Do Prahy přijede německý rychlovlak ICE 4

Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility

Nejnovější generace německých rychlovlaků se testovala na okruhu v Cerhenicích

166 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Nevíte na které přijede nádraží?

Petr Šťástka

Skvělá zpráva by byla kdyby tenhle vrchní manekýn a s ním ministr všehomožného se poroučeli daleko pryč od kolejí..
Tohle už je výsměch a arogance non plus ultra😢

kosmik68

2021 rok zkázy železnice…..proto se to musí oslavit. Je to sice kvůli nemoci…ale přesto, plánovat trachtace v době, kdy někteří lidi nemají co do úst a další je budou následovat je dost za čárou.

Jackub

Tak si všichni doma zapálíme svíčku a budeme zpívat žalmy. A tím se vše jistě vyřeší, potřebným bude pomoženo a kolektivní smutek podpoří i ty, kteří do té doby starosti neměli… 🤔🤪😁

Jaaa

Tunelem pod Krušnými horami?

Juraj

Je to trochu kúzlo nechceného, ale „Hlavním příspěvkem Správy železnic k Evropskému roku železnice 2021 a podpoře evropské železniční dopravy bude jednotka ICE 4 v Praze“ sa dá vyložiť tak, že jediné, na čo sa tento rok SŽ zmôže v oblasti podpory modernej železnice, je ukázať zahraničný vlak, ktorý tu nikdy jazdiť nebude.

A teda medzi nami, ICE4 nie je zase žiadny zázrak, ako bolo TGV alebo Talgo v 90. rokoch. Koncepčne plní podobnú rolu ako railjet, s podobnou maximálnou rýchlosťou; interiérom je to podpriemer oproti tomu, čo český cestujúci bežne zažíva.

bohyn

Tohle je spis na urovni expresu u nas. Bud nevis co je to prumer, nebo mas zkresleny predstavy o vozovem parku v cesku.

Par

Na revanž by měli vystavit v Berlíně šukafon.

Zrzek

Neblbni ještě by ho chtěli koupit.

Jery S.

Matko Přírodo! Ještě se němcům zalíbí a co po tom? Vždyť je tu ještě 40let budemem potřebovat.

BND 30

By si mysleli, že jde o válečný akt.

Rudolf Tuček

Podobná akce byla když ČD přivezla na výstavu do Liberce městského slona ale tenkrát se mu říkalo ešus.

jako do sudu

taky jsem si jednou cestou domů zašel na peep show

provokatér

Inu, vedení státu a politická representace se při řešení problémů plácá jak nudle v bandě a už neví, která bije, tak je potřeba naštvanému národu náhradou za zavřené hospody a lyžařské areály nabídnout aspoň nějaké jiné „hry“ (chléb zatím ještě máme, i když kdo ví, jak dlouho, při té bující devastaci ekonomiky), a tím spíše v době, kdy podzimní volby už budou na dohled – tak proč by i Svoboda neposloužil jako užitečný fámulus, když i on může pomoci při vybudování další Potěmkinovy vesnice. On je snad pro většinu obyvatel ČR za normálních podmínek velký či dokonce nepřekonatelný problém se… Číst vice »

Martin

jj, na masarykove jsem si ji byl prohlednout, to se mluvilo o stavbe VRT u nas a predstavili se tu ruzne vysokorychlostni jednotky…
Tehdy hodne lidi koukalo na ICE jako na zjeveni, stejne tak na TGV… 😀

Zdrasa

Nemáte k tomu nějaké fotky? 🙂 zkoušel jsem najít, ale našel jsem jen to TGV a Talgo. ICE na Masaryčce by mě zajímalo.

stanik

Nu, můžeme si myslet, že to bude prezentace náhrady Pendolín, pro novou vládu ČR. Rozhodně ICE 4 by mohla být i konkurencí Leo shinkanzenům. Jako cestujícím se v nich špatně nejezdí.

Bmo

Tenhle vlak se Němcům moc nepovedl, je to docela ošklivá jednotka. Nám to ovšem může být jedno, protože u nás to jezdit stejně nebude.

