Obrazem: Do Prahy dorazila druhá nová tramvaj Škoda 52T. Zapojí se do homologace
Druhý vůz Škoda 52T dorazil do Ústředních dílen DP. Foto: DPP - Filip Jiřík

Výrobce očekává dokončení první fáze homologačních jízd v průběhu léta.
Budu jí řikat housenka
Už jsem ji v ulicích párkrát viděl, vypadá moc povedeně.
Dobře jim tak, pražákům!
Proč se nové tramvaje vozí po silnici, a ne po železnici? Přeci je v Řepích napojení
Protože to je rychlejší, jednodušší a asi i levnější
Dolary, šéfe, dolary, jak nemáte dolary, jste namydlenej!
Dost možná proto, že kdyby to jelo z Plzně po železnici, ještě teď by to bylo na cestě?
Elektricky do Berouna, pak dieselem do Rudné, proplést se přes Hostivici a nakonec od Řep, jen aby se to pak táhlo doslova přes celé město do ÚDDP.
Myslíte, že by to nezvládli přepojit na nějaké zbylé koleji na Smíchově? Ne že by to dávalo moc smysl, ale asi lepší než ze motat přes Rudnou a Hostivici.
Další věc je, že by tak ta tramvaj dorazila neznámo kdy a někdo by jí musel pohlídat, dokud nepřijde parta co jí přendá na koleje.
Samozřejmě je mi líto, že do ústředních dílen nevede už vlečka (leda přes Krč, Depo Kačerov, Kačerov, IPPavlova, Mírák, Depo Hostivař :D)
Myslim, že by to vyšlo na stejný počet přepřahů, buďto beroun+objíždění v rudné nebo smíchov+objíždění v řepích
máte pravdu, na objezd na Zličíně jsem zapomněl
Smíchov je tedy lepší jen na cestu zpět do Plzně, to vy se muselo naopak objíždět ceatou přes Hostivice
na Smíchově teď hlavně už (skoro) žádné koleje nejsou 🙂
Kromě toho by na to potřebovali speciální vozy nebo tramvaj rozebrat na více dílů.
Už zase! Proč v každé diskusi kde se něco někam vozí vždy někdo přijde s takovou nechytrou otázkou?
Byly by nutné tři vozy. Dva pro tramvaj a třetí pro bezpečnostní službu. A naprotože zákoník práce nedovoluje pracovat 5 dní v kuse, bylo by nutno hlídače střídat. Cena by tudíž byla nekoolikanasobná.
Zdá se mi to anebo chrastí na výhybkách fakt otřesně?
Mě zatím přišla výrazně tišší, než 15T, ale potkal jsem ji zatím jen třikrát.
Potkal jsem ji v noci v Modřanech už dvakrát. Stál jsem v zastávce poliklinika Modřany. Byla slyšet už z obratiště Levského. Byla velmi hlučná daleko více, než T3 co jezdí na noční lince. Ale možná mají při testech něco odkrytého a v běžném provozu to bude tišší. Prozatím je to pojízdné železářství a je více hlučná než T15.
Trochu offtopic, ale to je opravdu strašné, jak se musí stáhnout ten pantograf pod ten železniční most. A pořád se najdou tací, kteří nevidí důvod ho zvednout.
Případná oprava přece zvednutí nevylučuje. Nezaměňujme dvě oddělitelné problematiky.
Škoda, že o zvednutí podjezdu do normové výšky studie navrhující zachování mlčí s ohlušující hlasitostí
Zatímco jinde je vyzdvihována spolu s dalšími detaily? Možnost přizvednutí tu zkrátka je (otázkou je jen, jaká výška je normová – o kdesi zmíněný 1,5 m to patrně nebude ani v jiných variantách), v podstatě z principu.
Pokud se nepletu, normová výška je jasně definovaná a všechny nové mosty (což by tady byl v každém případě) ji musí dodržet.
Ona zmiňovaná studie s žádným přizvednutím nepočítá
Ten pantograf to dá, problém je že to tam každou chvíli shodí vysoké auto, co nerespektuje výškový limit.
Měl dům, dělal novou střechu i s celým krovem. Má se i nadále mlátit do hlavy? Tady máte odpověď.
O kus dále je tunel, ten budete také probourávat? Na jeho výšku to určitě přizvednout půjde, pokud to bude žádáno (což by bylo fajn). Ale proč neplivat, nekopat, nedrásat, že? Proč toho fackovacího panáka opět nevytáhnout, abychom si dokázali, jací jsme borci (nebo něco jiného).
A pokud jde o ten příklad – potřebujete opravit a trochu přizvednout střechu, abyste se nemlátil do hlavy. Ale o tom neuvažujete, prostě si pořídíte celou novou, ať už se na dům hodí nebo ne. To je patrně současné převažující uvažování (aniž bych teď chtěl hanět samotnou myšlenku možné náhrady mostu – řeším zde jen princip).
Co bude v dalších sto letech s tunelem se samozřejmě neví. Každopádně je blbost stavět jeden podjezd nižší než by měl být jen proto, že jiný podjezd momentálně také je příliš nízký.
Ale chápu, že pro památkáře je tohle irelevantní poznámka, ti by byli bývali nejradši, kdyby skrz vyšehradskou škálu nejezdilo nic a všichna doprava vedla buď vrchem, nebo po druhém břehu, nebo přívozem
Tak vyšehradská skála je řešitelná i přistavěním silnice zvenčí. Jasně, taky bychom to spláceli 2 generace…
Ach vy naivko, ani pouhá lávka pro pěší kolem neprošla přes památkáře.
