Do protipovodňové vany v Ústí nad Labem začala opět téct voda

Zásah hasičů u protipovodňové vany. Foto: Hasičský záchranný sbor Ústeckého krajeZásah hasičů u protipovodňové vany. Foto: Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje

Provoz byl zastaven na zhruba dvě hodiny.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honzík

Možná se projektant domníval že i zde poteče voda do kopce
https://hitradiocernahora.cz/aktualne/5-zahad-na-vychode-cech-na-rychnovsku-tece-voda-do-kopce-u-pardubic-pristalo-ufo

https://epochaplus.cz/muze-voda-tect-do-kopce-i-to-se-stava/
a bude z toho turistická atrakce. I když dle ireporterů už je i tak😂

jinak si nedokážu představit jiné řešení než jimaci jimku a kalové čerpadlo pro případ rizika spadu dešťové vody nebo průsaku klapky.
Jenže. Stejně by se zjistilo při první potřebě, že to čerpadlo nefunguje protože ho nokdo nekontroloval

Peeetr

Jestli to ti hasiči dělají zdarma, tak se jedná pro ŘSD o ideální řešení, a můžou celou klapku klidně zabetonovat 🙂

Honza R.

Podle informací z místa tentokrát nešlo o zatékání vody z Labe do vany, ale o srážkovou vodu, která z vany nemá kam odtéct, jelikož hladina Labe je výš a odtoková klapka uzavřená.
To je situace, se jejímž výskytem ŘSD počítalo, proto byla vana monitorována, když pršelo, a zásah hasičů byl předdomluven. Za stávajícího stavu klapky a technologie v šachtě to údajně moc lépe řešit nejde.
Máte-li někdo další informace, budu rád, když je doplníte.

MHD

V tom případě měla být v projektu jímka s čerpadlem. Pak by to teoreticky šlo i bez klapky.

Filip Jirsák

Opravdu je potřeba, aby tam bylo čerpadlo, které se použije jednou za pět let? Podle mne je lepší, když se tam to čerpadlo jednou za pět let přiveze.

MHD

To je presumptivní otázka. Téhle demagogie se účastnit nehodlám.

nadrazi

Ještě večer ve 23hod. byla vana bez vody a do rána nepršelo 😁

Miloš

A nešlo by kolem klapky udělat z obou stran síť, která zabrání vcucnutí hadrů a jiného bordelu, který způsobuje netěsnost? Sítí voda proteče…

Honza

To by nestálo 600 milionů ale 700 milionů 😁

Honza R.

Nefunkčnost klapky můžou způsobovat i jiné problémy. Když tam dáte síť, mimo jiné si ztížíte přístup ke klapce z vnější strany a zároveň máte další místo, kde se můžou zachytávat nečistoty. Síť není česlo, a ani to není samospásné.

Filip Jirsák

Sítí ucpanou smetím voda také neproteče. Nebo-li i tu síť by bylo potřeba udržovat. A ono tam pravděpodobně něco takového bude – jenže zařídit netěsnost klapky může i relativně malá věc, na druhou stranu i relativně malá škvíra způsobující netěsnost znamená, že tam nateče voda.
Spíš jde o to, že takováhle věc asi nikdy nebude bezúdržbová. Pořád to bude vyžadovat, aby se to pravidelně kontrolovalo a aby se to zkontrolovalo před povodní (v tomhle má Ústí docela výhodu, že o povodňové vlně typicky ví dva dny předem). No jo, jenže údržba je v ČR pomalu sprosté slovo.

PeDazOl

Doufám že dorazí i Rýdl, “to zase bude víkend” 🙂 “zase to Ústí”.. To jsem zvědav koho zase vykopnou… 🙂

Pan Pravda

Jsem laik, ale pokud se klapka zasekava a voda kvuli ni neodtejka, nepomohlo by udelat tam o metr vedle druhou diru se zalozni klapkou? Zdaleka nejen ajtaci vedi, ze v kritickych technologiich by nemeli mit single point of failure.

Mykola

Ona krs ní hlavně přitéká, páč buď není včas zavřená nebo netěsní.

Pan Pravda

Jasne, diky za vysvetleni. To ovsem muj napad meni jen castecne, v tom pripade bych druhou klapku zapojil ne paralelne, ale seriove.