Karl vB.

Nějaké argumenty kromě subjektivního názoru by nebyly?

Tomas

na krasu to nejezdi

Jaaa

Nicméně mnohý cestující se podle toho rozhoduje.

Miloň

Auta taky nejezdí na krásu a přesto málokdo pustí statisíce Kč za něco co se mu nelíbí i když to může být kvalitní výrobek.

Osamělý Vlk

Tak krása je těžce subjektivní věc. Ale i kdyby to bylo něco objektivního, tak to není v případě vlaků nejdůležitější. U rychlovlaků je nutná aerodynamika, aby plnily svoji funkci správně.
Mimochodem hezký příklad jsou S-bahnové jednotky BR 425. Ty jsou sice opravdu krásné, ale chybí v nich záchod. Ve chvíli, kdy ta cesta trvá hodinu, už to může být komplikace.

Michal Štěpán

Přijede, to není ten správný termín. Spíše to ICE4 (BR412) bude dotaženo, protože napájení má jen na systém 15 kV 16,7Hz a rovněž není vybaveno českým vlakovým zabezpečovačem. No a ETCS L2 mezi Schönou Gr. a Prahou také ještě nemáme… Jinak pro Siemens by nebyl problém vyrobit 4 systémovou jednotku, pokud by o to byl zájem. Ale DB to chtěla pouze jako náhradu ICE1 a některých IC linek, které budou později konvertovány na ICE linky. Kvůli svojí Vmax 250 km/h a zejména nízké dynamice jízdy to rozhodně to není rychlovlak do kopcovitého terénu a pro ty nejrychlejší expresní linky. Není… Číst vice »

Martin

No nevim, zda by nemci uz objednavali vlaky na odbocku do Prahy,… ani kdo vlaky bude provozovat…

Martin Hájek

ICE4 určitě neumí jen 15kV systém. Jezdí to až do Belgie, myslím že to umí i 3kV a 25kV.

Mirka

Německá wiki říká, že kromě konfigurace „K1n“ umí všechny jen 15kV

Miky

Podivejme na Korejce,
nejedi jen cerná vejce.
Cervenat se musim studem,
kde jsou oni, kdy my budem?

Jakub Karásek

Práce už nás neláká
Za vzor máme veksláka

Bram

Díky ovcím máme za šéfa estébáka,
pod jehož vedením se nad naší zemí rychle smráká…

Jiří Kocurek

Jojo, protože spojit nabídku s poptávkou je špatně. Vláda naplánovala výrobu kalkulaček, tak jim to neažte pašováním ze zahraničí. Poškozujete Teslu Pardubice, oni vám okopírují i walkmana. Jen si 5 let počkejte.

David

To už na úrovni nad němci jsou Francouské vlaky a Španělské

Martin

No ja bych take preferoval AGV… nebo Frecciarossu, maji dobre jizdni vlastnosti…

David

Cestoval jsem vlakem párkrát přes celé Německo a hrůza běs,poruchy,nepohodlné sezení jak v autobuse klimatizace slabá zápach ve vlaku,velké zpoždění na trase.Zlatý vlaky ČD (y)

TPal.

Deutsche Bahn mění sedačky. 🙂 Ale ty poruchy, slabá klimatizace a zápach – to není dobré.

Luboš Beneš

No to ty nové jednotky od Škody s košíky nad topením taky voňavosti nepřidávají.

Lukáš Fojt

S poruchami souhlasím, jel jsem celkem 6 soupravami a ve 4 případech závady (od nefunkční klimatizace v parném létě bez okýnek po zastavení na ca. 20 minut v širém poli. Jsem si říkal, proč jsou na některých úsecích tři koleje, a ejhle – tu nás předjelo jiné ICE…. Takže se s častějšími poruchami asi i počítá).

Cestující, teď ale doma

Pěkný vlak, ale nepřijde mi na něm nic zas tak extra, že je potřeba z toho dělat takovou hurá zprávu. Až na nějaké odchylky je to totožný jako Railjet.

