Do Prahy přijede německý rychlovlak ICE 4
Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility
Nejnovější generace německých rychlovlaků se testovala na okruhu v Cerhenicích
Nejnovější generace německých rychlovlaků se testovala na okruhu v Cerhenicích
Nevíte na které přijede nádraží?
Skvělá zpráva by byla kdyby tenhle vrchní manekýn a s ním ministr všehomožného se poroučeli daleko pryč od kolejí..
Tohle už je výsměch a arogance non plus ultra😢
2021 rok zkázy železnice…..proto se to musí oslavit. Je to sice kvůli nemoci…ale přesto, plánovat trachtace v době, kdy někteří lidi nemají co do úst a další je budou následovat je dost za čárou.
Tak si všichni doma zapálíme svíčku a budeme zpívat žalmy. A tím se vše jistě vyřeší, potřebným bude pomoženo a kolektivní smutek podpoří i ty, kteří do té doby starosti neměli… 🤔🤪😁
Tunelem pod Krušnými horami?
Je to trochu kúzlo nechceného, ale „Hlavním příspěvkem Správy železnic k Evropskému roku železnice 2021 a podpoře evropské železniční dopravy bude jednotka ICE 4 v Praze“ sa dá vyložiť tak, že jediné, na čo sa tento rok SŽ zmôže v oblasti podpory modernej železnice, je ukázať zahraničný vlak, ktorý tu nikdy jazdiť nebude.
A teda medzi nami, ICE4 nie je zase žiadny zázrak, ako bolo TGV alebo Talgo v 90. rokoch. Koncepčne plní podobnú rolu ako railjet, s podobnou maximálnou rýchlosťou; interiérom je to podpriemer oproti tomu, čo český cestujúci bežne zažíva.
Tohle je spis na urovni expresu u nas. Bud nevis co je to prumer, nebo mas zkresleny predstavy o vozovem parku v cesku.
Na revanž by měli vystavit v Berlíně šukafon.
Neblbni ještě by ho chtěli koupit.
Matko Přírodo! Ještě se němcům zalíbí a co po tom? Vždyť je tu ještě 40let budemem potřebovat.
By si mysleli, že jde o válečný akt.
Podobná akce byla když ČD přivezla na výstavu do Liberce městského slona ale tenkrát se mu říkalo ešus.
taky jsem si jednou cestou domů zašel na peep show
Inu, vedení státu a politická representace se při řešení problémů plácá jak nudle v bandě a už neví, která bije, tak je potřeba naštvanému národu náhradou za zavřené hospody a lyžařské areály nabídnout aspoň nějaké jiné „hry“ (chléb zatím ještě máme, i když kdo ví, jak dlouho, při té bující devastaci ekonomiky), a tím spíše v době, kdy podzimní volby už budou na dohled – tak proč by i Svoboda neposloužil jako užitečný fámulus, když i on může pomoci při vybudování další Potěmkinovy vesnice. On je snad pro většinu obyvatel ČR za normálních podmínek velký či dokonce nepřekonatelný problém se… Číst vice »
jj, na masarykove jsem si ji byl prohlednout, to se mluvilo o stavbe VRT u nas a predstavili se tu ruzne vysokorychlostni jednotky…
Tehdy hodne lidi koukalo na ICE jako na zjeveni, stejne tak na TGV… 😀
Nemáte k tomu nějaké fotky? 🙂 zkoušel jsem najít, ale našel jsem jen to TGV a Talgo. ICE na Masaryčce by mě zajímalo.
Nu, můžeme si myslet, že to bude prezentace náhrady Pendolín, pro novou vládu ČR. Rozhodně ICE 4 by mohla být i konkurencí Leo shinkanzenům. Jako cestujícím se v nich špatně nejezdí.
Tenhle vlak se Němcům moc nepovedl, je to docela ošklivá jednotka. Nám to ovšem může být jedno, protože u nás to jezdit stejně nebude.
Nějaké argumenty kromě subjektivního názoru by nebyly?
na krasu to nejezdi
Nicméně mnohý cestující se podle toho rozhoduje.
Auta taky nejezdí na krásu a přesto málokdo pustí statisíce Kč za něco co se mu nelíbí i když to může být kvalitní výrobek.
