- Železnice •
- Dopravci •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
Do Mukačeva za osm stovek. Dráhy rozšířily Včasnou jízdenku na Ukrajinu a Chorvatsko
Motorová jednotka 813+913 společnosti ZSSK. Foto: Szalay3/Wikimedia Commons
České dráhy ve spolupráci se slovenskou společností ZSSK a ukrajinskými železnicemi UŽ zavádějí poprvé svou Včasnou jízdenku Evropa i na
„Dráhy“ také avizovaly od 9. června Včasnou jízdenku na SC Košičan + přímé vozy Košice – Kyjev (mezi Lvovem a Kyjevem zastavuje jen v Berdyčevě). V ceníku to mají, ale koupit se to zatím nedá…
Jen faktická. Včasná jízdenka na Ukrajinu už ČD měly, akorát byla až do Kyjeva a jelo se také přes Slovensko přímou ukrajinskou stodolou, jednu dobu, jestli mne paměť neklame, se takto dalo jet už z Prahy.
Existovala, nebyla to však stodola, ale RICko, zavedení včasné Ukrajiny nastali v červnu 2017 a ukončeno bylo v prosinci 2017 se zavedením přestupu v KE…
Závěrem pro srovnání: cesta vlakem s nuceným přestupem je asi o 55% nežli cesta přímým autobusem. Doba jízdy vlakem asi 16h, autobusem kolem 11h.
A po odečtení doby spánku?
ale to pohodlíčko v autobusu, to je k nezaplacení, zejména, když je plný
Můžete mi prosím ukázat ten autobus s jízdní dobou 11h? V idosu vidím nejrychlejší spoj s 12h 40min, většinou však více. U toho vlaku je těch 16h u toho spoje s 3h přestupem v Košicích. Tím rychlejším něco pod 15h. Otázku možného zdržení na hranicích raději nerozvádím.
Je to tak, bus 12:40, přehledl jsem, že 10:40 byla nabídka přes blablacar.
Nejen já, ale asi hodně lidí zaplatí za vlak klidně trojnásobek, ale cestou se vyspí v lehátkovém nebo lůžkovém voze.
„Slovenske železnice“ je spolocnost so sidlom v Ljubljane, ktora vlaky Kosice – Mukacevo neprevadzkuje.
Ta cena rezervace Košice-Mukačevo je taková nevšední, když plnè jízdné z Košic do Mukačevo vyjde na cca 200 CZK… ale není to tak hrozné srovnání jako TLK Wydmy kdy včasná jízdenka třeba do Gdyně vyjde na cca 630 CZK z Ostravy (kurde kde se ty Včasné jízdenky z appky Můj vlak pro tuhle trasu ztratily na celé léto?) a přes eShop PKP IC vyjde jízdenka na ten vlak na cca 360 (pravda z Chalupki)….
Žádné jízdenky z aplikace nezmizely. Můj vlak nikdy neprodával jízdenky do Polska, protože ty je třeba tisknout.
Musí být vytisknuté a potvrzené českým pruvodčím/pokladnou. To ano. Ale v apce byly… Jízdenku stejně posílá appka i na email… .
Tak ani eShop ČD nic. Možná bouchám blbé datumy, ale 14.8. nic.
P.S. moje známá chce jet do Polska a když jsem ji odkázal na mzn. pokladnu v Jeseníku, nebo v Zábřehu tak mě poslala do… ( bydlí v Hanušovicích)
Opravdu v aplikaci jízdenky do Polska nikdy nebyly. Jinak Poláci tak často mění jízdní řády, že předprodej kolikrát nelze standardních 60 dní předem.
Praha – Split se ovšem naprosto nedá doporučit, jelikož je v Zagrebu na přestup pouhých 15 min. a dle vyjádření HŽPP navazující vlak NEČEKÁ.
,, train 821 on route Zagreb Main station – Split will not wait passengers from your train, because trains are not connected.,,
žádný další vlak pak už nejede?
Jede ještě cca za 2 hod. noční SEZONNÍ vlak Adria (Budapest – Split), který je ovšem povinně místenkový. Nicméně já cestu do Splitu plánoval Praha – Zagreb Sedačka a Zagreb – Split lůžko a toto se mi zdá jako velký risk.
V sezoně pak jede ještě maďarská Adria, ale ta bude velmi pravděpodobně 100% vyprodaná.
Jinak až další den ráno. To je prostě Balkán se svými zpožděními a vlaky jedoucími jednou nebo dvakrát za den.
To se ví že čeká, jeli jsme minulý týden, čekal hodinu…
Byl bych moc rád kdybych se pletl, ale proč by pak HŽPP odpovídala takto na můj dotaz?
Chorvatsko je v EU, tudíž platí práva cestujících, kdyby nečekal, museli by pro všechny zajistit hotel a lůžko by jelo prázdný…
no tak aspoň že tak 🙂
Máte pravdu, ale není to díky EU, tahle pravidla platí na základě UIC SCIC dohod. Hotel vám tak mají zajistit i například v Bělehradě, i když v Srbsko v EU není.