Do podcastu Cesty Zdopravy.cz přijde nejvyšší silničář Radek Mátl. Ptejte se

Stavba dálnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSDStavba dálnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Otázky pro šéfa Ředitelství silnic a dálnic pište do komentářů k tomuto článku do pondělního večera.

140 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Dále bych se zeptal, nechcete zkusit na opravu některých silnic, konkrétně třeba D46, použít CB kryt? Je mi něco přes 30, od svého dětství si tuto silnici pamatuji jako katastrofální barevný asfaltový povrch s vyjetými kolejemi a dírami.
Sice se ŘSD evidentně snaží ji poslední dekádu opravovat, ale jak vidno, tak to vydrží vždycky cca 3 roky, než se zjeví nové obří koleje a díry. To je naprosto ostudné vyhazování peněz a času těch, co pak musí stát v koloně ve zúžení na jeden pruh.

Pavel

Dobrý den, připadá mi posledních několik let, jakoby se neplánovalo do budoucna. Jakoby se stavělo na „teď“, což často dopadá tak, že se draze postaví silnice, která už při svém opožděném otevření neoplývá dostatečnou kapacitou. Příkladem budiž jižní část pražského okruhu, městský okruh v Praze, modernizace D1 ale i různé rekonstrukce a opravy mostů i silnic. Tam by člověk často čekal, že po těch spoustu letech, když se provádí opravdu generální rekonstrukce včetně všeho, že dojde k navýšení už tak nedostatečné kapacity. To se ale děje minimálně až vůbec. Takže např. na silnici typu I/38 to vypadá tak, že místo… Číst vice »

Pavel

Když už zmiňuji tu I/38, tak třeba obchvat Kolína, to je naprostá katastrofa. Nechápu, že se to postavilo jako 2 pruh kde se navíc nedá předjíždět.

Tomáš Buček

Moje řeč! Ta I/38 kolem Kolína je katastrofa, poslední dobou jsem tam několikrát jel a pokaždé v souvislé koloně.. ať už na sever, nebo na jih, provoz jako na dálnici a jen jeden pruh. To je jako D35 Křelov – Slavonín, 2. etapa, tam se projektuje dálnice v kategorii D22,5, která už se pro dálnice dávno nepoužívá s tím, že se to pak bude za pár let draze rozšiřovat, člověku zůstává rozum stát.

Luděk

Dobrý den, V Ostravě stále zbývá dořešit úsek ulice Místecké – přivaděče k D1, město předložilo ŘSD návrh řešení, pokračují nějak jednání?

Slezak

Dobrý den,
kdy se konečně kopne na úseku 511? Na Moravě vede dálnice do každé vesnice a Praha stále nic.
Děkuji za odpověď, ale mnohem raději bych byl za dokončený okruh…
LS

Tomáš Buček

Dobrý den, rád bych se zeptal na: 1. Zda je už k dispozici technická studie na projekt ,,D35 modernizace tahu v úseku Mohelnice – Olomouc po D46″, a pokud ano, zda již byly vyvozeny ze studie nějaké závěry a zda už se např. rýsuje nějaký harmonogram prací? V této souvislosti by mne také zajímalo, zda ŘSD vnímá mimořádně špatný technický stav zejména úseku Křelov – Unčovice P+L, včetně zoufale nedůstojného stavu odpočívky Skrbeň v km 259.3 P+L? 2. Zda existuje nějaká diskuze s ekologickými organizacemi tipu Děti země ohledně vedení dálnice D3 ve Středočeském kraji. Podle slov RNDr. Patrika jeho… Číst vice »

Ivo Havlíček

Dobrý den, navazuji pane generální řediteli na své včerejší dotazy, které, jak se zdá, vzbudily pozornost účastníků této diskuze. Ze své vlastní zkušenosti vím, že se nedaří vyřešit problém s propady podloží před, resp. za mostními konstrukcemi našich dálničních staveb. Odhadem u více než poloviny mostních staveb, dojde v krátké době po jejich dokončení k markantnímu poklesu podloží v důsledku nedostatečného zhutnění násypových vrstev zeminy v těsné blízkosti betonové mostní konstrukce. Téměř vždy se jedná se o závazné porušovaní technologické kázně ze strany stavebních společností, které způsobuje, že tuzemské dálnice a nejenom ty, jsou v tomto směru na nižší kvalitativní… Číst vice »

Pavel

Dobrý den, jak to vypadá se stavbami na I/43 z Brna do Svitav, proč se pořád nic nestaví, kolikrát by pomohli třeba alespoň úpravy křižovatek. Kdy konečně se začne stavět D43 alespoň první úsek z Bořitova do Svitávky? Abych nebyl jen kritický, velký palec nahoru, že se rozjíždí stavba obchvatu Svitav.

ondrej

Dobrý den, zajímali by mě inovace v podobě dálniční telematiky. Kdy uvidíme rozšíření liniového řízení dopravy – celé D1 by to výrazně pomohlo. Kdy začněte uvádět na ZPI dobu zdržení v koloně? Kdy začněte uvádět na ZPI vzdálenost ke koloně jako doplňující informaci pod PDZ? Data o dopravních proudech mimo jiné uváděné na novedopravniinfo.cz (už asi 2 roky pouze jako betaverze!!) jsou již validní?
Mnohdy mi příjde, že informace na ZPI jsou spíše k smíchu, svým zpracováním, neaktuálností apod.

děkuji.

Ondrej Cap

ondrej

Dobrý den, zajímali by mě inovace v podobě dálniční telematiky. Kdy uvidíme rozšíření liniového řízení dopravy – celé D1 by to výrazně pomohlo. Kdy začněte uvádět na ZPI dobu zdržení v koloně? Kdy začněte uvádět na ZPI vzdálenost ke koloně jako doplňující informaci pod PDZ? Data o dopravních proudech mimo jiné uváděné na novedopravniinfo.cz (už asi 2 roky pouze jako betaverze!!) jsou již validní?
Mnohdy mi příjde, že informace na ZPI jsou spíše k smíchu, svým zpracováním, neaktuálností apod.

děkuji.