Tak krása je těžce subjektivní věc. Ale i kdyby to bylo něco objektivního, tak to není v případě vlaků nejdůležitější. U rychlovlaků je nutná aerodynamika, aby plnily svoji funkci správně.
Mimochodem hezký příklad jsou S-bahnové jednotky BR 425. Ty jsou sice opravdu krásné, ale chybí v nich záchod. Ve chvíli, kdy ta cesta trvá hodinu, už to může být komplikace.
Přijede, to není ten správný termín. Spíše to ICE4 (BR412) bude dotaženo, protože napájení má jen na systém 15 kV 16,7Hz a rovněž není vybaveno českým vlakovým zabezpečovačem. No a ETCS L2 mezi Schönou Gr. a Prahou také ještě nemáme… Jinak pro Siemens by nebyl problém vyrobit 4 systémovou jednotku, pokud by o to byl zájem. Ale DB to chtěla pouze jako náhradu ICE1 a některých IC linek, které budou později konvertovány na ICE linky. Kvůli svojí Vmax 250 km/h a zejména nízké dynamice jízdy to rozhodně to není rychlovlak do kopcovitého terénu a pro ty nejrychlejší expresní linky. Není… Číst vice »
No nevim, zda by nemci uz objednavali vlaky na odbocku do Prahy,… ani kdo vlaky bude provozovat…
ICE4 určitě neumí jen 15kV systém. Jezdí to až do Belgie, myslím že to umí i 3kV a 25kV.
Německá wiki říká, že kromě konfigurace „K1n“ umí všechny jen 15kV
Podivejme na Korejce,
nejedi jen cerná vejce.
Cervenat se musim studem,
kde jsou oni, kdy my budem?
Práce už nás neláká
Za vzor máme veksláka
Díky ovcím máme za šéfa estébáka,
pod jehož vedením se nad naší zemí rychle smráká…
Jojo, protože spojit nabídku s poptávkou je špatně. Vláda naplánovala výrobu kalkulaček, tak jim to neažte pašováním ze zahraničí. Poškozujete Teslu Pardubice, oni vám okopírují i walkmana. Jen si 5 let počkejte.
To už na úrovni nad němci jsou Francouské vlaky a Španělské
No ja bych take preferoval AGV… nebo Frecciarossu, maji dobre jizdni vlastnosti…
Cestoval jsem vlakem párkrát přes celé Německo a hrůza běs,poruchy,nepohodlné sezení jak v autobuse klimatizace slabá zápach ve vlaku,velké zpoždění na trase.Zlatý vlaky ČD (y)
Deutsche Bahn mění sedačky. 🙂 Ale ty poruchy, slabá klimatizace a zápach – to není dobré.
No to ty nové jednotky od Škody s košíky nad topením taky voňavosti nepřidávají.
S poruchami souhlasím, jel jsem celkem 6 soupravami a ve 4 případech závady (od nefunkční klimatizace v parném létě bez okýnek po zastavení na ca. 20 minut v širém poli. Jsem si říkal, proč jsou na některých úsecích tři koleje, a ejhle – tu nás předjelo jiné ICE…. Takže se s častějšími poruchami asi i počítá).
Pěkný vlak, ale nepřijde mi na něm nic zas tak extra, že je potřeba z toho dělat takovou hurá zprávu. Až na nějaké odchylky je to totožný jako Railjet.
Nevím proč máte tolik mínusů. Svým způsobem máte pravdu. Jen ICE-4 není push-pull souprava, je na 230-250 km/h.
Opravdu se v Německu používá a bude používat jako v Rakousku RJ a prostory jsou podobné. Takže jistá podoba tu je.
Vy jste pracoval v Rádiu Jerevan?
Možná ICE4 není inovativní pro cestujícího, ale pro jeho provozovatele určitě ano a to i provozovatele tratě. Například má delší vozové skříně, takže na délku 200 m je potřeba jen 7 vozidel, dříve 8. Z toho plyne úspora podvozků, brzd, dveří, klimatizací, … menší jízdní odpor a tedy úspora elektrické energie, úspora údržby, … větší užitná plocha, … menší nevypružené hmoty dané vnitřním ložiskováním dvojkolí, atd. Je potřeba se zajímat:-)
Jak souvisi pocet vozu o temer stejne delce s odporem?? On nema zakryte prechody?
Že by jízdní odpor v obloucích? Méně náprav, méně tření kol o kolejnici.