Venca

Nevím proč máte tolik mínusů. Svým způsobem máte pravdu. Jen ICE-4 není push-pull souprava, je na 230-250 km/h.
Opravdu se v Německu používá a bude používat jako v Rakousku RJ a prostory jsou podobné. Takže jistá podoba tu je.

Miky

Vy jste pracoval v Rádiu Jerevan?

Petr Pospíšil

Možná ICE4 není inovativní pro cestujícího, ale pro jeho provozovatele určitě ano a to i provozovatele tratě. Například má delší vozové skříně, takže na délku 200 m je potřeba jen 7 vozidel, dříve 8. Z toho plyne úspora podvozků, brzd, dveří, klimatizací, … menší jízdní odpor a tedy úspora elektrické energie, úspora údržby, … větší užitná plocha, … menší nevypružené hmoty dané vnitřním ložiskováním dvojkolí, atd. Je potřeba se zajímat:-)

Martin

Jak souvisi pocet vozu o temer stejne delce s odporem?? On nema zakryte prechody?

Ex ČD

Že by jízdní odpor v obloucích? Méně náprav, méně tření kol o kolejnici.

Pražský motoráček

Menší počet vozů = menší počet náprav = menší počet brzd = menší součinitel rotačních hmot a tím i menší setrvačnost jednotky při brždění. Díky tomu se ušetří i za brzdy, jelikož se tolik neopotřebují. A samozřejmě díky menšímu počtu náprav je menší i odpor z jízdy obloukem.

Baraba

Až na nějaké odchylky je totožný jako Regionova….

Jiří 24

By mohli udělat i prezentační jízdu 🤔

Juraj

Zapriahnuť za bardotu, pre efekt?

Martin

Zamraca by byla lepsi…

Jaaa

Není to ta samá?

Zrzek

První TIS se podíval na naše koleje v roce 1989. Zkoušet se začal 2004, zkušební provoz od roku 2005, běžný od 2006. Takže jestli se nad tím vůbec začne uvažovat, tak to tady začne jezdit možná v roce 2047. Kurna to je zase jeden furt.

Zrzek

A zase se koupí něco co se na našich tratích ani nevyužije.

Tomáš

Článek není o TISu, někteří lidé nikdy nepochopí psaný text. Teda, jestli umí i něco víc porozumět než „Otevřeno, Zavřeno“

Zrzek

Jo já jen porovnávám čas, který od ukázky k možnosti provozování uteče a koupí se něco co ani nemá šanci využít svůj potenciál.

A. Mikulka

Tady psaný text nechápeš evidentné Ty.

A. Mikulka

Doufám, že bude mít MIREL! Jinak by pan Svoboda byl proti bezpečnosti!!!

Tomáš

Pro tuhle depresivní diskusi mám jen jeden výkřik.
„Čím více zahraničních lepších vlaků uvidí občané v ČR, tím lépe. „

DJ TRAIN

to je len skvele…. aspon sekta koblihova uvidi, co uz davno malo byt v cz…………….kiez by nieco podobne bolo v Bratislave kde by Rakusko do dotiahlo aspon do Petrzalky (nie som si isty, ci Petrzalka – hl. n by to zvladla bez ujmy) aby sekta Zmatovicovo testova videla ako vyzera moderny zeleznicny voz…

Karel

Co RJx Zurich-Bratislava 😉

A. Mikulka

Chcete, aby to na ÚNS vykoľajilo?

Řiditel

To nám chtějí ukázat s čím u nás za 40 let „vyhraje“ výběrové řízení Arriva?

Pražák

Tohle je už vážně patalogické.

medical_examiner

Patologické (=chorobné).
Žádný strach, za 40 let žádná Arriva dávno nebude…👿

A. Mikulka

On myslí podle vzoru patafyzika.

joska

Blízká budoucnost bude pouze německá : železnice (první reakce, kde by to mohlo jezdit ,jak vyšachovat ČD ,příznivců je zde dost) auta ,markety, firmy, pozemky, nemovitosti, lodní doprava, zásahy do školství (studium o „nebezpečí“ z Ruska a Číny) Budeme jedni z nich, nakonec nepovedlo se to během války ,ale mají dobře nakročeno. Nechci dělat politikum , ale naše suverenita je dávno ta-tam, je smutné , radši budeme slintat nad úspěchem cizího než investovat do sebe a ukázat ,že jsme schopni vyrobit stejnou kvalitu. Lepší je vystudovat na faráře ,než strojárnu. Budoucnost má zajištěnou a ještě může všem do všeho „kecat“.

