Do Prahy dorazil první midibus SOR ICN 9,5. Tři a půl roku po uzavření rámcové smlouvy

Midibus SOR ICN 9,5. Foto: Ondřej Kubát / DPPMidibus SOR ICN 9,5. Foto: Ondřej Kubát / DPP

SOR původně vyhrál soutěž s jiným typem vozidla, které už nevyrábí.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Mě se to líbí.

Martin

Ja to chapu, ze musi byt i kratke vozy, ale ten rozvor z nej dela neprijemnou houpacku…

Jan Sova

Hmm, 5,1 mega, a na kolik vyjde dodávkové Iveco s kapacitní budkou ?

Arthur

Vyjde výrazně levněji, ale taky nevydrží dvanáct – patnáct let, ty komponenty určené pro autobus, který jen výrobce zkrátil, jsou spolehlivostí někde jinde. Navíc bez problémů elektroinstalace mezi vozidlovou a nástavbovou částí. A navíc na tohle už je v DPP diagnostika.
Vzhledem k tomu, že DPP to objednává včetně nikým jiným nepoužívaného odbavovacího a informačního systému, tak nikdo srovnatelnou cenu nedokáže přesně říct.

Jan Sova

To zní vcelku logicky, ale který objednavatel přepravy v dnešní době souhlasí s použitím 12-15let starého vozového parku ? Takže nač ta výdrž placená v ceně ?

Arthur

Standardy kvality PID říkají max. 15 let a průměrné stáří celé flotily dopravce do 9 let, takže v tomto případě výdrž dává smysl.

Panoramix

Design předku, ještě obohacený o barevné schéma PID nemá cenu komentovat, ale u této 9,5 metrové verze je navíc hrozná disproporce u dveří. Ty přední obsluhují v zásadě jenom 4 sedačky, zatímco zadní dveře celý zbytek autobusu. To rychlé výměně cestujících na zastávkách zrovna nepřispěje. Podobně to mají i Solarisy 8,9. Když pak DPP začal nakupovat Solarisy 10,5, které již mají i zadní dveře, byl to obrovský skok dopředu.

Jakub

To je ale úplně jiný typ modelu LE a ne LF jako 10.5 které je také delkove jinak dlouhé takže úplně jinak řešený interiér

Martin

a je nejaky duvod kupovat jeste kratsi verze busu nez je 10,5m? Tohle ma 9.5 coz je asi 1 rada sedadel…

Jakub

Prostě někde je i 9.5 a někde i 8.5 hodně.

Martin

Tak dodavkovy Iveco Stratos? 7.66m?

Jakub

To už beru jako dodávku ne jako midibus

slsp

Horsie nez BN to byt nemoze.

Petr Drozda

Dá se někde dohledat, proč není ICN 8,5? BN 8,5 byl takový kolibřík a třeba v Nemocnici Bulovka to zjednodušilo průjezd některými místy.

Mikuláš Pelíšek

Dá. Obchodní ředitel výrobce Filip Murgaš v rozhovoru pro tento web uvedl, že v této délkové kategorii bohužel nedokáží cenově konkurovat dodávkám, takže pod verzi 9,5 se už nepůjde.

panpan21

Existuje něco levnějšího v této „délkové kategorii“ nebo i celkově než je „skládačka“ SOR?

Mikuláš Pelíšek

Zeptejte se v Turecku nebo Číně.

Martin
Martin

pesne 7.66m

platamond

To sice možná ano, ale 166 by měl vozit ČSAD St.Čechy, že převažují stále původní vozy About Me je něco jiného.

Avlaky

To bude zase Kotas dělat dusno, že má PID na vozidle které navrhnul

Blzx

Já bych skoro řekl, že tady by i odpůrci nového jednotného vzhledu PID mohli ocenit, že tady k degradaci exteriéru díky němu opravdu nedošlo

Roman Soudný

Jo, tady to docela funguje. Rychleji odvrátím zrak.

Cuba

Mně se nový vizuál PID vyloženě líbí, dokonce nemám problém se SORkami NS (v některých schématech jsou docela hezký, viz Bratislava, Brno i Praha), ale ICN je fakt low cost design…

Teď jsem ho viděl v barvách IDS JmK, kterej spoustě busů sluší, ale ICNku teda ne…

Jakub

Nátěr dělá hodně…

LK

Bude někdy DPP používat na vnitřních LCD nové schéma i s přestupy, jaké je běžné u soukromých dopravců?

MP22

Něco mi říká, že to ten jediný dodavatel který může dodávat pro DPP neumí dodat, ale Redl by věděl víc.

Arthur

Dodat to umí, problém jsou nejstarší vozy r.v. 2009 a 2010, kde hardware další funkce nezvládne, čeká se na jejich vyřazení, na půl roku nebo rok nemá cenu instalovat výkonnější. A dvě různé verze sw nechce podnik.

GreenBitch

Ten předek Kotas určitě namaloval z dovolené v Číně. To je takovej blbě obšlehnutý Yutong:) https://en.yutong.com/products/ZK6958HQ-asia.shtml

intrus

Okradli Kotasa!

Blzx

Nemohl aspoň okopírovat něco hezčího a modernějšího? Jako konec devadesátek dobré, ale…

Kleist

Různé nepochopitelné křivky které nikam nevedou. 😀

jva

Tak on ten proklínaný Kotas navrhuje design vozidla společně s rozvržením barevných ploch. Že si pak dopravce zvolí vertikálu mísro horizontály není chyba designu kastle. Mimochodem – hlavně že tovární nátěr sedmistovek vozidlo respektoval…

Martin

Verte mi, tim byste jet nechtel…

Jiří Kocurek

Jen dodám, že dosluhující SOR BN 8,5 jsou z roku 2010, mají tedy za sebou 13 let provozu. Čímž opět rozporují tvrzení, že autobus se musí po 6 letech vyměnit.