Ondrej Cap

Adam

Dobrý den pane řediteli, nejprve bych rád ocenil Váš přístup ohledně řešení mnoha problematických silničních staveb. Měl bych na Vás prosím několik otázek: 1) Plánuje ŘSD vybudování tunelu pod Červenohorským sedlem? Byť byla silnice I/44 relativně nedávno rekonstruována ze severu i jihu, tak dopravní význam této stavby by velmi pomohl zapomenutému jesenickému okresu. 2) Neplánuje nebo neuvažuje ŘSD o vybudování třetího patra (přemostění) přes MÚK Plotiště u Hradce Králové ve směru Jíčín – HK? V minulosti byla krásně navržnená MÚK proječně upravena na okružní z původní trojlístové (tuším). Cílem by měl být přímý průjezd z D35 od Jíčína směrem na… Číst vice »

Couler

Plotiště a Přerov sever nemají s dálničními křižovatkami skoro nic společného. V současné podobě jsou to totální nesmysly, nechápu, že tohle mohl někdy někdo schválit k realizaci. Kvůli tomu i doufám, že se stavba 0136 letos nepodaří zahájit a dojde k úpravě křižovatky.

Karel

Dobrý den pane řediteli,
chci se zeptat, proč právníci MD a ŘSD nemají vypracovaný rychlý a účinný postup, jak se
vypořádat s odvoláními ekoteroristů např. Děti Země nebo Voda z Tetčic , když jejich nesmyslná odvolání jsou obecně totožná, vyřízení však trvá někdy i rok, tím se stavby
posouvají v čase a jsou z příčiny inflace dražší?

teddik

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, proč se u nás silnice opravují tak nekvalitně tzn. dá se tam šlupička asfaltu a za 2 roky se rozkope vozovka znovu na x měsíců? A proč se nerozšiřují dálnice na 3 pruhy v každém směru v místech, kde to jde rozšířit, nebo nestaví nové v kritických místech alespoň v uspořádání 3+3 pruhy? A dále, proč se stále otálí s výstavbou silničních vah pro kamiony zabudovaných do vozovky na dálničních sjezdech/nájezdech, popřípadě silnicích I. třídy, když víte, že kamiony jezdí přetížené a to klidně i o 10 tun? Dle mého názoru nejvíce přetížené jsou… Číst vice »

Lumír

Dobrý den pane řediteli, jelikož už prakticky nelze stihnout zahájení D1 0136, budete muset začít od začátku, tzn. budete Dluhonickym odpůrcům ustupovat a posunete trasu mimo Dluhonice? přeprojektujete křižovatku Přerov Sever zpět do původního tvaru místo toho nového paskvilu? děkuji za odpověď a hodně zdraví a úspěchů v práci na ŘSD

Josef

Dobrý den, jak vypadá pokračování dálnice D11 – zejména úsek 1109 Trutnov – státní hranice ČR/PL. Na polské straně se čile staví a termín dokončení v roce 2023 vypadá víc než reálně. Kdy se dočkáme pokračování na české straně? Kdy budete podávat žádost o stavební povolení a kdy plánujete zahájit výstavbu?

Michal

Dobrý den, hodlá ŘSD do budoucna řešit tragické spojení Jižní Moravy (Mikulovsko, Znojemsko) a Jižních Čech? V současné době zde prakticky neexistuje kvalitní spojení silnicí I. třídy. Dokonce cesta Mikulov – Jindřichův Hradec přes D52 – D1 – Pelhřimov (205 km) je časově srovnatelná se 140 km trasou po silnicích II. tříd ve směru Hrušovany – Znojmo – Dačice (oboje cca 2:15 hod.). Existuje nějaký program rozvoje silniční sítě (I. třídy) ve správě ŘSD mimo dálnic Děkuji.

Filip

Dobrý den, chci se zeptat, zda připravujete i dálniční okruh okolo Středočeského kraje?

Filip

Dobrý den, v Libereckém kraji jsou označeny jako „silnice pro motorová vozdila“ i dvoupruhové komunikace. Chci se zeptat, proč se toho více nevyužívá i jinde v republice? Spoustu silnic první třídy by šlo přeznačit na SMV.

Filip

Dobrý den, chci se zeptat, kdy se začne stavět VMO Tomkovo náměstí + Rokytova. Zhotovitel vybrán, povolení platná, tak na co se čeká?

bkv

Nemají náhodou povolení jenom na hlavní trasu?

Tomáš Gottschalk

Další povolení asi budou brzo následovat – ZMB schválilo memorandum se Sokoly.

Jan Vrbka

Dobrý den, kdo prosím navrhl tu estakádu přes Nové Mlýny? Možná by si Vaši projektanti měli povinně zajet na Pálavu na alespoň týdenní dovolenou, aby věděli, o jak cenné a krásné území se jedná a přistoupit k němu s náležitou úctou a s ní poté připravovat technické řešení. Je si ŘSD vědomo, že tímto obludným řešením jen ztrácí čas? A nebylo by dobré si uvědomit, že u těchto jedinečných území (Pálava, České středohoří, D55 přes tzv. Moravskou Saharu apod.) se vyplatí šetřit přírodu a atmosféru místa, nikoli erární finance? Na tom je podle mého názoru naprostá celospolečenská shoda – že… Číst vice »

Jan Vrbka

Dobrý den, proč ŘSD při prosazování svých projektů nekomunikuje s občany a často vystupuje jen z pozice moci? Uvědomujete si, že obyčejným lidem (nemluvím o ekoteroristech typu Voda z Tetčic, Děti Země apod.) by povětšinou stačilo, kdyby byla dálnice řádně zahloubena, byla u ní dostatečná protihluková stěna a množství zeleně zachytávající prach a hluk? Viz výsledek memoranda na D35 u Litomyšle, kde jste právě dobrou komunikací a ochotou se domluvit odvedl dobrou práci. Proč má ŘSD problém v těchto základních věcech vyjít lidem vstříc? Jejich požadavky byly dle mého naprosto standardní a pochopitelné. Dostatečná (klidně i naddimenzovaná) protihluková stěna by… Číst vice »