Menší počet vozů = menší počet náprav = menší počet brzd = menší součinitel rotačních hmot a tím i menší setrvačnost jednotky při brždění. Díky tomu se ušetří i za brzdy, jelikož se tolik neopotřebují. A samozřejmě díky menšímu počtu náprav je menší i odpor z jízdy obloukem.
Až na nějaké odchylky je totožný jako Regionova….
By mohli udělat i prezentační jízdu 🤔
Zapriahnuť za bardotu, pre efekt?
Zamraca by byla lepsi…
Není to ta samá?
První TIS se podíval na naše koleje v roce 1989. Zkoušet se začal 2004, zkušební provoz od roku 2005, běžný od 2006. Takže jestli se nad tím vůbec začne uvažovat, tak to tady začne jezdit možná v roce 2047. Kurna to je zase jeden furt.
A zase se koupí něco co se na našich tratích ani nevyužije.
Článek není o TISu, někteří lidé nikdy nepochopí psaný text. Teda, jestli umí i něco víc porozumět než „Otevřeno, Zavřeno“
Jo já jen porovnávám čas, který od ukázky k možnosti provozování uteče a koupí se něco co ani nemá šanci využít svůj potenciál.
Tady psaný text nechápeš evidentné Ty.
Doufám, že bude mít MIREL! Jinak by pan Svoboda byl proti bezpečnosti!!!
Pro tuhle depresivní diskusi mám jen jeden výkřik.
„Čím více zahraničních lepších vlaků uvidí občané v ČR, tím lépe. „
to je len skvele…. aspon sekta koblihova uvidi, co uz davno malo byt v cz…………….kiez by nieco podobne bolo v Bratislave kde by Rakusko do dotiahlo aspon do Petrzalky (nie som si isty, ci Petrzalka – hl. n by to zvladla bez ujmy) aby sekta Zmatovicovo testova videla ako vyzera moderny zeleznicny voz…
Co RJx Zurich-Bratislava 😉
Chcete, aby to na ÚNS vykoľajilo?
To nám chtějí ukázat s čím u nás za 40 let „vyhraje“ výběrové řízení Arriva?
Tohle je už vážně patalogické.
Patologické (=chorobné).
Žádný strach, za 40 let žádná Arriva dávno nebude…👿
On myslí podle vzoru patafyzika.
Blízká budoucnost bude pouze německá : železnice (první reakce, kde by to mohlo jezdit ,jak vyšachovat ČD ,příznivců je zde dost) auta ,markety, firmy, pozemky, nemovitosti, lodní doprava, zásahy do školství (studium o „nebezpečí“ z Ruska a Číny) Budeme jedni z nich, nakonec nepovedlo se to během války ,ale mají dobře nakročeno. Nechci dělat politikum , ale naše suverenita je dávno ta-tam, je smutné , radši budeme slintat nad úspěchem cizího než investovat do sebe a ukázat ,že jsme schopni vyrobit stejnou kvalitu. Lepší je vystudovat na faráře ,než strojárnu. Budoucnost má zajištěnou a ještě může všem do všeho „kecat“.
Hele v pondělí jsme vyplňovali formulář pro vstup do Německa z vysoce rizikové oblasti. Normálně mě šéf chtěl bacit, když jsem mu říkal, že tam má vyplnit, že jsem z protektorátu B und M. Ale moc od pravdy asi nejsem.
Skvělá zpráva by byla, kdyby se ICE4 objevovaly v Praze každé dvě hodiny na lince z Berlína do Vídně.
Ale toho se nedožijeme, ani my, ani ty jednotky..
V současné době by to nemělo moc velký smysl.
My se dožijeme tak toho, že se na trati Praha-Děčín(-Dolní Žleb) zredukuje dálková doprava o 78%.
Můžete třikrát hádat o kterých 78%…muhehehe…
Za české jízdné nemá zájem dopravce,za německé zase cestující.Sned to jedině zadotovat.
On by se našel dopravce i cestující. Ale nenajdou vhodný koleje.
