Do Prahy se po pauze vrátily KLM, do Amsterdamu je embraer více než z poloviny plný

Embraer E-175 přistává v Amsterdamu. Foto: KLMEmbraer E-175 přistává v Amsterdamu. Foto: KLM

Letecká společnost KLM je druhým dopravcem, který obnovuje pravidelný provoz v Praze. Z Amsterdamu přilétl v 10:31 Embraer E-175, firma plánuje

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Jaké je riziko přenosu viru v rámci uzavřeného letadla (a podobně i autobusu)? Co s tím udělá klimatizace?

Zdeněk

Embraer je více než z poloviny plný. Není spíše téměř poloprázdný? 🙂 Buď jak buď, čas méně kapacitních letadel jako jsou právě embraery (ale i A-220) právě přichází.

RHood

Takže, load factor na PRG-AMS něco málo přes 50%, majorita cizinci, kteří uvízli v ČR. To vše nasvědčuje o „enormnímu“ zájmu létat. Zaměstnanci korporátů nebudou nikam létat, nastane období velkého šetření nákladů, nekompromisní, můžete věřit. ČSA chtělo ve středu do AMS s B737-800, tak asi ne. To rovněž potvrzuje aktuální zájem. Jo ATR-ka budou ještě dobrý, pokud ještě jsou, ale v B737-800, 900 se aspoň dodrží nařízení hygieniků o min. odstupu.

František

Letecká doprava je jeden z největších znečisťovatelů ovzduší.

Tomas

mnozstvi co2 pochazejici z letecke dopravy je naprosto marginalni ….

nesmis grete hned vse verit

František

Grétu sem netahej, ono to není jenom o CO2, ale o obrovském procentuálním nárůstu znečištění za posledních 15 let z letecké přepravy. S tím souvisí i veškerá činnost podílející se na přípravě daného letu.

Tomas

je naprosto mimo resit nejake procentualni narusty bez znalosti absolutnich cisel.

pokud budu mit celkovou miru znecisteni treba 100 jednotek, a letecke znecisteni je 0,000001 z toho a vzroste na 0,00001 … vyjde ti 1000% rust (pohroma)

aaa moment – neznatelne cislo je stale zcela neznatelne

bez si procentualnim narustem argumentovat treba na novinky

kakov

a máte ta čísla? sem s nimi, dokažte, že je to marginální, mě by to docela zajímalo

Y.K.

Poněkud vaše úvaha hapruje v tom, že celkové znečištění není 0,0000001 ale je to několik procent, tuším 2 % v EU a 3 % celosvětově. To není až tak málo, ale také to není ani z daleka největší.

Y.K.

Je pravda, že s nárůstem letecké dopravy narůstají emise (od roku 2005 o 70 %), což zní šíleně a děsivě, ale při bližším pohledu je balík emisí z letecké dopravy 3x menší než to co produkují jen osobní automobily!

Ondra

Cela letecká doprava dělat stejný bordel jako jedna z největších lodi co brázdí oceány.. mířil bych tedy tímto smerem.

Jirka

Spíše CO2 neřešit a zvýšit odrazivost Země – natírat na bílo, zrcadla, apod… Energie se tak odrazí zpět do vesmíru a dojde k ochlazení planety.

Zdeněk

Ježíšmarjá, chlape, vždyť vy si koledujete o nařčení z rasismu! Vždyť na vás ušijou, že chcete i černoušky natírat na bílo!:-)

...

Pokud to pomuze maticce Gaye 🙂

Nekdo
František

Přečti si též rozbor pod tím koláčkem ohledně výpočtu emisí. Zatím jenom udivuješ sám sebe.

František

Zde máš seriozní rozbor a vliv na životní prostředí. https://cs.wikipedia.org/wiki/Environment%C3%A1ln%C3%AD_dopady_letectv%C3%AD

Jirka

Lidé zase tolik nelétají. Nicméně při spotřebě 3 litry osoba /100 km může jeden zpáteční dálkový let znamenat stejné emise jako rok ježdění autem průměrného občana ČR.

Aleš

Letecka doprava skutečně nepatří mezi největší znečišťovatele. Celosvětově je zodpovědná za asi 2%skleníkových plynů, což je vzhledem k množství prepravenych osob a nákladu výborná hodnota. Jak již bylo zmíněno, nákladní lodě jsou mnohem větším znečišťovatelem, dále například továrny.

GPGP

Daleko před ní jsou čínské továrny, které vyrábějí zboží i pro EU či USA.
Tzn. stačí přestat kupovat nepotřebné věci z Číny, a svět bude zase o něco hezčí 🙂

Zdeněk

Mnohem více exhalací vyprodukují lodě, námořní i říční. U nás nejsou tak na očích, proto se jejich podíl na znečištění ovzuduší opomíjí.

Kalanis

Ony nejsou na očích obecně. A natáčet v přístavech je o poškození techniky i zdraví.

Y.K.

Ono u těch lodí je to složitější. Emise CO2 nejsou zase tak výjimečné, na to co dokáží přepravit za tuny, horší je to s emisemi síry, které jsou naprosto šílené, protože v lodních motorech spalují to nejhorší palivo co se jinde nehodí.

Y.K.

To je takové prohlášení na houby. V rámci dopravy není největším znečišťovatelem. A doprava také není největším znečišťovatelem.
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/transport-emissions-of-greenhouse-gases/transport-emissions-of-greenhouse-gases-12/#fieldsetlegend-18935b1c0a4944bda1534165c6dc0a90-0

František

Doufám, že ten nárůst letecké dopravy bude minimální a příroda se konečně vzpamatuje od toho strašného smogového mraku, tvořeného zplodinami z letadel. A nebe bude opět čisté jako před 30 lety.

