Do Olomouckého kraje dorazily další dva RegioPantery

RegioPanter 650 238. Pramen: České dráhyRegioPanter 650 238. Pramen: České dráhy

Po dodávce těchto dvou vlaků přepravují cestující na nově elektrifikované trati z Olomouce do Šumperka už výhradně RegioPantery.

83 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jerry

Jestlipak budou přelepovat jedničku dvojkou i v těch nových vlacích …

Karel

Tak u nás neprelepuji

Filda

Budou. Oc kraj si tak poručil. Jelikož jsou toto bohumínské pantery, budou se přelepovat, v MSK kraji to bude regulérní jednička. Nové Pantery pro OC kraj budou už rovnou bez první třídy. Čistě dvojka.

Karel

Protože Olomoucke pantery mají jedničku.

Filda

Fyzicky mají, ale kraj si poručil, že první třídu nechce, prý kvůli kapacitě. I ty tři „staré“ pantery ji mají přelepenou na druhou třídu.

Pitrys

Dnes jsem jel Panterem do Opavy – přelepeno

bvovka

Budou jezdit i na lince Česká Třebová -Zabreh? Byla by potřeba delší vlaky kvůli dlouhému nástupišti v Lukové u Rudoltic. Nebo začít provozovat linku spěšných vlaků Olomouc Pardubice.

Kernteriér

Já bych tedy chápal, že kvůli kratšímu nástupišti musí jezdit kratší vlaky. Ale naopak?

Karel

Ne

XP3

Budete muset napsat na Pardubický kraj, který je objednavatelem vlaků mezi Zábřehem a Českou Třebovou.

Leinad

Proč delší vlaky? Normálně se zastavuje prostředkem vlaku u příchodu na nástupiště. Dovedu si představit označení toho místa (pokud je víc příchodů a není jasné, který Spržel považuje za „hlavní“). Nebo tam jezdí strojvedoucí střelci, kteří neumí trefit dané místo(a delší soupravou by trefili půlkou mimo zastávku)

Jaja

Nevíte někdo, co tak hrozivě hlasitě praskne/bouchne při brzdění pantera jakoby z mezivozoveho spojení? Vždy jedna nečekaná rána a dost…

král j

Jel jsem s ním jednou z Plzně do Chebu a napře jsem si myslel, že někdo praštil do plechového koše na odpadky a ten se uvolnil.

Martin

Zaznamenal jsem intenzivní nepříjemnou ránu vždy při vypínačce/stahovačce.Takže myslím,že tyhle rány dělá hlavní vypínač.Projevuje se to v místě pod sběračem,tedy právě u toho mezivozového spojení.To co mám na mysli tedy není způsobeno brzděním.Tohle Škodovce docela vytýkám a kazí to dojem z jinak povedené jednotky.Myslím,že by objednatel dopravy měl přes dopravce tlačit na nějakou úpravu,aby se ty rány podařilo odstranit.

Jaja

To by mohlo být, je to dost nepříjemné, budí to dojem nějaké docela závažné vady.

Avlaky

podle jiných zdrojů tyto 2 dvouvozové soupravy zustanou v olomouci i po dodaní 27 kusů trojvozovývh, celkem tedy bude v konečné fazi v olomouci 32 jednotek,

Do MS kraje přejdou ty 4 dvouvozové co jsou momentálně zapujčené v olomouci, nahradí staré soupravy, ale také elephanty ( od nové smlouvy v MSK se počítá jen s 5ti elephanty)

Avlaky

je možné ale že tyto 2 dodané budou deponované v bohumíně (ale patřit budou pod výkony objednavané olomouvkým krajem), nyní taky jezdí 3x 163 pod depem bohumín, ale jezdí vykony OL kraje

M M

Nahrazovat elefanty dvouvozovými pantery, logika ala MSK

Jiří Kocurek

Když je zdvojí, tak proč ne. V okrajových časech pak může jezdit jenom jeden.

Avlaky

No vezmou 7 elephantu + 2 staré soupravy

A nahradí je 5 pantery

Oběhové to nevychází, ale toto si objednalo MSK

Ic540

Co se týká JŘ v Msk logika pokulhává.

