Do Prahy dorazil z Turecka první kloubový autobus Iveco Streetway

Nový autobus Iveco Streetway 18M pro Dopravní podnik hl. m. Prahy. Foto: DPPNový autobus Iveco Streetway 18M pro Dopravní podnik hl. m. Prahy. Foto: DPP

DPP má aktuálně objednáno 41 autobusů Iveco Streetway 18M.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Solaris by byl sice lepsi, ale Iveco taky dobry. Hlavne ze se tim nahradi srot SOR.

Jouda

A LED světla zase nic?
Pořád tomu nerozumím, proč se nepřidá pár korun a nemá to plnohodnotná LED světla, jak vpředu, tak vzadu. Takhle bude nutné měnit žárovky, přední světla seřizovat. A nemluvě o tom, že přední LED světla mají větší svítivost a lepší úhel svícení než klasická halogenová. Ale proč by měl mát řidič za snížené viditelnosti lepší podmínky, že? No hlavně, že se ušetřilo…

Jakub

Všude PID šetří jak u výběru dopravců, tak ve výbavě vozidel, no jo. Nejsme v Bratislavě kde si to dokáží pohlídat a vychytat

Jaroušek

Bratislava má zase mnohem horší vozový park tramvají. Též ještě předminulý rok provozovala coby městský dopravce staré Karosy (opravdu staré, přes 32 let).

Roman Soudný

Na kole máš jezdit, ne ho vozit autobusem.

Mirek

Po nohách máš chodit, ne je vozit autobusem.

Jouda

Je to něco jako Solaris, ale o jedno madlo navíc, které je výše umístěné, bude k ničemu. Stříbrná barva tyčí je hezčí než jedovatá žlutá, Karosy měly prvně tyče šedé.

Y.K.

Nevím jestli jste o tom někdy přemýšlel, ale jedovatě žluté tyče a madla nejsou kvůli estetice, ale kvůli slabozrakým.

Karosy byly z epochy, kdy se na hendikepované nehrálo.

Y.K.

Není, no. 🙂 Někde je populární nerez i když já ji rád nemám, protože v zimě dokáže být nechutně ledová, pokud vozidlo někde prochladlo.

jal

Nevím, proč se nechválí.
Je to z ciziny? Je.
Není to od SORu, Škody atd? Není.

Tak to musí být dobré.
: – )

Martin

Pokud jde o kritiku na Skodu, tak v mnohem si za to muze sama, napr. 109E, z ni byl kazdy nadseny a chvalil ji, ze konecne nejaky vyvoj nastal, ale nakonec z toho bylo defacto fiasko kvuli smlouve se stanimi CD a take schvalovanim… totez 14T, na tu se kazdy tesil, dokud ji neslysel na kolejich a dokud s ni nejel… 15T je uz dobra, ale zase ten hluk a rachtani podvozku na kazde drobne nerovnosti… atd… To neni o nejake nenavisti ke skode nebo nejakemu chvaleni zahranicnich firem, to jsme si uzili v 90 letech, ale o tom, ze… Číst vice »

Pat

Za mě lepší Sor, i když je to traktor. Má jedny dveře navíc (v městském provozu budou chybět), lepší uspořádání sedaček a hlavně jsou to české autobusy.

Delarosa

SOR uz konkurencnu vyhodu – dvere naviac stratil. NS18 je na tom rovnako s klbovym Streetwayom.

abc123

Ještě to ani nevyjelo.

Juraj

Extra dveře zcela určitě chybět nebudou, už jsme to tady řešili několikrát.

Zdánlivou výhodu extra dveří u NB negativně vyvažuje složitější interiér, který přirozeně vede cestující k tomu, že se shlukují v úzkých místech a blokují průchod. Pochopil to i SOR a od extra dveří v novém modelu upustil.

DavidV

Myslím že to nebude více než 0

Jakub

Ani 1, kola v pražských busech se neprepravují

Ondros

Přepravují se na lince 147, ale dávají se na nosiče kol umístěné na bus z vnějšku zadního čela. Občas tam i kolo vidím 😉

Jakub

Tam ale kloubové autobusy nejezdí

Ondros

To je asi z hlediska prepravnich podminek jedno ne?

Osamělý Vlk

Skládací kolo do Pražských busů smí, složené.

Jakub

No ale místo pro kočárky nikdo uvolnovat nebude

Panoramix

Mě tedy nejvíce budou chybět páté dveře uprostřed přední části karoserie. Pro zrychlení výměny cestujících na exponovaných zastávkách je uspořádaní dveří u SORů podstatně výhodnější. Jsem zvědavý na poznatky z praxe.

