Průlom v RegioJetu. Strojvedoucí budou mít poprvé odbory

Lokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJetLokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJet

Dopravní skupina Student Agency zažívá další pokus o vznik odborové organizace. Konkrétně jde o strojvedoucí z RegioJetu, kteří zakládají buňku

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Regiojeťák

Ono to tak horké nebude. Hodně lidí to v RJ úplně ignoruje a jsou spokojeni s podmínkama (turnusy, plat). Jediný co je problém, je nedostatek strojvedouch (jako všude jinde), takže nám padají více přesčasy (v zákonné normě) a k tomu nemáme žádnou dovolenou navíc jako třeba u ČD. Nábory a zácviky však docela jednou.

Osobně do odborů nejdu ani náhodou, podmínky jsem si vyjednal férové a věděl do čeho jdu.

Hans

K.S. já vám i docela rozumím, jenže ono to není tak jednoduché jak píšete a jak by se mohlo zdát. Odbory neznikly jen tak že by byla nuda kdesi kdysi v prádelně a tak vymysleli organizaci na buzerování zaměstnavatele. Vřele k tomuto doporučuji knihu Džungle od Uptona Sinclaira. Je to psané na počátku 20. století a přesně tam pochopíte proč fungují odbory. Loajalita změstnanec-zaměstnavatel stylem jaký popisujete skutečně funguje. Jenže pouze u pozic řekněme „manažerských“, nebo snad vývojových, zkrátka u pozic kde jsou potřeba vyjímečně chytří nebo vyjímečně zruční lidé. A těch nebývá zdaleka mnoho a tak si moho dovolit… Číst vice »

Chachar Budvar

Kolik u něj klucí berou? Baj voko stačí…. Jinak souhlasím s K.S., tvrdé, nesmlouvavé a rozhodné odbory jsou potřeba stále více! Poučit bychom se mohli ve Francii, tak na to jdou hezky zostra, bez ohledu na různé pravicující příručky, poučky profesora kradení Klauze. Jinak budeme stále na chvostě Evropy se mzdami.

VJ
UBolt

Já myslím, že i u GW Trainu se to změní s příchodem společnosti na tratě v jížních Čechách.

K.S.

Já zase myslím že odbory nemají v průmyslu ani jinde co dělat a že smluvní vztahy mají být jen a pouze záležitostí zaměstnanec-zaměstnavatel, s maximální volností po formální stránce. Že někdo uzavře nevýhodnou smlouvu či setrvává na pozici která mu nesedí, je jen a pouze na jeho vůli. A pokud si myslí že by uměli firmu řídit líp, tak ať si ji založí. Z mého pohledu jsou přežitkem doby dávno minulé kdy byl nadbytek nabídky pracovní síly nad poptávkou, což díky demografii už asi nikdy moc platit nebude.

PavelS

K.S. Občas napíšete něco rozumného, bohužel 90% vašich příspěvků jsou bláboly jako vaše výplody o odborech. Vy evidentně nemáte nejmenší tušení proč jsou odbory pořád potřebné a mnohdy nezbytné.

Lukas

Souhlasím s K.S., napsal to přesně. Zákony dnes chrání zaměstnance jako by to byl ohrožený druh před vymřením, nesmyslné zaručené mzdy, celkově naprosto nepružný trh a k tomu ještě legální vydírání pomocí odborů a nakonec to zahustit stovkami formulářů a razítek.

K.S.

PvelS: Proč? Protože mám na věci diametrálně odlišná názor než většina diskutérů? Protože nedštím síru na soukromé dopravce? Že nesouhlasím s tím aby zaměstnanci vydírali zaměstnavatele skrze samozvané organizace, které jsou zpolitizované? Že nemám problém ani s tím kdyby se zavedl Japonský model? Že kladu důraz na svobodnou vůli každého člověka? Že považuji čestné jednání obou stran a vzájemnou loajalitu, do určité míry, za základ fungující firmy, potažmo společnosti? Což právě odbory dost silně nabourávají svými akcemi a plošnými požadavky. Zaměstnavatel má zájem na tom si udržet schopné a spolehlivé lidi a ty slušně zaplatit aby mu neodešli jinam, odbory… Číst vice »