Ale co se týká 471tak můžeme být v klidu. Všech 12 bude jezdit. Tedy pokud nebude něco odstavení na opravu. Z důvodu nehody. Nebo jako naposledy nedávno na prašan nebo zamrznutí a podobně…

Avlaky

No a proč se ve smlouvě počítá tedy jen s 5 kusy?

Avlaky
Xapadlo

Nevíte, jak jsou na tom tyto soupravy s hlučností? Bude nutné stavět protihlukové zdi, stejně jako např. v Židlochovicích?

zwi

Nebude. V Židlochovicích to jsou nejzbytečněji vyhozené peníze. Hluční panteři první generace se zanedlouho odstěhují a nahradí je (za stání) neslyšné Morávie. V Olomouckém kraji navíc ještě nějakou dobu zůstane stejnosměrná trakce, takže trafo s usměrňovačem bude nečinné. Jednotky jej využijí jen za Nezamyslicemi na vlacích do Vyškova.

Jaroslav Večeřa

Všiml jsem si i Panterů na některých OS Přerov-Břeclav. Asi něco vyzbylo. A střídavě už z Říkovic.

František Plášek

Říkovice jsou stále stejnosměrné.

Cestující

Panteri na OS Prerov-Breclav nejezdí

Petr Novák

Občas, výjimečně ano, obzvlášť když v Brně dojdou syslové. V létě se tu jeden dvouvozový držel skoro dva týdny. Nicméně je to objednávka Zlínského kraje a ten bohužel nic lepšího platit nechce a asi ani v dohledné době nebude (dokonce se svého času snažil tyto vlaky dostat do Dieselu pod drátama, což mu naštěstí neprošlo, díky odporu sousedních krajů). A jelikož panteři z Brna časem zmizí, tak očekávám, že v budoucnu se jako náhrad dočkáme nějakých humusných Béček s mašinama na obou stranách. Grr! Už teď se mi z té představy ježí vlasy. Ještě, že těmi osobáky zas tak často… Číst vice »

Avlaky

No nezmizí, pořad i po dodání Moravii bude chybět 6 vozidel, které si bude muset výherce soutěže zajistit sám

(Tuším ze to jsou výkony kde teď jsou syslové )

zwi

Ktere vykony pocitate? Na linkach Krizanov – Hustopece u Brna, Tisnov – Zidlochovice, Letovice – Krenovice budou ciste Moravie a na to jich bude dost, vcetne Breclav – Sakvice. Pres Brno dnes uz jezdi jen jeden sysel, a to odpoledne do Zidlochovic a vecer odjede na spesnaku do Breclavi.

Avlaky

Přerov – Brno jezdí syslové

zwi

To ale Kordis vubec nezajima. Tyto sysly se Moraviemi nahrazovat nebudou. Nevim kde jste na to prisel. Z Brna dal nez do Breclavi pojede maximalne jedna 2vz v ramci presahu linky S51 Sakvice – Breclav.

zwi

Do Prerova by navic Moravie asi jen tezko dojela. I kdyby vybehem, tak urcite by neodjela.

Petr Novák

O Moraviích ale řeč nebyla. Řeč byla o panterech. Příště lépe číst předchozí konverzaci 😉

zwi

„No nezmizí, pořad i po dodání Moravii bude chybět 6 vozidel, které si bude muset výherce soutěže zajistit sám“ od Avlaky. Nevim teda jestli nebyla rec o Moraviich. Toto je ale prispevek, na ktery jsem odpovidal ja.

Petr Novák

Zrovna včera jsem seděl u odstavené čtyřvozové Moravie v Rájce nějakých 20 minut a mohu vás ujistit, že byla vše, jen ne neslyšná. Dvouvozovky, ty jsou fakt hodně tiché, ale čtyřvozovky, to je horší, než panteři první generace. Uvnitř i venku. Pokud to ve Škodovce nedají do pořádku, čemuž nevěřím, tak se ta zeď v Židlochovicích bude ještě hodit.

zwi

A vite jiste, ze mel kolega vyrazeny smer? Zcela urcite ale nemel klimatizaci v režimu parking, takze nebylo vypnuty odsavani vzduchu, apod. A na pantery prvni generace to za stejnych podminek nema ani z daleka. Zkuste jinou pohadku.