Marek

Dobrý den ! Zajímalo by mě, jestli se chystá novela stavebního zákona, která by už mohla zamezit úplně anebo alespoň velmi omezit možnost ekologických aktivistů vstupovat do stavebního řízení a jeho následné napadání rozklady, odvoláním, či dokonce kasační stížnost ? Také mi není jasné, proč ty rozklady a odvolání trvají tak dlouho, proč to nelze vyřídit třeba do 1 měsíce, jelikož vím, že soudům anebo komisím to trvá i několik let, než to rozhodnou. Já si velmi vážím Vaší práce na ŘSD, ale mám pocit, že v naší zemi birokracie a až moc přehnaná demokracie ve stavebním řízení brání k… Číst vice »

Tomáš

Dobrý den, rád využiju této možnosti, abych se zeptal na dvě připravované stavby, které se podle mého názoru nejvíce projektantsky nepovedly. Jednou z nich je Úlibice, obchvat https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/51/infoletak_d35-ulibice-obchvat.pdf , kde se D35 pomocí rozsáhlé MÚK napojí na čtyřpruhovou I/16, navržena je dokonce přímá rampa ve směru od HK na Jičín. Všechny tyto stavby ale znehodnocuje malá okružní křižovatka navržená uprostřed čtyřpruhového (!) úseku I/16. Takové řešení kritizují dopravní odborníci ze všech stran a nejspíš se nesetká s pochopením ani u laické veřejnosti. Pokud musí být tato silnice III. třídy na I/16 napojena, tak více než jinde by zde byla na… Číst vice »

PetrN

souhlas, a právě budovaný obchvat Chýnova tomu ještě více pomůže..

Kalanis

Hlavně v té Úlibici navrch má zůstat i ten stávající kruhák.

lakes

Vážený pane řediteli, především přijměte poděkování – za Vašeho vedení ŘSD je znatelný posun na mnoha úsecích – navazující dotaz – po nadcházejících volbách mohou být ve vládě např. Piráti, kteří programově nepřejí výstavbě zejména silnic a dálnic. Je má obava opodstatněná, že tempo výstavby se po volbách může rapidně snížit – m.j. i snížením investic do této oblasti ? Děkuji za odpověď.

mirek

To jste vzal kde, že Piráti „programově nepřejí výstavbě“? Můžete dát odkaz, kde to tvrdí?

lakes

Zkuste se podívat na to, co dělají v Praze. Nové a nové studie řešení již i stabilizovaných řešení komunikací. Na obrázku – vizualizaci – i teoretiky jsou to beze sporu fantastická řešení a návrhy (tunely, zeleň). Fakticky se vše vrátí do ÚR, tím se vše odsune o několik (mnoho) let zpět. Reálně – nikdo to nezaplatí – nic se nepostaví. Ale upravování (přemalovávání) stávající uliční sítě – zúžování jízdních pruhů, rušení jízdních pruhů, omezování zelené vlny (Evropská), instalace plastových obrubníků více do křižovatek (zmenšování poloměrů oblouků, kdy mizerný povrch zůstane beze změny), nové sloupky semaforů posunuté o 1m do křižovatky,… Číst vice »

mirek

Piráti ale nemají v Praze v gesci dopravu.

lakes

Myslíte, že p. Scheinherr (Praha sobě) dělá v Praze nezávislou politiku proti svému nadřízenému – primátoru Hřibovi (Piráti)?

mirek

Dobrý den, proč tak často ŘSD navrhuje trasy dálnic naprosto nevhodně, např. skrze vzácnou přírodu nebo geologicky či hydrologicky nestabilní území. Někdy to vypadá jako soutěž o co nejhloupější vedení komunikace.
Typicky D52 přes Pálavu a Novomlýnské nádrže, 35 středem Českého ráje, D3 Posázavím, z dřívějších třeba D8 Českým středohořím.

Tomáš Gottschalk

Přes Pálavu? Člověče nešťastná, byl jste na té Pálavě vůbec někdy, nebo jste se aspoň podíval na mapu? A kudy D52 vést když ne místem, kde už ta silnice je? Na vybranou máte lednicko-valtcký areál, nebo západně od Nových Mlánů, nenapadá mne teda, kde by bylo nejvhodnější překonat Dyji.Na rakouskou A5 už se nedá napojit jinde než v Mikulově.

mirek

Odpojit z D2 u Břeclavi a jste v Rakousku, ale to by bylo příliš rychlé, levné, efektivní, ekologické, logické.

Tomáš Gottschalk

Levné a ekologické? Pán se asi přejedl fftipné kaše. Estakáda přes KNFB, přes šětreku do Prešpurku, pak průchod jedním z mála zachovalých lužních lesů, další most přes Dyji a najednou su – a ku.va Reintal, A5 je až u Velkých Krut. Tak nic, vezmu to přes lednicko-valtický areál, Liechtensteini prominou.

Andrej

D52 opravdu nepojede „přes Pálavu“.

Naopak spojka od D2 do Rakouska, kde mimochodem nemá na co navázat, by vedla přes lužné lesy a území Natura 2000.

D52 je méně ekologicky závadná. Povede polemi, daleko od obydlených a chráněných území, a umělou estakádou přes umělou vodní nádrž.

mirek

D52 je ale opravdu plánovaná přes Pálavu, dokonce zasahuje do samotné CHKO.

Tomáš

Ano, pane Patriku, máte pravdu. D52 zasáhne do mrňavého cípu CHKO u jižního okraje Mikulova. Hned vedle je průmyslový areál a čistírna odpadních vod, oboje rovněž uvnitř CHKO. A kvůli tomuhle byste radši vedl dálnici od D2 přes lednicko-valtický areál (chráněno UNESCEM) a poslední zbytky lužních lesů u Dyje? Nehledě na uzavřené dohody s Rakouskem, že místo napojení bude u Mikulova a jejich část je téměř dokončena? Vám musí být jasné, že něco takového je naprosto neprůchodné a cílem je tedy zablokovat výstavbu jako takovou. Prostě obstrukce jak vyšitá..

Kalanis

Pán je zelený. Nekrmit.

mirek

Dobrý den, neplánujete více spolupracovat s odborníky ekology při přípravě, namísto jejich očerňování a skandalizaci? Často navrhují rozumné věci, které se dají zapracovat do projektů a jsou ku prospěchu věci. Dalo by se tím předejít řadě případů odvolání a „blokování“ nevhodně navržených staveb.