MP22

To nikdo nikdy netvrdil. Uvádí se, že by měl průměrný věk dosahovat zhruba 6 let.

Každopádně i takto již dosluhují.

Jiří Kocurek

Bylo to v diskuzi o ekologičnosti a výhodnosti řady 810 😀

Kubrt

Řada železničních šotoušů tvrdí, že životnost autobusu je 6 let.

Jiří Kocurek

Nedávno tu jakýsi hlásný vehementtně tvrdil, že busy jsou po 5 letech tak prorezlé na podvozku, že by to technickou neprošlo. … byly žluté. Jiné společnosti zřejmě vyvařují kastli již po 3 letech že se jim to nestává a výrobce nezkrachoval.

SYN

Nene, to jen žlutá barva podporuje korozi 🙂

Martin

V Praze, resp. po tech silnicich v Praze a jejich probehu, to je cca tak do 10 let, pak generalka a par dalsich let vydrzi, ale jestli se to vyplati, to je tezke rici…
Fakt to na tech autobusech je znat…

panpan21

SOR BN 8,5 dělo na druhou, lehká karoserie, silný motor, krátký busík… jen se tomu musel člověk – řidič trochu podřídit, protože to jelo jak formule včetně tzv. na brzdy, což kaštani alá převážně důchodci na DPP linkách nebo i jinde na městě/příměstě neoceňovali. Když s tím jel řidič – divoch, tak se to houpalo jak koráb alá koník 🙂 Hrb – nehrb!

Martin

Pravda, ale i me se stalo, ze v H.Pocernicich jsem musel po par zastavkach vystoupit, pac to bylo jak morska nemoc, malem jsem hodil savli…

David

Když náhrada za 810 stojí sto mega, tak ten autobus se pak musí měnit co 2 roky, aby ty vlaky nikdo nerušil!

Gwann

To docela hodně kecat s těmi 100 mio

Jiří Kocurek

Pokud ta 810 vozí méně než 10 lidí, tak tohle udělá lepší službu za ten pověstný kýbl nafty: Naložit kočárek semka je výrazně jednodušší, pro lidi o holích je nástup také jednodušší a pokud jde o jednozastávkové lokálky v rovinatém Polabí…

SYN

A dokonce to umí i zastavit na náměstí a objíždět výluky…

Mimopražský

No zrovna třeba na pražském tankodromu 108 dostávají ty Multikravky nepěkně zabrat. Že až tak dlouho vůbec vydržely. O aboutích už je zbytečné ztrácet slova. Třeba se Pulcům bude dařit minimálně stejně.

MP22

Exteriér není třeba komentovat, ale líbí se mi jak vypadá interiér. Oproti hrbáčům obrovský skok dopředu.

Má někdo inside informace ohledně streetwayů 18m? Přijde mi to divné, nejdřív bylo dodáno několik kusů do Hostivaře, to bylo někdy v červnu, aby tam stáli a po několika měsících zmizeli, načež se tedy konečně v září objevilo v Hostivařské garáži 9 kusů umístěných do provozu. Kde jsou ty vozy z jara? Slyšel sem o jejich nevalné kvalitě, ví někdo víc?

Gajda

Jenže je potřeba si taky uvědomit, kolik je toho interieru nízkopodlažního a tam je to hodně zlý

Jakub

Ono když by někdo chtěl 9.5 dlouhý bus plně nízkopodlažní, tak se velmi sníží počet sedadel.

MP22

Nemyslím si. Místo pro vozík/kočárek tam je, několik nízkopodlažních míst také. Pokud to nejezdí po areálu domova důchodců, tak to asi v pohodě postačuje kdekoliv.

Avlaky

Je to ale příměstský autobus…

Tam stačí část niskopodlažní

Jelen

Nízká podlaha je za oběma dveřmi a to úplně stačí. Vozíčkáře, kočárky, staré lidi atd. nikdo nenutí chodit dozadu. Právě naopak je dobře, že je to takto, je tam víc míst k sezení a není tam polovina sedaček nesmyslně proti směru jízdy.

rudlafara

Škoda, že JZD Libchavy (SOR) s tímto nebyl na Busworldu…..z tohoto designerského a technického skvostu by tam všichni spadly na zadek…..

Kubrt

Tato řada tam vystavena byla, jako elektrobus.

noerf

Jako ektrobus tam byla Škoda 32, tedy s karoserií NS.

Jan Tichavský

Ten hrbáč by byl lepší? Když se dívám ještě na jeho předchůdce typ B 9,5, tak je to spíš krok do minulosti https://cs.wikipedia.org/wiki/SOR_B_9,5#/media/Soubor:N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_Kl%C3%A1novice,_autobus_linky_260,_Stenbus.jpg

Jiří Kocurek

Nedalo mi to, motor je tam tenhle: https://www.fptindustrial.com/en/engines/Onroad/Buses/N67

Kromě toho dělají motory do traktorů a jachet, firma je italská, patří pod Iveco Group.

Takže si cestující může říkat, že pluje Prahou na jachtě. A nebo vrčí na traktoru, aby bylo alespoň kousek venkova. 😀

Tom

My spadneme na zadek z Vaší češtiny!

MP22

Poukazovat na správnou češtinu v internetové diskuzi je stejně nízké a zbytečné, jako si olizovat prsty na nohou.

Petr

Jaké autobusy vyrábíme vy?pochlubte se…

PvvS

A že ty skvosty toho odvozily tuny. Pokud vím, tak zrovna v Praze nejni problém najít SORku s nájezdem přes milion km. V Bratislavě maj tohle nalítaný i starý SOR 10.5 .