Petr Novák

Nevím co měl a neměl zaplé a upřímně, jako laika mě to ani nezajímá. Mě zajímá to, že zvukový projev té stojící čtyřvozové Moravie byl horší, než u stojícího Pantera 1. generace a na tom si, s dovolením, trvám. Na druhou stranu, stojící 671 v Kútech mi trhala uši mnohem více, takže určitý posun k lepšímu co se týká hlučnosti Škodováckých souprav na střídavině tu přece jenom je.

zwi

Stoupnete si vedle 640.004 nebo 008 a pak vedle 4vz Moravie. Krome toho vrniciho trafa Moravie temer zadny zvukovy projev nema. Zato na puvodnich panterech krome chlazeni a obehovem cerpadlu trafa jeste strili susicka a vzduchotechnika je take velmi hlucna. Na Moravii si tohoto ani nevsimnete.

JanSuchan

A kdy budou v Opavě ty tři vozové ?

Uvědomělý občan

Proč se musí cestující v Moravskoslezském kraji mačkat ve dvouvozových soupravách na trati Ostrava-Opava a dalšími velkými regionálními městy… Havířov, Český Těšín, Karviná…?

Avlaky

protože máme neschopné lidi v kraji, ale bude huře elephantu ma zustat jen 5 z 12

jal

Kdoví, jak to bude. Zatím ještě není ani náhrada za jeden 460 a na Opavu stále jezdí v jednom oběhu 843 místi něčeho elektrického.

Avlaky

Na Opavy půjdou 2 trivozove pantery

Apollo 17

A kam by se ty Elefanty vypařily? Do Prahy přibude příští rok 22 Panterů, které tamní Elafanty uvolní z některých tratí. Po roce 2024 už nebudou jezdit 460, ani 163 v osobní dopravě.Takže v Os dopravě budou jezdit na Severní Moravě jen Elefanty a Pantery.

Jenisej

Checht, počkej až kraj vytáhne další eso z rukávu na trati Opava Ostrava.
A zruší spešňáky.

Facepalm

Buďte rád. Kdybyste tam měli mít vozidla adekvátní vašim volebním preferencím, jezdili byste maximálně tak žabotlamama v původním stavu. 🙂

jal

Tím říkáte, že teď bude kraj u vlády v nemilosti a nedostane to, co ostatní kraje?

jal

Přes Karvinou a Těšín dvojvozové obvykle nejezdí. Ani přes Havířov.

Petr Novák

Zatím!

Avlaky

Zatím ne, ale nové budou mít elephanty převážně na starosti špičkové spoje (+ to co na ne vyjde v oběhu)
Ale jinak v sedle budou jezdit dvouvozove pantery

Richard

Co bude pak dělat Moravskoslezský kraj s tolika dvouvozovými pantery? Místo čeho a kde by měli jezdit?

Igor

Tento rok jezdí hodně klasických souprav z Ostravy na Hranice. Očekávám, že je plně nahradí.

Avlaky

to sice ano, ale tyto souprvy jsou v bohumině jen deponované, patří ale pod olomoucké výkony

dvouvozové pantery nahradí soupravy ale taky elephanty

Filda

Už ne, některé Peršingy i soupravy jsou už od prosince v olomouckém depu. Oběhy s Bohumínem už provázané nejsou.

Avlaky

Podle sledování 55p ano, (3x 163)

Dokonce jezdí i par výkonu v MSK

Karel

Ano na hranice přijdou pantery místo klasik.

Zesp

Na tu Uničovku by byly ty dvouvozové v úseku Uničov – Šumperk plně dostačující. Na Olomouc – Uničov by to zase bylo málo… Ale na moderní trať patří moderní soupravy:

https://youtu.be/C0TLcJ4rJ-g

hank

Ono se jezdí taky do Koutů… Kromě 640 tam jezdí i klasika E + 3xB, ale v úseku Šumperk – Kouty jsou ty soupravy většinou poloprázdné. Uměl bych si představit Zábřeh – Šumperk 2×650, Šumperk – Kouty 1×650, ale nakreslit to by asi bylo pro konstruktéry GVD a oběhů moc práce…

Twix

Takže místo pár kusů 640 byste potřeboval mnohem víc 650 a prodloužil byste pobyty v Šumperku, aby se dala odvěsit a přivěsit jedna 650 kvůli posledním 19 kilometrům.