Na druhou stranu auta likvidující historický centrum pražským památkářům nikdy nevadila a nevadí. Naopak vehementně bojujou proti sloupkům, rozšiřování chodníků a vytahování nároží u přechodů a podobně.
Takže pro auta by mohli přimhouřit oči, přísnost je podle nich na místě jen vůči bezmotorový dopravě.
A to by lávka měla parádní výhledy…
Je zajímavé, že tunel samotný tenkrát taky musel vypadat jako pěst na oko, hlavně ten rádoby historizující portál.
Pro pražský památkáře není směrodatná skutečná historie, ale doba, kdy oni byli mladí…
Odpověď na co? Na nic jsem se neptal 🙂 Prostě přizvednout.
A co je s 9501 a 9502 ?
Jsou u výrobce. U prototypu běžné
Myslim ze designem je to oproti 15T krok zpatky.
To je asi dost subjektivní
Spíš vnitřním uspořádáním je to krok zpět proti 15T. Jenže 15T je holt vysoce sofistikované vozidlo a cena tomu odpovídá. Takže je nahrazována vozidly méně sofistikovanými, ale za to levnějšími. Stejný případ jako vídeňské gramvaje ULF.
15T má z pohledu provozovatele bohužel i plno nedostatků, přičemž po takovém vozidle už není poptávka, takže vývoj v tomto směru už asi nikdy neproběhne… Obdobně vídeňský ULF, což je neskutečně komplikované vozidlo…
Lenže kým Praha pri 52T ide dobrou cestou, vo Viedni prešli z blata do kaluže. Lebo nové vozy, ktoré kupujú miesto ULFov, sú na tom horšie, čo sa pohodlia cestujúcich týka. Tri pevné povozky, bočné zrýchlenia a ten hluk… Mal som už tú „česť“ sa v tom pár krát povoziť a oproti ULFu to nie je posun k lepšiemu. Skôr naopak. Pre cestujúceho.
Ono jde udelat vnitrni usporadani vyrazne hur nez u 15T? Ja vim, ja vim, 14T je dukaz ze jde, ale ze by v tom 15T byla nejak spickova se rict neda. Fura inovaci v ni byla, ale spise schovanych, pro nadsence. Z pohledu cestujícího to zadnej zazrak neni.
Teda byl v Praze ve srovnání s předchozími typy zde.
Nebyl ve srovnání s jinými moderními tramvajemi ze světa.
Jak v čem. Sedadla 2+2 jsou blbé, ale zase 15T je dost zabitá na stání, hlavně díky úzkým přechodům a uspořádání kolem dveří.
A jak je vidět po světě, ne vždy se to nejvíc sofistikované úplně osvědčí. Vídeň teď pořizuje daleko obyčejnější Flexity a jsou naprosto v pohodě. Ani daleko bohatší provozy o ForCity Alfa úplně nejevily zájem, zatímco Plus a Smart se vesele dodávají.
Flexity vo Viedni sú, čo sa komfortu týka, na úrovni 14T. A čo sa účinkov na trate týka, tak tiež.
Flexity mají ve Vídni daleko lepší chodové vlastnosti než Ulf, protože podvozky s dvěma nápravami místo jednonápravových portálů. Navíc jsou delší a kapacitnější než Ulfy. Takže je to něco za něco.
Lepší chod majú v priamej trati. Ale sieť vo Viedni je plná oblúkov a bočné zrýchlenia pri vjazde/výjazde cez zákruty sú značné. Síce to trochu „pruží“ (natočnie podvozku 2,5°), ale ostáva to nepríjemné. ULF sa v tomto ohľade choval viac-menej ako normálna tramvaj. Síce tiež rachotil a vŕzgalo v ňom všetko možné aj nemožné, bočné zrýchlenia mal nižšie. Aj vo Viedni sú oblúky bez prechodníc. Tam, kde ULF bežne jazdí 30 km/h (a keď má voľno, tak aj 40 – síce nie trikrát pohodlne) to v nových Flexity pri 20 km/h hádže ešte viac. A že tých úsekov je. Rôzne… Číst vice »
A Flexity má iba 6 širokých dverí, navyše nerovnomerne v bočnici. ULF má 7 širokých, rovnomerne rozmiestnených, pričom prvé a posledné sú bližšie k 2. a predposledným. Pri Flexity to je oveľa horšie (multigelenk).
15T má převládající 1+2, ale místa na průchod a stání míň než řada typů se sezením 2+2… Bohužel prý potřebovali omezit kapacitu kvůli hmotnosti.
Neříkám, že se mi 52T nějak extra líbí, ale aspoň je už trochu subtilnější. 15T je nafouklá obluda, jejíž jediná výhoda je obří kabina řidiče
plati, ze cim vice vozu, tim rychleji se najede 20k km nebo musi kazdy najet 20k km na homologaci? diky
Schvaluje se typ vozidla, takže se může zapojit více kusů stejného typu. Viz podobná akce u trolejbusů: https://zdopravy.cz/dalsi-megatrolejbus-je-v-praze-zkusebni-provoz-pokracuje-start-linky-na-letiste-se-blizi-190549/
Nekdeo v nejake diskuzi psal ze je to zatezovi test takze tech 20k + 20k musi odjezdit jeden vuz. Spis bych to videl ze ten druhy, treti a ctvrty bude slouzit k zaskolovani ridicu + ladeni antikolizniho systemu
Musí to najezdit jeden vůz.Ten druhý může sloužit k jiným zkouškám nebo zaškolení.Pak každý dodaný vůz musí najezdit tuším 100 nebo 200 km?to už nevím přesně.