Docela by mě zajímalo co vede některé státy k vlastnění ztrátových aerolinek a zakládání nových (Černá Hora, Itálie, atd.), které jen stěží uspějí na trhu.
Ztrátovost aerolinek je zpravidla z viny jejich managementu, ať jsou soukromé nebo státní. Někdy jej stačí vyměnit a aerolinky fungují dál (to bohužel nebyl případ ČSA, ale např. u LOTu to zabralo). Nekrachují jen aerolinky státní jako Alitalia nebo Malév, ale i soukromé jako např. Air Berlin, a to nebyl rozhodně žádný trpaslík. Při založení nových aerolinek je zásadní poučit se z chyb aerolinek předcházejících. Obvykle jsou nové aerolinky štíhlejší, t.j. menší, mají pokud možno unifikovanou flotilu, při volbě destinací více sázejí na jistotu (opuštění zavedené, výnosné a frekventované linky na LHR se příčilo zdravému rozumu, stejně jako zavedení nesmyslné… Číst vice »
Pokud ten stát usoudí, že mu z nějakého důvodu dává smysl mít aerolinky, tak proč ne… V tomto případě si myslím, že jde i o propojení na turistický ruch a snaha nebýt závislý na tom, zda jim cestovní ruch obslouží cizí dopravci.
Vy víte, kolik byl výsledný ekonomický efekt třeba vámi zmíněné Alitalia ? Víte kolik na jejích klientech, které přepravili vydělali, restaurace, obchody, hotely, ostatní části italské ekonomiky ? Nevíte. Pokud tento efekt je brán v potaz, tak ztrátová aerolinka (sama o sobě) nemusí být z komplexního ekonomického pohledu pro stát problém.
Hangover
2 let
Air Montenegro bude v rámci letních charterů létat 1x týdně s E195 Podgorica – Pardubice
Wenzel
2 let
Co PRAHA, ta si na sebe vydělá, ale Mošnov !
To je tunel. Co se tam za 20 let utopilo miliard.
Nikomu to nevadí, všichni jsou spokojeni a co dva roky na nejvyšších postech noví synové a dcery Jakuba Skláře.
Hlavně udržet rozvoj ekonomiky, ve správní radě správně zvedat ruku a správně hýkat.
A co teprve, když se z Letiště Praha se naposledy odčerpalo na dividendách MF více než 1,5 mld., aby se utopily v moři státního dluhu za nejfotografovanější a nejzadluženější exministryně?
Docela by mě zajímalo co vede některé státy k vlastnění ztrátových aerolinek a zakládání nových (Černá Hora, Itálie, atd.), které jen stěží uspějí na trhu.
V případě Monte metro netuším, ale u Itálie to bude otázka prestiže….
Ztrátovost aerolinek je zpravidla z viny jejich managementu, ať jsou soukromé nebo státní. Někdy jej stačí vyměnit a aerolinky fungují dál (to bohužel nebyl případ ČSA, ale např. u LOTu to zabralo). Nekrachují jen aerolinky státní jako Alitalia nebo Malév, ale i soukromé jako např. Air Berlin, a to nebyl rozhodně žádný trpaslík. Při založení nových aerolinek je zásadní poučit se z chyb aerolinek předcházejících. Obvykle jsou nové aerolinky štíhlejší, t.j. menší, mají pokud možno unifikovanou flotilu, při volbě destinací více sázejí na jistotu (opuštění zavedené, výnosné a frekventované linky na LHR se příčilo zdravému rozumu, stejně jako zavedení nesmyslné… Číst vice »
Pokud ten stát usoudí, že mu z nějakého důvodu dává smysl mít aerolinky, tak proč ne… V tomto případě si myslím, že jde i o propojení na turistický ruch a snaha nebýt závislý na tom, zda jim cestovní ruch obslouží cizí dopravci.
pro tyto “vice ci mene bananove” zeme je to do velke miry otazka prestize.
Vy víte, kolik byl výsledný ekonomický efekt třeba vámi zmíněné Alitalia ? Víte kolik na jejích klientech, které přepravili vydělali, restaurace, obchody, hotely, ostatní části italské ekonomiky ? Nevíte. Pokud tento efekt je brán v potaz, tak ztrátová aerolinka (sama o sobě) nemusí být z komplexního ekonomického pohledu pro stát problém.
Air Montenegro bude v rámci letních charterů létat 1x týdně s E195 Podgorica – Pardubice
Co PRAHA, ta si na sebe vydělá, ale Mošnov !
To je tunel. Co se tam za 20 let utopilo miliard.
Nikomu to nevadí, všichni jsou spokojeni a co dva roky na nejvyšších postech noví synové a dcery Jakuba Skláře.
Hlavně udržet rozvoj ekonomiky, ve správní radě správně zvedat ruku a správně hýkat.
A co teprve, když se z Letiště Praha se naposledy odčerpalo na dividendách MF více než 1,5 mld., aby se utopily v moři státního dluhu za nejfotografovanější a nejzadluženější exministryně?
Jeden z důvodů proč akciové společnosti existují je, aby generovaly zisk svým akcionářům.
Pravda, naštěstí paní hlavní akcionářka dostala v říjnu a její hnutí dostala v říjnu náležité vysvědčení
Miliard? Konkretně?