Avlaky

4 minuty to trva to se vykompenzuje výšši rychlosti souprav

Filda

A přesně tím by jste tu linku totálně zabil. Největší frekvence je Olomouc – Šumperk, rozdělit to v Zábřehu je těžký omyl. Jo, ze Šumperka na Kouty by to dvojče asi v 80% vlaků stačilo, ale i ta Koutecká umí frekvencí překvapit…

hank

Až si lidi zvyknou, tak se třeba podaří část nebo většinu té frekvence OC – SU přesměrovat z hlavního tahu na uničovskou… Jízdní doby osobáků už vycházejí časově srovnatelně. Pak snad budou 640 na uničovské využité naplno v celé trati.

Kubrt

Jeden už pendluje do Opavy.

Jiří Kocurek

Ono už není v provozu ani jedno Tornádo řady 460?

Zesp

Ale jsou… Drtí to po koridoru mezi Olomoucí, Přerovem a Vsetínem… Je to tam nosná řada…

Jiří Kocurek

Škoda. Od nového GVD tam přece měly být Pantery, takže jsem loni si už neměl na nic stěžovat.

JanO

Pantery by snad měly jezdit až od červnové změny.

Radim

Já myslel že až od nového GVD 23/24

Karel

Dle informací z CML už v červnu.

Filda

Výhled je takový, že od června mají ty 640.2 teprve začít chodit. Tempem 2 jednotky měsíčně. Takže od června to plošně v 640.2 asi nejspíš určitě nebude.

Ale to jsou ty výhledy, dokud tady ty 640.2 fyzicky nebudou, tak tomu neuvěřím. 😀

zwi

Přesně. V Prosinci mělo být v JMK všech 31 4vozových Morávii. A bylo jich tam přesně 0. Je začátek Března a jsou tu 4, z toho zatím jezdili 3 (teď jezdí 2). Ještě na začátku roku se mluvilo o tom (a myslím že to zaznělo i v podcastu s CEO Kordisu), že tu všechny budou do konce Dubna. Já pochybuju, že tu budou do začátku velkých prázdnin.

Karel

Jasne jestli přijdou v červnu dvě tak už je částečně vyhráno .na Vsetín je třeba 5 jednotek.

Petr Novák

Není, protože prioritu v nasazení panterů má mít relace z Přerova do Nezamyslic, aby je od změny bylo možné prodloužit do Vyškova.

Karel

Celkem je dnes v akci 4 ks tornád.. ale už se jim to krátí .. jediný co po červnu přežije bude muzejní 79/80. Třebová už si chystá autogen.

Radim

To si jich nenechají víc jako zálohu? Bych myslel že jo, kdoví kolik mají záložních 640/650. Jedině že by jako zálohu posílali syslograf

Karel

Ne jezdí jen nezbytný počet 460tek. Už do nich nikdo nechce dávat peníze a to je dobře. Jako záloha je většinou persing a bdt. Ale jezdila i Regina a 843. Jak tornáda odvezou do šrotu bouchám šampus. Už minimálně 10 let tu jezdit nemají ale kraj má čas na nákup nových strojů.

Jenisej

Tedý jestli myslííš paňťáka, tak ješťéé jedén jezdí.

Radim

Jezdí jich víc než jeden: https://sledovani.55p.cz/olomouc_400_2023/

Zesp

Takže klasické soupravy na Uničovce už jsou tedy minulostí:

https://youtu.be/0Xud600su68

Zesp

Jezdívaly hlavně mezi Olomoucí a Uničovem, někdy si to ale protáhly až do Šumperka…

https://youtu.be/pMHQLLLBBCU

vjkm

Těch panterů z uničovky do Vyškova od červnové změny asi nebude dost, tak to asi budou dočasně prokládat klasikami s esem.