Josef

Ktery vyrobce dneska nabizi tuhle variantu? Jenom jestli ten plac neni tak trosku zbytecnej, kdyz to proste nikdo nenabizi, tak to proste nebude. Hotovo

MrMarkus

Vím, jak to myslíš, ale z praxe nemohu souhlasit. Mám tu čest si zažít pravidelně dobytčák pardon snížený komfort přepravy z Kačerova směr Modřany, zpravidla se nacpu někam do těch dveří a půl cesty každou zastávku vylézám, abych pustil lidi. Na rozdíl od mnoha jiných borců, ideálně s batohem na zádech a sluchátky v uších, co tam zůstanou stát jak Y a nástupy/výstupy blokují. Ve výsledku tahle dobře míněná věc na zastávkách neušetřila vůbec nic spíše naopak a já osobně bych preferoval bus, co bude mít více „koutů“, kam se dokáží lidé zašít a poslušně tam celou cestu být.

DjDD

Čím dál budou mít ke dveřím, tím méně ochotně se tam půjdou zašít…

jva

Přesně – mám ty samé zkušenosti s 15m čtyřdveřovými EVO v Olomouci. Půl tramvaje leze každou zastávku ven/dovnitř, protože 90% míst na stání je někde u dveři.

Juraj

Není. Empiricky k tomu neexistuje naprosto žádný důkaz.
Za cenu extra dveří má SOR NB hůř poskládaný interiér – mezi 2. a 3. dveřmi překáží palivová nádrž s příčnou dvojsedačkou, cestující s kočárkem musí do zatáčky kolem podesty.

Jakmile se NB trochu zaplní, cestující mají přirozenou tendenci se zaseknout přesně v těch nejhorších místech. Krásně to bylo vidět v kontrastu s testovaným NS18, kde prostřední dveře vedou do velkého přehledného prostoru a k takovým zásekům nedocházelo. Ostatně asi i proto má NS opět standardní počet dveří.

Šalina na Špilas

Ty fotky těch sedaček mi evokují můj čínský plastový autobus, s nímž jsem si hrál v dětství.
Vypadá to strašně lacině, oproti tomu je design interiéru Soru někde jinde.

eon

Je to laciné…

Ivan_pha

Ty sedačky vypadají fakt hrozně. Bojím se, že budou i stejně (ne)pohodlné.

esc

Já vím že je to jenom detail, no moc se mi na dveřích nelíbí ty dvě madla nad sebou – pro turecké a východoevropské výrobce je to sice typické, no v pražském provozu je to zbytečnost a působí to dost low-costově.

Kernteriér

Naštěstí zbytek je zlacená prémiovka.

Paolo

Je pro bezpecnost… sam jsem vyssi a ne jednou specialne u SOR nadavam na „STANDARTNI“ madlo navic , ktere v CR chybi

Peeetr

Kdyby to bylo ve stejné červené barvě jako pruhy, mě by to nevadilo vůbec v ničem.

Jakub

Mě se nelíbí to, že všechny tyče v autobuse jsou stříbrné a na dveřích jsou žluté

Roman Soudný

Očekávám výmluvu na normu za 3… 2… 1…

Istropolitan

Souhlasím, že je to vizuálně ošklivé. Avšak záleží na objednavateli, jaké si určí standardy a specifikace objednávky… V Bratislavě jezdí 71 Otokarů Kent C18,75 dodaných ve dvou sériích a všechny mají jen 1 dveřní madlo lakované v šedé (aby ladilo se stříbrnými tyčemi v interiéru), i když se tento typ běžně dodává se dvěmi madly ve žluté. Připomínám že Iveco Streetway je vlastně jen upravený Otokar. Kdyby DPP chtěl, mohl ovlivnit i tento detail…

Jakub

Asi by to bylo za příplatu, což DPP dělat nebude.
Celkově mi interiér SORek připadá útulnější i ty sedačky jsou lepší. Třeba v Sorech když jsou normální tyce žluté a sedačky červené je to barevně ok. Ale mít červené a modré sedačky, stříbrné tyce a žluté na dveřích je to divný

Petr

Ale je to levný

MP22

Bratislava si s designem umí pohrát vždy lépe. Jeden příklad za všechny je nový sor, kdy si vydupali černé světlomety a tomu autobusu to teď i sluší.

MirekP

Ale standard PIDu jsou nerezová madla. Viz. i požadavek v soutěžích pro příměsto.