Do Prahy se vrací možnost nástupu prvními dveřmi a uvolňují se přední sedadla
MHD v Praze. Ilustrační foto: DPP
Z původních opatření zůstává v pražské MHD povinnost nosit respirátor a centrální otevírání dveří řidičem.
Z původních opatření zůstává v pražské MHD povinnost nosit respirátor a centrální otevírání dveří řidičem.
Ó buď blahoslaven Respirátor virů a plísní plný, jenž nechrání mne, zato dusí tebe!
Ó dejž nám posvátný Respirátore falešný pocit jistoty a ujisti mocné tohoto světa, že budeme mlčky poslušni rozkazů jejich až do skonu našeho!
Ó přijď Vakcíno zázračná a uveď nás do života otrockého!
Jestli máte respirátor plný plísně tak doporučuji koupit nový a nepoužívat měsíc starý který necháváte na vlhkém místě. Prokazatelně chrání všechny snížením přenosu respiračních onemocnění, což se ostatně projevilo absencí chřipkové epidemie tento rok. V Asii je to běžná ohleduplnost nosit roušku, když už chodím mezi lidi, u nás se to bere jako nějaké omezování svobody.
Úžasné, jak se často někdo ohání ohleduplnost asiatu co se nemoci týče.. Ale nebýt to s prominutím prasata, tak se žádný covid nikdy nerozsiril :-).. Tím nic proti respirstory v MHD, ale mít asiaty jako vzor v tomhle je směšné 🙂 Respirstory tam nikdo nikdy před pandemii nenosí, maximálně roušky, které byly de facto k ničemu.
Roušky zpomalí šíření, pokud nakažení chodí mezi ostatní. (A u nemoci s dlouhou inkubační dobou to ani nemusí být prasátka co porušují karanténu nebo se pokouší něco přechodit)
Covid19 hodně pomohlo ne Asijská mentalita, ale Čínská totalitní politika – umlčování lékařů kteří něco tušili, Wen-Liang a další.
Respirátorů nenosím, Jene, a ani jiné magické amulety proti kóvidu nepoužívám. Ale jsem tolerantní a vyznavače tohoto kultu smrti pokud možno respektuji.
Chřipková epidemie nebyla, protože covid vyhrál ty chytráku
Ajaj, další lidový epidemiolog a virolog s VŠŽ. Covid zasáhl a nakazil celou populaci, že všude vytlačil chřipku?
Ne pane.
Já zase nechápu, proč se ve větraných prostředcích MHD neuplatní stejné pravidlo jako venku – když je v MHD jen pár lidí, tak bez náhubků. nejsme přece jako ti, co to u nás roznášeli!
What? Kdo jsou my? A kdo jsou ti, co to u nas roznaseli?
Další, co nechápe, jaký je rozdíl mezi uzavřeným prostorem a otevřeným prostranstvím. Podej si ruku s Hamáčkem a Blatným.
Nejlogičtější by bylo to konečně převést do formy doporučení. Ale to naší úžasnou vládu jen tak nenapadne.
Do formy doporučení? Aby si lidé jako vy mysleli, že jsou chytřejší než univerzitní profesoři?
Díky, ale fakt ne.
Stále nechápu, proč toto omezení bylo praktikováno v tramvajích, které mají uzavřenou kabinu.
Autobusy jí zcela uzavřenou nemají, tak je toto pravidlo pochopitelné. U tramvají s otevřenou kabinou bych to také pochopil.
Autobusák zase nemusí chodit tak často přehazovat výhybku.
Kromě víše zmíněných výhybek bych poukázal ještě na jednotnost omezení. Když uzavření prvních dveří, tak všech a všude, jinak by to byl jen zmatek. Ty a zřejmě každý, kdo čte tyhle stránky rozumí tomu, co je uzavřená a co otevřená kabina a pozná rozdíl mezi autobusem a tramvají, jenže spoustě cestujících by to dělalo značný problém. Učit lidi, že v autobuech nastupují prvními dveřmi jen na regio linkách a jen na území mimo Prahy, v Praze pak už jenom druhé a další dveře a stejně tak na všech městských linkách… Nebo že v tramvaji se první dveře otevřou jenom ve… Číst vice »
No jo, ale kromě těch dvěří jednotná omezení nejsou. Tramvaje zastavují a otevírají všude bez tlačítek kdežto u autobosů si musím mačkat zastávky na znamení a někdy i bez znamení.
logiku v tom nehladajte, T3 s kabinou, zakazane dvere
autobusy bez uzavretej kabiny – vodic veselo bez masky/respiratora
První dveře byly zavřené všude, jenom u 14/15 T jsou zavřené i dnes.
Upozorňuji na chybu v článku – v tramvaji je nutné zmáčknout nikoliv signalizaci k řidiči (respektive tlačítko s nápisem znamení řidiči), ale tlačítko dveří. Za použití tlačítka znamení k řidiči jsem dostala ošklivě vyhubováno.
