Do Prahy se v květnu vrátí Airbus A380. Lufthansa plánuje osm mimořádných letů pro výcvik posádek

Airbus A380 letecké společnosti Lufthansa. Zdroj: Lufthansa GroupAirbus A380 letecké společnosti Lufthansa. Zdroj: Lufthansa Group

Superjumbo se ukáže na Ruzyni v květnu hned osmkrát, v české metropoli se zdrží vždy asi patnáct minut.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda

Nevíte prosím v kolik hodin to má dosedat devátého? Docela bych zvážil cestu se na něj podívat.

Bury

Už se nemůžu dočkat až s touhle krasavicí poletím na Mauricius

Anna

Z pohledu pasažéra v turistické třídě není žádný rozdíl mezi tímto a jinými novějšími dálkovými letadly.

xcon

Urcite je, teda aspon co sa tyka napr lietadiel Emirates ( ktore ako jedine A380 lietaju na Mauricius ). Sice poslednu dobu mam to stastie lietat v PE alebo BIZ, ale napoledy som letel prave na Mauricius v ECO s Emirates…a ten rozdiel v priestore pre pasaziera v B777 ( VIE-DXB ) a A380 ( DXB-MRU ) bol dost citelny v prospech A380.

Lubox

A380 economy v LH je katastrofa. Třeba tam ani nemáte port na nabíjení o osekanem servisu po covidu nemluvě

Hhana patočkova

To teda je, a hodně velký. Za deitky let mych cest za Atlantik uz jsem vystřídala spousty stroju. Vcetne meho.prvniho letu Il-62.
Ale na A380 a taktéž na Boeing 747, nové dvoumotoráky nemaji. Hlavně co do vypořádání se se silnějšími turbulencemi. Tam kde se A 380 či B747 ani nezachvěji, se nové menší dvoumotoráky třepetaji, jak dráček nad Letenskou pláni. Prostě tyto dva giganti jsou stále králové nebes

Tomáš Flaška

Stejně jich je škoda, že se už nevyrábí. Podobně jako B747. Přeci jen přes Atlantik letět se 4 motory je poněkud větší jistota než se 2. Ale chápu, že údržba stojí moc. Co se dá dělat. Ale slzičku mačkám a jsem rád, že jsem ho aspoň jednou na vlastní kůži do Los Angeles zažil.

Pavel

Jen malá technická – 2 motory jsou spolehlivější, než 4.

To je jeden ze spolupůsobících důvodů, proč se 2 motory uchytily

Tomáš Flaška

No ale když odejdou 2 motory u dvoumotoráku, tak to je asi větší průšvih, než když odejdou 2 motory u čtyřmotoráku, ne?

Bert

To sice ano, ale šance nezávislého selhání 2 motorů je velmi malá. Když už se to stane, je to často způsobeno problémy s palivem, což by vyřadilo i 4 motory.

Y.K.

U obou je to velký průšvih. Motory čtyřmotoroáků mají menší přebytek výkonu (dvoumotorák musí na jeden odstartovat, čtyřmotorák na tři), pokud by to byly dva motory na jednom křídle (což je paradoxně pravděpodobnější), tak je to taky konec plus u čtyřmotoráků se neaplikuje přísný režim ETOPS, takže prabděpodobnost selhání je pradoxně větší.

Co se tak podařily „chcípance“ tak to byly hned všechny čtyři motory najednou (popílek, došlo palivo), tudiž v tom hrají faktor ještě další statistické a vnější vlivy.

Martin Csabo

Každé dopravní letadlo musí zvládmout let na jeden motor minimálně 3 hodiny a je jedno jestli se jedná o čtyřmotorák nebo dvou. Jinak by danný typ nedostal v Evropě a USA certifikaci

Pavel

Tady nejde o “zvládnutí” ale o míru spolehlivosti.

A ta je u ETOPS letadel principiálně vyšší.

Y.K.

To máte odkud? O takovém certifikačním letu jsem v životě neslyšel. Ale rád se přiučím. Pokud je mi známo, tak žádný ze čtyřmotoráků není schopen udržovat vodorovný let na jeden motor (a už vůbec ne vnější).

Časové limity se týka jí ETOPS letů a je to spojené s velmi pečlivými procedurami jak servisu (třeba nidky neservisovat oba motory současně, ale nejen motory), plánováním tras, sledování závadovosti každého letadla i aerolinky. Není to nic automatického, musí se to udržovat. Čtyřmotoráky pod ETOPS nespadají a podmínka letu na jeden motor ani časový limit se jich netýká.

Martin V.

Jestli se chceš prolítnout s B747 máš možnost. V květnu, každý čtvrtek rano, na lince FRA-HAM-FRA. Směr FRA-HAM je levnější…

Zbyněk

Škoda že se neobjeví třeba na lince do Frankfurtu. Někdy probíhá zaučování posádek i za provozu, ne?

Jan

Jj, bývá. Jednou jsem měl štěstí a letěl s Austrian Wien-Frankfurt v 777.
Dělat školení na dlouhém letu je trochu blbost, protože ta dlouhá prostřední část je o ničem. Takže občas dělají školení (a zkoušky) na krátkých letech se letadlem, které na to vlastně není určené, aby mohli zaráz školit i vydělávat. Takovýto prázdný let s A380 je dost drahý špás, ale nějaký důvod k tomu asi bude.

Jobi

Nedávno na rádiu City potvrdil manager letiště Praha, že Emirates nasadí od podzimu na lince PRG – DXB stroj A380

Pavel

opravdu potvrdil? nebo jen naznacil, ze by se mohla objevit?

Ondrej

Mluví se o tom …

Pavel

ano, mluvi. to je pravda. ale “mluvi se o tom” neznamena “potvrdil” 🙂

David

Lepsi nez manager letiste Praha by byl manazer Emirates.