vzdy vyhral nejlevnejsi. To samo o sobe zejmena v tomhle pripade (spis regionalni linky) neni spatne, pokud si zadavatel dostatecne konkretne zada minimalni pozadavky – stari vozidla, pocet sedacek v obou tridach, minimalni pocet mist pro kola apod. A taky by je pak mel i vyzadovat, to si myslim, ze by melo byt zasadni.

Kubrt

Něříkám, že tato smlouva řeší vyjmenované parametry. Říkám (v reakci na „ze by nekdy nekdo vyhral soutez a pritom nebyl nejlevnejsi“), že se to může stát. Stalo se to třeba u jedné z dodávek tramvají do Varšavy, že sice Pesa nabídla dražší tramvaj než Bozankaya, ale nakonec vyhrála Pesa díky dalším kritériím.

Ondra L.

Ale ja preci nepisu o soutezich obecne, ja pisu o soutezich na dopravce.

Hájek

Jj ta tabulka je hodně neříkající. Respektive neříkající vůbec nic. Když i po ohlášení vítěze musí být anonymizovani uchazeči. Ale zveřejnit dílčí kritéria a především jejich váhu by snad mohli.

Hájek

Tak jsem si tu tabulku našel v zadávací dokumentaci MD. Těch hodnotících kritérií je 11, takže tak tabulka ani není celá. Ale zcela rozhodující jsou kritéria č.2 (46,8%) a 4. (29,8%) . 2 Je kompenzace za den 4 jsou skutečné náklady za den.

jkjk

Uchazeči (resp. účastníci výběrového řízení) samozřejmě anonymizování být nemusí.