Kuba Hampl

Dobrý den, chci se zeptat proč budování našich dálnic trvá tak dlouho a proč jsou tak „nekvalitní“ myslím tím proč nejdeme cestou německou, kde se staví nonstop na jedné stavbě, mají hlubší základy, tím pádem na se k tomu nemusí dlouho vracet a můžou se více věnovat výstavbě, nikoliv opravě.
Děkuji za odpověď.

Kuba Hampl

Dobrý den, chci se zeptat proč budování našich dálnic trvá tak dlouho a proč jsou tak „nekvalitní“ myslím tím proč nejdeme cestou německou, kde se staví nonstop, mají hlubší základy a tím pádem jim vydrží déle bez většího zásahu.
Děkuji za odpověď.

Tomáš O.

Dobrý den, za jak dlouho bude postaven dálniční obchvat Přerova?Vím, že nově postavená estakáda v Předmostí nad železnicí se má otevřít v květnu,ale to dopravě neulehčí. Děkuji

Aleš Michna

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, proč silnici z Fryštáku směrem na česko-slovenskou hranici neplánuje ŘSD jako plnohodnotnou dálnici s rychlostními a bezpečnostními parametry nutnými pro dálnici (tj. minimálně dvěma jízdními pruhy v každém jízdním pásu, jejich oddělení svodidly, dodržení předepsaných směrových oblouků, budování na rychlost min. 130 km/hod. atd.). Děkuji za Vaši odpověď.

B H

Je tady tolik dotazů, že na můj se asi nedostane. Ale zkusím to. Zahájí se letos stavba D49 (úsek 4901)? V letáku na stránkách ŘSD byl v roce 2019 předpoklad zahájení 2019. V roce 2020 tam byl předpoklad zahájení 2020 a v posledním letáku z 02/2021 je předpoklad zahájení 2021.

Kodl

Tato dalnice se zahajuje uz nejmene 6 let. Tento rok jeji znovu-zahajeni s jistotou neklapne a bude se muset zacit uplne znovu.

B H

Tak jasně, já tam nechtěl vypisovat všecky ty roky 🙂 A to že ti „s jistotou“ neklapne vím taky, ale jsem zvědavý co na to odpoví (jestli vůbec něco).

Zbyněk

Dobrý den.
Pod ŘSD spadá taky projekt celostátního sčítání dopravy, který i přes krizi a uzávěry stále pokračuje. Budou nasbíraná data relevantní a použitelná?
Děkuji

Martin H.

Dobrý den, v posledních letech se dle mého názoru „roztrhl pytel“ s malými akcemi. Například plot kolem I/11 u Havířova, ploty u D56 a I/56. Údajně se na I/56 budou doplňovat lanová svodidla. Není lepší za ty peníze postavit novou dálnici nebo obchvat?
Děkuji

JaP

Dobrý den,
plánuje ŘSD postavit prioritně úsek D35 kolem Vysokého Mýta, na který je už téměř rok platné uzemní rozhodnutí a kde bude po otevření úseků Opatovice-Ostrov ještě vice kritická situace než nyní? A jak by tuto skutečnost ovlivnil případný projekt PPP?
Děkuji za odpověď

Ic540

Dobrý den. Havířov. Druhé největší město v Moravskoslezské kraji jehož celým středem i samotným centrem prochází velmi frekventovaná silnice 1/11. Včera bylo pozdě jak se říká. Obchvat potřebujeme už i proto, aby se zde mohl vybudovat tramvajový provoz ve velkolepém projektu vlakotramvají Karviná Havířov Ostrava. Karviná obchvat buduje a bude moct své městské komunikace kterým se uleví přestavovat na bulváry doplněné o moderní vlakotramvaje. Dojde i na dusící se Havířov ? Ať peníze na projekt POHO(pohornická krajina)2030 nepřijdou vniveč…? Mimo jiné díky chybějícímu obchvatu způsobují kolony problémy se zpožďováním MHD. Silnice lze přejít jen díky semaforům. Nelze bez obchvatu uskutečnit… Číst vice »

David Král

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jak se posouvá situace ohledně dálnice D43 mezi Brnem a Moravskou Třebovou. Jezdím často z Blanska do Tišnova a musím křížit silnici I/43, což je často ve všední den docela porod.
Děkuji za případnou odpověď

Diesel

Dobrý den redakci i panu Mátlovi, chtěl bych se zeptat ohledně D7, proč se začalo s úseky např okolo Loun a dále na Chomutov ( tím nepopírám, že jsme samozřejmě rádi za každý kus trasy a naopak nově provedené úseky velice chválím) ale úsek zřejmě dopravně nejvíce exponovaný kolem Slaného a průtah obcí Sulec přijde na řadu de facto jako jeden z posledních? A je známo nějaké přibližné datum počátku stavby těchto úseků? Děkuji a co nejvíce km staveb přeji.

mirek

Sulec právě má dálniční obchvat už hotový, v předstihu před navazujícími úseky

Diesel

Děkuji, za upozornění, myšleno bylo Lotouš.

Milan Oplatil

Dobrý den,
celkem často využívám ke služebním cestám naši nejvytíženější dálnici D1. A nemohl jsem si nevšimnout že na úseku 7 směrem na Brno je vozovka nějak moc zbroušená a jízda v tomto pruhu je velmi nepohodlná. Co se v tomto místě stalo a jak to ŘSD řeší?
Děkuji

Prazak

Má ŘSD nějakou mobilní nebo webovou aplikaci pro hlášení závad? Může veřejnost vidět přehled evidovaných závad a evidovaného stavu komunikací s údaji o jejich řešení?

Prazak

Dobrý den, v jakém stavu je Centrální evidence pozemních komunikací a jak se ŘSD staví k její přípravě? Podílí se ŘSD na tvorbě chybějící legislativy, nebo ministerstvo jeho pomoc nepotřebuje?