Z tiskové zprávy DPP: Pro výstup je potřebné včas zmáčknout tlačítko STOP (u autobusů), resp. signalizaci k řidiči (u tramvají), a to po odjezdu z předchozí zastávky.
Takhle to vypadá, když za firmy místo odborníků mluví tiskoví mluvčí.
Dnes jsem od Pistoriusové četl, že se u nás jezdí 200 😃😃🤦🖕
Vsak ano, v Ejpovickem tunelu, jednim smerem 😀
Fakt, je tam aktivní ETCS?
Pavla má každopádne pravdu v tom, že toto je nesprávna informácia. U tramvají je skutočne správny postup tlačítko dverí.
To je totiž chyba, že se u tlačítka používá staré názvosloví a přitom se zavedly zastávky za znamení a normální tlačítka pro otevírání dveří které zároveň slouží jako poptávka k zastavení. A nikdo to nehce změnit aby to dávalo smysl.
To nevadí, U nás jeden autobusák nadával, že si [cestující] nemávl na zastavení. Přitom všechny materiály města mluví o tom, že na zastávce na znamení není třeba mávat, stačí v prostoru zastávky na viditelném místě.
Prostě Vaś seřval za to že dodržujete předpisy, nic nového 😐
Kdyby raději místo těchto hloupostí opět zavedli standardní jízdní řády. Půlka škol již bude otevřená a jsou stále prázdninové řády.
Jen poznámka, u tramvají se nemačká signalizace k řidiči, ale tlačítko dvěří, i DPP v tom má evidentně bordel.
Tisková zpráva DPP: Pro výstup je potřebné včas zmáčknout tlačítko STOP (u autobusů), resp. signalizaci k řidiči (u tramvají), a to po odjezdu z předchozí zastávky.
Však píšu, že v tom má bordel DPP.
a nie je to jedno, co vlastne znamena jedno stlacenie znamenia? dve su myslim kocik, jedno by som logicky cakal zastavku na znamenie
clovek aby sa v tom vyznal ked v kazdom dopravnom protriedku ma DPP iny rezim, ci uz ide o metro, busy alebo elektricky
Souhlasím, určitě to chce sjednotit.
Nesmyslné opatření ohledně otevírání všech dveří. Díky tomu byla celou zimu ve vozech zima, protože vytopit něco takového není možné.
Příště si oblečte bundu. Hodí se i venku.
Bylo by efektivnější dát ke každým dveřím dávkovač na dezinfekci. A pravidelně je doplňovat…
Ale jo, až vypukne epidemie žloutenky, tak se to bude hodit. Pro prevenci k covidu to má ale význam minimální, na zdraví působí ty chemické sajrajty více škody než užitku.
Právě že ani ne. Už více studií ukázalo, že přenos přes povrchy je oproti přenosu kapénkami zanedbatelný. Někteří výzkumníci dokonce tvrdí, že opakované dezinfikování všeho možného je jen „hygienický cirkus“, aby občané viděli, že se něco dělá.
Oproti tomu větrání je doporučeno, protože se „naředí“ vzduch s potenciálně infekčními kapénkami.
V půlce května a na začátku léta dobrá poznámka. V srpnu se dá vytopit leda metro.
praveze naopak, toto by mal by celorocny standard miesto debility nutit ludi mackat tlacidlo aby sa otvorili dvere, cudzinci co sem pridu sa nad tym len pozastavuju ked nestihnu vystupit kvoli neotvorenym dveram a zvezu sa o zastavku dalej
No já neví, trochu sem tu cudzinu procestoval a zrovna si nedokážu vybavit místo kde by se nějaké tlacidlo, nebo v metru třeba i páčka nepoužívala. Snad jen Srí Lanka, ale tam se dveře pro jistotu nezavírají vůbec.
nevidel som to teda v ziadnom metre nikde na svete, ze by clovek musel stlacat tlacidlo aby sa mu otvorili dvere, ci uz Singapur, hongkong, Shanghai, Beijing alebo Dilli
Neplácej nesmysly, cizinci to znají od sebe už dávno. To akorát u vás v Hornej Marikovej nemusíte mačkat tlačítko u Karosy C 734, protože vám laskavý pan řidič otevře.
Jo tohle opatření byla taky pěkna kravina
Nejen tohle.
Bylo by efektivnější dát ke každým dveřím dávkovač na dezinfekci. A pravidelně je doplňovat…
Spíš dávkovač selského rozumu.
Jejda, lidoví epidemiologové z VŠŽ mají slet?
Ne, ti se kumulují v MeSES a padají iniciativně jako SNÍH.
Jj, pan s VŠŽ si myslí, že je chytřejší než univerzitní profesoři. To bude mindrák.