Musíte to vidět politicky: Čaulidi, Havlíček, Svoboda, Kolovratník a další kariéristi a paraziti na tom nahoní mediální popularitu daleko snáze a rychleji (Havlíček už v půl páté ráno) než nějakou infrastrukturní stavbou. Volby se pomalu blíží a ICE v Praze (+ pro Kolovratníka jako bonus ještě v Pardubicích) dokáže aspoň na jeden den přehlušit ozvěnu neschopnosti šéfa státofirmy a jeho nohsledů ve všem, na co za poslední roky sáhli nebo jen pomysleli…
Jenom teda s kým je srovnáváte? Lepší to bylo naposledy někdy za Řebíčka.
Nesrovnávám je s nikým. To je prostě „best of“, i když to chcete změkčit nějakým srovnáváním…
Věřím, že v šotokruzích z toho bude haló, mně při představě, jak to na tom nádraží bude vypadat, trapně, a většině úplně jedno.
Smekám, tak to je stejné se vyfotit z Břeclavi do Brna u displeje, kde svítí 200 km/h (v roce 2019), tak pro ty diletanty a politiky jsou to plusové body pro pana Bc. Svobodu, nu inu dobrá správa.
Čeští šotoušci evidentně nedokážou pochopit, že k získání mediální pozornosti a veřejné podpory pro stavbu VRT v ČR pomůže i návštěva německé VR jednotky…
Aha. V tom případě nechápu, proč je ten tweet napsaný jak je. Asi na to mentálně nestačím.
A pobere cílovka, kterou by mohla zaujmout taková výstavka nebo článek o ní v novinách (aniž by předtím o VRT měli aspoň vzdálený povědomí), že pro VRT by byly potřeba nový tratě a nemůže to jezdit po těch stávajících? Když to očividně po té stávající trati přijede? Nebo si budou myslet, že je to prostě nová generace pendolina a mohly by to ČD z fleku koupit a jezdit tím po koridorech?
Tož koupit by mohly. 🙂
ICE 3 taky byla před 11 lety na návštěvě v Londýně a dodnes z toho nebylo nic a už ani nebude…
Přemýšlím co ho přitáhne… Přece jen, u nás by shořel. Tipoval bych, že asi Vectron, což by mohla být zajímavá kombinace
Z Bad Schandau to přitáhne nějaká lokomotiva řady 555.
A budou se prodávat časové vstupenky na prohlídku ? Nebo se tam stovky zájemců vrhnou hlava nehlava bez rozestupů, roušek a respiratorů? Jaký bude PES neví ani náš pes. A oni vědí ?
“Bez bližšího termínu”
Výstavka je putovní.
Jo, jo, tak to bylo prvni, co me hned u titulku napadlo..
Hrozně to letí. Jako by to bylo včera, co mě táta vzal na berounské nádraží, kde se prezentovalo TGV. A ono už je to téměř třicet let.
Taky si pamatuji TGV v Berouně. Po dotazu jestli nás vezmou jsem se svezl TGV z Berouna do Plzně.
To jsem vůbec netušil. Díky za informaci. 🙂
Německý ICE4 se na našich kolejích bude vyjímat skvěle. Zejména vedle orchestrionů, regionov, nebo honeckerů tažených otřískanou bobinou. Bude to něco jako před lety předvedení dreamlineru na ruzyňském letišti v barvách polského LOTu. Jako by nám jak DB, tak LOT tímto chtěly kulantně sdělit: jen se podívejte, vy šupáci, tohle u vás v životě mít nebudete….
My stavíme VRT ve spolupráci se SNCF, takže u nás budou jezdit TGV.
Teď jsi mě dostal.
🙂 🙂 🙂
Ale budeme. S tím tady za pár dekád bude Arriva lítat na VRTkách…
…nebude…💀
Jako prezentaci DB nebo Siemensu bych to chápal, ale SŽ???
SŽ(DC) chce stavět VRT, tak přiveze příslušný vlak. Kdyby na nádraží místo toho vystavila nějakou studii proveditelnosti, tak by to nebylo pro lidi tolik atraktivní.
Zatím se zdá, že chtěj spíš dělat studie o stavbě VRT než skutečně stavět. Dovézt na ukázku vysokorychlostní jednotku dávalo smysl před těma třiceti lety, dneska je to spíš fakt směšný.
Přesně tak, studie jsou dávno hotový a v územních plánech zanesený. Ale né, my děláme všecko potřetí znova a jinak.
Sž chce pouze nalákat lidi a prodat více peronních vstupenek,pokud ještě existují.
Budeme, až to v Německu vyřadí, tak to samozřejmě půjde k nám. Možná tu do té doby aspoň nějaký kousek VRT mít budeme.
