Uvažuji o tom, že bych se v zimě do Ománu vypravil. Koukal jsem se na nabídku cestovek a z toho mi vychází , že se Salam Air bude pravděpodobně vozit do Ománu svoje turisty CK Blu Style. Kladu si otázku, jak lze na tak dlouhé trase přežít takové letadlo a zda to bude typický hladolet po vzoru Smart Wings. Létá (nebo bude létat) přímo do Ománu ještě někdo jiný ??
V prosinci letím Thajska, s ohledem na tragicky vysoké ceny letů do Asie jsem zvažoval jako levnější alternativu na Phuket namísto Emirates které si za economy nyní říkají běžně 30 tisíc ale recenze na salám mě bohužel úplně nepřesvědčily 🙁
Jenda
2 let
Každá nová linka se cení, ale přijde mi zvláštní říkat si low cost a mít vyšší ceny než Turkish nebo Lufthansa.
Zase je to bez přestupu rovnou z Prahy.. A ono s tímdle letadlem moc s cenama kouzlit nejde. Jak se vrhnou lowcosty na lety přes Atlantik s A321XLR, bude to to samý. Jediná výhoda bude přímý spojení, cena nikoliv.
Obávám se, že to za míň dělat nejde… Block time na trasu je 430 min, což znamená, že nejvýznamnější nákladovou položkou se stává palivo. Nebo jinak, přímé provozní náklady jsou 76000 € na rotaci a dělá palivo téměř 40% nákladů, cca 29500 €. A pokud jde o srovnání s TK nebo LH, tak případnou nabídku levnějších letenek v ekonomické třídě jim „doplatí“ cestující v prémiových třídách.
Já to teď neberu z pohledu podnikatelského, to mi jako cestujícímu může být celkem buřt (ale díky za vhled do problematiky). Ale není mi moc jasné, kdo by zrovna cestou do Ománu měl tak děsně naspěch, že by radši letěl přímo a dráž 7 hodin dobytčákem, než s 1 přestupem levněji a civilizovaně.
Tak to už by byla vaše volba… pochopitelně, pokud chcete trávit hodiny při přestupu, v pořádku. Ale stejně jako vy raději letíte za méně s přestupem, tak zjevně pro mnoho cestujících je právě atraktivní přímý let, i když to není „full service“ LH. Mimochodem, třeba na listopad jsem LH levnější nenašel a TK bylo prakticky za stejnou cenu jako OV a nejlevnější varianta bývá s Pegasus s přestupem na SAW.
Lety z Prahy do Ománu nebo zpět se vyznačovaly velmi nepohodlnými časy přestupů, protože když doletíte o půlnoci do Dohy nebo Dubaje a ve tři ráno odletíte do MCT, kde přistanete ve čtyři a než projedete letištěm, je pět, tak jste prostě nutně vzhůru celou noc. A zpáteční odlet také žádná sláva. Natož ze SLL. Natož třeba s dětmi. Ani Turkish, ani Pegasus. Když jsme tam letěli (2012, 2019, 2022), velmi bychom SalamAir uvítali. Po čtvrté už tam ale kvůli tomu nepojedeme 😀 …
Uvažuji o tom, že bych se v zimě do Ománu vypravil. Koukal jsem se na nabídku cestovek a z toho mi vychází , že se Salam Air bude pravděpodobně vozit do Ománu svoje turisty CK Blu Style. Kladu si otázku, jak lze na tak dlouhé trase přežít takové letadlo a zda to bude typický hladolet po vzoru Smart Wings. Létá (nebo bude létat) přímo do Ománu ještě někdo jiný ??
věřím, že není tak těžké se podívat třeba na google flights … a (ne)existenci přímých letů si ověřit . na to se nemusíte ptát tay 🙂
smartwings na podobných trasách je hladolet? ja jenom .. ze na trase do dubaje jsem se skvěle najedll i skvěle popil …
Podle nejnovějších a potvrzených zpráv začne zanedlouho z maďarské Budapešti k nám létat společnost UherákAir…
ha ha, fakt vtipné.
V prosinci letím Thajska, s ohledem na tragicky vysoké ceny letů do Asie jsem zvažoval jako levnější alternativu na Phuket namísto Emirates které si za economy nyní říkají běžně 30 tisíc ale recenze na salám mě bohužel úplně nepřesvědčily 🙁
Každá nová linka se cení, ale přijde mi zvláštní říkat si low cost a mít vyšší ceny než Turkish nebo Lufthansa.
Zase je to bez přestupu rovnou z Prahy.. A ono s tímdle letadlem moc s cenama kouzlit nejde. Jak se vrhnou lowcosty na lety přes Atlantik s A321XLR, bude to to samý. Jediná výhoda bude přímý spojení, cena nikoliv.
Obávám se, že to za míň dělat nejde… Block time na trasu je 430 min, což znamená, že nejvýznamnější nákladovou položkou se stává palivo. Nebo jinak, přímé provozní náklady jsou 76000 € na rotaci a dělá palivo téměř 40% nákladů, cca 29500 €. A pokud jde o srovnání s TK nebo LH, tak případnou nabídku levnějších letenek v ekonomické třídě jim „doplatí“ cestující v prémiových třídách.
Já to teď neberu z pohledu podnikatelského, to mi jako cestujícímu může být celkem buřt (ale díky za vhled do problematiky). Ale není mi moc jasné, kdo by zrovna cestou do Ománu měl tak děsně naspěch, že by radši letěl přímo a dráž 7 hodin dobytčákem, než s 1 přestupem levněji a civilizovaně.
Tak to už by byla vaše volba… pochopitelně, pokud chcete trávit hodiny při přestupu, v pořádku. Ale stejně jako vy raději letíte za méně s přestupem, tak zjevně pro mnoho cestujících je právě atraktivní přímý let, i když to není „full service“ LH. Mimochodem, třeba na listopad jsem LH levnější nenašel a TK bylo prakticky za stejnou cenu jako OV a nejlevnější varianta bývá s Pegasus s přestupem na SAW.
Lety z Prahy do Ománu nebo zpět se vyznačovaly velmi nepohodlnými časy přestupů, protože když doletíte o půlnoci do Dohy nebo Dubaje a ve tři ráno odletíte do MCT, kde přistanete ve čtyři a než projedete letištěm, je pět, tak jste prostě nutně vzhůru celou noc. A zpáteční odlet také žádná sláva. Natož ze SLL. Natož třeba s dětmi. Ani Turkish, ani Pegasus. Když jsme tam letěli (2012, 2019, 2022), velmi bychom SalamAir uvítali. Po čtvrté už tam ale kvůli tomu nepojedeme 😀 …
jaký rozdíl je mezi dobytčákem turkish a dobytčákem salamairu?
aha.. dostanete kus žvance zadáčo .. jinak to vyjde nastejno.
Omán je krásná země. Dříve jsem letal do Dubaje a dále autem do Ománu. Tohle ale vyzkouším.
Díky, že jste nás informoval….
Kolik vás za tou klávesnicí je?