Do Prahy dorazil první midibus SOR ICN 9,5. Tři a půl roku po uzavření rámcové smlouvy
Midibus SOR ICN 9,5. Foto: Ondřej Kubát / DPP
SOR původně vyhrál soutěž s jiným typem vozidla, které už nevyrábí.
SOR původně vyhrál soutěž s jiným typem vozidla, které už nevyrábí.
Mě se to líbí.
Ja to chapu, ze musi byt i kratke vozy, ale ten rozvor z nej dela neprijemnou houpacku…
Hmm, 5,1 mega, a na kolik vyjde dodávkové Iveco s kapacitní budkou ?
Vyjde výrazně levněji, ale taky nevydrží dvanáct – patnáct let, ty komponenty určené pro autobus, který jen výrobce zkrátil, jsou spolehlivostí někde jinde. Navíc bez problémů elektroinstalace mezi vozidlovou a nástavbovou částí. A navíc na tohle už je v DPP diagnostika.
Vzhledem k tomu, že DPP to objednává včetně nikým jiným nepoužívaného odbavovacího a informačního systému, tak nikdo srovnatelnou cenu nedokáže přesně říct.
To zní vcelku logicky, ale který objednavatel přepravy v dnešní době souhlasí s použitím 12-15let starého vozového parku ? Takže nač ta výdrž placená v ceně ?
Standardy kvality PID říkají max. 15 let a průměrné stáří celé flotily dopravce do 9 let, takže v tomto případě výdrž dává smysl.
Design předku, ještě obohacený o barevné schéma PID nemá cenu komentovat, ale u této 9,5 metrové verze je navíc hrozná disproporce u dveří. Ty přední obsluhují v zásadě jenom 4 sedačky, zatímco zadní dveře celý zbytek autobusu. To rychlé výměně cestujících na zastávkách zrovna nepřispěje. Podobně to mají i Solarisy 8,9. Když pak DPP začal nakupovat Solarisy 10,5, které již mají i zadní dveře, byl to obrovský skok dopředu.
To je ale úplně jiný typ modelu LE a ne LF jako 10.5 které je také delkove jinak dlouhé takže úplně jinak řešený interiér
a je nejaky duvod kupovat jeste kratsi verze busu nez je 10,5m? Tohle ma 9.5 coz je asi 1 rada sedadel…
Prostě někde je i 9.5 a někde i 8.5 hodně.
Tak dodavkovy Iveco Stratos? 7.66m?
To už beru jako dodávku ne jako midibus
Horsie nez BN to byt nemoze.
Dá se někde dohledat, proč není ICN 8,5? BN 8,5 byl takový kolibřík a třeba v Nemocnici Bulovka to zjednodušilo průjezd některými místy.
Dá. Obchodní ředitel výrobce Filip Murgaš v rozhovoru pro tento web uvedl, že v této délkové kategorii bohužel nedokáží cenově konkurovat dodávkám, takže pod verzi 9,5 se už nepůjde.
Existuje něco levnějšího v této „délkové kategorii“ nebo i celkově než je „skládačka“ SOR?
Zeptejte se v Turecku nebo Číně.
https://foto-busy.eu-central-1.linodeobjects.com/122215.jpg
Iveco Stratos? cca 7m…
pesne 7.66m
To sice možná ano, ale 166 by měl vozit ČSAD St.Čechy, že převažují stále původní vozy About Me je něco jiného.
To bude zase Kotas dělat dusno, že má PID na vozidle které navrhnul
Já bych skoro řekl, že tady by i odpůrci nového jednotného vzhledu PID mohli ocenit, že tady k degradaci exteriéru díky němu opravdu nedošlo
Jo, tady to docela funguje. Rychleji odvrátím zrak.
Mně se nový vizuál PID vyloženě líbí, dokonce nemám problém se SORkami NS (v některých schématech jsou docela hezký, viz Bratislava, Brno i Praha), ale ICN je fakt low cost design…
Teď jsem ho viděl v barvách IDS JmK, kterej spoustě busů sluší, ale ICNku teda ne…
Nátěr dělá hodně…
Bude někdy DPP používat na vnitřních LCD nové schéma i s přestupy, jaké je běžné u soukromých dopravců?
Něco mi říká, že to ten jediný dodavatel který může dodávat pro DPP neumí dodat, ale Redl by věděl víc.
Dodat to umí, problém jsou nejstarší vozy r.v. 2009 a 2010, kde hardware další funkce nezvládne, čeká se na jejich vyřazení, na půl roku nebo rok nemá cenu instalovat výkonnější. A dvě různé verze sw nechce podnik.
Ten předek Kotas určitě namaloval z dovolené v Číně. To je takovej blbě obšlehnutý Yutong:) https://en.yutong.com/products/ZK6958HQ-asia.shtml
Okradli Kotasa!
Nemohl aspoň okopírovat něco hezčího a modernějšího? Jako konec devadesátek dobré, ale…
Různé nepochopitelné křivky které nikam nevedou. 😀
Tak on ten proklínaný Kotas navrhuje design vozidla společně s rozvržením barevných ploch. Že si pak dopravce zvolí vertikálu mísro horizontály není chyba designu kastle. Mimochodem – hlavně že tovární nátěr sedmistovek vozidlo respektoval…
Verte mi, tim byste jet nechtel…
Jen dodám, že dosluhující SOR BN 8,5 jsou z roku 2010, mají tedy za sebou 13 let provozu. Čímž opět rozporují tvrzení, že autobus se musí po 6 letech vyměnit.