Jaké osobní vlaky prosím tahá bobina ? Děkuji za odpověď
Asi něco okolo takového toho malého oblouku mezi Nezamyslicemi a Břeclaví 😂
Kdysi jsem jel osobákem z Olmiku do Prostějova, který táhla bobina.
Občas přemýšlím, jestli někteří zdejší diskutující byli v posledních 10 letech na nějakém nádraží. Občas z jejich komentářů mám pocit, že všude jezdí samé 810 a když se zadaří, tak přijede bobina s koženkama v původní podobě. Tak nevím, jestli není moc drastické jim říct o Bmz, Pendolinech nebo nedej bože Railjetu…
O Bmz jim říct můžete pouze v případě, že bude ve žlutých barvách, jinak ne, to byste jim způsobil infarkt.
Možná to mít nebudeme, ale celé se to u nás vyvíjelo (krom hrubé stavby), tak je na našich vládnoucích „orgánech“ kdy už konečně začnou budovat VRT…
Malá poznámka pro nevšímavce – otřískaná bobina dnes už netahá Honeckery, ale nákladní vozy u soukromých dopravců. 🙂
Toto má opravdu být hlavním příspěvkem k podpoře evropské železniční infrastruktury?
Já se obávám, že infrastruktura potřebuje mnohem víc, než přivézt z Německa ukázat vlak a zase ho odvézt.
Berte to pozitivne…cim viac ludi sa bude aj ultra pomalym tempom prebudzat, ze stav infrastruktuty je tragedia – tym lepsie…
Jen se podívejme co u nás nikdy jezdit nebude 🙂
Ano, veru nebude jazdit ….. 🙁
Až se postaví tunel skrze Krušné hory, tak docela možně bude.
A bude tomu chutnat naše elektřina ?
Naše šťáva jim po změně kmitočtu a obarvení nazeleno v Německu nepochybně šmakuje.
Ještě takhle ten tunel. To bude taky tak 100 let trvat…
Za 200let: legenda praví že dodnes tunel není
Ano, buďte ujištěni že nebude…
Hm a do Prahy to přitáhne Kocour řady 740 ,šotoušci si zaonanují a v ČR budou dál jezdit jednotky 845 od němců z 80 let ,Pendolino ,co již při koupi byl vlastně starej krám ,RailJet není naše koncepce a lokomotivy na to jsou pronajaté od OBB ,160 jezdíme jen někde ,všude samá výluka ,neumíme ani udělat peron pro rychlík.Němec za 30 let jezdí již s ICE 4 u nás stále s 810 a na rychlíkách stará béčka ,místo kvalitních lůžkových vozů tu jezdí u RJ tzv.spací vozy čili stará lehátka z Rakouska ,další blbec jezdí s regionální tramvají dálkové vlaky… Číst vice »
Takhle pohromadě shrnuto je až depresivní .Prostě skanzen
Ve skanzenu by byl aspoň poctivý jídelní vůz.
Tak si založte firmu a inovujte
Tak proč nejezdis autem??
Když to po Vás čtu, musíte se velmi stydět, že jste Češka.
Je to chlap.
Chlap?
Transgender.
🙂
Není tak duležité,jak je to staré,ale spíše pohodlné.
Zrovna dneska dáme investici do VTR ,kde dluhy budou astronomicky růst ,naopak stávající park renovovat na pohodlí ,kochat se krajinou současnou rychlostí .Pro lyžaře do Krkonoš a Šumavy 2 expresy , ostatní přece nikam nepospíchají.
Výstavka je putovní!
Z toho dělají, jako by těch 137 jednotek kupovali…
To je vize do budoucna, až to DB bude považovat za šrot. Tak to koupíme, hurá !
Bohužel, ICE4 jsou 15 kV only.
To nevadí, tady se to bude tahat Bobinou, Pershingem a Esem, to dá rozum.
Hlavně ať to tu nenaboří jako to TGV…
Ale pár těch starších by u nás jezdit mohlo a z těch ten šrot bude dřív jak z ICE 4
I 25.
U DB to jde rychle,tak do 15 let?
Ta jednotka ICE bude do Prahy jezdit po celé jaro, nevěděl by někdo?