Zrzek

Hele v pondělí jsme vyplňovali formulář pro vstup do Německa z vysoce rizikové oblasti. Normálně mě šéf chtěl bacit, když jsem mu říkal, že tam má vyplnit, že jsem z protektorátu B und M. Ale moc od pravdy asi nejsem.

Gale

Skvělá zpráva by byla, kdyby se ICE4 objevovaly v Praze každé dvě hodiny na lince z Berlína do Vídně.
Ale toho se nedožijeme, ani my, ani ty jednotky..

KrizeVýchodníSpolečnosti

V současné době by to nemělo moc velký smysl.

medical_examiner

My se dožijeme tak toho, že se na trati Praha-Děčín(-Dolní Žleb) zredukuje dálková doprava o 78%.
Můžete třikrát hádat o kterých 78%…muhehehe…

ros

Za české jízdné nemá zájem dopravce,za německé zase cestující.Sned to jedině zadotovat.

Jakub P

On by se našel dopravce i cestující. Ale nenajdou vhodný koleje.

Jimbo Jones

Musíte to vidět politicky: Čaulidi, Havlíček, Svoboda, Kolovratník a další kariéristi a paraziti na tom nahoní mediální popularitu daleko snáze a rychleji (Havlíček už v půl páté ráno) než nějakou infrastrukturní stavbou. Volby se pomalu blíží a ICE v Praze (+ pro Kolovratníka jako bonus ještě v Pardubicích) dokáže aspoň na jeden den přehlušit ozvěnu neschopnosti šéfa státofirmy a jeho nohsledů ve všem, na co za poslední roky sáhli nebo jen pomysleli…

Lemmy

Jenom teda s kým je srovnáváte? Lepší to bylo naposledy někdy za Řebíčka.

Jimbo Jones

Nesrovnávám je s nikým. To je prostě „best of“, i když to chcete změkčit nějakým srovnáváním…

Původní Pražák

Věřím, že v šotokruzích z toho bude haló, mně při představě, jak to na tom nádraží bude vypadat, trapně, a většině úplně jedno.

Milan

Smekám, tak to je stejné se vyfotit z Břeclavi do Brna u displeje, kde svítí 200 km/h (v roce 2019), tak pro ty diletanty a politiky jsou to plusové body pro pana Bc. Svobodu, nu inu dobrá správa.

Lemmy

Čeští šotoušci evidentně nedokážou pochopit, že k získání mediální pozornosti a veřejné podpory pro stavbu VRT v ČR pomůže i návštěva německé VR jednotky…

Kubrt

Aha. V tom případě nechápu, proč je ten tweet napsaný jak je. Asi na to mentálně nestačím.

Jakub P

A pobere cílovka, kterou by mohla zaujmout taková výstavka nebo článek o ní v novinách (aniž by předtím o VRT měli aspoň vzdálený povědomí), že pro VRT by byly potřeba nový tratě a nemůže to jezdit po těch stávajících? Když to očividně po té stávající trati přijede? Nebo si budou myslet, že je to prostě nová generace pendolina a mohly by to ČD z fleku koupit a jezdit tím po koridorech?

Jaaa

Tož koupit by mohly. 🙂

Miloň

ICE 3 taky byla před 11 lety na návštěvě v Londýně a dodnes z toho nebylo nic a už ani nebude…

Ruzian1

Přemýšlím co ho přitáhne… Přece jen, u nás by shořel. Tipoval bych, že asi Vectron, což by mohla být zajímavá kombinace

Zrzek

Z Bad Schandau to přitáhne nějaká lokomotiva řady 555.