To nikdo nikdy netvrdil. Uvádí se, že by měl průměrný věk dosahovat zhruba 6 let.
Každopádně i takto již dosluhují.
Bylo to v diskuzi o ekologičnosti a výhodnosti řady 810 😀
Řada železničních šotoušů tvrdí, že životnost autobusu je 6 let.
Nedávno tu jakýsi hlásný vehementtně tvrdil, že busy jsou po 5 letech tak prorezlé na podvozku, že by to technickou neprošlo. … byly žluté. Jiné společnosti zřejmě vyvařují kastli již po 3 letech že se jim to nestává a výrobce nezkrachoval.
Nene, to jen žlutá barva podporuje korozi 🙂
V Praze, resp. po tech silnicich v Praze a jejich probehu, to je cca tak do 10 let, pak generalka a par dalsich let vydrzi, ale jestli se to vyplati, to je tezke rici…
Fakt to na tech autobusech je znat…
SOR BN 8,5 dělo na druhou, lehká karoserie, silný motor, krátký busík… jen se tomu musel člověk – řidič trochu podřídit, protože to jelo jak formule včetně tzv. na brzdy, což kaštani alá převážně důchodci na DPP linkách nebo i jinde na městě/příměstě neoceňovali. Když s tím jel řidič – divoch, tak se to houpalo jak koráb alá koník 🙂 Hrb – nehrb!
Pravda, ale i me se stalo, ze v H.Pocernicich jsem musel po par zastavkach vystoupit, pac to bylo jak morska nemoc, malem jsem hodil savli…
Když náhrada za 810 stojí sto mega, tak ten autobus se pak musí měnit co 2 roky, aby ty vlaky nikdo nerušil!
To docela hodně kecat s těmi 100 mio
Pokud ta 810 vozí méně než 10 lidí, tak tohle udělá lepší službu za ten pověstný kýbl nafty: Naložit kočárek semka je výrazně jednodušší, pro lidi o holích je nástup také jednodušší a pokud jde o jednozastávkové lokálky v rovinatém Polabí…
A dokonce to umí i zastavit na náměstí a objíždět výluky…
No zrovna třeba na pražském tankodromu 108 dostávají ty Multikravky nepěkně zabrat. Že až tak dlouho vůbec vydržely. O aboutích už je zbytečné ztrácet slova. Třeba se Pulcům bude dařit minimálně stejně.
Exteriér není třeba komentovat, ale líbí se mi jak vypadá interiér. Oproti hrbáčům obrovský skok dopředu.
Má někdo inside informace ohledně streetwayů 18m? Přijde mi to divné, nejdřív bylo dodáno několik kusů do Hostivaře, to bylo někdy v červnu, aby tam stáli a po několika měsících zmizeli, načež se tedy konečně v září objevilo v Hostivařské garáži 9 kusů umístěných do provozu. Kde jsou ty vozy z jara? Slyšel sem o jejich nevalné kvalitě, ví někdo víc?
Jenže je potřeba si taky uvědomit, kolik je toho interieru nízkopodlažního a tam je to hodně zlý
Ono když by někdo chtěl 9.5 dlouhý bus plně nízkopodlažní, tak se velmi sníží počet sedadel.
Nemyslím si. Místo pro vozík/kočárek tam je, několik nízkopodlažních míst také. Pokud to nejezdí po areálu domova důchodců, tak to asi v pohodě postačuje kdekoliv.
Je to ale příměstský autobus…
Tam stačí část niskopodlažní
Nízká podlaha je za oběma dveřmi a to úplně stačí. Vozíčkáře, kočárky, staré lidi atd. nikdo nenutí chodit dozadu. Právě naopak je dobře, že je to takto, je tam víc míst k sezení a není tam polovina sedaček nesmyslně proti směru jízdy.
Škoda, že JZD Libchavy (SOR) s tímto nebyl na Busworldu…..z tohoto designerského a technického skvostu by tam všichni spadly na zadek…..
Tato řada tam vystavena byla, jako elektrobus.
Jako ektrobus tam byla Škoda 32, tedy s karoserií NS.
Ten hrbáč by byl lepší? Když se dívám ještě na jeho předchůdce typ B 9,5, tak je to spíš krok do minulosti https://cs.wikipedia.org/wiki/SOR_B_9,5#/media/Soubor:N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_Kl%C3%A1novice,_autobus_linky_260,_Stenbus.jpg
Nedalo mi to, motor je tam tenhle: https://www.fptindustrial.com/en/engines/Onroad/Buses/N67
Kromě toho dělají motory do traktorů a jachet, firma je italská, patří pod Iveco Group.
Takže si cestující může říkat, že pluje Prahou na jachtě. A nebo vrčí na traktoru, aby bylo alespoň kousek venkova. 😀
SOR BN 9,5 motor FTP NEF 6
https://www.lectura-specs.cz/cz/model/preprava/autobusy-mestske-autobusy-sor/bn-9-5-11748479
My spadneme na zadek z Vaší češtiny!
Poukazovat na správnou češtinu v internetové diskuzi je stejně nízké a zbytečné, jako si olizovat prsty na nohou.
Jaké autobusy vyrábíme vy?pochlubte se…
A že ty skvosty toho odvozily tuny. Pokud vím, tak zrovna v Praze nejni problém najít SORku s nájezdem přes milion km. V Bratislavě maj tohle nalítaný i starý SOR 10.5 .