Do Popradu dorazila hybridní lokomotiva od Stadleru pro tatranské železnice
Nová lokomotiva pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSK
Tatranské železnice prochází letos velkou proměnou, všechny nové vlaky vyjedou letos.
Tatranské železnice prochází letos velkou proměnou, všechny nové vlaky vyjedou letos.
Mě se tak krabička líbí. 🙂
Sice to je krabice, ale z třeba pohledu fíry je důležitější, aby to topilo a jezdilo. Zbytek je jen bonus navíc 🙂
Egy dyák jegyek szeretnek Komáromba
K vlastním jednotkám už jsem se vyjádřil. Nelíbí se mi. To je jen můj názor. Ale tato hybridní MUVka to už je moc. Nevzhledná krabice od bot. Když si porovnám design Diblík u lamin a tento klumpr, tak už by si Švýcaři mohli zaplatit designéra. Ano, porovnávám nesrovnatelné, toto je stroj pro traťovku a také je tak vedený, ale tohle je zadarmo drahé. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale toto je hnus.
Mašina je servisní stroj. Naše Muvky taky nejsou žádnej design
Mám dojem že mašina bola vyrobená asi pred 50. timi rokmi,v zaostalej republike,bez mena,na Švajčiarov by som to nedal,lebo švajčiari majú asi najkrajšie súpravy na koľajniciach…
Nemptudum kerešem vároš molgiždont
I předstírat maďarštinu se musí umět.
Zaujímalo by ma, ako budú otáčať pluh, keď bude sneh z opačnej strany, nie v smere jazdy.
V strede to ma výsuvnu,, nohu“ktora sa oprie o kalajnice a pluh sa dokáže otočiť o 180 stupňov
Jakej matroš to bratrři pod Tatrami hulí?
Co to meleš, obstrukční hospodskej?
Docela mě zaujalo řadové číslo „485.95“ pro lokomotivu. Anebo je to registrováno jako elekrický vůz?
Všimněte si EVN, které je 99 56 9485 951-8. Z toho plyne, že se jedná o pracovní vozidlo. Jinak včera do Popradu dorazil i nový tlačný sněhový pluh s EVN 99 56 9592 951-4.
To mě nenapadlo si odvodit z EVN, protože jsem si ještě nevšiml pracovního vozidla, které nemá vedle EVN nějaké „své“ speciální značení. Např. 99 54 9628 121-4 je „MUV 69.1-891“ a ne „628 121“. Takže (aspoň pro mě), je to stále zajímavé, že to označili takto. Každopádně díky za opravu.
Ty bláho to je nejhnusnější lokomotiva co jsem kdy viděl
Jde o pracovní stroj, ne o žádnou lokomotivu, která bude tahat expresy.
Je to klasický švýcarský design
Dlabaný ingot…
Ty kráááávo to je hnus….že se vše dnes dělá tak, aby to bylo co nejlacinější, to je jasné, ale že se kvůli úspoře zajde designově až takhle daleko, to bych nečekal. Vezmu kontejner, autogenem vyriznu otvory pro okna a pod ně mrsknu světla….ani nechci domyslet, jak by dnešním ekonomickým způsobem vypadak třeba Karlštejn postavený ze sendvičových panelů….
https://www.advart.net/fotky/2009-04-Cina/index.php?slide=0012_DSC_0407.jpg
Zkuste nadreslit hezký nový design na kladivo.
Paneláky se dělaly… ze sendvičových panelů. Za Karla IV nestavěli ze sendvičových panelů, protože neměli telefon, žárovky a ani ty sendvičové panely. Jinak před přestavbou vypadal Karlštejn jinak než dneska:
https://www.hrady-zriceniny.cz/s_karlstejn.htm
Údajně mají vlaky přebírat přepravu nákladů ze silnice a nakonec i vlaky se přepravují po silnici;)
Bohužel, dokud bude dráha stále dražší na přepravu než silnice, bude zboží nadále přepravováno kamiony.
Jak byste tohle vlastně chtěl přepravit po železnici?
Silniční podval je běžné a jednoduché vozidlo a pro dopravce je to rutina. Na železicnici je to exotika, spousta vyjímek, spousta starostí, personální obtíže.
Takhle to přiveze jedna parta z fabriky na jeden zátah.
Z mojí zkušenoti z přepravy nadměru (střešní vazníky) – když vám překáží v cestě dopravní značka, odmontujete ji. Když tam jsou dráty, zvednete je. Si to zkustě na železnici….
Krása, takhle si představuju obnovu. Radikálně, žádné nákupy po dvou letech a dvou vozidlech – prototypech.
Všechno ze sériové výroby od jednoho výrobce.
Přesně tak. Palec nahoru. 👍
Design je na urovni 810. Hlavne aby v Tatrach mali obcasne dostatok snehu, aby mohli pouzit velky pluh na odhrnanie snehu.
Nechapem….to nechcete aby v Tatrach poriadne „nakydalo“ snehu? Ved moj prispevok nebolo ziadne trolenie. Masina je slusne vybavena na idrzbu, len vyzera velmi stroho.
Zajímalo by mě, kolik ta hybridní lokomotiva váží? A její výkon v dieslu a při napětí z troleje?
Viz odkaz od esc. Na naftu 400 kW, elektricky 700 kW. Hmotnost se mi nepodařilo najít ani v prospektu od výrobce.
29t
Co si budem… Designově sme se zasekli u vývoje 810, ale pokud to bude plnit účely, pro které to je dělané, tak ať.
No nevím jestli se pro doslova krabici na kolejích vůbec slovo design dá použít 😀 Ale tak na vzhled to nejezdí a funkčně to bude určitě dobré vozidlo.
To že to navrhovali Švýcaři nic nemění na tom, že vypadá jako krabice od bot.
Je to pracovní vozidlo, tak co? MUV z CZ Loko jsou taky jen krabice, to samé různé podbíječky nebo měřící jednotka z CZ Loko… U pracovních vozidel je hlavní funkčnost.
Mimochodem vážně doufám, že ty nový jednotky budou disponovat daleko větší přepravní kapacitou. Když jsem byl naposledy v Tatrách (srpen 2019), nedalo se ve špičce dostat do Električky a ve Smokovci v kanceláři ZSSK se střídal proud naprosto nasraných turistů, kteří zažívali každodenní strasti Tokijských cestujících. Jenže jak tak na to vozidlo koukám, dispozičně mi přijdou úplně stejné, jako dosavadní jednotky.
Otazka je jina – lze to spojit s 425.95 s ovládáním?
Na zubačce hlavně měli udělat výhybnu, aby se dal interval zkrátit na polovinu.
Zubačky jezdí „na rozhled“. Takže mohou být na trati všechn
Ale všechny jedním směrem, protože ani jízda na rozhled jim neumožní se přeskakovat.
Tohle snad do Smokovce vubec nepojede, ne? Myslel jsem, ze jen do Strbskeho Plesa.
Těch nových jednotek bude 5, takže kromě zubacky budou jezdit i adhezne na TEZ.
Číst nejen titulky!
Nová vozidla mají 91 sedaček a 2 místa pro cestující na vozíku, na stání bude 88 míst, stará vozidla měli kapacitu 124 míst k sezení a 126 míst ke stání, jednotky jezdící do Smokovce mají kapacitu 108 k sezení a 92 na stání.
Pěknej stroj. Designově se vracíme někam do 20. let 20. století?
Vypadá to jako skříň na nářadí a přitom to je… nářadí.
😀 👏
Náhrada za 706.952?