Msk

Dobrý den, všiml jsem s, že na nových úsecích D48 mezi FM a Novým Jičínem byli instalovány nová svodidla, ale chybí pro motorkáře. Bude se to doplňovat? Děkuji

Vojta

Dobrý den,

už se projevila a jak nová legislativa pro liniové stavby? Jaké legislativní úpravy by pomohly stavět rychleji jako v mnoha jiných evropských státech?

Děkuji za odpověď

Tonda

Kdy skončí klientelismus, domlouvání zakázek, upravy kritérií soutěží šité na míru konkretním firmám, obálky.

Ivo Havlíček

Dobrý den pane generální řediteli, objasněte prosím, proč ŘDS jako investor stále toleruje nekvalitní práci části zhotovitelů nových cementobetonových (CMB) povrchů při výstavbě dálnic – viz většina opravených úseků na D1, D2. V porovnání se srovnatelnými stavbami v blízké cizině (např. rakouské A5, A1) je kvalita CMB povrchů nízká. Snad jen Metrostav, a.s., který již delší dobu používá při pokládce dva na sebe navazující finišery (úseky na D1 u Vyškova a další), snese kvalitativní srovnání s Rakouskem či Německem. Jelikož je zřejmé, že technologie pokládky CMB povrchů za použití jednoho finišeru, nevede v podmínkách ČR k uspokojivým výsledkům, nechť ŘSD… Číst vice »

Jirik

Dobrý den,
kdy bude konečně dostavěn severní obchvat Prahy D0 ? Na co se tam nyní čeká ? Podle toho jak „rychle“ to jde u Běchovic , tak to moc růžově nevidím. Děkuji

Vašek

Dobrý den
Jak se hlídá kvalita staveb, zejména složení asfaltu (betonu) a správné skladby podloží? Neb když se kvalita zřejmě nehlídá, tak to dopadá jak letos na silnici I/35 mezi Vysokým Mýtem a M. Třebovou, kde se dva roky po opravě silnice vytvořily hluboké výmoly… A nesvádějte to prosím na krutou zimu – tu stejnou zimu mají i jinde v zahraničí a výmoly se jim tam v takové míře netvoří. A je vůbec možné do výběrových řízení zahrnout položku kvalita dříve provedených staveb?

Martin

Dobrý den, zajímal by mě stav přípravy projektu úpravy silnice I/4 od křížení s D0 do Jíloviště. Především kdy se zruší onen slavný přechod u Zbraslavi. Před nějakou dobou se o tom mluvilo a rozběhla se diskuze, ale teď jsem nic dalšího už nezaznamenal. Díky.

Tomík

Mohu se zeptat jak je to s odpočívadlama Všehrdy a Smolnice na D7?

Martin

Dobrý den,
existuje náhradní plán nadrozměrné dopravy pro výstavbu nového bloku v JE Dukovany, pokud nebude dokončen obchvat/průchvat Třebíčí?

Michal

Dobrý den,
Aktuálně se soutěží stavební zakázky na základě zadávací projektové dokumentace. Neuvažuje ŘSD soutěžení zakázek na základě zpracované realizační projektové dokumentace, tak jak to dělá jiný správce kritické infrastruktury společnost ČEPS a.s.?
Myslím si, že by to bylo jednodušší, ušetřili by se tím peníze a urychlila by se tím výstavba.
Děkuji

Jirka

Dobrý den, jak to vypadá aktuálně s pokračováním výstavby D3 Třebonín – Kaplice Nádraží a navazujících dvou úseků k hranicím, kdy se začne stavět? Děkuji.

ukulele

Píši ohledně stavby D35 Křelov-Slavonín 2. etapa. Stavba má územko z roku 2020. Proč ma být stavba zahájena až v roce 2024? Odstranění ukončení dálnice rychlostí 50km/h a kruhovým objezdem si zaslouží větší prioritu.

Patrik z Plzně

Dobrý den pane Mátle, chtěl bych se zeptat, zda se počítá výhledově se zkapacitněním případně nahrazení silnice I/20 mezi Plzní a Pískem z dvoupruhové na čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci v celém úseku? Jelikož dnes je to vytížená spojnice s minimem možností pro předjíždění a s nebezpečnými a nehodovými úseky.

Jan Hojsák

Dočkáme se do r. 2070 hotové dálniční sítě? Neboť si v tomto tempu nedovedu představit, že to stihneme do deseti let. Tak aspoň do konce mého života. Mimochodem, jsem ročník 1997.

Vladimír

Tvrdí se, dle stránek ŘSD, že je v přípravě na výstavbu od roku 2022 134,4 km nových silnic, pokud se tomu opravdu tak stane kde na to vezmete peníze? Pokud od roku 2022 opravdu zvýšíte tempo výstavby (tvrdíte že se bude stavět cca 300km) do kdy bude dle vašich předpokladů hotová základní dálniční síť a obchvaty větších měst?

Dle rychlých výpočtů by tímto tempem mohlo být v roce 2030 hotovo, ale je to opravdu reálné?

S obchvatem Přerova letos nepočítá snad nikdo, do kdy se může získat nová EIA a kdy se může začít stavět? Myslíte, že do 10seti let?

Vladimir

*oprava v roce 2023 je planovana vystavba 300km silnic

Adam

Kdy bude dokončena naše dálniční síť?

2084

Zajímalo by mě, jestli se někdy plánuje přestavba I/4 od Pražského okruhu k Jílovišti a I/52 od D1 k Rajhradu.

2084

(přestavba na dálniční parametry)

PetrN

odpověď na otázku k I/52 je NE a důvod lehce dohledatelný: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/439/infoletak_d52-jizni-tangenta.pdf

Sámo

Dobrý den, jaký je stav na silnici I/33 obchvat Náhoda. Dále mám dotaz neplánuje se dobudování MÚK na silnici I/33 od Jaroměře do Náchoda? Silnice je značně vytížená a stykové křižovatky tu jsou opravdu katastrofa. Značně by pomohlo i kategorie komunikace 2+1.
Děkuji.