Nekdo

On Vas nekdo nuti letat? Nebo dokonce zamorovat ovzdusi CO2?

František

Co to má společného s mím létáním, nechápu tvé myšlenkové pochody, podívej se na flight radar na ten žlutý flek nad Evropou, to už musí skončit. Přes letadla nevidíš na zem.

Butrusik

Netykej, nauč se gramatiku a pak diskutuj 💩

František

Butrusiku s tebou nikdo nediskutuje, tak se dál věnuj opravování diktátů.

Nekdo

Vážený pane, pokud vím, tak si netykáme. Pokud by přes letadla nebyla vidět zem, tak ze země by nebylo vidět nebe. Jinak letecká doprava přispívá k produkci skleníkových plynů v ČR asi 0.7 % (https://faktaoklimatu.cz/infografiky/emise-cr-detail), takže tyto lži hrající na nízké pudy si nechte, prosím, pro publiku, které je schopno takovéto nesmysly baštit… Přeji Vám hezký den.

František

Tak to si mě okopírovaným odkazem ohromil. Fakt pecka, to si nech pro publikum, které ti takové nesmysly baští. Stále nevidím souvislost tvého příspěvku s mým létáním.

Jackub

A já jsem zase vždy viděl z letadla na zem, když nebylo zataženo. A ze země zase bylo vidět na letadla a, považte, i na Měsíc a hvězdy. 😉 Opravdu nevím, o jakém žlutém mraku jste to vedl řeč…

František

Pokud jste gramotný a otevřete si fligt radar , tak se podívejte, jaký je počet žlutých letadel ve vzduchu v daný okamžik nad Evropou , Amerikou a atd.

Y.K.

Tak si představte, jak by vypadal Flightradar, kdyby ukazoval auta. Stamiliony teček jen v Evropě.

Nekdo

Milý pane, jste zaslepený fanatik, ze kterým nelze diskutovat. Téma je to velmi zajímavé a kolegové o patro níže počítají uhlíkové (a nejen ty) stopy lidské činnosti. Zároveň trochu vidím do létání lidí z naší organizace (asi 200+ FTE) a lze z toho již vyčítat zajímavé závěry. Ovšem nebudu tohle sdílet s fanatickým omezencem jako Vy. Přeji Vám hezký den…

Jiří Kocurek

Haha, před 30 rokama tady lítaly nenažrané MiGy, které toho sežraly za hodinu zhruba stejěn jako dopravák pro 100 lidí.

Petr

Paráda! Držím palce všem zúčastněným subjektům, ať je vývoj pozitivní a nebe se zase trochu zaplní.

JIŘÍ

Doufám, že jen trochu..

ABC

Bez roušek? To nemůže nikdo přežít! Babiš Adam a Hamáček to vědí nejlíp na světě!

MildaIV

Zcela paradoxně máte pravdu. Ukázalo se, že roušky jsou tak efektivní, že nahradí mnoho jiných výrazně horších a hlavně dražších omezení. Stačí si porovnat úmrtnost v ČR a v Nizozemí.

Milan_86

úmrtnosti myslíte smrtnost?

Pezos

Smysl má porovnávat jen počet úmrtí, porovnávat smrtnost by bylo úplně mimo, protože v Nizozemí (stejně jako v Belgii, Švédsku…) netestují a neevidují pacienty s mírnými příznaky. Proto je tam smrtnost zdánlivě hodně vysoká.

ABC

v Nizozemí netestují a neevidují pacienty s mírnými příznaky

…. a u nás snad ano? pokud se nenechají otestovat jako samoplátci?

Pezos

Takže pokud máte pozitivní případ v domácnosti a zároveň mírné příznaky, tak Vás v Česku neotestují? Ale no tak…

ABC

Pokud máte pozitivní případ v domácnosti, tak dají do karantény celou domácnost. A ne, pokud nemáte vážnější příznaky tak neotestují. Protože je to stejně jedno.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3062594-otazky-a-odpovedi-jak-se-chovat-v-karantene-a-kdy-se-mam-jit-testovat

Pezos

V Nizozemí to funguje tak, že „mírné přiznaky“ = nepotřebuje hospitalizaci a ty netestují vůbec (výjimka jsou zdravotničtí pracovníci a důchodci), dokonce ani jako samoplátce (v reportáži si na to stěžoval cestující na letišti, že se nemohl dostat k testu, aby nemusel do karantény).

kakov

u nás se testuje i bez příznaků, žena byla už dvakrát na testu před příjmem do nemocnice, a neplatila jej jako samoplátce

Pezos

Hlavně v lese…

Roušky mají smysl tam, kde se lidé hromadí, ale u nás jsme si z toho udělali fetiš…

TPal

Přesně tak. V lese a na ulici (pokud není v centru), tak spíš roušky škodí.

Pezos

Z poledních zpráv: pokud vláda zruší povinnost nosit roušky na veřejnosti, dopravní podnik bude k tomu nabádat cestující z vlastní iniciativy. To k**va 90 % unie umí nařídit roušky v dopravě, na úřadech a v obchodech, jen u nás to neumí, takže buď roušky i v lese nebo vůbec? To není vláda, to je špatný vtip.

Jiří Kocurek

Ona je „ta věc“ taky závislá na počasí/podnebí. A to je v nizozemsku mnohem vlhčí. A jak je známo, tak chřipka (a všechny podobné věci) se šíří ve vlhku mnohem líp.
Takže by to bylo nutné prohnat přes poměry ostatních chřipek atd., aby se vliv jiného klimatu aspoň trošku potlačil. Anebo vyloučil.
A za další je také nutno vzít v úvahu, kolik tam bylo čísnkých turistů od nového roku a kolik v ČR. Expozice, zdá se, je to hlavní, co se podílí na (ne)přenosu.