Ketchup1970

A budou se prodávat časové vstupenky na prohlídku ? Nebo se tam stovky zájemců vrhnou hlava nehlava bez rozestupů, roušek a respiratorů? Jaký bude PES neví ani náš pes. A oni vědí ?

Terminátor neVémola

“Bez bližšího termínu”

BND 30

Výstavka je putovní.

Miky

Jo, jo, tak to bylo prvni, co me hned u titulku napadlo..

tomas

Hrozně to letí. Jako by to bylo včera, co mě táta vzal na berounské nádraží, kde se prezentovalo TGV. A ono už je to téměř třicet let.

Rudolf Tuček

Taky si pamatuji TGV v Berouně. Po dotazu jestli nás vezmou jsem se svezl TGV z Berouna do Plzně.

robert

To jsem vůbec netušil. Díky za informaci. 🙂

Zdeněk

Německý ICE4 se na našich kolejích bude vyjímat skvěle. Zejména vedle orchestrionů, regionov, nebo honeckerů tažených otřískanou bobinou. Bude to něco jako před lety předvedení dreamlineru na ruzyňském letišti v barvách polského LOTu. Jako by nám jak DB, tak LOT tímto chtěly kulantně sdělit: jen se podívejte, vy šupáci, tohle u vás v životě mít nebudete….

Marťas

My stavíme VRT ve spolupráci se SNCF, takže u nás budou jezdit TGV.

X 1

Teď jsi mě dostal.
🙂 🙂 🙂

J.H.

Ale budeme. S tím tady za pár dekád bude Arriva lítat na VRTkách…

medical_examiner

…nebude…💀

Kubrt

Jako prezentaci DB nebo Siemensu bych to chápal, ale SŽ???

Marťas

SŽ(DC) chce stavět VRT, tak přiveze příslušný vlak. Kdyby na nádraží místo toho vystavila nějakou studii proveditelnosti, tak by to nebylo pro lidi tolik atraktivní.

Jakub P

Zatím se zdá, že chtěj spíš dělat studie o stavbě VRT než skutečně stavět. Dovézt na ukázku vysokorychlostní jednotku dávalo smysl před těma třiceti lety, dneska je to spíš fakt směšný.

Jaaa

Přesně tak, studie jsou dávno hotový a v územních plánech zanesený. Ale né, my děláme všecko potřetí znova a jinak.

ros

Sž chce pouze nalákat lidi a prodat více peronních vstupenek,pokud ještě existují.

Štěpán

Budeme, až to v Německu vyřadí, tak to samozřejmě půjde k nám. Možná tu do té doby aspoň nějaký kousek VRT mít budeme.

Jirka

Jaké osobní vlaky prosím tahá bobina ? Děkuji za odpověď

medical_examiner

Asi něco okolo takového toho malého oblouku mezi Nezamyslicemi a Břeclaví 😂

R H

Kdysi jsem jel osobákem z Olmiku do Prostějova, který táhla bobina.

Zdrasa

Občas přemýšlím, jestli někteří zdejší diskutující byli v posledních 10 letech na nějakém nádraží. Občas z jejich komentářů mám pocit, že všude jezdí samé 810 a když se zadaří, tak přijede bobina s koženkama v původní podobě. Tak nevím, jestli není moc drastické jim říct o Bmz, Pendolinech nebo nedej bože Railjetu…

Hynek

O Bmz jim říct můžete pouze v případě, že bude ve žlutých barvách, jinak ne, to byste jim způsobil infarkt.

Josef

Možná to mít nebudeme, ale celé se to u nás vyvíjelo (krom hrubé stavby), tak je na našich vládnoucích „orgánech“ kdy už konečně začnou budovat VRT…

Hynek

Malá poznámka pro nevšímavce – otřískaná bobina dnes už netahá Honeckery, ale nákladní vozy u soukromých dopravců. 🙂

Martin Chovanec

Toto má opravdu být hlavním příspěvkem k podpoře evropské železniční infrastruktury?
Já se obávám, že infrastruktura potřebuje mnohem víc, než přivézt z Německa ukázat vlak a zase ho odvézt.