Mykola

Ano to by bylo řešení. V případě „vzorné“údržby,jak je u nás zvykem,by byly netěsné obě dvě 😁

Mykola

A ostatně silnice stála jen cca milion Kč/m. Co by kdo za takovou láci chtěl.😁

PeDazOl

Pravděpodobně netěsní, nebo se tlakem vyšší vody deformuje a opět od určitého stavu vody kvůli deformaci netěsní… Takže to nikdo pod kalnou vodou vlastně nezjistí….a za sucha to chodí jak onen secí stroj…

Dq2.3

V roce 2013 to fungovalo bez problému i když hladina i průtok šly mnohem výše než v posledních týden. Někdo se jen prostě vykašlal na údržbu

SYN

šlape to dobře, akorát to neseje 🙂

PeDazOl

Otevírá a zavírá to dobře, akorát přes to protíká voda no, ale co, voda nateče a zase vyteče…. 🙂 Když to neseje, je to horší… 🙂

SYN

Taky bude záležet jestli se jim klapka zasekává v poloze „otevřeno“ nebo „zavřeno“… pokud to první, tak druhá díra vedle nepomáhá. Nevím kolik moc tam té vody nateče (kolik centimetrů/decimetrů) ale třeba by na takovéto „časy“ (vzhledem k tomu že se to opakuje už několikátý den) mohlí mít kovové „rošty“ které by dočasně zvedly „podlahu“ ve vaně o nějakých 20-30 centimetrů? Sice by si tím o kousek (dočasně) snížili podjezdnou výšku pod mostem, ale to by třeba na pár dní až tak moc nevadilo… případně by mohly být „prostřední“ 1+1 pásy zachovány jako „hluboké“ a rošt by byl jen v… Číst vice »

SYN

Jinak tady je obrázek jak to tam vypadá když je „sucho“ (včetně ukázky toho proč asi se snažili zvednout podjezdnou výšku… zvednout most je příliš složité, „podhrabat“ silnici hlouběji je snažší, „akorát“ se jim tam snaží natéct voda a udělat další rychník (což je v zimě vysloveně zbytečné:))
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=97526746&newest=1&yaw=4.544&fov=1.571&pitch=-0.020&x=14.0471818&y=50.6601111&z=16

LeBoeuf

voda je previt. porad by nekam tekla a RSD pak nevi kam driv skocit. mela by se zakazat gravitace. 😀

Pietro

Tak určitě, zvednou most je velmi jednoduché, akorát na jedné straně se musíte trefit do podjezdu pod trať. Nebo to zvednout ještě víc a udělat na trati šraňky. Nebo to zvednout ještě víc, udělat přejezd přes trať, no, ale na obou koncích mostu je ale město, takže tam byste zase musel sjet dolu, postavit estakády a nové křižovatky. zlikvidovat kvůli tomu další části města. Děkujeme, nechceme. Nám by stačilo, aby ŘSD udělalo tunel z Krásného Března do ŽIžkovy ulice, která funguje jako přivaděč na D8. My tu totiž místo dopravní stoky chceme úplně normální nábřeží, kam by se dalo chodit… Číst vice »

SYN

Víme/tušíme… ale to ještě hodně vody uplyne v Labi. Doufám že se toho jednou dočkáte/me, ale brzo to nebude, to je asi jasné.
Jinak jsem si víc prohlížel „předpolí“ mostu mezi pilřem (na němž končí onblouková konstrukce) koncem u podjezdu pod tratí, asi by to v případě nějaké větší reko šlo udělat o nějaký ten decimetr „tenší“ viz mostovka v úseku nad vodou…

Filip Jirsák

Nikoli, klapka se zasekla otevřená, takže skrz ní protekla voda z Labe. Kdyby byl problém v tom, že se klapka neotevře, nedocházelo by k zatopení vany povodňovou vlnou na Labi.

Filip Jirsák

Aha, tak výše je uvedené, že tentokrát šlo a srážkovou vodu a s klapkou nebyl problém.

Fr_von_Dr

Zavedl bych daň z vody ve vaně!!! A to by tam byla údržba každý týden, záložní klapka i jímka s črpadlem na srážkovou vodu.