DB už vědí jak na to….viz video: https://youtu.be/623VxIUgFOs
Senk ju for träveling wis Deutsche Bahn!
https://www.youtube.com/watch?v=wXjhszy2f9w
A přijede aspoň 13vozová verze, ať to stojí za to ?
K těm dvousetmetrovým perónům?
Byl jsem na podobné výstavce před 30 lety v Holešovicích. To přitáhli na ukázku TGV. Jsem zvědavý, jakou výstavkou nás překvapí za dalších 30 let, tedy v roce 2051.
Paradoxně to TGV před 30 lety mělo větší Vmax než ICE4, takže se přibližujeme k naší realitě, před 30 lety 300 km/h, teď 250 km/h, za 30 let 200 km/h a za 60 už budeme na svojích 150km/h
Nejpozději v tom roce budou probíhat reklamní jízdy panoramatickými vozy Státních drah.
Ty budou jezdit:
8x denně Praha – Ostrava – Opava/Návsí
3x denně Praha – Plzeň – Česká Kubice
3x denně Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště
2x denně Praha – Děčín
A každá rychlíková trasa po jednom páru, kterých bude 28.
Přijede 451 po ose.
A co tady bude jako dělat? Stát a my budem čumět?
Na tohle se nabízí krásná smeč, ale mám trochu strach, abych neurazil administrátory. Jak to jen říct. No prostě věřím, že čumět na mašinu bude vzrůšo 🙂
:DDD
Takže tohle je česká podoba VRT? Hmm, pokrok. A kolik tahle šaškárna vlastně bude stát? Nechtěl by nám někdo z dobré správy o tom něco říct, třeba pan Kolovrátek? Když to tu tak pravidelně sleduje? 😀
Hodilo by se, kdyby autor trochu poupravil článek a dopsal tam „Přijede, ale zřejmě né vlastní silnou“.
Proč by autor psal „né“? Dlouhé „né“ píšou primitivové, co češtinu neovládají ani na elementární úrovni, což autor není.
Kdyby kdekoliv napsal „né“, mohlo by se to brát jako překlep, že chtěl napsat „mé“ (jak dělá poslušná ovečka?).
Ale jinak krátce, dlouze to není spisovně. 😉
To se od Sprzele fakt neda brat jinak nez jako vysmech.
Ále no tak – zruší se maturantům didakťáky a za ušetřený peníze za tisk a distribuci testů přijede západní rychlovlak. Vám se snad takový přístup státu nelíbí? 😀 Však mají v rozpočtu 52 miliard, no tak co že si objednají vláček? (vše silně ironicky myšleno, berte prosím s nadsázkou)
Co je na tom, kolik to bude stát, o zrušení didakťáků se mluvilo už vloni, jen se to teď dostalo na veřejnost 😉
Nebude to obráceně – zachování pouze didaktických testů?
Ale ať je to jak chce, vem je čert, kašpary. Já už mám maturitu za sebou…
Nebude, Čaulidi a ty jeho kamarádi se vyjádřili dost jasně, že „budou jednat“ o zrušení didakťáků (finančně nejdražší položky maturity pro stát) ale ne celé maturity.
Vemte si, že před rokem vláda rozhodla, že se maturitní slohovky už taky nebudou opravovat centrálně a přejdou zpět na školy, přitom při zavádění systému centrálního opravování byly argumenty přesně opačné. Proč se najednou tak otočilo a kolik to stálo? Tady jde jenom o prachy, nic víc v tom, bohužel, nehledejte.
Jakože až bude kolem roku 2050 zprovozněn první úsek VRT Praha-Drážďany, tak se první vyřazené kusy objeví v barvách Českých drah. Radujme se..
ne ČD, ale Arrivy 🙂
Přitáhnou to brejlovcem?
Polské pendolinu převážel Vectron Lokotrainu.
Tohle bude výkon pro elitní pražskou Zamračenou 749 121-0.
Aby toho nebylo málo, udělají tandem se 107 a do Prahy to vezmou oklikou přes Novinu a Liberec, jako propagaci.
Ne, prijede to na podvalu po D5, potáhnou to Scanie.
A co třeba děčínskou Lízou 475?
Tato akce opravdu pozvedne cestování na kolejích Dobré správy. Neuvěřitelné, čím se dokážou pochlubit.
Propaganda je důležitá, efekt žádný.
To muselo dát práce…a přitom taková blbost….