Do pražské Opletalovy ulice po desetiletích zavítala tramvaj

Tramvaj v Opletalově ulici v Praze. Pramen: Adam ScheinherrTramvaj v Opletalově ulici v Praze. Pramen: Adam Scheinherr

Obnovená trať představuje zárodek chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží do Vinohradské ulice.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v neděli naplnil plán návratu tramvají do Opletalovy ulice před Hlavním nádražím. Na obnoveném úseku tramvajové trati dokončil troleje a po dlouhých letech vyslal do Opletalovy ulice tramvaj. Oznámil to pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

„Po 30 letech vjela opět tramvaj na část obnovené trati v Opletalově ulici a na nově zřízenou zastávku Hlavní nádraží. Připravujeme vše jako koordinavanou akci pro víkendové výluky během opravy stanice metra C Florenc,“ uvedl Scheinherr.

Velká oprava stanice metra Florenc by měla začít v příštích týdnech, potrvá 4,5 roku a vyžádá občasné víkendové výluky. DPP během nich zavede krátkou tramvajovou linku, která bude pendlovat mezi Hlavním nádražím (Opletalovou ulicí) a Vltavskou, případně Nádražím Holešovice.

Tramvaj v Opletalově ulici v Praze. Pramen: Adam ScheinherrTramvajová trať v Opletalově ulici v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvajová trať v Opletalově ulici v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnova tramvajové trati v Opletalově ulici. Autor: DPP/Daniel ŠabíkObnova tramvajové trati v Opletalově ulici. Autor: DPP/Daniel ŠabíkObnova tramvajové trati v Opletalově ulici. Autor: DPP/Daniel ŠabíkNa jaře 2021 DPP zbudoval odbočku do Opletalovy ulice. Pramen: ROPIDTorzo tratě v Opletalově ulici (původní stav). Pramen: ROPID

Obnovená trať v Opletalově ulici končí zastávkou a úvratí. V plánech města zároveň představuje zárodek chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží do Vinohradské ulice. Ta by měla vzniknout v roce 2024.

Historie tramvajových tratí v Opletalově ulici je spletitá. V úseku od Bolzanovy ulice na jih se fakticky uzavřela koncem 70. let, kdy byla trať kvůli stavbě magistrály snesena. Zůstalo pouhých 130 metrů, které dopravní podnik využíval v případě potřeby a mimořádností. V srpnu 2003 pak úsek odpojil a sundal troleje. Podrobně je historie tramvajových tratí v Opletalově ulici popsána v časopise pro  zaměstnance Dopravního podniku hl. m. Prahy DP kontakt.

První krok k obnově trati udělal DPP loni v květnu, kdy v rámci rekonstrukce trati na Žižkov zbudoval i odbočku z Bolzanovy do Opletalovy. Práce na obnově samotné trati zahájil v polovině listopadu.

Tagy dpp obnova tratě v Opletalově ulici Opletalova
91 komentářů