Jamato

Dobry den, take me zajima D3 Praha-Mezno. Uz rok to lezi v Plzni kvuli vyjimkam, a zda se ze se nic nedeje. Podle letaku jsou tam odvolani, ale resi se desne dlouho. Za dalsi, pomuze v pripade tohoto useku nejak 416ka? A posledni dotaz, muzete vznest dotaz na Spravni soud (nebo jiny prislusny organ) a nezabyvat se prazdnymi rozklady? Dekuji

V. K.

Soudy nejsou advokátní kancelář. Nejde se jich jenom tak jít nezávazně zeptat na názor. A i kdyby, tak správní soudnictví rozhoduje o tom, jestli předchozí řízení před správními orgány nebylo vadné. Těžko se můžu někoho zeptat, jestli udělám v budoucnu chybu nebo ne.

David

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je možné, že dosud žádná vláda nedokázala zjednodušit postup přípravy staveb a především se nedokázala vypořádat s takzvanými „ekospolky“, které jsou placeny z daní všech daňových poplatníků, a blokují rozvoj našeho státu. Přece vláda stanovuje postup podle jakého se bude v přípravě postupovat tak proč se zákony v této zemi stále nezměnily? Tuto situaci považuji za zcela absurdní.

VTT

Dobrý den, zajímalo by mě, jaký je současný stav přípravy stavby D3 od Jesenice k Meznu. A proč, když je problematický úsek přes Posázaví, se alespoň nepřipravuje úsek od Mezna okolo Miličína až, řekněme, k silnici I/18 – přinejmenším by zmizel protivný průjezd Miličínem a stoupání jižně od Votic.
Pak taky – pořád se mluví o rekonstrukci D1, ale taková D10 mi taky připadá jako věčné staveniště. Bude tam někdy hotovo?
Děkuji.

Laik

Jak to dopadlo nebo dopadne s opravou nekvalitní dálnice u Ostravy? Studený odval, Eurovia atd… Kdo udělal chybu? Bude to platit daňový poplatník nebo to jde k tíži zhotovitele?

Lukáš von Zámeček

Pane řediteli, kdy skončí na vámi řízené organizaci neprofesionální “kamarádění” s lidmi z profláknutých firem jako eurovia, pragoprojekt apod.? Občas to vypadá, že tu firmu neřídíte vy, ale lidi pod vámi spolu s lobbisty z různých firem.
Víte vůbec, co se v té organizaci (nejen v Praze) děje? Nebylo by lepší nastavit opravdu protikorupční pravidla a opírat se o odborné zaměstnance a manažery s jasnou morální integritou? V době nastandardních rozpočtů organizace by to možná stálo (daňovým poplatníkům) za to. Děkuju, Lukáš Zámeček

Jakub Břečka

Dobrý den,

Pane řediteli mám dvě otázky:

Jaký je aktuální stav dálnice D1 Říkovice – Přerov?

Jak to vypadá s dálnici D55? Především v okolí města Bzence.

Děkuji za odpověď.

Jiri

Dobry den, kdy prosím ŘSD odstrani vsechny nelegalni billboardy kolem dalnic a silnic I. tridy? Zakaz je v platnosti vice jak 3 roky, presto je kolem komunikaci stale stovky nelegalnich poutacu, nekde se stavi dokonce nove a to presto ze Zakon o pozemnich komunikacich umoznuje uradum majitele nelegalnich reklamnich zarizeni pokutovat, to ale stale RSD vubec nedela. https://auto-mania.cz/ministerstvo-dopravy-nezvladlo-odstranit-nelegalni-billboardy-ani-po-temer-trech-letech/

Mech

Problém ale v tomto případě není v ŘSD, ale na MD, které řeší řízení o odstranění a potýká se s nedostatkem odborných pracovníků pro tuto agendu (obecně špatná personální politika MD). ŘSD tak dává podněty k odstranění, ale MD nestíhá v reálném čase vydávat rozhodnutí o odstranění, bez něj ŘSD nemůže billboardy odstranit.

Michal

Dobrý den, zabývá se někdo aktualizací silniční sítě z hlediska rozdělení do kategorií? Přijde mi, že stávající stav reflektuje 80. léta, kdy zde převládaly úplně jiné dopravní směry. Na některých silnicích II. tříd extrémně narůstá dopravní intenzita a naopak některé silnice I. tříd jsou vytížené méně. Silnice II. a III. tříd jsou v majetku krajů, které na jejich údržbu a rozvoj nemají takové prostředky jako stát a na těch silnicích je to vidět. Naopak některé silnice I. třídy by se klidně daly převést na kraje, protože dopravní intenzity nejsou zas tak extrémní (a teď nemám na mysli úseky silnic, které… Číst vice »

Maršál

Dobrý den, u – stále slyšíme o tom, jaké dálnice jsou kde potřeba. Máme vytyčený základní plán, ale už se hovoří i o obchvatu středočeského kraje, okružní dálnice kolem Česka, propojky krajských měst atd… Má to vůbec někde konec? Resp. v jakém bodě se stane, že si řekneme – tak, a máme postaveno všechno, co jsme chtěli?

ukulele

Kdy bude zahájeno územní řízení staveb D52 mezi Pohořelicemi a nádrží Nové Mlýny?

Pavel

Kdy se počítá s převzetím dnešní II/461 do správy ŘSD jako součásti I/46 a kdy se počítá s přímým napojením I/46 ve směru z Polska na okružní křižovatku v Kateřinkách (dnes I/11 a I/56)?

Janek

Dobrý den, využije rsd výluky na železnici Brno-Česká Třebová k rozšíření podjezdů I/43 pod tratí? Kdy se dočkáme D52, D43 a rozšíření D1 u Brna? Co říkáte nám to, že ŘSD Závod Brno má velmi špatnou pověst regionální pobočky, která nedokáže připravit ani kilometr nové dálnice a věčně něco odkládá nebo prohrává u soudů?

Johny

Jak to vypadá s dostavbou MÚK Rychaltice na D48???

Braňo Deák

Jak je na tom aktuálně obchvat Přerova. A neplánuje se obchvat Benátek nad Jizerou???

Původní Pražák

Proč uz dávno nepracujete na nové EIA pro D1 u Přerova, když je jasné, že to skončí průšvihem?

