Do Prahy dorazil vodíkový autobus Škody, vozit cestující začne v červenci
Vodíkový autobus H'CITY 12 v Praze. Foto: Daniel Šabík / DPP
Autobus bude jezdit mezi Barrandovem a Jižním Městem.
Autobus bude jezdit mezi Barrandovem a Jižním Městem.
Chápu, že je to u čerpačky, ale je linka 170 opravdu vhodná? Kouknul jsem na aktuální zpoždění a vidím tu čísla 12, 18, 15, 8, 16 … minut. Z takových dat počítat ekonomiku provozu neumím, takhle drahý stroj má jezdit a ne stát v koloně. Jako jo, jako Modřaňák jsem na experienty ROPIDu zvyklý (zmasakrovaná linka 139 aktuálně spoje ze Zbraslavi zpoždění 17, 22, 23, 13 minut a to podotýkám v Komořanech už pár dní není u tenisu kyvadlový prostor), ale přece jen tohle by se mělo měřit spíše v provozu blízkém stavu, kde chceme veřejnou dopravu mít a ne… Číst vice »
Na linkach, které mají pravidelné zpoždění nelze vyčíslit reálnou ekonomiku provozu? Jak to? Takže DP neví jak mu dána linka vychází?
Ne. Pro přepravní výkon je klíčové, kolik kilometrů s nákladem vozidlo zvládne najezdit za nějaký časový úsek, pro který si dokážu spočítat náklady a dát to proti sobě. Klíčové je zaměřit se na jedno vozidlo, jeden stroj. Pro tento specifický případ bych do výpočtu ještě zanesl úsporu CO2, což jde ale opět blbě, když budeme porovnávat naftový bus v koloně proti tomu s vodíkem. Ano, velmi mě zajímá, kolik těch reálných osobo kilometrů je schopný vodíkový bus denně ujet v pražském provozu na lince, kde nebudou notorické nepravidelnosti. Dále předpokládám, že vodík lze do busu v porovnání v bateriovým mnohem… Číst vice »
Aha, takže ekonomika provozu se počítá dle ideálních podmínek a ne dle reálného provozu? To že jde něco špatně, neznamená, že to nejde. Proč je to klíčové? Vás zajímá teorie, DP zajímá praxe, protože ten autobus bude jezdit v běžném provozu, ne jen na vybraných ideálních linkách. Je to nesmysl co píšete. Ekonomika provozu souvisí s reálným provozem, ne s ideálním případem, po kterém voláte. A spočítat se to dá naprosto stejně, doba stání v kolonách je totiž stejná, jak u naftového tak vodíkového busu na dané lince a proto jsou data naprosto jednoduše srovnatelná. Zkuste alespoň tušit, o čem… Číst vice »
Jak moc „bezemisní“ bude ten vodík co se do toho bude čerpat?
Ještě že linku 170 nevyužívám.
Stejně, jako bych nevlezl do LZ-129 Hindenburg, tak bych nikdy nevlezl do vodíkového autobusu.
Aspoň tam bude víc místa pro ostatní.
Dík za info. Co bude dneska k večeři?
Poznáš ten vodíkový bus jinak než podle nápisu na něm?
Trochu mimo téma, ale tusi někdo, jak je to s těmi novými pražskými koubaky? Měly začít jezdit „v průběhu kvetna“ a zatím.porad nic a ticho po pěšině…Ze by nějaký zádrhel? 🙂
Jestli myslíte SOR, tak jsem dnes zrovna jedním jel. Design krásný, ale stejný kostitřas jako ty staré.
Kostitřasy jsou v podstatě všechny nízkopodlažní vozy…
Ne myslí Turky
Známý mi říkal něco o tom že prý se objevili závady na dveřích
Konečně Pán Bůh pražáky potrestal…
Jako čím, modrým autobusem ? 🤔🤦♀️
Modrá je pěkná, ale to, čím se to pohání… No, však uvidí.
Co uvidí? Vaše škarohlídství?
Provozní a servisní realitu.
To může být DPP jedno, ne? Je to zkušební kus a bude to zkušební provoz Opravy řeší výrobce.
Tak proto se to snad dělá, ne? Kolik máte najeto s vodíkovým vozem, že to přesně víte?
Na internetu je kdejaký ulhanec hrdinou. Íránský velvyslanec sídlí u nádraží na Smíchově? Víte, pomluva je trestný čin a ne, nejste nedohledatelný, protože neuvedete jméno.
Vzducholodě se tak úplně neosvědčily, tak se vodík zkouší jako pohon vlaků. Co na tom, že je vyroba drahá a při případném výbuchu nastane slušná detonace. Je otázkou, jak dlouho bude trvat, než se potvrdí ono cimrmanovské: „Tudy ne, přátelé! „
A teď sem dej pár odkazů o tom kde to bouchlo, kolik to stojí atd. Evidentně to sleduješ a tak máš přehled.
Bylo by skvělý mít celý město s bezemisnim provozem. Škoda, že je to zatím tak drahý.
Jako město produkující škodliviny ze svých rozmarů do okolí? Stačí ten plán „logistiky“ – nádraží a vlečky jsme zrušili, necháme jen dvě malé, po kolejích budeme vozit jen odpadky, udržíme krásné haly v polích napojené širokými dálnicemi, a budeme se tvářit, že všechny ty kamiony jen projíždějí k někomu jinému.
Zkušební provoz je naprosto v pořádku, jen ať si ti vyzkouší a prověří reálné náklady. Lepší než zběsilé nákupy na slepo.
Vypadá hezky, kéž by se osvědčil a hlavně koupil
Věřím, že to nebude na střeše tak těžké, jako baterie v elektrickém sourozenci. Pokud ne, tak by to mohlo jezdit docela hezky.
Jenže i tohle má baterie, zas tak lehké to nebude
Pokud jen na střeše, tak to bude stejný příběh.
uvidíme jak poruchový to bude, pokud jim to dřív nebouchne 😀 on se ten vodík musí nejdřív vyrobit a pochybuju že kuli tomu busu mají někde speciálně větrnou a solární elektrárnu, která by byla čistě pro výrobu toho vodíku pro ten bus, navíc se vodík špatně skladuje.
Myslím, že použitá fotka pana Šabíka je více, než výmluvná :-)))
Zatím to nevybuchlo ani tehdy, když se vypouští vodík do vzduchu při potřebě servisního zásahu 🙂
Ale Jarda říkal….
A víš o tom, že vodík může být i odpad při výrobě?
To by mohlo narušit jeho teze, to se prostě ignoruje… 😉