DJ TRAIN

Berte to pozitivne…cim viac ludi sa bude aj ultra pomalym tempom prebudzat, ze stav infrastruktuty je tragedia – tym lepsie…

Michal

Jen se podívejme co u nás nikdy jezdit nebude 🙂

PeterC.

Ano, veru nebude jazdit ….. 🙁

Jenda

Až se postaví tunel skrze Krušné hory, tak docela možně bude.

BND 30

A bude tomu chutnat naše elektřina ?

Armando Andreoli

Naše šťáva jim po změně kmitočtu a obarvení nazeleno v Německu nepochybně šmakuje.

medical_examiner

Ještě takhle ten tunel. To bude taky tak 100 let trvat…

Mameluk

Za 200let: legenda praví že dodnes tunel není

medical_examiner

Ano, buďte ujištěni že nebude…

Iveta

Hm a do Prahy to přitáhne Kocour řady 740 ,šotoušci si zaonanují a v ČR budou dál jezdit jednotky 845 od němců z 80 let ,Pendolino ,co již při koupi byl vlastně starej krám ,RailJet není naše koncepce a lokomotivy na to jsou pronajaté od OBB ,160 jezdíme jen někde ,všude samá výluka ,neumíme ani udělat peron pro rychlík.Němec za 30 let jezdí již s ICE 4 u nás stále s 810 a na rychlíkách stará béčka ,místo kvalitních lůžkových vozů tu jezdí u RJ tzv.spací vozy čili stará lehátka z Rakouska ,další blbec jezdí s regionální tramvají dálkové vlaky… Číst vice »

Pe.tr

Takhle pohromadě shrnuto je až depresivní .Prostě skanzen

Vít Jůza

Ve skanzenu by byl aspoň poctivý jídelní vůz.

Avlaky

Tak si založte firmu a inovujte

Jirka

Tak proč nejezdis autem??

Jenda-71

Když to po Vás čtu, musíte se velmi stydět, že jste Češka.

Apollo17

Je to chlap.

X 1

Chlap?
Transgender.
🙂

ros

Není tak duležité,jak je to staré,ale spíše pohodlné.

joska

Zrovna dneska dáme investici do VTR ,kde dluhy budou astronomicky růst ,naopak stávající park renovovat na pohodlí ,kochat se krajinou současnou rychlostí .Pro lyžaře do Krkonoš a Šumavy 2 expresy , ostatní přece nikam nepospíchají.

ABC

Výstavka je putovní!

Jakub

Z toho dělají, jako by těch 137 jednotek kupovali…

Cargo

To je vize do budoucna, až to DB bude považovat za šrot. Tak to koupíme, hurá !

Kamui

Bohužel, ICE4 jsou 15 kV only.

Cargo

To nevadí, tady se to bude tahat Bobinou, Pershingem a Esem, to dá rozum.

BND 30

Hlavně ať to tu nenaboří jako to TGV…

Gajda

Ale pár těch starších by u nás jezdit mohlo a z těch ten šrot bude dřív jak z ICE 4

A. Mikulka

I 25.

ros

U DB to jde rychle,tak do 15 let?

Marťas

Ta jednotka ICE bude do Prahy jezdit po celé jaro, nevěděl by někdo?

Viktor

DB už vědí jak na to….viz video: https://youtu.be/623VxIUgFOs

Pražec

Senk ju for träveling wis Deutsche Bahn!

https://www.youtube.com/watch?v=wXjhszy2f9w

Cargo

A přijede aspoň 13vozová verze, ať to stojí za to ?

Jenda-71

K těm dvousetmetrovým perónům?

David

Byl jsem na podobné výstavce před 30 lety v Holešovicích. To přitáhli na ukázku TGV. Jsem zvědavý, jakou výstavkou nás překvapí za dalších 30 let, tedy v roce 2051.