B H

😀

hoholu

Nenastane po dostavbě D55 odliv kamionů ze stávajícího problémového úseku D1 mezi MÚK s D2 a MÚK D52? a pokud ne, nebylo by lepší alespoň z urbanistického hlediska postavit „druhé patro“ D1 Tj. Exit na Vídeň ze směru od Vyškova oddělit od D1 již před MÚK s D2(+ zachování současného exitu na který by ovšem nebyla doprava naváděna) Z letáků mi přijde navrhované řešení jen jako přesunutí problemu jinam a zvětšení ekolog. zátěže pro obyvatele Popovic, Rebešovic a Chrlic..

Kovson

Kdy bude provedena oprava úseku AB na mostě Vysočina? Po roce a půl od modernizace jízdního pásu jsou tam díry. Děkuji.

Mech

Zkuste s panem Mátlem rozebrat transformaci ŘSD. Zda souhlasí s aktuálně navrženým postupem, tj. převodem celé podstaty ŘSD (včetně stávajících zaměstnanců) na státní podnik, bez toho, že by se poctivě řešil pasport majetku, který ŘSD aktuálně spravuje či personální audit. A dále zda je skutečně efektivní vzhledem k nákladům a očekávaným přínosům měnit název organizace. Obojí vyplývá z důvodové zprávy k zákonu o transformaci ŘSD. Děkuji.

Jirka

Proč budujete na silnicích I.třídy OK se silnicemi III. třídy?
Např. připravovaná přeložka I/34 Jitkov (okres Havlíčkův Brod)
nebo I/38 Svatý Kříž (HB) dvě OK po 500m…
Nestačili by odbočovací pruhy?
Zvláště společnost Blachoprojekt nezná jiná řešení se zdá …
Na vysočině hlavně v okolí Havličkova Brodu to bude dle projektů jedna OK za druhou…

Olda

V duchu kolegy… Nedochází při projektování a následné stavbě některých dopravních staveb k „nadužívání“ prvku okružní křižovatky? A to zvláště u silnic I. třídy, které jsou navíc zařazeny do sítě evropských mezinárodních silnic. Markantní je to při obchvatech sídel, kdy absence užití MUK a očekávaná vyšší tranzitní NAD využívající tyto trasy, způsobuje na OK komplikace, při soustavě za sebou jdoucích OK s kratšími mezilehlými úseky o to intenzivnějšími a ve výsledku generuje další negativní externality (hluk, emise, časové propady, opotřebení vlastní komunikace…). Protože bych si nedovolil orla učit létat, zvláště když nejsem úplně z oboru, jste zajisté dobře obeznámeni, kdy… Číst vice »

Hodně štěstí

Kolik v současné době průměrně stojí výstavba kilometru nového úseku dálnice a jaké jsou ceny v okolních zemích?

Haha

A ještě jeden dotaz: Co se tak vleče u stavby https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/192/infoletak_s20-jasminova-jatecni.pdf ? Je to nezbytná stavba k obnově centra Plzně a okolí nádraží do nějaké civilizované podoby. SŽ již při přestavbě trati Plzeň-Budějovice v předstihu připraví část tunelů pod tratí.

Andrej

Dobrý den, konkrétní dotaz na úsek D35 Slavonín – Křelov (poslední úsek nedokončeného obchvatu Olomouce). Vidím v letáku pravomocné územní rozhodnutí na všechny objekty (něco o čem si jiné úseky mohou nechat jenom zdát) už od 1.1.2020, ale očekávaný začátek výstavby až 2024, 4 roky po nadobudnutí právomocného ÚR. Není škoda nezačít stavět dřív něco, kde je malý odpor, nízké náklady, a vysoké přínosy? Děkuji.

Otakar

Děkuji, že jste se zeptal, chtěl jsem se zeptat na to samé.

Ondřej Krňávek

Jelikož je tady na tuto konkrétní stavbu více dotazů, neodpustím si ještě doplňující dotaz: Proč je tato stavba připravována pouze v kategorii S 22,5, když ostatní nové úseky D35 jsou navrhovány a realizovány minimálně v kategorii R 25,5, resp. D 26 (včetně navazujícího obchvatu Olomouce)? Chápu, že úsek Mohelnice – Olomouc je stávající, a bude v budoucnu nutno jej rozšířit (před časem jsem zaznamenal, že si ŘSD nechalo celý úsek zaměřit – proč asi?). Nebylo by vhodné tento úsek postavit rovnou v dostatečné kategorii, než ho dodatečně rozšiřovat? Děkuji.

Mech

Přestavba D35 na dálniční kategorii (D27,5/120) se skutečně chystá, už je proto v ZÚR OLK dokonce koridor. O to víc mrzí, že výše uvedený úsek Křelov – Slavonín je v kategorii R22,5, ale vzhledem k „pružnosti“ ŘSD Správy Olomouc, bych to již nyní neměnil (znamenalo by to změnu ÚR) a upravil jej později, i se zbytkem obchvatu, který je k MÚK s D46 bohužel také v kategorii R22,5. Jen tedy doufám, že aspoň nadjezdy budou s rezervou. No uvidíme, co k tomu řekne pan Mátl. Věřím, že redakce výše uvedený dotaz vznese.

Jaromír

Mě trochu překvapilo technické řešení realizace, kdy při výjezdu z Olomouce kolem Globusu budeme muset použít hned 2 kruhové objezdy, abychom se připojili na D35, protože nynější „dálniční“ výjezd z Olomouce naváže na starou vedlejší silnici.

Vlastimil

Po letech oprav bude snad již letos dokončená modernizace klíčové D1, která však bohužel nepřinese žádné navýšení kapacity této dálnice, protože zůstala v režimu 2+2 pruhy místo očekávaného a potřebného režimu 3+3 jako např. v Itálii Miláno – Torino.
Kdy bude u nás ve špičkách možné povolit jízdu i v rozšířených odstavných pruzích jako v Něměcku pomocí instalovaných semaforů, když máme tak inteligentní dálnici s novými optickými kabely a centrálním řízením v Ostravě? Okolo Mnichova je to zcela obvyklé už snad 15 let! Děkuji

PetrN

chtělo by se to ale taky podívat jak vypadají všechny připojovací pruhy u vámi zmíněného Mnichova – jsou „dvojité“, na D1 by se musely rozšířit všechny připojení MÚK o jeden pruh aby se nevjíždělo na STOPku přímo do odstavného pruhu, kde by v tu dobu byl normální provoz…

Haha

Proč v Plzni staví Západní okruh kraj a ŘSD stále tlačí průtah Přemyslova – Karlovarská, který zničí krásnou oblast a nikdo ho nechce?