KrizeVýchodníSpolečnosti

Paradoxně to TGV před 30 lety mělo větší Vmax než ICE4, takže se přibližujeme k naší realitě, před 30 lety 300 km/h, teď 250 km/h, za 30 let 200 km/h a za 60 už budeme na svojích 150km/h

medical_examiner

Nejpozději v tom roce budou probíhat reklamní jízdy panoramatickými vozy Státních drah.
Ty budou jezdit:
8x denně Praha – Ostrava – Opava/Návsí
3x denně Praha – Plzeň – Česká Kubice
3x denně Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště
2x denně Praha – Děčín
A každá rychlíková trasa po jednom páru, kterých bude 28.

ros

Přijede 451 po ose.

Liboros

A co tady bude jako dělat? Stát a my budem čumět?

Původní Pražák

Na tohle se nabízí krásná smeč, ale mám trochu strach, abych neurazil administrátory. Jak to jen říct. No prostě věřím, že čumět na mašinu bude vzrůšo 🙂

Liboros

:DDD

Anonym ze severu

Takže tohle je česká podoba VRT? Hmm, pokrok. A kolik tahle šaškárna vlastně bude stát? Nechtěl by nám někdo z dobré správy o tom něco říct, třeba pan Kolovrátek? Když to tu tak pravidelně sleduje? 😀

teddik

Hodilo by se, kdyby autor trochu poupravil článek a dopsal tam „Přijede, ale zřejmě né vlastní silnou“.

David

Proč by autor psal „né“? Dlouhé „né“ píšou primitivové, co češtinu neovládají ani na elementární úrovni, což autor není.

Anonym ze severu

Kdyby kdekoliv napsal „né“, mohlo by se to brát jako překlep, že chtěl napsat „mé“ (jak dělá poslušná ovečka?).

Ale jinak krátce, dlouze to není spisovně. 😉

Jakub P

To se od Sprzele fakt neda brat jinak nez jako vysmech.

Anonym ze severu

Ále no tak – zruší se maturantům didakťáky a za ušetřený peníze za tisk a distribuci testů přijede západní rychlovlak. Vám se snad takový přístup státu nelíbí? 😀 Však mají v rozpočtu 52 miliard, no tak co že si objednají vláček? (vše silně ironicky myšleno, berte prosím s nadsázkou)

Co je na tom, kolik to bude stát, o zrušení didakťáků se mluvilo už vloni, jen se to teď dostalo na veřejnost 😉

medical_examiner

Nebude to obráceně – zachování pouze didaktických testů?
Ale ať je to jak chce, vem je čert, kašpary. Já už mám maturitu za sebou…

Anonym ze severu

Nebude, Čaulidi a ty jeho kamarádi se vyjádřili dost jasně, že „budou jednat“ o zrušení didakťáků (finančně nejdražší položky maturity pro stát) ale ne celé maturity.
Vemte si, že před rokem vláda rozhodla, že se maturitní slohovky už taky nebudou opravovat centrálně a přejdou zpět na školy, přitom při zavádění systému centrálního opravování byly argumenty přesně opačné. Proč se najednou tak otočilo a kolik to stálo? Tady jde jenom o prachy, nic víc v tom, bohužel, nehledejte.

Armando Andreoli

Jakože až bude kolem roku 2050 zprovozněn první úsek VRT Praha-Drážďany, tak se první vyřazené kusy objeví v barvách Českých drah. Radujme se..

Gajda

ne ČD, ale Arrivy 🙂

Kandelábr

Přitáhnou to brejlovcem?

noerf

Polské pendolinu převážel Vectron Lokotrainu.

Cargo

Tohle bude výkon pro elitní pražskou Zamračenou 749 121-0.
Aby toho nebylo málo, udělají tandem se 107 a do Prahy to vezmou oklikou přes Novinu a Liberec, jako propagaci.

Miky

Ne, prijede to na podvalu po D5, potáhnou to Scanie.

Kalanis

A co třeba děčínskou Lízou 475?

Kubrt

Tato akce opravdu pozvedne cestování na kolejích Dobré správy. Neuvěřitelné, čím se dokážou pochlubit.

asdfg

Propaganda je důležitá, efekt žádný.

BND 30

To muselo dát práce…a přitom taková blbost….