Haha

Náhrada Karlovarské skrz centrum je nezbytná, ale 4pruhový okruh (kraj na 4 pruhy nemá, tak bude jen 1+1) + citlivá varianta vnitřní silnice by byla násobně lepší než tento navrhovaný stav.

Petr Okáník

Dobrý den, mě by zajímalo, jestli bude tento rok zahájena stavba posledního úseku D1 u Přerova? Pokud ne, tak by se jednalo o obrovský problém a ostuda. Ještě by mě zajímalo, jak to vypadá se stavbou D55?

Vlastimil Vondrys

Co hodlá pan ředitel dělat s nekvalitní projektovou přípravou. V poslední době se skoro u většiny velkých zakázek vyskytuje nemalé množství doplňujících dotazů a lhůta se posouvá o několik měsíců. Nešlo by soutěže vypisovat dříve?

Pavel Čech

Dobrý den, proč například na Moravě nemá ŘSD problém s cyklopruhy, ale v Plzeňském kraji je velký problém zavádět nové TP, natož například počítat s cyklisty na silnici prvních tříd.

Vašek

Dobrý den, 1. Stavba silnice 1/16 Mladá Boleslav – Martinovice. Dle info. letáku plánované dokončení až v roce 2027??? Je tu nějaká možnost stavbu urychlit? Na příjezdu a výjezdu z Mladé Boleslavi po 1/16 nastává denně ve špičkách kolaps. (Už to vedlo tak daleko, že si musela Škodovka postavit vlastní silnici propojující její areál s průmyslovou zónou) 2. Rozšíření D10 na tři pruhy v každém směru mezi Prahou a Mladou Boleslaví. V jakém stavu je tento projekt? Je pravda, že některé nově postavené mosty přes D10 nemají dostatečnou šířku pro rozšíření dálnice na 6 pruhů? 3. Je reálné dokončení pražského… Číst vice »

Jan Hřebíček

Dobrý den, pokud by D35 Hradec Králové – Olomouc byla jednoznačná vládní priorita, bylo by možno začít pracovat na všech chybějících úsecích současně a jaký by v takovém případě byl termín dokončení? Plánuje se rozšíření úseku Mohelnice – Olomouc na parametry jako má D1 po rekonstrukci?

Lukáš

Nebo šlo by alespoň urychlit přípravu na úseku Mohelnice-Staré Město, ideálně aby se začal stavět s předcházejícím úsekem z Opatovce.

Kalanis

Tam-tamy bušily něco o dalším kandidátovi na PPP.

Petr

Jak postupují práce na D11? Platí 17.12, nebo to vidíte i na dřívější datum? A co obchvat Jaroměře? Pozemky ZDDolany byly převedeny nedávno, co ale soudce Kučera? Nějaký posun? Jaka dopravní opatření budou platit na konci D11 v době kdy nebude obchvat a pojedu směrem na Náchod?

noerf

Kdy pan Mátlo předpokládá dokončení vnějšího pražského okruhu D0?
A které stavby z hlediska hustoty provozu považuje za prioritní.

Jan Hřebíček

Jan Hřebíček

Chronosphere

Karel Metelka 😀

Jaromír Knotek

Dobry den pane řediteli, je ŘSD ochotna pri dnešni existenci PPP financovani ozivit a vratit se k myslence vybudovani prelozky 1/44 pod Červenohorskym sedlem v Jeseníkach? když dle zasad rozvoje olomouckeho kraje ma byt 2040 hotovo, není nejvyssi cas zacit projektovat? uz dnes se vi, ze odmitnuti byla chyba pro rozvoj regionu.Dekuji

Původní Pražák

Mám pocit, že nic takového se neví. Jen si to někteří myslí.

Jaromír Knotek

pražák nejlip vi,co Jesenicko potřebuje, na to jsme zvykli, to nic noveho neni, kdybychom byli do 50 km u Jesenice a bydlel tam lobbista,tak tunel mame

Jaromír Knotek

ocividne odbornik, co dela do Moravy od severu az po jih, to hodnoti a vi diplomove prace a studie, nikoliv pražska diskuse

Petr

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na obchvat Nové Paky, dálnici D35 mezi Hradcem Králové a Libercem a úpravu obchvatu Jičína na ctyrpruh.

KarelF

Chtěl bych se zeptat redakce proč jste zrušili rolující okno s novými příspěvky? Bylo to nejrychlejší jak si přečíst nové zprávy. Děkuji

SaulGoodman

Složitější hledání = víc zobrazení stránek = víc zobrazení reklam = víc peněz 🤷‍♂️

Jan Sůra

První čtyři příspěvky jsou vidět bez problémů na první stránce, takže počet reklam je naprosto shodný.

Jan Sůra

Zabíralo zbytečně místo.

Nigieu

Můžete mi prosím říct proč na D7 nejsou ani po 5 letech vyměněné modré 7 na značkách na červené 7 (úsek CV- Postoloprty) a na úseku od Postoloprt do Bitozevsi jsou zničeny skoro všechny značky na dálnici, s pozdrvem Tomáš 🙂

B H

Červená „čísla“ nejsou na spoustě úseků. Ale to je asi jedno, aspoň jsou dobře čísla. Ale na spoustě značkách jsou špatně i čísla. Například II/611 je furt značená jako I/11 (a dokonce i E67). Jeden příklad – OK I/32 x II/611 směr od dálnice. Na značce je značeno vlevo II/611 (což je dobře), vpravo I/11 E67 (což je špatně) a rovně I/32 (to je samozřejmě dobře). Já samozřejmě nevím, zda od této OK je vpravo I/11 (teoreticky je to možné ale bývalo zvykem vždy I. třídy po dostavbě dálnic převést na II. třídu s číslem 6xx). Ale to E67 je… Číst vice »